Beten 200sx

Omien autoprojektien esittely.
Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 04. Apr 2016 13:58

Image
Image
Tässä kunnossa oli alakerran laakerit, mikään ei ollu kerenny leikkaamaan kiinni tai muuta pahempaa. Kerrankin ajoissa siis.

Koneistamolla tehtiin:
Lohkon tasopinnan oikaisu
sylinterien hoonaus
kampiakselin kiillotus
ja kaikkien osien tarkistus, et on kunnossa.

Uutta osaa tuli alakertaan laakerit, männänrenkaat ja kampiakselin stefat.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kannentiivisteeks laitettiin Cometicin metallitiiviste ja ARP pulteilla läjään.
Image

Uus putsari, jos pysyis hiekat pois koneesta. :)
Image

Eilen kasailtiin vähä koneen ympärille palikkaa ja karsittiin ylimääräset jäähdytinlinjat pois.
Image
Image
Image
Image

Tästä jatketaan tänään.
Image

Venakopat maalataan viel.

Öljyille tulee nyt oma jäähy ja ohjaustehostimen pumpulle täytyy tehdä uusi kannake, ei mahdu ton pakosarjan kanssa olemaan vakiopaikalla.

IIIIISOT Kiitokset Pasille moottorinkasauksesta! :thumbsup: :thumbsup:

Vaatiskohan toi ohjaustehostinkin oman jäähyn nesteille? Otettii tuo helvetin ruma jäähdytyskierukka tuolta konehuoneesta pois.
Image
Image

Sit vähä muutakin kuin moottorinkasailua, tilasin kattoon teippiä!
Image

Ja uudesta konepellistä kaupat tehty.
Image

Tuolla tulee katto, ehkä myös a-pilarit. Oon tässä värimaailmaa miettiny autolle, alkuperänen suunnitelma oli yliteippaus valkoseks.. Toisaalta tykkään tosta isonmaailman tyylistä et o vähä mitäsattuu värejä.

Uutena ideana on tullu nyt mieleen et täks kesäks ruuvais keltaset ovet kiinni ja maalais takapuskurin, kontinluukun ja konepellin keltaseks. Jäis etu ja takaloksut pohjamaaliin.

Motivaatiokuvia:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 05. Apr 2016 13:22

Image
Image

:thumbsup:
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 06. Apr 2016 14:15

Image

Sinne sujahti, seuraavaks öljyjäähyn ja uusien vesiputkien rakentelua. Eiköhä se huomenna jo käy?
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 13. Apr 2016 23:09

Vähän heikosti tuli kuvia otettua, mutta tässä varmaan tärkeimmät.

Öljyjäähy löyti paikkansa tuolta, täytyy tehdä vielä paremmat kannakkeet sille:
Image
Image

Ylävesiletkun pasi hitsaili kasaan valmiista 90' mutkista ja putkesta, hiiiiukan parempi kun se edellinen Bilteman joustoputkihirvitys.. Mattamustaa viimeistelyyn ja kunnon klemmarit. Tuo 90' mutka ennen jäähdytintä ylävesiletkussa täytyy vielä vaihtaa isompaan.
Image
Image

Auto lähti mukisematta käyntiin, eikä vuotanut mitään nesteitä. Sit alas pukeilta ja rauhaksiin tyhjäkäynnillä hurutteli.
Image
Image
Image

Auto tuntu pelaavan ja uskaltauduttiin testilenkille. Ahdoille en antanu kiertää, mutta alakierroksilla ajellessa pelas hyvin ja lämmöt pysy kurissa. Tää remontti tais onnistuu! :thumbsup:
Image
Image

Seuraavaks täytyy vaihtaa uudet öljyt ja suodatin moottoriin, käydä lisää ajelemassa testiä ja sit vois alkaa suunnittelee katsastushommia.

Ilmanputsarille täytyy keksiä kotelo, suoja tai jotain ettei se altistu hiekalle niin paljoa kuin tuossa nykyisessä paikassaan..
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 13. Apr 2016 23:09

Vähän heikosti tuli kuvia otettua, mutta tässä varmaan tärkeimmät.

Öljyjäähy löyti paikkansa tuolta, täytyy tehdä vielä paremmat kannakkeet sille:
Image
Image

Ylävesiletkun pasi hitsaili kasaan valmiista 90' mutkista ja putkesta, hiiiiukan parempi kun se edellinen Bilteman joustoputkihirvitys.. Mattamustaa viimeistelyyn ja kunnon klemmarit. Tuo 90' mutka ennen jäähdytintä ylävesiletkussa täytyy vielä vaihtaa isompaan.
Image
Image

Auto lähti mukisematta käyntiin, eikä vuotanut mitään nesteitä. Sit alas pukeilta ja rauhaksiin tyhjäkäynnillä hurutteli.
Image
Image
Image

Auto tuntu pelaavan ja uskaltauduttiin testilenkille. Ahdoille en antanu kiertää, mutta alakierroksilla ajellessa pelas hyvin ja lämmöt pysy kurissa. Tää remontti tais onnistuu! :thumbsup:
Image
Image

Seuraavaks täytyy vaihtaa uudet öljyt ja suodatin moottoriin, käydä lisää ajelemassa testiä ja sit vois alkaa suunnittelee katsastushommia.

Ilmanputsarille täytyy keksiä kotelo, suoja tai jotain ettei se altistu hiekalle niin paljoa kuin tuossa nykyisessä paikassaan..
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 19. Aug 2016 04:41

Hupsistakeikkaa kun on unohtunut päivitellä tänne kuulumisia, kermafoorumilta suora lainaus CDLCO Bigmeettiin valmistautumisesta, neitsytajosta ja itse tapahtumasta:

MORJE

Image

Parin kuukauden hiljaiselon aikana on muutama muutos tapahtunut, heikosti kuvia tarjolla totuttuun tapaan ja vähäisetkin Iphone-laatusia. Koitan jotain saada näistä kasaan..

Viimeisimmän päivityksen jälkeen auto on käynyt leimakuosissa ja katsastettu. Bigmeet2016 oli tavoite päästä auto ekaa kertaa näytille ja tiukillehan se taas meni.
Taktisesti otin kaksviikkoo lomaa töistä #Jämipreppiä varten, mutta eihän sen kimppuun päästy kunnolla kun vasta viimesellä viikolla. Miten aina pitääkin jättää kaikki viimetinkaan?

Advaneille sain vihdoin renkaat päälle, aioin laittaa ne etuvanteiks Nissaniin. 225/35-18 10"-leveellä.
Image

Entiedä miten oon viimeks kattonu et ne sinne etuakselille mahtuu, mutta nehän otti tolppaan kiinni. Päätin unohtaa sit tämän ja laittaa MAE:t jokakulmaan, olihan tässä pari muutakin juttua viel ennen bigmeettiä.

Ohjaustehostimen pumppu löysi uuden paikkansa hiukan vakiota alempaa, vakiopaikalle ei mahdu tuon pakosarjan kanssa.
Image

Kahvia välillä.
Image

Sain putsattua kontin maalipinnat kaikenmaailman pölystä ja paskasta. Samalla kauhistelin Johdotuksia ja akkua.. Nämä hoiti Pasi kuntoon ennen torstaita, akku vaihtu myös uuteen.
Image
Advan ja spacer lähti varapyöräks.
Image

Sampsan Mazda pesulla ennen talliin ajoa
Image

Image

Nissaniin vaihdoin öljyt ja Jäähynesteet. Toimii vieläkin?
Image

Huhhuh.
Image

Pasi innostu testailee myllytyshommia ja mikäs sen parempi kohde kun tämä, jokasella pinnalla oli pinttynyttä paskaa, maalisumua tai muutenvaan naarmuja. Kuvissa se ei välity, mutta muutos oli kyllä melkonen.

Image
Image


Etupuskurista sai viel ihan hyvän, helmat oli jo niin karut, että päätin maalata ne samalla takapuskurin kanssa.


Image
Image
Image
Image

Image

Konepellin ilmanpoistoaukko oli kiinni edellisessä pellissä liian monella popniitilla mun silmään, siitä piti sit kuidutella umpeen jokatoinen reikä.
Takarenkaille piti tehdä lisää tilaa, raapi koeajolla niin paljon. Siitä tulikin tosi hyvä. Muuten kyllä ärsyttää kun joka kulmassa on eri fitment. Nuo kuituloksut ja takakyljet on varmaan jotain Puolan lasikuitutehtaan tekosia, ei oikee istu mitenkäänpäin.
Se onkin yks syy, miksei auto ole yksivärinen. Täytyy panostaa kunnollisiin ja istuviin sittenkun noi on saatu rikki. (luultavasti ekan ratapäivän jälkeen)

Etupyörien auraus suunnattiin noin suunnilleen rullamitalla ja Etuloksutkin sai vielä uuden komean primer pinnan päälleen.

Pikkuse perkeleesti jännitti lähtee ajamalla Jämille, kun autolla on ajettu yhteensä max 10km testilenkkejä ja joka kerralla löytynyt jotain korjattavaa..
Tarkotus oli keretä ajaa paripäivää ennen tätä reissuu päivittäiset ajot (kotoo tallille) et ois vähä enemmä luottoo.

Kuitenkin vasta torstaina niputettiin auto valmiiks ja lähettiin kohti Jämijärveä.

Image
Image

Turponissanin tärkein varuste muistu matkaan tälläkertaa..
Image

Matkalla huomasin kaatosateessa, ettei etupään camberkulma oo mikään paras sille kelille. Myös lämmitinpaneelissa oli pikkuvikaa ja puhallin työnti vaan kuumaa ilmaa sisälle. Eipähä tullu kylmä.
Tässä oltiin jo voiton puolella Parkanon Shellillä, pikatsekkaus et kaikki kunnossa ja meno jatku Jämille!
Image

Jämillä merkattiin #Hommipojat saapuneeksi alueelle
Image

Image


Tässä muutamat kuvat alueelta Nissanista:

Pasi Mikkola:
Image
Image

Timo Liukko:
Image
Image

Juha Luhtamäki:
Image
Image
Image

ISO kiitos Pasille ja muille Hommiukoille siitä, että autoitte taas Nissanin kanssa!

Kiitokset myös Nikolle ja Antille Tapahtuman järjestämisestä sekä kunniamaininnasta!

Image


Kaksi kappaletta laadukkaita Rota-vanteita sekä paljon alkoholia saatiin tuhottua tänävuonna Jämillä, Kiitokset kaikille. Olihan meillä mukavaa.

Image

Kotimatka sujui myös ongelmitta, mitäpä tuohon nyt tulisi vikaa.
Image
Image


Jatkossa lisää keltaista, perää alemmas, radalle, glitterii, tarroja?


Oli mukava huomata, että auto miellytti muitakin. Vähän mietitytti miten tollanen eriväripaneeliperkele sopii sinne viimesenpäälle hierottujen joukkoon. Onhan tää vähän eri genreä kuitenkin.

Kertokaa toki tännekkin mielipiteitänne ja ehdotuksia jatkosta!
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 84
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Emetus » 19. Aug 2016 10:15

Eriväriset paneelit on just söpöt :twisted:. Tulevaisuuden suunnitelmat vaikuttaa myös hyvältä. Varsinkin glitteri ja radalle meneminen, ehkä joku spoileri vois vielä sopia kokonaisuuteen :D. Tykkään 8-)
OT: Onko Mazdamies kenties Motonetissä töissä? :roll:

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 20. Aug 2016 01:08

Kiitoksia!
Juu sieltä pihasta voi Mazdan bongata! Uusimmassa Tuning.fi lehdessä väitettiin ilmajousitetuksi sitä, ilmeisen onnistunut static madallus siis? :D


Katto teipataan Nissanista glitteriteipil ja mittailin helmalinjaa, että perä on kolmisen senttiä korkeemmalla. Täytyy säätää se balanssiin, näyttää hyvältä kun takapyörä vähän sukeltaa.

Spoileria oon mietiskellyt, perus rakettipupu ducktail olikin jo tähän, muttei sopinut omaan silmään.
Bgw ois aika 5/5 mutta hinnan puolestakin jo saa jäädä. Dmax tyylinen lättänä ois söpö.
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Topsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 60
Joined: 16. Jan 2016 00:59
Location: Ikaalinen

Re: Beten 200sx

Post by Topsi » 20. Aug 2016 18:04

326, dmax tai TypeX on ainoat siivet jotka oikeesti sopii s13 imo.

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Beten 200sx

Post by Juucso » 20. Aug 2016 19:52

Jotain häröö siipee tää kyllä huutais mun mielestä myöskin. 326power:n tekele olisi varmasti toimiva. 8-)
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Magettaja
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 37
Joined: 04. Aug 2016 10:57

Re: Beten 200sx

Post by Magettaja » 22. Aug 2016 19:22

No huhhuh, on kyllä ollu melkonen rojekti! Respectit. :D

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 23. Aug 2016 01:41

Joo kyllä tässä pitää olla jo päässä vähä vikaa lyyä näin paljon aikaa ja rahaa vanhaan Nissaniin joka on aina tallissa levällään..

Tässä on taas tapahtunut kaikenlaista tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen, täytyy raapustella ajantasalle kun töiltä kerkeää.

326 tai Dmax on vahvoilla tuossa siipiasiassa. Katotaa kui käy. Toisaalta ilmankin omaan silmään toimii kivasti.


Tämä on esillä Cutsprings Ry:n "Save the wheels"- teemaisella osastolla enskuussa Hötsissä! Tulkaa jutulle!
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 13. Sep 2016 21:01

Moro! Hötsistä selvitty, kirjottelen nyt ajantasalle tämän topicin.

Jämiltä päästiin kotiin ilman ongelmia, mutta töihin ajaessa auto alkoi toimimaan erikoisesti ja työpaikan pihassa pikkuluisun seurauksena se sammuikin, eikä millään käyntiin..
Image
Image
Auton sai käyntiin, mutta kävi vaan kahdella pytyllä. Loppujenlopuks pikku motivaatiotauon (noin 3vko) tilasin hinurikyydin tallille.
Image
Image
Mehtovuoren uuteen hinuriin saikin ilman ongelmia nissanin kyydille. Eipä tuo kyl poikkeuksellisen matala olekkaan.

Tallilla löytykin vika melkein heti, muistin että tää piuhaongelma olis näissä s-koreissa vaan kuskin puolella, mutta meneehän siel apukuskinpuolellakin johtonippu..
Image
Image
Saattaa vaikuttaa moottorin käyntiin..

Johdot kuntoon ja silti ei pelaa.. syy:
Image

Johdot oli kiireessä vähän hölmösti tuol, nyt kumpikin puoli fiksattu, eikä pitäs tulla enää ongelmia.

Just kun luulin että sehän toimii ja lähdin ajamaan kotiin, niin ahdoilla tippuu yks sylinteri pelistä pois.
Alko usko jo loppumaan, mutta onneks viaksi selvis haljennut tulppa.

Image
Kaikki tulpat oli uusittu ennen tallille hinausta..

Nyt auto toimi ja viikonloppuna olikin sopivasti MLV:n järjestämä höntsädriftipäivä Tykkimäen radalla Kouvolassa!

Abc:lta kärry vuokralle ja Rav4:nen vetoautoks.
Image

Image

Vihdoin pääsee autolla ajamaan! Kaveriporukalla vitsailtiinkin että vanhakunnon CA pettää varmasti. Eikä se kuitenkaan toimi.
No miten kävi..

Image
Image

Lämmittelin moottoria ennen kunnon vetoja ja sehän hyyty kesken ekan kierroksen.. :facepalm: :thumbsup:

Viaks löytykin iha oma moka, oltiin säädetty sytytystä Cas-anturista ja unohtunu pultit löysälle. Uudet pultit kiinni ja radalle.

Image
Image
Image

Kääntyvyyspalikat toimii 5/5! Kerran spinnasin ja sekin oli ajovirhe, ei loppunu kääntyvyys kesken. Hitto oli hienoo vihdoin päästä ajamaan kunnolla kun auto toimi. :D
Pirun siisti rata ja tälläselle aloittelijalle helppo ajaa, varaa virheisiin eikä mitään isompaa riskiä osua mihinkään vaikka lähtis vähä lapasesta.

Autoon löyty kyllä parannettavaa, turbo herää liian myöhään ja aika paljon sai kytkimellä kutitella pyöriä sutimaan.

Radalta selvittyä olikin seuraavana tähtäimessä HTS2016. Nissani oli ilmoitettu Cutsprings Ry:n osastolle.
Meillä oli ideana/teemana tuoda esille aidot vanteet ja esitellä niitä kuten "tinavanne"-myyjätkin seinillään. Toki meillä ei ehkä ole hienoja metalliseiniä ledivaloineen, mutta tämähän olikin harrastajien kasaama setti.

Cutsprings Ry:n löytää Facebookista, käykääs tykkäilemässä!

Hötsiin piti saada isompaa kuljetuskalustoa, että saadaan kaksi autoa menemään kerralla:

Image
Image

Nissan ja vanteet kuormatilaan, Bemari trailerille perään. Sikaosastolle loput ukot ja akat kyyille!
Volvo on rekisteröity yhdeksälle ja tuosta kontin etuosasta löytyy seitsemälle istuinpaikat.

Image
Image
Kohteessa!


Osastosta tuli kyllä hyvä siihennähden, että ostettiin puutavara Oulusta ja kasattiin messuhallissa. :D

Image
Image
Image
Image
Image

Vanteiksi halusin laittaa Advanit eteen toiselle puolelle ja MAE:t toiselle puolelle. Advanin kaveriks sain taka-akselille lainaan TE37:t Michelinin slickseillä. (ei sudi)

Hötsissä oli mukavaa ja aika meni vauhdilla! Mysticiä kyselin jossai välissä muttei sit missäänvaiheessa muistanu asioikseen lähtee jutulle. :cry: Juucsoo pikasesti nähtiin osastoa kasatessa ja paljon riitti ihmettelijöitä koko viikonlopun.

Nyt on Nissani taas tallissa, saas nähdä mitä seuraavaks.. :thumbsup:
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Beten 200sx

Post by Bete^ » 13. Sep 2016 21:19

Kuvia Hötsistä:

Tombbis:

Image

Image

Image

Image

Arttemi:

Image

Image

Image

Jokelaj:

Image

Image

Image
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Beten 200sx

Post by Mystic » 18. Sep 2016 10:59

Bete^ wrote: Mysticiä kyselin jossai välissä muttei sit missäänvaiheessa muistanu asioikseen lähtee jutulle. :cry: Juucsoo pikasesti nähtiin osastoa kasatessa ja paljon riitti ihmettelijöitä koko viikonlopun.

Nyt on Nissani taas tallissa, saas nähdä mitä seuraavaks.. :thumbsup:
Moi vaan. :D Lauantain olin sen verran hukassa, että ei varmasti löytänyt kovin moni muukaan, kamalia reissuja. :mrgreen:

Jännätään mitä tuleman pitää; kaverin kanssa käytiin pariinkin otteeseen ihmettelemässä ja visioimassa, notta mihin suuntaan mieluusti näkisi lähtevän vielä etenemään. Katsellaan! :thumbsup: ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests