Almera N15 GTi
Re: Almera N15 GTi
^ Tuo puskurin 20mm "nosto" voisi olla ihan hyvä idea. Sivuhelmathan nyt lie helppo tehdä vaikka itse, jos tekee ihan vain kliinit suorapintaiset ilman uurroksia tai muita muotoja.
Överihän tuo rengas-setup kyllä olisi ja jakaa varmasti tuttuun tapaan tälläkin foorumilla mielipiteet. Itse peukutan, mutta olenkin jokseenkin vinksahtanut ja siitä johtuen vähän jäävi sanomaan.
Överihän tuo rengas-setup kyllä olisi ja jakaa varmasti tuttuun tapaan tälläkin foorumilla mielipiteet. Itse peukutan, mutta olenkin jokseenkin vinksahtanut ja siitä johtuen vähän jäävi sanomaan.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
Miten passaisko pienellä muokkauksella p10 primeran muovihelmat, ne ois ainakin suorat ja eikä mitkään yli ampuvat.
Jaguar XF - Käyttis
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Opel Vectra B - Käyttis
Nissan Skyline R33 - Harrastepeli
Re: Almera N15 GTi
Helma asiaa on pähkäilty ja mietitty jotain sinne täytyy alkaa vääntämään. Tekisi mieli tehdä pellistä itse mutta menisi maalaus turhan iso töiseksi ja ensi kesä olisi tarkoitus ajaa koko kesä, jotta pystyy tuota käyttistä maalaamaan
Alustaa kerkesin kasaamaan takapäästä tolpat nippuun ja ilmat sisään korkeus olisi varmaankin soppeli. Jätin 2bar paineen niin ensiviikoksi niin näkee että joutuuko alapäähän laittamaan kierreliimaa. Mitenköhän mahtaisi pelata etupää yläpään laakerointi pelkästään tuolla häränsilmä laakerilla. Tässä on säädettävät yläpäät joissa olisi tuo silmälaakeri, jos saisi sillä pelaamaan niin saisi keulaa 20mm matalemaksi
Alustaa kerkesin kasaamaan takapäästä tolpat nippuun ja ilmat sisään korkeus olisi varmaankin soppeli. Jätin 2bar paineen niin ensiviikoksi niin näkee että joutuuko alapäähän laittamaan kierreliimaa. Mitenköhän mahtaisi pelata etupää yläpään laakerointi pelkästään tuolla häränsilmä laakerilla. Tässä on säädettävät yläpäät joissa olisi tuo silmälaakeri, jos saisi sillä pelaamaan niin saisi keulaa 20mm matalemaksi
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Noniin päivitellään taas projekti kertomusta ajantasalle autoa on näpläilty useana päivänä pienin askelin. Osia tilailin ison läjän saksan maalta niin päsee tuon moottorin tiivistelmään ja fiksaamaan.
Eli pussit olisi leivottu paikoillen etupäähän joutui avartamaan alpään kiinityksiin lisää tilaa jottoi pussi osu runkoon.
Kuvassa 9.5 vanne et25 testimielessä koitin mahtuuko pyörimään sopivat 5mm jäi tilaa
Takaiskariin tuli 30mm jatkopala varteen jotta pussiin saatiin lisää liikevaraa.
Jatko palaan vedin kierteet ja kovalla liimalla kiinni.
Kuvassa takapää ruuvattu tappiin
Takaiskarin uudelle yläpäälle joutui myös tekemään hieman tilaa
Seuraavaksi aloin miettimään peräkonttiin tulevien romujen paikkaa ensin akulle tilaa rälläkällä tylysti
Sen jälkeen 1,5mm pellistä kotelo kiinni..
Seuraavana oli kompuran vuoro paikka löytyi takaselkänojan takaa johon tein pienen upotuksen.
Säiliölle haettiin myös paikka heti kompuran viereen.
Lopuksi vielä suttuinen fiilistely kuva keulassa olisi vielä 1cm varaa pudottaa
Eli pussit olisi leivottu paikoillen etupäähän joutui avartamaan alpään kiinityksiin lisää tilaa jottoi pussi osu runkoon.
Kuvassa 9.5 vanne et25 testimielessä koitin mahtuuko pyörimään sopivat 5mm jäi tilaa
Takaiskariin tuli 30mm jatkopala varteen jotta pussiin saatiin lisää liikevaraa.
Jatko palaan vedin kierteet ja kovalla liimalla kiinni.
Kuvassa takapää ruuvattu tappiin
Takaiskarin uudelle yläpäälle joutui myös tekemään hieman tilaa
Seuraavaksi aloin miettimään peräkonttiin tulevien romujen paikkaa ensin akulle tilaa rälläkällä tylysti
Sen jälkeen 1,5mm pellistä kotelo kiinni..
Seuraavana oli kompuran vuoro paikka löytyi takaselkänojan takaa johon tein pienen upotuksen.
Säiliölle haettiin myös paikka heti kompuran viereen.
Lopuksi vielä suttuinen fiilistely kuva keulassa olisi vielä 1cm varaa pudottaa
Last edited by Mikap on 09. Jan 2016 10:23, edited 1 time in total.
Re: Almera N15 GTi
Aah hyvää settiä! Onko sivuprofiilista kuvaa? Pohjaako iskari takakiinnikkeessä jo? Jos ei, niin sinnehän saa vielä lisää varaa kun lyhentää vain kiinnikettä.
Kannattee varautua jossain vaiheessa ainakin nuo siniset ilmalinjat korvaamaan raskaan kaluston tjsp. vastaavilla; tahtovat ajan saatossa korkkailla melko hyvin.
Kannattee varautua jossain vaiheessa ainakin nuo siniset ilmalinjat korvaamaan raskaan kaluston tjsp. vastaavilla; tahtovat ajan saatossa korkkailla melko hyvin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
Taka tolpan ala kiinnikeestä otin 25mm sorvila pois vielä uskaltaa 15mm napsasta jos tarvii. Taka akselin teen parit muokkaukset, jolla saan perää vielä parisenttiä alemmas mikäli pyörän koteloissa riittää tila mutta tehdään kaiken varalle . Ensitalvelle on niin villejä visioita mielessä että liikevaraa saa olla hieman ylimääräistä . Tuo ilmalinja on parkkerin letkua jolla vedän kaikki ei liikkuvat vedot, liikkuviin osiin tulee teräskudos kumiletkut. Kyseinen letku kyllä menestyisi liikkuvissa osissa mutta vaatii hyvän tuennan liittimen vieressä.
Tänään pitäisi sovittaa uudet etu alatukivarret niillekin olisi pikku modaus mielessä ja taakse koittaa tasonsäätöventtiilejä paikalleen. Lopuksi maalailla parit osat
Tänään pitäisi sovittaa uudet etu alatukivarret niillekin olisi pikku modaus mielessä ja taakse koittaa tasonsäätöventtiilejä paikalleen. Lopuksi maalailla parit osat
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
^ Kuitti; vaikuttaa homma olevan hyvin hallussa!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
projekti etenee takapään osalta koko prkl päivän värkkäilin tason säätö venttiileitä paikoilleen ja sopivat paikat löytyi
Lisäksi takapäähän kerkesin aloittaa taka akseili v1.1 muokkaukset ja mittaukset
laittelen lisää kuvia ensi viikolla on mukamas sen verran kiire ettei ehdi
Lisäksi takapäähän kerkesin aloittaa taka akseili v1.1 muokkaukset ja mittaukset
laittelen lisää kuvia ensi viikolla on mukamas sen verran kiire ettei ehdi
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Kiirettä on taas rittänyt mutta jotain sentään saatu aikaiseksi.
Taka akselin muokkausta jatkoin eli akseli kiinni pöytään ja neljä eri mittauspistettä hitsillä kiinni ja mitat tarkasti pään sisään muistiin ja rälläkällä käteen
Tarkoituksena olisi nostaa napaa 20mm ylemmäs ja campeeria lisätä x-määrä mikähän olisi sopiva. Muutokset teen ennakoivasti tulevia kaari suunnitelmia varten tarkoitus olisi saada makamaan maahan kiinni nyt jääni kiusalliset 20mm
Etu tukivarsista nostin pallonivelen kiinnikettä 10mm ylemmäs ja 10mm ulommas jotta saan vetarille tilaa pyöriä vapaasti ajokorkeudessa.
Osia tuli pohjamaalattua pariviikkoa sitten pintamaaliksi tuli Tikkurilan panssarimaalia sattui olemaan muutama litra jemmassa
Taka konttiin leikkasin pohjalefyn 15mm koivuvaneerista ja keskelle reikä subikoteloa varten pohjaan laitoin mustaa huopa jonka jäykistin hartsilla tämän jälkeen 15 kerrosta kuitua päälle.
Jossain vaiheessa ehdin käytetä uunissa umpiot ja etusivu vilkut muisteekseni 150c ja 5min keskitasolla paistoa niin irtosi aika nätisti. Ajovaloihin olen suunnitellut jotain tarraa ja perus maalauksia
Taka akselin muokkausta jatkoin eli akseli kiinni pöytään ja neljä eri mittauspistettä hitsillä kiinni ja mitat tarkasti pään sisään muistiin ja rälläkällä käteen
Tarkoituksena olisi nostaa napaa 20mm ylemmäs ja campeeria lisätä x-määrä mikähän olisi sopiva. Muutokset teen ennakoivasti tulevia kaari suunnitelmia varten tarkoitus olisi saada makamaan maahan kiinni nyt jääni kiusalliset 20mm
Etu tukivarsista nostin pallonivelen kiinnikettä 10mm ylemmäs ja 10mm ulommas jotta saan vetarille tilaa pyöriä vapaasti ajokorkeudessa.
Osia tuli pohjamaalattua pariviikkoa sitten pintamaaliksi tuli Tikkurilan panssarimaalia sattui olemaan muutama litra jemmassa
Taka konttiin leikkasin pohjalefyn 15mm koivuvaneerista ja keskelle reikä subikoteloa varten pohjaan laitoin mustaa huopa jonka jäykistin hartsilla tämän jälkeen 15 kerrosta kuitua päälle.
Jossain vaiheessa ehdin käytetä uunissa umpiot ja etusivu vilkut muisteekseni 150c ja 5min keskitasolla paistoa niin irtosi aika nätisti. Ajovaloihin olen suunnitellut jotain tarraa ja perus maalauksia
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Asiallisen näköstä tekemistä, mutta miten lienee akselin kesto kun tuollaa rälläköidään ja siirretään napaa?
Re: Almera N15 GTi
Taka akselin heikoin lenkki mahtaa olla pyörän laakeri. Tuota kestävyys hommaa on kyllä mietitty ja pähkäity laitan tuonne kourun sisään 4mm pellistä vahvikelapun ja pohjaan saman lainen pala. Kaikki muutokset olisi tarkoitus tehdä kestämään joko alku peräisesti tai jopa paremmin
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Päivitellään tilannetta kaikkea pientä on taas saatu aikaiseksi.
Taka akselin sain hitsailtua läjän ja sain sen jokseenkin + - 1mm tarkkuuteen. Jäykisteitä tuli lisättyä pariin kohtaan ja iskareihin tuli leikattua 10mm levystä uudet korvakot. Kuva jäi vaan ottamatta oli kova tohina saada akseli koe sovitukseen paikoilleen.
Alustaa testailin viimeistä kertaa ennen osien pulveri maalausta saa nähdä millä värillä kaveri maalaa.
Tämän alemmas ei pääse takapää osalta loppuu sisälokasuojasta tila kesken. Keulassa rajoittaa enää poikki palkki jonka muokkausella keula tippuu noin 30mm eli saan runko palkit maahan keulan osalta
Seuraavaksi pitäisi purkaa jarru ja bensalinjat ja vetää ne uudestaan uutta reittiä pitkin ja aloittaa konehuoneen pohjien tekoa
Taka akselin sain hitsailtua läjän ja sain sen jokseenkin + - 1mm tarkkuuteen. Jäykisteitä tuli lisättyä pariin kohtaan ja iskareihin tuli leikattua 10mm levystä uudet korvakot. Kuva jäi vaan ottamatta oli kova tohina saada akseli koe sovitukseen paikoilleen.
Alustaa testailin viimeistä kertaa ennen osien pulveri maalausta saa nähdä millä värillä kaveri maalaa.
Tämän alemmas ei pääse takapää osalta loppuu sisälokasuojasta tila kesken. Keulassa rajoittaa enää poikki palkki jonka muokkausella keula tippuu noin 30mm eli saan runko palkit maahan keulan osalta
Seuraavaksi pitäisi purkaa jarru ja bensalinjat ja vetää ne uudestaan uutta reittiä pitkin ja aloittaa konehuoneen pohjien tekoa
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
NNnyt!! Saisko perseeseen lisää tilaa jos näyttäs isoa lekaa loksuille?
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Almera N15 GTi
Nyt näyttää pirun hyvältä!
Samaa kysyisin kuin Juucsokin, saisko takalokareita mitenkään muotoiltua isommiks että sais perää alemmas?
Samaa kysyisin kuin Juucsokin, saisko takalokareita mitenkään muotoiltua isommiks että sais perää alemmas?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 26 guests