EP3 Type-R

Omien autoprojektien esittely.
-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

EP3 Type-R

Post by -saku- » 01. Dec 2015 22:40

Moi! Viimeinkin sain aikaseksi liittyä tämän foorumin jäseneksi, muutaman vuoden sivusta seuraamisen jälkeen :D

Eli viime keväänä valtavan autokuumeen ansiosta selasin nettiautoa, hakusessa oli joku auto, mikä ei olisi niin yleinen. Muutaman tonnin budjetilla semmoista on melko hankala löytää ja olin päätymässäkin saab 9-3:seen tai s40 t4 volvoon, vaikka japanilaiset autot ovat etusijalla aina ja tulevat olemaankin :D
Silmään kuitenkin puoliksi vahingossa osui vm. 94 coupe Accord, josta soitin heti ja seuraavana aamuna olin auton onnellinen omistaja :) mittariin oli ostohetkellä kertynyt 254tkm, nyt mittarissa 268tkm, eli 14tkm ilman isompia ongelmia on ajettu. Käyttiksen virassa auto minulla on, mutta jonkin verran on matkan varrella tullut laiteltua ja kunnostettua parempaan suuntaan : )

Ostoiltana napattu kuva kaverin Ke70 Corollan kanssa :)

Image

Puolen vuoden verran olen Hondaa "rakennellut" melko pienellä budjetilla opiskelujen takia... paljon on vielä tulossa muutoksia ja jonkin verran niitä on jo tehty. Ajattelin nyt kuitenkin jakaa muille ideani ja toteutukseni tässä muodossa :) Tänne tulen päivittämään muutaman kerran viikossa kuvien ja tekstin muodossa ;)


-saku-
Last edited by -saku- on 12. May 2017 19:40, edited 2 times in total.

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Sakun "projektikäyttis" cd7 coupe -94

Post by jalmari » 01. Dec 2015 23:24

Hyvin äkkiä nää pienen "projektoinnin" kohteena olevat "käyttöautot" lipuu sinne projektiautojen osioon. Varo vaan 8-)

Sun kanssahan me taidettiin sitä pakosarjaa ulkoiluttaa ympäri valtakuntaa kun ei sopinu niinku piti? :D Saitkos sä hommattua korvaavaa tuotetta tilalle?
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by -saku- » 02. Dec 2015 08:22

Joo tää on just se mistä se pakosarja murtui... vielä en ole ehtinyt uutta hommaamaan, korityöt ajattelin ensin tehdä, koska ajoa toi pieni murtuma pakosarjassa ei tunnu haittaavan, umpeutuu nimittäin tiiviiksi koneen lämmetessä ja ei vuoda sillon :D Tässä kuussa kuitenkin laitan peltisarjan tilaukseen.

Armeijaan lähtö on tammikuun 4. päivä... honda menee seisontaan ja voin keskittyä sitten lomilla pelkkään auton rakenteluun. Pakoputkisto menee kokonaan uusiksi ennen ensi kesää.

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by -saku- » 02. Dec 2015 09:37

Ostohetkellä kaikki näytti tosi siistiltä... paljastui kuitenkin, että edellinen omistaja oli kittaillut oikeaa takakaarta niin se oli vaihdon tarpeessa.

Image


Image

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by -saku- » 06. Dec 2015 19:12

1kk verran auto oli ollut mulla kunnes aloin miettimään keulan ilmettä uusiksi. Maskin ja merkin maalasin ensimmäisenä tuosta mustaksi ja poistin sen järkyttävän näköisen kilven alusen :D ajovaloihin laitoin hetken mielijohteesta tummennuskalvot, mikä omasta mielestä oli virhe:D tuli jotenkin tunkkainen ilme keulalle niillä kalvoilla...



Image

Päätin sitten poistaa kalvot ja tein tummaoptiikkaumpiot :)


Image
Image
Image

Siedettävemmän näköinen noilla tummaoptiikoilla... vielä kun jostain löytyis kirkkaat kuvut noihin niin ois bueno

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by -saku- » 31. Dec 2015 01:11

Joo vois tänne taas kirjotella.... paljon tuli kesällä ajettua ihan ajamisen ilosta kun auto toimi niin kuin piti :) siinä oheessa tuli jotain pientä aina näprättyä :D takakontista otin ylimääräiset merkinnät pois ja takavaloumpiot saivat kalvolla vähän uutta ilmettä!
Image
Jarrusatulat saivat myös uuden värin, kyllä muuten pysähtyy paremmin, eivaan :lol:
Image
Autossa valmiiksi alla olleet Alession vanteet olivat pahasti hilseilleet ja niihin oli pinttynyt jarrupölyä yms. kiinni, niin päätin antaa niille vielä vähän lisää aikaa maalaamalla ne :D ensi kesäksi on suunnitteilla jotain uutta vannetta tilalle, ei nuo oikeen miltään näytä :lol:
Image
Paljon pientä siistimistä ja maaleilla läträämistä tuli tehtyä :D seuraavaks oli vuorossa konehuone... alkutilanne näytti suhteellisen karulta.

Image
Lopputulokseen olen kuitenkin enemmän kuin tyytyväinen, konehuoneen ilme muuttui vähän parempaan suuntaan :thumbsup: peltipakosarja on tällä hetkellä jossain päin maailmaa tulossa, sekin tuo sitten vähän lisää hohtoa :D

Image



Tällä hetkellä auto on talvisäilössä hallissa. Armeijaan lähtö edessäpäin, lomilla aion pikkuhiljaa laitella Hondaa ensi kesäksi hyvään kuntoon 8-) sisusta on nyt lähestulkoon kokonaan purettu kojelautaa ja rattia lukuunottamatta.
Image
Todella hirveässä kunnossa oleva sisustan verhoilu saa uuden värin niskaansa seuraavaksi. Tarkoituksena on myös parantaa äänieristystä rengasmelun vaimentamiseksi.
Image
Paljon on vielä mielessä asioita mitä teen autolle, mutta niistä infoan myöhemmin :D


-saku-

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by jalmari » 31. Dec 2015 10:59

Tuo matto kannattaa sitten pestä ennen kuin maalaat, niinkuin oli whats appissa puhetta :D Ite oon noita pessy painepesurilla ja mäntysuovalla. Aika pain in the ass kuivattaa mutta tuntus äkkiseltään että väri pysyy paremmin puhtaassa materiaalissa. Suosittelen jos vaan on paikka missä tehä :thumbsup:

Pointsit tuosta että revit nuo karseet kalvot pois noista valoista :D Enemmän Passat-miesten juttuja IMO. Ei näytä hyvältä Accordin keulalla... Ei tuo samanlaista "syvyyttä" tohon keulan ilmeeseen toisin kuin black house-umpiot 8-)
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by -saku- » 31. Dec 2015 12:33

Joo eilen illalla sitä tossa pesinkin... kävi mielessä myös kattoverhoilun maalaus, vinyylimaalilla se varmaan kannattaa vetäistä kun ei ole semmonen perinteinen kangasverhoilu.

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: Sakun "projektikäyttis" CD7 coupe -94

Post by -saku- » 27. Mar 2016 21:35

Noniin, vois taas pitkästä aikaa tänne kirjotella! Armeijan takia rakentelu on vähän hitaan puoleista, ja vielä vähemmän ehtii kirjotella... No kesällä kun kotiudun niin alkaa taas hommat kulkemaan eri tahtia :D Jotain pientä on kuitenkin saatu aikaan, vanhan murtuneen valurautapakosarjan tilalle en edes viitsinyt ostaa alkuperäistä, vaan hommasin suoraan 4-2-1 peltisarjan. Tuskin on eroa suorituskyvyssä, mutta äänet muuttui mukavan mataliksi alakierroksilla ja yläkierroksilla taas mukavan kireiksi :D


Image

Sisustaan on sen verran muutosta tullut, että lattiamatto saatiin värjättyä mustaksi. Tosi iso muutos kun vertaa siihen alkuperäiseen harmaaseen johon oli läikytelty ties mitä !

Image

Image

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

CD7 coupe -94 ja EP3 type-R -02

Post by -saku- » 05. Feb 2017 21:51

Noniin, salasana armeijan aikana tänne oli unohtunut ja myös se sähköpostiosoite, jolla olin käyttäjän tehnyt niin uutta en saanut :D mutta nyt tänään, 5.2.2017 se muistuikin mieleeni ja on aika taas kertoa mitä autolle on tehty ajan kuluessa :lol:
Hommasin myös viralliseksi käyttikseksi ep3 type ärrän noin kaksi kuukautta sitten :thumbsup:

Mutta, kesän aikana coupeen ostin paljon perusosia jotka olivat vaihtokunnossa. mm pakoputkisto, uudet renkaat, kytkinpaketti, palat & levyt joka nurkkaan, takapäähän kourallinen puslia yms... Niiden lisäksi ulkonäkö muuttunut hieman. Alle on tullut japanracing jr3 valkoisella värillä, hieman race-lookkia hain niillä ;D Sitten jotain pieniä ulkonäköparannuksia; kromilistat dipattiin mustalla ja ikkunat saivat 35% kalvotuksen 8-)

Image


Mutta parhain sijoitus oli ehdottomasti bc racing br alustasarja, joka on jokaisen euron arvoinen :thumbsup:
Image

Vakioratti tuntui alusta asti liian kapeakehäisletä, pitkään katselin erityylisiä ratteja, mutta päädyin nardin 90mm syvään nahkaratiin, joka tuntuu paljon paremmalta käsiin.

Image

Tällä hetkellä auto on talvisäilössä parkkihallissa pölyn peitossa
:lol:Image
Ensi kesäksi on suunnitteilla jotain uutta tyyliä tuohon mutta varmaksi en osaa sanoa vielä mitään. Tekniikanvaihto H-sarjalaiseen vtec koneeseen käynyt sillointällöin mielessä, mutta toi käyttis type r vie niitä varoja kun sen kulkupuolta alan päivittämään.

Tosiaan noin 2kk sitten kävin hakemassa pitkäaikaisen haaveeni, eli ep3 type ärrän. Alunperin oli tarkoitus hommata facelift-mallinen ep3, mutta löytyi kuitenkin täysin räpeltämätön ja vähän ajettu (180tkm) 02 vm prefacelift edulliseen hintaan. Pakkohan se oli sitten hakea kovassa autokuumeessa :D tyytyväinen olen kuitenkin ollut :thumbsup: Type ärrään on 2017 vuonna tavoitteena saada 230 hv, eli perus putki- ja ilmanottoviritykset ja hondata moottorinohjaus yms.

Image

Pohjavärissähän se on, mutta eiköhän saiitäkin saa kivan näköisen tyylikkäillä vanteilla ja pienillä yksityiskohdilla :)

Palailen kirjoittamaan kuvien kera, kun jommalle kummalle autolle tapahtuu jotain päivitystä ;)



-saku-

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: CD 7 coupe ja EP3 type-r

Post by -saku- » 13. Mar 2017 20:23

Kevät ja kesä lähestyy niin on motivaatiokin autoja kohtaan noussut entistä paremmalle tasolle. Putkisto on jo tullut hommattua kun käytettynä sellanen edullisesti osui eteen. Eli 70mm Skunk 2 megapower. Tästä on hyvä tää virittely aloittaa, sai niitä VeeTekin ääniä vähän esille 😎 Ja jos jollain sattuu nurkissa pyörimään jotain viripalikkaa K-sarjalaiseen koneeseen, niin voipi ottaa yhteyttä :)

Image

Tuli myös heräteltyä Accordi talviunilta. Nätisti lähti toimimaan puolen vuoden seisotuksen jälkeen lukuunottamatta kytkintä, johon on laatikonpään kampuran stefan kautta päässyt öljyä ja sehän tottakai luistaa. Eli kytkinremppa tiedossa lähiaikoina. Ensimmäisenä kuitenkin suuntasin auton pesuun. Pölyn alta paljastuikin ihan asiallisessa kunnossa oleva maalipinta :) Ei tietenkään puhelimella otettujen kuvien kautta oikein välity :D

Image

Image

Image

Vanteet kyllä jäävät turhan sisään. Seuraavana onkin sitten coupeen hankintalistalla spacerit.... Varmaan 20mm tai 25mm riittänee.

Kirjottelen taas kun jotain muutoksia tapahtuu

-saku-

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: EP3 type-r

Post by -saku- » 12. May 2017 20:10

Aika paljon on tapahtunut parin kuukauden aikana 👌 Aikaa, tilaa ja mielenkiintoa kahdelle autolle ei yksinkertaisesti riittänyt niin päätin cd accordista luopua, joten nyt voin keskittyä Type R:än rakenteluun. Kohensin ulkoasua perus tummennuksilla ja tuuliohjaimilla, toivat kummasti lisää näköä, jääköön ne nyt hetkeksi ainoiksi ulkonäköparannuksiksi vanteiden lisäksi, joten voin keskittyä tekniikan paranteluun.

Image

Vanteetkin menivät vaihtoon ja alle tuli perus kiinantina racingit koossa 17x8.5 et35 😅
Image
Vakio alustalla nuo näyttää vähän keskeneräiseltä, alle on kuitenkin tilattu entuudestaan tuttu ja turvallinen bc-racingin coilisarja, myös siinä toivossa että ajettavuus paranee. Mitään överimatalaa tästä en halua, vaan sellaisen korkeuden mikä on vielä kunnolla ajettavissa jollain kivalla mutkapätkällä ;)
Myös tehopuolelle olen ehtinyt jo keräämään pikkusen palikkaa. Tänään saapui matkahuoltoon Hondatan Kpro4 ja rrc imusarja.
Image
Seuraavaksi täytyy ettiä asiallinen 4-2-1 pakosarja katinkorvausputken kera, sekä joku parempi ilmanotto. Niiden asentelun jälkeen ois tarkoitus suunnata auto penkkiin ja käydä säädättämässä. Tavoitteeksi otan 235hv, pitäis kyllä irrota aika kivuttomasti.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: EP3 type-r

Post by Kaze » 13. May 2017 07:41

-saku- wrote:
12. May 2017 20:10
Myös tehopuolelle olen ehtinyt jo keräämään pikkusen palikkaa. Tänään saapui matkahuoltoon Hondatan Kpro4 ja rrc imusarja.
Image
Loistava imusarja valinta. :thumbsup:
-saku- wrote:
12. May 2017 20:10
Seuraavaksi täytyy ettiä asiallinen 4-2-1 pakosarja katinkorvausputken kera, sekä joku parempi ilmanotto. Niiden asentelun jälkeen ois tarkoitus suunnata auto penkkiin ja käydä säädättämässä. Tavoitteeksi otan 235hv, pitäis kyllä irrota aika kivuttomasti.
Käytännössä kaikki asianmukaiset pakosarjat eliminoi katalysaattorin, joten mitään varsinaisia katinkorvausputkia ei tarvita. Pakosarjan jatkoksi vielä 3" putkisto (jollei jo ole). Imupuolelle RSX cai (=3"), sellaisen diy-vastine tai sitten lyhyempi ilmantotto koteloituna (kuten vaikka esellä). K.o. tehotavoite on saavutettavissa putkivireillä mutta piikkitehojen tuijottamisen sijaan suosittelen varmistamaan että säätäjällä on nokkakulmakarttojen säätö hallussa, koska sillä saadaan kaivettua tuon moottorin todellinen suorituskyky esiin.

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: EP3 type-r

Post by -saku- » 13. May 2017 12:52

Kaze wrote:
13. May 2017 07:41
-saku- wrote:
12. May 2017 20:10
Myös tehopuolelle olen ehtinyt jo keräämään pikkusen palikkaa. Tänään saapui matkahuoltoon Hondatan Kpro4 ja rrc imusarja.
Image
Loistava imusarja valinta. :thumbsup:
-saku- wrote:
12. May 2017 20:10
Seuraavaksi täytyy ettiä asiallinen 4-2-1 pakosarja katinkorvausputken kera, sekä joku parempi ilmanotto. Niiden asentelun jälkeen ois tarkoitus suunnata auto penkkiin ja käydä säädättämässä. Tavoitteeksi otan 235hv, pitäis kyllä irrota aika kivuttomasti.
Käytännössä kaikki asianmukaiset pakosarjat eliminoi katalysaattorin, joten mitään varsinaisia katinkorvausputkia ei tarvita. Pakosarjan jatkoksi vielä 3" putkisto (jollei jo ole). Imupuolelle RSX cai (=3"), sellaisen diy-vastine tai sitten lyhyempi ilmantotto koteloituna (kuten vaikka esellä). K.o. tehotavoite on saavutettavissa putkivireillä mutta piikkitehojen tuijottamisen sijaan suosittelen varmistamaan että säätäjällä on nokkakulmakarttojen säätö hallussa, koska sillä saadaan kaivettua tuon moottorin todellinen suorituskyky esiin.
Joo tuo olikin jo tiedossa että kunnon pakosarja korvaa tuon katin jo itsessään, K-Tunedin tekemää 4-2-1 sarjaa olenkin jo haaveillut ja lähtee tilaukseen kun taloudellinen tilanne sen taas sallii :D Tuo tämänhetkinen Skunkin putkisto on 2.75". Tiedä sitten minkälainen 3" verrattuna 🤔ja ilmanotoksi aattelin sitä Tegiwan hiilikuituboksia joka ottaa ilman siitä tuulilasin alareunasta. Ihan toimivaksi ratkaisuksi vissiin havaittu 👍

User avatar
ese
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 84
Joined: 17. May 2012 14:47
Location: Kuopio

Re: EP3 type-r

Post by ese » 13. May 2017 14:27

-saku- wrote:
13. May 2017 12:52
Joo tuo olikin jo tiedossa että kunnon pakosarja korvaa tuon katin jo itsessään, K-Tunedin tekemää 4-2-1 sarjaa olenkin jo haaveillut ja lähtee tilaukseen kun taloudellinen tilanne sen taas sallii :D Tuo tämänhetkinen Skunkin putkisto on 2.75". Tiedä sitten minkälainen 3" verrattuna 🤔ja ilmanotoksi aattelin sitä Tegiwan hiilikuituboksia joka ottaa ilman siitä tuulilasin alareunasta. Ihan toimivaksi ratkaisuksi vissiin havaittu 👍
Huomioi että Tegiwan replica GruppeM:stä on suunniteltu RHD EP3 Civicceihin. Vaatii ainakin kytkin- ja jarrunestesäiliön siirron ja ongelmia tulee myös varmaan tuulilasinpyyhkijienkin kanssa. Joskus tuota selvittelin ja joku turkkilainen oli sellasen omaan LHD Civicciin laittanu mut ei ollu sen tarkempia tietoja mitä tehty. Siksi en kyseistä kapistusta aikoinaan ostanut kun olis joutunu jonkun verran modaamaan noita.

Tuo K-Tunedin pakosarja on ainakin omasta mielestä sen verran arvokas et jos tuollanen on budjetti niin kysy tarjousta Zof Motorsportsilta pakosarjasta EP3:seen, mulla on hänen 4-1 sarjansa omassa. Ite yrittäisin tuossa vaiheessa jotain käytettyä sarjaa ettiä. Harmi kun myin oman Jackson Racingin 4-2-1 pakosarjan tuossa talvella, olis tähän ollu passeli :|

Skunkin megaääni putkisto on varmaan ihan hyvä budjetti kompromissi tähän jos ei halua vielä 3" ränniin panostaa.
R #26284

IG: esevaan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests