EP3 Type-R

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: EP3 Type-R

Post by Kaze » 17. Aug 2017 10:26

Noita sattuu; enemmän ja vähemmän ajetuilla, massa- että sintterilevyillä. Merkkiin katsomatta.

Daikinin/Exedyn vakio tai Stage 1 on vähintäänkin riittävä vaparikoneissa jos ei ajeta rallia/rataa/dragstrippiä. Ei tule väännökesto tai shokkikuorman sieto vastaan. Vauhtipyörän vastinpinta ja sen suoruus kannattaa tarkastaa.

vin7ent
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 3
Joined: 25. Aug 2017 15:13

Re: EP3 Type-R

Post by vin7ent » 25. Aug 2017 15:23

Oliko ton faceliftin puskurin asentaminen pre-faceliftiin miten iso (tai pieni) homma? Kohensi ilmettä kyllä mukavasti! :)

Itellä oikeastaan juuri samanlainen "projekti" alla, Ep3 2003 ja täysin vakio. Ajattelin hommata heti alkuun sen kpro:n ja Aem rsx-s cain. Katsotaan sitte mitä tuntuma sanoo, jaksaako enää kuunnella mökäpönttöjä ja vaihellaanko pakosarjaa ja putkea. Onko sulla muuten PRA(euromalli) kpro vai PRB(rsx-s -malli)?
EP3

-saku-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 35
Joined: 01. Dec 2015 21:17

Re: EP3 Type-R

Post by -saku- » 26. Aug 2017 12:11

Toi faceliftin puskuri menee prefacen tilalle suoraan ilman mitään kikkailuja. Kaikki kiinnikkeet yms on samoilla paikoillaan. Mulla on siis prb-mallin kpro. Täysin bolt-on, kun tekee ecun sisälle pinneihin kaksi hyppylankaa. Kannattaa se vakio pakosarja ainakin vaihtaa johonkin järkevään katittomaan settiin. Näyttäs ahdistavan aika paljon :D

vin7ent
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 3
Joined: 25. Aug 2017 15:13

Re: EP3 Type-R

Post by vin7ent » 28. Aug 2017 08:51

-saku- wrote:
26. Aug 2017 12:11
Toi faceliftin puskuri menee prefacen tilalle suoraan ilman mitään kikkailuja. Kaikki kiinnikkeet yms on samoilla paikoillaan. Mulla on siis prb-mallin kpro. Täysin bolt-on, kun tekee ecun sisälle pinneihin kaksi hyppylankaa. Kannattaa se vakio pakosarja ainakin vaihtaa johonkin järkevään katittomaan settiin. Näyttäs ahdistavan aika paljon :D
Okei, hyvä tietää toi puskurihomma. Jotenki olin siinä uskossa, että ne faceliftin valot olis niin erilaiset, et samalla toi puskuri ei olis bolt on pre-faceliftiin.

Joo prb-kpron hommaan itekki ja pakosarja-asia on mietinnän alla. Onhan se joo ilmeisesti melkoinen pullonkaula näissä, mutta tekis mieli askarrella jonkin sortin "katsastusystävällinen" setuppi, ettei tarvis aina hirveästi jumpata ennen katsuria :)

Jokos K-Prolle löytyy suomesta helposti dynopajoja, jotka osaa säätää? Joskus aikoinaan tuntui olevan ainakin aika nihkeää. Tokihan sitä voi hieroa kadulla itekseen säätöjä ja käydä sitten vain dynossa hifistelemässä, mutta tässä vaiheessa kiinnostais ehkä vain viedä auto jonnekki suoraan säädettäväksi.
EP3

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: EP3 Type-R

Post by Kaze » 28. Aug 2017 16:23

vin7ent wrote:
28. Aug 2017 08:51
Jokos K-Prolle löytyy suomesta helposti dynopajoja, jotka osaa säätää? Joskus aikoinaan tuntui olevan ainakin aika nihkeää. Tokihan sitä voi hieroa kadulla itekseen säätöjä ja käydä sitten vain dynossa hifistelemässä, mutta tässä vaiheessa kiinnostais ehkä vain viedä auto jonnekki suoraan säädettäväksi.
Helposti ei taida löytyä tänäkään päivänä, vaikka tilanne onkin parantunut. Erityisesti komposiittikartta taitaa hämmentää edelleen, joko säätömetodit on hakusessa tai sitten laiminlyödään ja ei puututa ollenkaan. Toihan on nimenomaan se minkä teossa dynamometri on todella oleellinen työkalu (ennakoiden haun ohessa), vaikkakin kokenut säätäjä tietää jo lähtökohtaisesti aika millä kulmilla todennäköisesti pelataan kun puhutaan ns. perussetupeista.

vin7ent
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 3
Joined: 25. Aug 2017 15:13

Re: EP3 Type-R

Post by vin7ent » 29. Aug 2017 09:26

Kaze wrote:
28. Aug 2017 16:23
Helposti ei taida löytyä tänäkään päivänä, vaikka tilanne onkin parantunut. Erityisesti komposiittikartta taitaa hämmentää edelleen, joko säätömetodit on hakusessa tai sitten laiminlyödään ja ei puututa ollenkaan. Toihan on nimenomaan se minkä teossa dynamometri on todella oleellinen työkalu (ennakoiden haun ohessa), vaikkakin kokenut säätäjä tietää jo lähtökohtaisesti aika millä kulmilla todennäköisesti pelataan kun puhutaan ns. perussetupeista.
Tuo siinä just arveluttaakin, että säädetäänkö/ymmärretäänkö sitten kaikkea. Mielellään ottas vastaan vinkkejä, jos on tiedossa k-pro:n osaavia dynosäätäjiä ja mielellään ei hirveän kaukana Oulusta - toivottavasti ei mahdoton yhtälö 8-)

Muistaako kaze oliko tohon kpro:n katusäätämiseen jotain omatekelesoftiaki jossain vaiheessa? Oisko dynyllä joku värkänny moisia.
EP3

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: EP3 Type-R

Post by Kaze » 29. Aug 2017 13:13

vin7ent wrote:
29. Aug 2017 09:26
Muistaako kaze oliko tohon kpro:n katusäätämiseen jotain omatekelesoftiaki jossain vaiheessa? Oisko dynyllä joku värkänny moisia.
Hyvin muistettu, Theta koodasi "dyno"-softan joka taisi itseasiassa pelata aika hyvin tuon komposiittikartan luonnissa.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests