Almera N15 GTi
Re: Almera N15 GTi
Hah, eipä vaan mennyt sullakaan helpolla, mitä tuossa jo asiasta ehdittiin enemmänkin porista. Ei se aina ole yksinkertaista ilmoillakaan kun tavoitellaan sitä ainoaa oikeaa asentoa eli rungon saamista maahan. Josko tuo p*rkele uusilla suunnitelmilla jo kohta asettuisi (viimeisimpiä ei tuossa tosin tainnut vielä ollakkaan).
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
Parempi olisi että saisi maahan jos ei muuten niin 13tuuman vannetta alle Tosiaan akselin uudet palikat olisi mitoitettu ja piirrelty paperille enään toteutus puuttuu ja miten ratkaisen takaaren. Nyt onkin mietinnässä nostanko kaari linjan niin ylös että saan ala asenossa kaaren renkaan ja vanteen väliin vai teenkö pienen sukelluksen.
Tänään pesasin töissä kuumapesurilla ja moottorin pesuaineella vahat yms kiillokkeet pois ja pesun yhteydessä ovet lukkoon ja avaimet sisällä onneksi olin vahingossa avannut bensatankin luukun kanssa peräkontin niin pääsin sitä kautta sisään Pieni kylmä hiki tuli kun vara avaimet olivat 140km päässä oulussa..
Tänään pesasin töissä kuumapesurilla ja moottorin pesuaineella vahat yms kiillokkeet pois ja pesun yhteydessä ovet lukkoon ja avaimet sisällä onneksi olin vahingossa avannut bensatankin luukun kanssa peräkontin niin pääsin sitä kautta sisään Pieni kylmä hiki tuli kun vara avaimet olivat 140km päässä oulussa..
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Saako sitä etupäätä yhtään sukeltamaan? Jos saa, niin voisi tuo olla parempi vaihtoehto. Ei ainakaan heti tarvisi koko autoa uudestaan maalata, vaikka sekin kyllä hyvä olisi jos suoraan Hötsiin tjsp. deadlinen ottaisi.Mikap wrote:Nyt onkin mietinnässä nostanko kaari linjan niin ylös että saan ala asenossa kaaren renkaan ja vanteen väliin vai teenkö pienen sukelluksen.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
Tänään mittailin hieman noita kaari linjoja. Taka kaari on 2cm ylempänä niinpä joutuisi nostamaan 5cm ylemmäs jos haluaisi sen kaaren lipan ja renkaan väliin. Keula sukeltaa nyt sen verran että menee lippa reuna kaaren alle piiloon. Tässä onkin purtavaa hetkeksi kuinka tekee. Toisaalta tekisi mieli maalata yliasti koko auto mutta pitäisi käyttis maalata ens kuussa myös. Että kiirettä varmaan tulee olemaan talli puolella ja työtkin haittaa vielä pari viikkoa harrastusta
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Dodiin nyt alkoi vihdoin kesä loma ja motivaatiota kerätty taka akseli jumppaan. Tänään nykäisin taas taka akselin irti ja pöydälle pilkottavaksi. Ongelma numero 57 akselin kanssa eli akseli alkaa kääntymään aurauksen puolelle melko reippaasti ajokorkeudessa akseli oli jo 27astetta vinossa. Tämän ratkaisin leikkaamalla pitkittäis varret irti ja 35mm kiila pala väliin ja vahvike lappu päälle. Nyt odotellaan maalin kuivumista ja paikoilleen laittoa.
Tämä pitäisi toimia käyttiksenä kesä loman ajan niin isompia en ala tekemään. Kun saan tuon arki auton maalattua niin laitetaan takaisin pukille ja rakennetaan muutamilla osilta "kokonaan" uusiksi ja hierotaan kori katseen kestäväksi uudella lookilla.
Tämä pitäisi toimia käyttiksenä kesä loman ajan niin isompia en ala tekemään. Kun saan tuon arki auton maalattua niin laitetaan takaisin pukille ja rakennetaan muutamilla osilta "kokonaan" uusiksi ja hierotaan kori katseen kestäväksi uudella lookilla.
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Noniin nyt sain vihdoin tuon takapään toimimaan. Kolme kertaa sai vielä akselia jumpata että tuli mieluinen. Akselia on nyt muokattu varmaan jotain 10kertaa tälle kesää kumma jos motivaatio hukassa sen suhteen. Seuraavaan akseliin taidan napsaisaista camppeerit jonnekin 10-11c' välille ja napa linjaa vielä ylemmäs.
Kaaria jouduin hieman fiksaamaan tarroilla kun tuli tuota sisä kaarta runoutta hieman väkivaltaisesti jotta saisi edes hieman madallusta taka päähän. Nyt olisi edessä 10mm ja takana 40mm runko palkkeihin että lähellä ollaan päämäärää
Kaaria jouduin hieman fiksaamaan tarroilla kun tuli tuota sisä kaarta runoutta hieman väkivaltaisesti jotta saisi edes hieman madallusta taka päähän. Nyt olisi edessä 10mm ja takana 40mm runko palkkeihin että lähellä ollaan päämäärää
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Tämä hyvä, mutta..
Mikap wrote:10mm ja takana 40mm runko palkkeihin
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
Onneksi tämän suhteen on vain yksi suuntaMystic wrote:Tämä hyvä, mutta..
Mikap wrote:10mm ja takana 40mm runko palkkeihin
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Huhhuh, kovasti oot työtä tehny. Hyvältä näyttää.
Re: Almera N15 GTi
Elikkäs päivitellään tänne edellisen viikon tapahtumat. Tosiaan tuli sittenkin käytyä nurticruisingissa ihan aitojen sisä puolella. Ajattelin että käydään jossain vielä ennenkä laitetaan laikka laulamaan Itse tapahtuma oli edellisen vuoteen nähden parempi ettei nuo prkl subbarin huudattajat saaneet soittaa koko ajan. Vaikka toisinaan soittivat ihan tarpeeksi näin ei kyseisen harrastajan kannalta. Pesu paikka oli siirretty hieman kauemmas itse tapahtumasta opastus sinne oli ok mutta auto inhottavasti kerkesi pölyntymään matkalla. Autoja oli melko vähän edellisen vuoteen verrattuna samoin katsojia ilmeisesti järjestäjien sekoilut vaikutti asiaan. Säät olivat ihan ok aamusta aurinko paistoi ja päivällä meinasi vesisade alkaa mutta kääntyi auringon puolelle. Kumminkin tunti tapahtuman jälkeen vettä tuli taivaan täydeltä ja auton kuvaukset menivät mönkään kerrankin olisi ollut oikea kamera.
Ja jäähän sieltä jopa jotain muutakin kuin paskainen auto
Ja jäähän sieltä jopa jotain muutakin kuin paskainen auto
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Päivitellään projektia ajan tasalla tulevasta talvikaudesta. Paljon jäi taas kesällä tekemättä ja alustan suhteen mikään ei mennyt kohtuudella taka akseli jumppa söi motivaation kaikesta muusta. Matka mittariiin kertyi ruhtinaalliset 3200km ja yksi sileä eturengas sarja.
Mutta itse asiaan talvella olisi nyt tarkoitus saada tämä rotisko oikeasti maahan jotta saadaan ne kiusalliset 10mm edestä ja 40mm takaa. Keulan puolesta olisi lääkkeenä kääntää raidetangot toisin päin, vetareile tehdä vielä 20mm lovi runkoon ja poikitais runkopalkkia nostaa 15mm. Taka pään osalta teen nyt taka-akselin 90%itse jotta pääsen noista parista "kymmenestä" ongelmasta eroon. Bensatankin täyttö putken joutuu muuttamaan makaa tällä hetkellä siinä kiinni.
Kori puolen hommat myös teen kaikki uusiksi auto on täynnä pientä heittoa ja lommoa myös osien istuvuus päin persettä kaikki vähän sinne päin. Kaari linjat nousee about 20-30edestä ja takaa 40-50mm ja levenee vähintään samassa suhteessa. Uudet kaaret leikkelen mk4 golffin tarvike etulokareista. Taakse joutuu sisä lokareihin tekmään reippaasti tilaa jottei enää ahdista alas laskettuna. Taakse on myös haussa jdm mallin takavalot ja kaikkea pikku hilpettä.
Vanne setti kokee myös päivitystä nykyiset taka vanteet siirtyy eteen koossa 9.5 ja taakse tulee 5tuuman lipat ja leveyttä 11,5tuumaa. Rengas setikiksi tulee näilä näkymin 195/40r17 ja 225/35r17 jonkun laisen venyn toivossa. Jarruja päivitellään isommiksi jos löytyy jotain sopivaa kohdalle. Ja jos vielä tuntuu rahaa ja aikaa jäävän niin jotkut nätit kuppijakkarat ja jotain rattia voisi päivittää loppuun parit hahmotus kuvat.
Mutta itse asiaan talvella olisi nyt tarkoitus saada tämä rotisko oikeasti maahan jotta saadaan ne kiusalliset 10mm edestä ja 40mm takaa. Keulan puolesta olisi lääkkeenä kääntää raidetangot toisin päin, vetareile tehdä vielä 20mm lovi runkoon ja poikitais runkopalkkia nostaa 15mm. Taka pään osalta teen nyt taka-akselin 90%itse jotta pääsen noista parista "kymmenestä" ongelmasta eroon. Bensatankin täyttö putken joutuu muuttamaan makaa tällä hetkellä siinä kiinni.
Kori puolen hommat myös teen kaikki uusiksi auto on täynnä pientä heittoa ja lommoa myös osien istuvuus päin persettä kaikki vähän sinne päin. Kaari linjat nousee about 20-30edestä ja takaa 40-50mm ja levenee vähintään samassa suhteessa. Uudet kaaret leikkelen mk4 golffin tarvike etulokareista. Taakse joutuu sisä lokareihin tekmään reippaasti tilaa jottei enää ahdista alas laskettuna. Taakse on myös haussa jdm mallin takavalot ja kaikkea pikku hilpettä.
Vanne setti kokee myös päivitystä nykyiset taka vanteet siirtyy eteen koossa 9.5 ja taakse tulee 5tuuman lipat ja leveyttä 11,5tuumaa. Rengas setikiksi tulee näilä näkymin 195/40r17 ja 225/35r17 jonkun laisen venyn toivossa. Jarruja päivitellään isommiksi jos löytyy jotain sopivaa kohdalle. Ja jos vielä tuntuu rahaa ja aikaa jäävän niin jotkut nätit kuppijakkarat ja jotain rattia voisi päivittää loppuun parit hahmotus kuvat.
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
OHO, Nyt on kyllä kovat suunnitelmat. Toivottavasti lopputuloksena on hyvin istuvat kaari linjat ja puskurit istuu nätisti noitten kaarien kans. Eikä tällä tavalla http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/8269489
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Re: Almera N15 GTi
Katsotaan miten alkaa kehittyä kaarilinjat. Mitään noin rajua kaarta ei tähän onneksi ole tulossa ja puskurien päädyt teen melko miedolla levityksellä alapuolelta.
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Päivitellään taas tilannetta elikkäs nyt on runko saatu keulasta kolisemaan maahan. Keulassa ahdisti vetarit, raidetangot ja poikittais runko palkki koneen alla kaikki nämä ahdisti viimeisen centin. Vetareille tein rasia terällä lisää tilaa ehkä turhankin paljon. Raidetangon päät käänsin ylhäältä alas sorvaamalla irtoholkin olkavarteen voi tarvittaessa kääntää takaisin jos ei mielyttä. Poikittais palkin leikkelin muutamasta kohti poikki ja pientä mittailua ja pähkäilyä sain palkkia 20mm ylemmäs.
Näiden muutosten jälkeen alkoi vanteiden sovittelu ja kulmien kohdilleen hakeminen eteen tulee näillä näkymin 6astee camppeeri parilla muutoksella vosi saada 8asteen paikkeille. Kaaria onkin tullut hitsailtua ja mittailtua pari viikonloppua ja oikeaa kaarta tuli käytettyä kolmesti irti enenkä asettui sopivalle kohdalle. Eilen jäi aikaa aloittaa etupuskuriin päätyihin muotteja näillä näkymin teen kuidusta nuon päädyt.
Vanha kehä irti
Uutta päälle kun sopiva kohta löytyi leikkasin uuden ja vanhan lokasuojan 0.8mm laikalla tähän oli suhkot hyvä hitsailla.
Loppullinen kaari muotoitui kahdesta mk4 golffin etu karesta.
Muottiin vetelin 3kerrosta kuitua ja 5mm hiekka hartsia tästä taas jatketaan.
Näiden muutosten jälkeen alkoi vanteiden sovittelu ja kulmien kohdilleen hakeminen eteen tulee näillä näkymin 6astee camppeeri parilla muutoksella vosi saada 8asteen paikkeille. Kaaria onkin tullut hitsailtua ja mittailtua pari viikonloppua ja oikeaa kaarta tuli käytettyä kolmesti irti enenkä asettui sopivalle kohdalle. Eilen jäi aikaa aloittaa etupuskuriin päätyihin muotteja näillä näkymin teen kuidusta nuon päädyt.
Vanha kehä irti
Uutta päälle kun sopiva kohta löytyi leikkasin uuden ja vanhan lokasuojan 0.8mm laikalla tähän oli suhkot hyvä hitsailla.
Loppullinen kaari muotoitui kahdesta mk4 golffin etu karesta.
Muottiin vetelin 3kerrosta kuitua ja 5mm hiekka hartsia tästä taas jatketaan.
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Päivitellään taas tilannetta missä mennään. Viimeiset viikon loput on hierottu koria lähemmäs maan pintaa muutamilla pikku muokkauksilla. Tuli irroitettua taas vaihteeksi taka-akseli irti ja pilkoin koko paskan pikku palaisiksi alkuperäistä jäi navat ja poikittais varret. Alkuperäisessä akselissa ei riittänyt varat enään ala asenossa ja otti koriin kiinni jokapuoleta. Uuteen akseliin nostin napalinjaa tylysti 10cm ylemmäs ja ja campperit mittailin -11asteen paikkeille. Tämän jälkeen tukin siihen tulokseen että eteen on saatava lisää kulmaa. Tähän lääkkenä oli jatkaa alatukivartta 15mm ja samalla nostin palonivelen kiinitys pistettä 20mm ylemmäs. Nyt kulmat saatiin -8asteen paremalle puolelle.Viime viikonloppuna sain vihdoin nuo takakaaret muokattua tulevia vanne suunnitelmia varten. Nyt odotellaan että alkaa kovia paketteja tipahdella niin pääsee liimaamaan taka kaaret kiinni ja aloittaa armoton kitti savotta
Nissan Almera n15gti
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 26 guests