Nyrkkipaja kustoms S14A

Omien autoprojektien esittely.
T0m1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 25
Joined: 28. Dec 2015 11:08

Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by T0m1 » 28. Dec 2015 11:46

Morjesta vaan muutkin foorumilaiset täältä kuusaalta kouvolan kupeesta!

Vihdoin sain otettua itseäni niskasta kiinni ja runosuonen sykkimään. Teksti ei varmaan tule olemaan kovin laadukasta koska olen koulutukseltani koneistaja enkä kirjailia tms. ;)

Elikkäs ensin tuosta otsikosta sen verran että "nyrkkipaja kustoms" on minun ja muutaman kaverin yhteistallin nimitys missä touhutaan kaikkea mopoista kaljan juontiin :mrgreen:

Sitten itse autoon ostin auton loppukesästä 2015 tämän näköisenä
FB_IMG_1451293858599.jpg
FB_IMG_1451293858599.jpg (135.53 KiB) Viewed 4434 times
Näillä spekseillä:
-tuotu saksasta joskus 2000-luvun alussa :roll:
-ajettu korilla 290tkm ja koneella ~200tkm
-vm. 1998
-Nistunen moottorin ohjaus
-Rosteri pakosarja
-3”rosteri outlet ja down pipe
-Marteliuksen 2,5” cat backi
-Garrett gt28r
-Apexin cooleri sarja (600x300x76)
-Rocet arm stopperit
-Walbro tankissa
-Apexin Dual Funnel Suodatin, Apexin adapterilla
-Teräspunos letkut turbolle
-Turbo ruuvi
-Hks ssqv kopio
-Act:n kytkin ja paine asetelma

Asiaan kuuluva koeponnistus samana päivänä:
FB_IMG_1451293863892.jpg
FB_IMG_1451293863892.jpg (60.88 KiB) Viewed 4434 times
Yleiselle tielle päästiin kurvailemaan vasta pariviikkoa oston jälkeen jolloin sain ajokortin takaisin virkavallan hallusta :lol:

Autolla ajeltiikin ongelmitta muutama kuukausi kunnes leimamies koputteli ovelle että alkaa papereissa muste kuivumaan. Pikaiselle vilkaisulla ei ollut muuta laittoa kuin kaksi nyrkin kokosta paikkaa pohjaan ja katti takaisin laippojen väliin... Ei muutakuin auto pukeille ja siitä se painajainen alkoi kuonavasaran saattelemana.

Eli ruostetta oli odotettua enemmän mikä ei sinänsä yllättänyt 2xS13 nissanin omistuksen jälkeen ja olihan tämäkin jo vanha auto.

Pidetään tämä vaikka aloitusviestinä kun ei foorumi anna lisätä suoraan näitä isoja HD-kuvia ja jatketaan ruosteen parissa kun saan ladattua kuvat flickriin.

Ps. Näkyykö nämä aloitusviestin kuvat muille?

Bear

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Bear » 28. Dec 2015 12:04

Hyvin näkyy kuvat. Ja on komia S14! 8-)

Mazzey
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 38
Joined: 25. May 2015 12:56

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Mazzey » 28. Dec 2015 15:10

Vihdoinkin uutta S14a prokkista tännekkin! Tätä on odotettu 8-) Ja jep, hienosti näkyy kuvat. Kuvia, kuvia ja vielä enemmän kuvia! Niitä kaivataan :thumbsup:

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Juucso » 28. Dec 2015 15:17

Tästä mä tykkään! Paljon kuvia niin hyvä tulee! ;) (Y)
Onko tarkotus tehdä mitään suurempaa muutosta autolle?
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

T0m1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 25
Joined: 28. Dec 2015 11:08

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by T0m1 » 28. Dec 2015 20:37

Kiitoksia vaan kaikille ja mukavaa jos kiinnostusta löytyy seurailla topikkia!

Muutoksista sen verran että tulee olemaan "race look" eli pulleaa persettä, kuppipenkkiä, turvakaaret?? ja härskiä vannetta 8-)

Noniin suurin osa kuvista ladattu flickriin joten palataampas mihin jäätiin eli ystäväämme ruosteeseen ja kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

Image20151204_153139 by Tomi Sippula, on Flickr

Image20151204_154502 by Tomi Sippula, on Flickr

Image20151204_154508 by Tomi Sippula, on Flickr

Image20151204_182702 by Tomi Sippula, on Flickr

Siinä oikeastaan pahimmat paikat ja nämä kuvathan on kaikki repsikan puolelta mutta ei se kuskinkaan puoli kovin juhlava ole :lol: Enempää kuvia ruosteista löydy tähän hätään koska suurin osa kuvista jäi vanhaan puhelimeen mutta eipä nuo kovin kiinnostaa kateltavaa olekkaan..

Ruosteen laajuus kun oli selvitetty niin päätin että kaikki ruosteet lähtee ja terveestä pellistä alaspäin ruvetaan rakentamaan uusiksi ja tästä lähettiin liikkeelle

Image20151204_182706 by Tomi Sippula, on Flickr

Eli koko helmat lähti sisä- että ulkopuolelta, paras idea millä alkaa rakentamaan sisäpuolta uusiksi oli hitsata kaksi 20x50x2.5mm palkkia päällekkäin niin autoa voi tunkkailla jatkossa koko helman matkalta.

Image20151208_194932 by Tomi Sippula, on Flickr

Tähän tilanteeseen on päästy ruosteen parissa ennenkuin purkasin kattilan ja akselit pois korista mutta siitä lisää sitten seuraavassa postauksessa:)

Laitetaan vielä loppuun kuva levikkeiden sovituksesta ja "talvivanteista" mille tuskin tulee käyttöä tänä talvena :D

Image20151211_173958 by Tomi Sippula, on Flickr

T0m1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 25
Joined: 28. Dec 2015 11:08

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by T0m1 » 29. Dec 2015 22:01

Noniin jatketaampas juttua niin päästään nykyhetkeen.

Eli joulupäivää vietettiin näissä tunnelmissa

Image20151225_184413 by Tomi Sippula, on Flickr

Moottorin ja vaihdelaatikon kannatinkumit oli kyllä parhaat päivänsä nähneet, joskus yritetty korjata ilmeisesti sikaflexillä siinä onnistumatta. Pitää siis lähteä hakemaan muovipussillinen jääkiekkoja ja askarrella uudet kannattimet.

Image20151225_190958 by Tomi Sippula, on Flickr

Tapaninpäivänä jatkettiin purkamista jolloin lähti etu- ja takakelkat ja purettiin tukivarret samalla pois, yllättäen ilman yhtäkään katkennutta pulttia :shock:

Image20151226_200300 by Tomi Sippula, on Flickr

^^Kuvassa esiintyy näköjään paikallinen torvensoittaja :D

Nyt kun auto puretaan atomeiksi niin miksei "samalla" :lol: hoitais kaikkea kuntoon kun ei kukaan ruosteisia likaisia osia halua ruosteettomaan koriin laittaa, joten kaikki mitä voi/keksii pulverimaalata niin lähtee maalattavaksi.

Kelkathan näytti hirveältä niinkuin oli odotettavissa, mutta mikä positiivista niin kaikki muut puslat oli uretaania paitsi perän takalevyn puslat (onko niihin edes olemassa uretaanipuslia??) noh jokatapauksessa sorvaan perään alumiinista kovat puslat ja ehkä takakelkan isot puslat. mielipiteitä?

Mites meneekö nuo uretaaniset puslat mikskään ajansaatossa vai tilaanko suoraan uudet?


Image20151227_143429 by Tomi Sippula, on Flickr

Image20151227_153005 by Tomi Sippula, on Flickr

Viimeiset kumipuslat sai rautasaha käsittelyn.

Image20151227_152618 by Tomi Sippula, on Flickr

Muuta ihmeellistä ei olekkaan tapahtunut, sisusta riisutta lähes kokonaan ja perus bitumien hakkausta mikä oli ihan yhtä kyrvästä kuin kahden aikasemman nissanin kanssa :twisted:

Tällähetkellä rakenteilla korin kääntöpukki ettei tarvi koko pohjaa tarvi altapäin hitsailla. Kerrotaan pukista sen verran ettei ole perus korigrilli ja rakennusmateriaali on puu ;)

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by jalmari » 30. Dec 2015 14:09

Laitahan muutama havainnolistava kuva siitä koripukista :D Kiinnostaa nähä kun pitäs itellekin jonkinlainen viritelmä rakentaa!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

T0m1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 25
Joined: 28. Dec 2015 11:08

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by T0m1 » 30. Dec 2015 18:34

Jees "koripukin" idea tuli ihan vanhingossa kun etsin motivaatiota ruostekorjaukseen muiden projektikuvilla ja törmäsin näihin kuviin jollain jenkkifoorumilla.
IMG00292.jpg
IMG00292.jpg (72.82 KiB) Viewed 3876 times
IMG00299.jpg
IMG00299.jpg (70.49 KiB) Viewed 3876 times
Idea vaikutti nerokkaalta ja ennenkaikkea edulliselta, ainut ero minun virityksellä on se että noihin jalkoihin tulee renkaat niin pystyy sitten liikuttelemaan ympäri tallia.

Hintaa koko lystille jäi ~50€ eli ihan kohtuu hinta verrattuna korigrillin tekemiseen ja jos joku miettii kestävyyttä niin ton jenkkihepun kori oli roikkunu 3kk tossa ilman ongelmia 8-)

User avatar
Tuppurainen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 337
Joined: 04. Nov 2014 22:01
Location: Laitila

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Tuppurainen » 30. Dec 2015 20:01

Komias projekti! Vähä pelästyin, kun näin tuon valtavan läven tos lattias :o Mutta, jään mielenkiinnolla odottamaan lisää :thumbsup:
Toyota Crown JZS171W -03
Volvo V50 D2 -12

Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Adan » 31. Dec 2015 17:20

Nyt on veikeä korigrilli :mrgreen:
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Mystic » 02. Jan 2016 00:49

T0m1 wrote:Kelkathan näytti hirveältä niinkuin oli odotettavissa, mutta mikä positiivista niin kaikki muut puslat oli uretaania paitsi perän takalevyn puslat (onko niihin edes olemassa uretaanipuslia??) noh jokatapauksessa sorvaan perään alumiinista kovat puslat ja ehkä takakelkan isot puslat. mielipiteitä?
Näyttäisi päällisin puolin puslat olevan OK, niin en ehkä vaihtamaan alkaisi. Ajoltaanhan nuo uretaaniset on vähän mukavammat kuin yhtään joustamattomat alumiiniset. :)

Minkälaista vannetta tulossa? ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Nall3
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 196
Joined: 26. Aug 2013 17:41

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Nall3 » 02. Jan 2016 09:19

PS: Meniköhän alussa väärinpäin.... Siis oot ruunoilija etkä koneistaja vai miten se meni :lol:

Hienosti "runoiltua".
Tohon viimeseen kuvaan asti kaikki osaa rakentaa"purkaa" mutta jännityksellä odotellaan kuinka homma lähtee toisinpäin kulkemaan. Seurantaan :thumbsup:

T0m1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 25
Joined: 28. Dec 2015 11:08

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by T0m1 » 02. Jan 2016 10:03

Joo elikkäs kovia puslia näillä näkyvin ei ole tulossa kuin itse perän ja kelkan väliin.

Vanteet tulee olemaan jotku 2-3 osaset japanilaiset :thumbsup:
Nall3 wrote:PS: Meniköhän alussa väärinpäin.... Siis oot ruunoilija etkä koneistaja vai miten se meni :lol:
Eiköhän se tässä tulevaisuudessa selviä kumpi tässä ollaan :lol:

Tuli tossa myös varmistettua tuulilasin irroitus vaikka alunperin oli tarkoitus pitää paikallaan, oli velipojat vähän viettämässä uuttavuotta tallilla... Noh eipähän mene omasta pussista tämä hankinta :?

T0m1
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 25
Joined: 28. Dec 2015 11:08

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by T0m1 » 02. Jan 2016 20:02

Jätän tämän vain tähän 8-)
2016-01-02_08-00-56.jpg
2016-01-02_08-00-56.jpg (163.42 KiB) Viewed 3602 times

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: Nyrkkipaja kustoms S14A

Post by Adan » 02. Jan 2016 23:29

Oikomishommia? :o
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests