SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Yritetään varovasti aloittaa tänne omaa projekti kertomusta jos täältä sitten tarvittaessa apujakin saisi
Elikkäs kohteena meillä on Fc korinen Rx-7 ,jossei moni mutta jokunen tälläkin foorumilla varmasti tietää ja tuntee auton koska ikänsä täällä asustanut. Itse ostanut kolaroituna kauan ennen ajokortti ikää, auto seisonut purettuna osittain inspiraation puutteen sekä osapuutteiden takia.
Lähtö kohta oli kutakuinkin näin "synkkä":
Siinä siis ostokunnossa pihaantulleena.
Seuraavat päivät koitti inspiraatiota oli purkaa auto että näkee mitä kaikkea hajalla ,että tietää mitä ruveta metsästämään ja pääsis oikomis hommiin.
Konepeltiäkin tuli venyteltyä siinä toivossa jos siitä vielä ehjän saisi, loppujenlopuksi luovutettiin tuon konepellin kanssa
Tuosta kuvasta ei sitten enään juuri edennytkään kuin sen että sisälokasuojat purin pois ja rupesin varaosia metsästämään, tämän foorumin kautta löysinkin ehjän etupuskurin lokasuojan sekä puskurintukipalkin, ainoaksi käytettäväksi osaksi valikoitui puskurin tukipalkki , koska puskurissa kulkeva lista erosi auton muista sekä vilkku/parkki moduulit olivat erilaiset sekä lokasuojassa oleva vilkun reikä oli erilainen. Silloin iskimasennus autovaipui unholaan kunnes viimein saksan maalta sopuhintaan bongasin veljeksen:
Paljon kiihottavaa pikkunippelliä sekä täysin ruosteeton kori, ja lähes ilmaiseksi
Mustuaisen nykytilanne onkin sitten paljon heikompi, useamman vuoden seisominen ulkona sekä jaappanin pelti ilman kotelosuojauksia on tehnyt tehtävänsä ja mätähommia on nyt jonkun verran.
Tässä lattianpuolelta näkymää, ei kauheen surullista muttei iloistakaan:
Sama auton alapuolelta:
Osa "haavoista" onkin jo paikattu:
Tässä tämän hetkinen "yleisilme" vanteet löytyneet odottamaan valmistumista, speksein etu: 8,5x18 taka 10,5x18 , et lukuja en tähän hätään muista.
Tulevaisuuden suunnitelmista sen verran että mätähommat hoidetaan ensin altapois jonka jälkee kippo ylimaalataan(ikä tuonut jo osumia joita huonosti korjattu), saksan tuonnin moottoriin perehdytään ja koitetaan taikoa lisää voimaa sekä madalletaan autoa riittävästi.
Toivottavasti ette samantien hylkää tai naura monttuun , projektin päivittely ei välttämättä tapahtu päivittäin mutta yritän pitää tämän ajantasalla mitä tapahtuu ja koska
Pääsiäinen oli ja meni, tallissakin tuli vajaa päivä vietettyä mazdan kimpussa. Tässä muutama kuva todisteeksi :
takapuskurin alta löytyi vielä tämmöinen pieni kiusan kappale :/
Niinkuin huomaatte niin auto rupeaa olemaan purettuna siinä vaiheessa että kun saan apparin puolen mätä hommat hoidettua ,niin koppakin joutaa maalarin hoivaan
yksi kasa irto-osia mitä ajattelin lähipäivinä kiikuttaa maalarin tykö :
Kuvassa muuten näkyy paljonko ylimääräisiä johtoja poistin samalla kuskin puolelta kojelaudan alta....
Hellou, alusta ja renkaat tuli. Tässä tulos :
Hellurei ja hellä tunteet, aika on kulunut ja jotain on saatu aikaiseksikin. Mätä asiat on aika hyvin jo hallinnassa sekä motivaation kohottajat eli tuoreessa värissä olevat osat saanut kotia. Tässä teille kuvia:
Jäätävä pyykkivuori höystettynä mazdalla, toimii aina:
Tässä kuva miltä apparin lattia näytti ennen rälläkkää:
Tässä rälläkän jälkeen:
Sitten vähän kuvia erinäköisistä paikoista mitä saanut tinailtua
Tästä:
Tähän:
Joo sielä on vielä yks reikä, ei vain ole siitä enää kuvaa....
Loppujen lopuksi kävi näin:
Eli tuuli-ja takalasi irti, takalasin kohdalla jännitti kyllä aivan tautisesti saako sitä ehjänä irti! No onneks ei ollu tehtaalta lähtiessä ihan tarpeeks laitettu liimaa oli monesta kohtaa about 15-20cm irti liimasta kun lasi ei ollut ottanut liima makkaraan edes kiinni !
Kesä meni ja nyt on bigmiitistä haettu motivaatiota,hyvin tuloksin.
Tosiaan auto putosi tunkin päälle hyvä tovi sitten joka sai vähäisenkin motivaation pois :
Nyt sittemmin helma oiottu ja auto käännetty kylelleen hitsaamisen helpottamiseksi
Hetki hikoilua ja tilanne oli tämä
Nyt näyttää pahasti siltä että tää joutaa tällä viikolla maalaukseen
Ei muuta tällä kertaa, menen takaisin kasaamaan.
Ei muuta tällä erää kuin kuvia. Autolla ajettu tänä kesänä 4000km jonka aikana joutui vesipumpun vaihtamaan ja kauhean kasan alipaine letkuja, nyt rupeaa toimimaan kunnolla. Leimakin siis irtosi suosiolla ja auto sai arvoisensa omat kilpensä ilman fin-tunnuksia samalla reissulla
Näihin kuviin ja tunnelmiin tiivistyy tämä alkukesä, tullut vain ajettua ja pestyä. Mikäs siinä kun auto toimii ja tälle kesälle intin ohessa tullut about 5tkm ajeltua
Talven aikana vaihtui pyöränlaakerit, jarrupalat, perämurikka kun se antautui viimekesänä, tuli laitettua samalla taakse pitkät pinnapultit ja ostettua "kultaiset" pitkät mutterit. Keväällä innostuin vielä tekemään pakoputken uusiksi että saatiin vähän ääntä, reseptinä tähän 2,5" dp:eestä eteenpäin yhdellä vaimentajalla ja 3" ulostulolla
TERVE ! Autohan esiteltiin viimisimmässä tuning.fi lehdessä mistä nyt sitten motivoiduin tännekin tätä projekti topickkia jatkamaan....
Otetaan tälläin alkuun löysät pois näillä :
Eli painoin tähän uudet valssit, noikin on jo pulveri maalamossa ottamassa käsittelyä osakseen, niistä sitten myöhemmin. Moottori remppa / viritys rupes olemaan aiheellinen kun oon jo itekkin kerinny tällä +50tkm tyrkkäämään ja lämpösenä oli jo käynnistys ongelmia. Siihenkin löytyi lääkkeet atkinrotaryltä ja mazdatricksiltä , saatoin mä vahingossa sinne jotain muutakin sekaan ottaa
Sieltä tarkkasilmäset huomaa että tulee uutta umpioo keulalle sekä HALTECHIN moottoriohjain, uritettua jarrulevyä kera teräspunos letkujen, peräkoteloon uuet laakerit ja stefat koska 1,5way lukko oottaa pääsyä paikalleen. On siellä myös tiukemmat moottorin tukikumit sekä vaihdelaatikon, perään tulee erittäin kovat :
Sisustaankin sain vihdoinkin tarpeelliset lisämittarit, stackia ja plx:ää, uskoisin että näihin vois luottaa.
Tälläset tuotteet tulee pitämään huolen koneen jäähtymisestä kera 16" sähköflektin :
Yleis ilmeeltään nyt tässä kuosissa :
Moottoria kaivan irti tällä hetkellä, lisäilen kuvia ja tapahtumia taas kun etenee !
Ja jos jaksoit lukea tänne asti niin hieno homma ! Kuten varmaan huomaat, kopioin toiselta foorumilta aika järjestyksessä tiedot tähän topickin alotukseen. Tästä eteenpäi tapahtuva tapahtuu ns. realiajassa ja toivon että saan suollettua pikkusen selkeenpää tekstiä !
Elikkäs kohteena meillä on Fc korinen Rx-7 ,jossei moni mutta jokunen tälläkin foorumilla varmasti tietää ja tuntee auton koska ikänsä täällä asustanut. Itse ostanut kolaroituna kauan ennen ajokortti ikää, auto seisonut purettuna osittain inspiraation puutteen sekä osapuutteiden takia.
Lähtö kohta oli kutakuinkin näin "synkkä":
Siinä siis ostokunnossa pihaantulleena.
Seuraavat päivät koitti inspiraatiota oli purkaa auto että näkee mitä kaikkea hajalla ,että tietää mitä ruveta metsästämään ja pääsis oikomis hommiin.
Konepeltiäkin tuli venyteltyä siinä toivossa jos siitä vielä ehjän saisi, loppujenlopuksi luovutettiin tuon konepellin kanssa
Tuosta kuvasta ei sitten enään juuri edennytkään kuin sen että sisälokasuojat purin pois ja rupesin varaosia metsästämään, tämän foorumin kautta löysinkin ehjän etupuskurin lokasuojan sekä puskurintukipalkin, ainoaksi käytettäväksi osaksi valikoitui puskurin tukipalkki , koska puskurissa kulkeva lista erosi auton muista sekä vilkku/parkki moduulit olivat erilaiset sekä lokasuojassa oleva vilkun reikä oli erilainen. Silloin iskimasennus autovaipui unholaan kunnes viimein saksan maalta sopuhintaan bongasin veljeksen:
Paljon kiihottavaa pikkunippelliä sekä täysin ruosteeton kori, ja lähes ilmaiseksi
Mustuaisen nykytilanne onkin sitten paljon heikompi, useamman vuoden seisominen ulkona sekä jaappanin pelti ilman kotelosuojauksia on tehnyt tehtävänsä ja mätähommia on nyt jonkun verran.
Tässä lattianpuolelta näkymää, ei kauheen surullista muttei iloistakaan:
Sama auton alapuolelta:
Osa "haavoista" onkin jo paikattu:
Tässä tämän hetkinen "yleisilme" vanteet löytyneet odottamaan valmistumista, speksein etu: 8,5x18 taka 10,5x18 , et lukuja en tähän hätään muista.
Tulevaisuuden suunnitelmista sen verran että mätähommat hoidetaan ensin altapois jonka jälkee kippo ylimaalataan(ikä tuonut jo osumia joita huonosti korjattu), saksan tuonnin moottoriin perehdytään ja koitetaan taikoa lisää voimaa sekä madalletaan autoa riittävästi.
Toivottavasti ette samantien hylkää tai naura monttuun , projektin päivittely ei välttämättä tapahtu päivittäin mutta yritän pitää tämän ajantasalla mitä tapahtuu ja koska
Pääsiäinen oli ja meni, tallissakin tuli vajaa päivä vietettyä mazdan kimpussa. Tässä muutama kuva todisteeksi :
takapuskurin alta löytyi vielä tämmöinen pieni kiusan kappale :/
Niinkuin huomaatte niin auto rupeaa olemaan purettuna siinä vaiheessa että kun saan apparin puolen mätä hommat hoidettua ,niin koppakin joutaa maalarin hoivaan
yksi kasa irto-osia mitä ajattelin lähipäivinä kiikuttaa maalarin tykö :
Kuvassa muuten näkyy paljonko ylimääräisiä johtoja poistin samalla kuskin puolelta kojelaudan alta....
Hellou, alusta ja renkaat tuli. Tässä tulos :
Hellurei ja hellä tunteet, aika on kulunut ja jotain on saatu aikaiseksikin. Mätä asiat on aika hyvin jo hallinnassa sekä motivaation kohottajat eli tuoreessa värissä olevat osat saanut kotia. Tässä teille kuvia:
Jäätävä pyykkivuori höystettynä mazdalla, toimii aina:
Tässä kuva miltä apparin lattia näytti ennen rälläkkää:
Tässä rälläkän jälkeen:
Sitten vähän kuvia erinäköisistä paikoista mitä saanut tinailtua
Tästä:
Tähän:
Joo sielä on vielä yks reikä, ei vain ole siitä enää kuvaa....
Loppujen lopuksi kävi näin:
Eli tuuli-ja takalasi irti, takalasin kohdalla jännitti kyllä aivan tautisesti saako sitä ehjänä irti! No onneks ei ollu tehtaalta lähtiessä ihan tarpeeks laitettu liimaa oli monesta kohtaa about 15-20cm irti liimasta kun lasi ei ollut ottanut liima makkaraan edes kiinni !
Kesä meni ja nyt on bigmiitistä haettu motivaatiota,hyvin tuloksin.
Tosiaan auto putosi tunkin päälle hyvä tovi sitten joka sai vähäisenkin motivaation pois :
Nyt sittemmin helma oiottu ja auto käännetty kylelleen hitsaamisen helpottamiseksi
Hetki hikoilua ja tilanne oli tämä
Nyt näyttää pahasti siltä että tää joutaa tällä viikolla maalaukseen
Ei muuta tällä kertaa, menen takaisin kasaamaan.
Ei muuta tällä erää kuin kuvia. Autolla ajettu tänä kesänä 4000km jonka aikana joutui vesipumpun vaihtamaan ja kauhean kasan alipaine letkuja, nyt rupeaa toimimaan kunnolla. Leimakin siis irtosi suosiolla ja auto sai arvoisensa omat kilpensä ilman fin-tunnuksia samalla reissulla
Näihin kuviin ja tunnelmiin tiivistyy tämä alkukesä, tullut vain ajettua ja pestyä. Mikäs siinä kun auto toimii ja tälle kesälle intin ohessa tullut about 5tkm ajeltua
Talven aikana vaihtui pyöränlaakerit, jarrupalat, perämurikka kun se antautui viimekesänä, tuli laitettua samalla taakse pitkät pinnapultit ja ostettua "kultaiset" pitkät mutterit. Keväällä innostuin vielä tekemään pakoputken uusiksi että saatiin vähän ääntä, reseptinä tähän 2,5" dp:eestä eteenpäin yhdellä vaimentajalla ja 3" ulostulolla
TERVE ! Autohan esiteltiin viimisimmässä tuning.fi lehdessä mistä nyt sitten motivoiduin tännekin tätä projekti topickkia jatkamaan....
Otetaan tälläin alkuun löysät pois näillä :
Eli painoin tähän uudet valssit, noikin on jo pulveri maalamossa ottamassa käsittelyä osakseen, niistä sitten myöhemmin. Moottori remppa / viritys rupes olemaan aiheellinen kun oon jo itekkin kerinny tällä +50tkm tyrkkäämään ja lämpösenä oli jo käynnistys ongelmia. Siihenkin löytyi lääkkeet atkinrotaryltä ja mazdatricksiltä , saatoin mä vahingossa sinne jotain muutakin sekaan ottaa
Sieltä tarkkasilmäset huomaa että tulee uutta umpioo keulalle sekä HALTECHIN moottoriohjain, uritettua jarrulevyä kera teräspunos letkujen, peräkoteloon uuet laakerit ja stefat koska 1,5way lukko oottaa pääsyä paikalleen. On siellä myös tiukemmat moottorin tukikumit sekä vaihdelaatikon, perään tulee erittäin kovat :
Sisustaankin sain vihdoinkin tarpeelliset lisämittarit, stackia ja plx:ää, uskoisin että näihin vois luottaa.
Tälläset tuotteet tulee pitämään huolen koneen jäähtymisestä kera 16" sähköflektin :
Yleis ilmeeltään nyt tässä kuosissa :
Moottoria kaivan irti tällä hetkellä, lisäilen kuvia ja tapahtumia taas kun etenee !
Ja jos jaksoit lukea tänne asti niin hieno homma ! Kuten varmaan huomaat, kopioin toiselta foorumilta aika järjestyksessä tiedot tähän topickin alotukseen. Tästä eteenpäi tapahtuva tapahtuu ns. realiajassa ja toivon että saan suollettua pikkusen selkeenpää tekstiä !
Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"
Sairaan hieno!! Tosi hyvää tekstiä ja asiallista tekemistä, tästä mä tykkään! Musta auto ja kromi vanteet, ei voi mennä pieleen.
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"
Pitkän pätkän kerkesin lukea ja ajatella et onpas tutun kuulosta tarinaa kunnes tajusin et eilenhän mä tuon tuning.fi jutun lukasin.
Komee mazda, heti kun näin kuvan noista equipeista ajattelin et maalaa keskiöt mut nehän taitaa ollakkin pulveria odottamassa jo. Vanne puolikin kun alkaa olla kunnossa ja motti ilmeisesti saa seuraavaksi huomiota niin sittenhän se ois sisustan vuoro. Sisään pari kuppipenkkiä ja vähän lisää jotain race henkeä niin alkaa olla aika 10.
Komee mazda, heti kun näin kuvan noista equipeista ajattelin et maalaa keskiöt mut nehän taitaa ollakkin pulveria odottamassa jo. Vanne puolikin kun alkaa olla kunnossa ja motti ilmeisesti saa seuraavaksi huomiota niin sittenhän se ois sisustan vuoro. Sisään pari kuppipenkkiä ja vähän lisää jotain race henkeä niin alkaa olla aika 10.
-
- SUPPORTER
- Posts: 271
- Joined: 04. May 2015 07:57
- Location: Kajaani / Kuusamo
- Contact:
Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"
Oh my god tämä on hieno!
Oon kuolannu näitä FC:itä jo pidemmän aikaa, mutta jos sais ensin hitsattua tuo Preluden kasaan....
Oon kuolannu näitä FC:itä jo pidemmän aikaa, mutta jos sais ensin hitsattua tuo Preluden kasaan....
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"
Vanteista sen verran et keskiöistä ja takakannuista tulee kiiltävän mustat koska tykkään auton "murhatusta" lookista, kevennykseks tulee kultaiset kehäpultit. Sisustaan saattaa vielä kesällä eksyä kuppijakkarat , apinahäkkiä tähän ei tule mut tosiaan kupit on vahva ehkä kohdalla suunnitelmissa muuten laitetaan vakio penkit verhoiluun Tekniikan päivityksestä puuttuu vielä suuttimet ja ahdin , niitäkin tullut pyöriteltyä ajatuksissa muttei selkeää visiota vielä niistä ole...
Ja tosiaan hieno juttu jos auto maistuu muillekin, itte tykkään siitä kovasti !
Ja tosiaan hieno juttu jos auto maistuu muillekin, itte tykkään siitä kovasti !
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Kyllä voi sanoa omastaki puolesta että maistuu! Ja suunnitelmat kuulostaa erittäin hyviltä hyvää työtä olet tehny ja parempaan suuntaan mennään, seurantaan menee tämä topicci! Vissiin nuita FD-korisia nähny liikaa joka puolella ko tämä FC-koppanen alkaa näyttään nykyään omaan silmään paaaljon paremmalta...
*Honda Accord Tourer 2,0 2004*
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Asiallista "entisöintiä" Vanteetkin on kyllä nappivalinta tähän. Kuvia odotellessa tekniikasta
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Yks hienoimmista koriltaan mielestäni
Todella hyvä valinta, ja aikas harvinainen
Todella hyvä valinta, ja aikas harvinainen
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
On kyllä hieno!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Sinnikkyydestä plussaa Ja ihan mielellään seuraa myös näitä fc-korisiakin, ei niitä ainakaan liikaa ole täällä..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Eihän noita meinaa enään olla oikein missään.Zugu wrote:Sinnikkyydestä plussaa Ja ihan mielellään seuraa myös näitä fc-korisiakin, ei niitä ainakaan liikaa ole täällä..
Hieno projekti kaikinpuolin!
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Priimaaa.
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
Aikaisemmasta setupista en niin välittänyt (liekkö syy nimenomaan vanteissa), mutta voi pojat nyt alkaa jo herättämään tunteita! <3 Iso peukku puurtamisesta ja visioinnista!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"
^ edit. Hyvältä näytti messuillakin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests