Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
Tervehys vain kaikille käyttäjä masa808 sai puhuttua mukaan tälle foorumille nykyisen prokkiksen kanssa, eli hommahan lähti alkujaan joskus 2006 - 2007 aikoihin kun silloinen corolla alkoi käydä huonomin kaasarikoneella ja jo siinä vaiheessa oli mielessä pyörinyt ruiskumallin moottori ja gti muutenkin teniikanvaihtomuodossa.. noh koko kori purkuun ja levikettä pellistä supran valoa ja kaikkee ankaraa muutosta vaan sepä sitten vähän jäi joten nostin puutavarakuormaajalla kärryn kyytiin ja edelleen romukuski vei raadon lopuks pois tässä noin vuosi sitten jolloin tämä nykyinen kori tuli pihalle.
nykyinenhän onkin siis 200tkm ajettu 90 vuosimallin pappacorolla 1,3 litrasella kaasutin moottorilla joten kaikki koko autosta ensin irti ja tekniikan osat myyntiin ja kori purkaa kaikkiaan tyhjäks jonka jälkeen masa ja eräs toinen kaveri pesi ja puhdisti korin sillävälin kun olin töissä, 5 ruostereikää takatolppien yläpäästä yhteensä löyty ja ne hitsailin noin kuukauden aikana valmiiksi ja takakaaressa yksi reikä sekä helmassa joten kohtuu helpolla pääsin siinä kohtaa.
hiomista, tuskallista hiomista kittaamista pohjamaalaamista jonka jälkeen 3 päivän aikana sain maalattua edelleen masan avustamana autotallissa ensin ovet ja sitten kori ja lopuksi etukaaret sekä takakontin luukku toiselta puolelta sekä saranat ym pikkuosat, ei se nyt ihan täydellinen tullut mutta ensimmäiseks maalaustyöks ihan ok eli nyt tietää mitä tehä toisin enskerralla.
nyt korissa ovet paikallaan ja sisällä etuistuimet sähköt lattiamatto takaistuimen istuinosa sekä osa kojelautaa myöskin.
alustassa taka akselisto etuakselisto vaihdelaatikko mallia e58 eli viskolukkolaatikko ae92 levinin keulapalasta.
alustan osat maalattu vasaralakalla tankkia ja jarruja myöten, ae101 levinin takajarrut eli isommat levyt ja satulat e9 gti:n navankannattimissa tälläerää vaan päivitystä tulossa..
siinäpä nyt yleiskatsaus tilanteeseen, kuvia laitan seuraavaan postiin jossa vähän tekstiä kuvasta myös
nykyinenhän onkin siis 200tkm ajettu 90 vuosimallin pappacorolla 1,3 litrasella kaasutin moottorilla joten kaikki koko autosta ensin irti ja tekniikan osat myyntiin ja kori purkaa kaikkiaan tyhjäks jonka jälkeen masa ja eräs toinen kaveri pesi ja puhdisti korin sillävälin kun olin töissä, 5 ruostereikää takatolppien yläpäästä yhteensä löyty ja ne hitsailin noin kuukauden aikana valmiiksi ja takakaaressa yksi reikä sekä helmassa joten kohtuu helpolla pääsin siinä kohtaa.
hiomista, tuskallista hiomista kittaamista pohjamaalaamista jonka jälkeen 3 päivän aikana sain maalattua edelleen masan avustamana autotallissa ensin ovet ja sitten kori ja lopuksi etukaaret sekä takakontin luukku toiselta puolelta sekä saranat ym pikkuosat, ei se nyt ihan täydellinen tullut mutta ensimmäiseks maalaustyöks ihan ok eli nyt tietää mitä tehä toisin enskerralla.
nyt korissa ovet paikallaan ja sisällä etuistuimet sähköt lattiamatto takaistuimen istuinosa sekä osa kojelautaa myöskin.
alustassa taka akselisto etuakselisto vaihdelaatikko mallia e58 eli viskolukkolaatikko ae92 levinin keulapalasta.
alustan osat maalattu vasaralakalla tankkia ja jarruja myöten, ae101 levinin takajarrut eli isommat levyt ja satulat e9 gti:n navankannattimissa tälläerää vaan päivitystä tulossa..
siinäpä nyt yleiskatsaus tilanteeseen, kuvia laitan seuraavaan postiin jossa vähän tekstiä kuvasta myös
Re: Toyota Corolla e9 Liftback 4a-gzte
Tulit ainaki oikeeseen paikkaan kertomaan. Kuvia ootan
Re: Toyota Corolla e9 Liftback 4a-gzte
eli tässä pestynä purettuna nykyinen kori asenettuna akselit myös
parempi kuva taka akselistosta
konehuone maalattuna, masa hiekkapuhalsi kaikki puhtaaksi, vahvistehitsattiin saumat ja vähän hiposteliin siistimmäksi muutamia kohtia sieltä täältä
ja tässä maalattuna kori vähän myös lisää osia paikalle
ja etupenkit laitettuna paikalleen
Re: Toyota Corolla e9 Liftback 4a-gzte
Jaha, sää rytkäsit kans topickin pystyyn!
Re: Toyota Corolla e9 Liftback 4a-gzte
työt vaan haittaa harrastuksia mut juu raapustellaan nyt tännekkin jotainMasa808 wrote:Jaha, sää rytkäsit kans topickin pystyyn!
Re: Toyota Corolla e9 Liftback 4a-gzte
Mielenkiintoselta vaikuttaa tänä projekti, raapustele lisää sitä mukaa kun projekti etenee!
Vetelissäkö tätä rakennat?
Vetelissäkö tätä rakennat?
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
Joo vetelissähän minä, tosiaan tässä nyt on kasailtu sisutaa jossa etupenkit paikallaan, lattiamatto ja kattoverhoilu vaan vielä pitää ne aurinkolipat lankata mustaks, etuovet sähköineen valmiina paneelit paikalla ym takana osa romuista vielä oottelee paikalleen pääsyä, takakontinluukun ulkopuolen paneeli ja takavalot sekä takakulmalasit kans paikallaan.
nyt kun tuo työ vähän haittaa harrastamista niin on pyritty masan kans vaan rakentamaan sen verran paljon kuin ehtii ja tarinoin sitte kun hiljenee ni päivityksiä ja laittelen kuvia myöskin..
nyt kun tuo työ vähän haittaa harrastamista niin on pyritty masan kans vaan rakentamaan sen verran paljon kuin ehtii ja tarinoin sitte kun hiljenee ni päivityksiä ja laittelen kuvia myöskin..
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
Mistä hommasit ae101 levinin takajarrut?
jos joskus innostuisi omaan corollaan laittamaan.
jos joskus innostuisi omaan corollaan laittamaan.
Toyota Corolla e10 1995
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
ihan japanmoottorituonnilta tuli keulan yhteydessä, ja se muistaakseni menee heittämällä paikalleenkin koko paketti e9 on erilainen tukitangon kiinnike kuin e10 joten mun piti käyttää e9 gti:n navankannatinta mut muuten satula ja levy meni suoraan..Temee wrote:Mistä hommasit ae101 levinin takajarrut?
jos joskus innostuisi omaan corollaan laittamaan.
eli osienmaahantuonnista kyselemään tuosta kun mä hommasin nuo niin oliskohan 6 tai 7 vuotta jo aikaa
nojuu eli alkas olemaan sisusta takaa b pilariin asti kasassa takapenkit laitoin tänään ja muoveja listoja ym paikalleen ja kuten kaikissa projuissa niin ylimääräsiäkin jää että taidampa laittaa varaston ylimmälle hyllylle oottelemaan jos joku tarssee..
eihän kellään olis lippiksen ojanpuoleista takakontin sivumuovia tumman harmaata ja tienpuolen takaoven kaffaa hyväkuntoista täsä lähialueella että vois käymällä hakea ja ostaa?
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
ja lisää tapahtunut vaan ei mahottomia mutta kumminkin, eli takaoven kahvaa ulkopuolelle metsästelin hetken yhden käytetyn löysin raisiosta uuden hintainen niin jätin ostamatta ja motonetissähän oli niitä uusia mutta vain etuoveen, noh kerhon foorumille ilmoa ja mikkelistä löyty käypäsen hintainen käytetty eli sekin alkaa olemaan kunnossa eli pian saakin sanoa että kaikki ovet kasassa ja kunnossa, seuraavaksi tarkotus alkaa muokkaamaan moottorin sähkösarjaa eli hieman piilotella sellaisia mitkä voi.. pitäs tilata quadspark ja johdottaa se valmiiksi samalla nyt kun tekee muutenkin sähköjä kuntoon eli tulevaisuudessa aito suorasytkä sitten, megaan pitäs muutamia komponentteja hankkia vielä ja tinata levy valmiiksi, samalla tuli mieleen että laittas siihen sarjaliittimen tilalle usb liittimen niin on nätempi kytkeä läppäriin autossa.
eli pikkusiivouksia tiedossa konehuoneen puolella ja päästään varmaankin piakkoin polttamaan alumiinia muotoonsa imusarjan painekotelon osalta, sitte kun isomman remmiahtimen saan hankittua niin täytyy se imusarjakin rakentaa uusiksi kokonaan koska ahdin tulee siihen yläpuoleltaan kiinni.
eli pikkusiivouksia tiedossa konehuoneen puolella ja päästään varmaankin piakkoin polttamaan alumiinia muotoonsa imusarjan painekotelon osalta, sitte kun isomman remmiahtimen saan hankittua niin täytyy se imusarjakin rakentaa uusiksi kokonaan koska ahdin tulee siihen yläpuoleltaan kiinni.
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
ja nythän tää rojekti orottelee osia moottoriin eli antureita autotunelta ja meinasin että loppuviikolla vois käyrä kaverin sorville näyttämäsä triggeri ratasta ja sorvata sovitelaippa kampiakselin rattaaseen ni saa sen triggerin kohdalleen jonka jälkeen pääsee hall anturia asettelemaan paikalleen, anturihan on honeywellin kierremallinen eli saa säädettyä justhan kohallensa telineessä, teline pitää olla alumiinia koska anturi toimii magneetilla ja riittävän jämäkkä että luku on tarkkaa, johdotukset kannattaa myös tehdä erittäin hyvin häiriöiden minimoimiseksi antureita voi esim nesteen lämpöön käyttää vakioita mutta esim. boschin antureille on valmiit kartat saatavilla netistä kuten myös ilmanlämpömittarille joka hepottaa käyttöönottoa, tässä käytetään alkuperäistä kaasuläpän asennontunnistinta saa nähä miten toimii, suuttimet ostan kaverilta ja sytkän myös vaan quadspark sytkäkivipakka on tulossa vielä eli sytkäkiviä ei tarvitse asentaa megan levylle ja myöhemmin tätä voi käyttää vaikka suorasytkän rakentamiseen.
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
jahas äskön sitte tuli joku typerä päähänpisto ja tilasin finjectorilta boschin 044 bensapumpun ja saman valmistajan suodattimen bensalinjaan eli nää on perinteisillä m kierteillä mikä helpottaa linjojen tekoja, suuttimiks tuli boschin ev14 870cc @3bar passaavat tohon mottiin suoraan jotenka prokkis etenee seuraavaks reilun viikon päästä loman alkaessa bensatankin asennuksilla eli linjalaippaan tulee lähtö ja paluu -linjat niin saa nostaa tankin paikalleen ja viritellä linjaputket koriin, pumppu ja suodatin tulee konehuoneeseen jotta painepuolta tulee mahd. lyhyt matka pumpulta koneelle -> jos jostain vuotaa ni eipä tirraa maahan auton alla
tollasia suunnitelmia nyt tähän kohtaan katotaas lisää kun saa tehtyä jotain näkyvää aikaaseks
tollasia suunnitelmia nyt tähän kohtaan katotaas lisää kun saa tehtyä jotain näkyvää aikaaseks
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
imusarjan tekoa, ekaa kertaa tigillä hitsaamasa
toiselta suunnalta
mahtuu vain, jopa bensakiskokin mahtuu
remmiahdin alkuperäisellä paikallaan
eli taas on rusteltu kaikenlaista pajalla kun motivaatiomasa kävi kyläs, ei nyt paljoa edistyny mutta imusarja olis hionta ja pesukunnossa, todennäkösesti saa vielä täyttää jotain kohtia kun ei tuota kokemusta nyt mahdottomasti vielä ole hitsaamisesta
Re: Toyota Corolla E9 liftback 4A-GZTE
Päivitethämpäs tännekkin välillä jotakin elikkäs moottori nosteltu masan kans paikalle, imusarja hitsailtu vaan vielä pitää kassoa laskeeko sitä hieman alemmas, jarruputket taakse haettu ja laitettu ja yritettiin ilmata jarruja vaan olikin rööste ottanu vallan pääsylinterissä.. noh romut pihalle ja polttoöljyyn likoomaan 3 päivää sitte hoonaamaan ja kyllähän siittä puhdas tulikin onneks.
seuraavana laitellaan kaikkia pikkujuttuja rotiin ni to do lista lyhenee nopeaa eli takakontin luukku aiheutti päänvaivaa hieman kun ei mennyt tarpeeksi ylös asti laitettaessa kiinni mutta sekin selvisi kun vähän suostutteli vingulla saranoita
bensatankki oottelee laippoihin tiivisteitä muuten olis valmiina asennettavaks ja yhtä laippaa vielä oottelen saapuvaksi, takapään pyöräntuennnat saa myös seuraavaksi kiristellä kunhan saa sen tarpeeks alas ensin.
bensalinjat vielä takaa eteen tehä jospa paikallinen varaosakauppa hommais notkeaa kupariputkea kokoa 10mm ulkomitta ni mahtuu soppa virtaamaan mukavasti, olis siellä vaihtoehtona metalliputkeakin.... eeei ehkä
eli pikkuhiliaa se siittä kasaantuu vielä joku tonnin verran kun pistää rahaa ni se voi liikkuakkin
seuraavana laitellaan kaikkia pikkujuttuja rotiin ni to do lista lyhenee nopeaa eli takakontin luukku aiheutti päänvaivaa hieman kun ei mennyt tarpeeksi ylös asti laitettaessa kiinni mutta sekin selvisi kun vähän suostutteli vingulla saranoita
bensatankki oottelee laippoihin tiivisteitä muuten olis valmiina asennettavaks ja yhtä laippaa vielä oottelen saapuvaksi, takapään pyöräntuennnat saa myös seuraavaksi kiristellä kunhan saa sen tarpeeks alas ensin.
bensalinjat vielä takaa eteen tehä jospa paikallinen varaosakauppa hommais notkeaa kupariputkea kokoa 10mm ulkomitta ni mahtuu soppa virtaamaan mukavasti, olis siellä vaihtoehtona metalliputkeakin.... eeei ehkä
eli pikkuhiliaa se siittä kasaantuu vielä joku tonnin verran kun pistää rahaa ni se voi liikkuakkin
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests