SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Omien autoprojektien esittely.
samuuK
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 20. Feb 2016 16:52

SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by samuuK » 20. Feb 2016 17:00

Yritetään varovasti aloittaa tänne omaa projekti kertomusta jos täältä sitten tarvittaessa apujakin saisi :)

Elikkäs kohteena meillä on Fc korinen Rx-7 ,jossei moni mutta jokunen tälläkin foorumilla varmasti tietää ja tuntee auton koska ikänsä täällä asustanut. Itse ostanut kolaroituna kauan ennen ajokortti ikää, auto seisonut purettuna osittain inspiraation puutteen sekä osapuutteiden takia.

Lähtö kohta oli kutakuinkin näin "synkkä":
Image
Image
Siinä siis ostokunnossa pihaantulleena.

Seuraavat päivät koitti inspiraatiota oli purkaa auto että näkee mitä kaikkea hajalla ,että tietää mitä ruveta metsästämään ja pääsis oikomis hommiin.
Image
Konepeltiäkin tuli venyteltyä siinä toivossa jos siitä vielä ehjän saisi, loppujenlopuksi luovutettiin tuon konepellin kanssa
Image
Tuosta kuvasta ei sitten enään juuri edennytkään kuin sen että sisälokasuojat purin pois ja rupesin varaosia metsästämään, tämän foorumin kautta löysinkin ehjän etupuskurin lokasuojan sekä puskurintukipalkin, ainoaksi käytettäväksi osaksi valikoitui puskurin tukipalkki , koska puskurissa kulkeva lista erosi auton muista sekä vilkku/parkki moduulit olivat erilaiset sekä lokasuojassa oleva vilkun reikä oli erilainen. Silloin iskimasennus autovaipui unholaan kunnes viimein saksan maalta sopuhintaan bongasin veljeksen:
Image
Paljon kiihottavaa pikkunippelliä sekä täysin ruosteeton kori, ja lähes ilmaiseksi ;)

Mustuaisen nykytilanne onkin sitten paljon heikompi, useamman vuoden seisominen ulkona sekä jaappanin pelti ilman kotelosuojauksia on tehnyt tehtävänsä ja mätähommia on nyt jonkun verran.
Tässä lattianpuolelta näkymää, ei kauheen surullista muttei iloistakaan:
Image
Sama auton alapuolelta:
Image
Osa "haavoista" onkin jo paikattu:
Image
Tässä tämän hetkinen "yleisilme" vanteet löytyneet odottamaan valmistumista, speksein etu: 8,5x18 taka 10,5x18 , et lukuja en tähän hätään muista.
Image

Tulevaisuuden suunnitelmista sen verran että mätähommat hoidetaan ensin altapois jonka jälkee kippo ylimaalataan(ikä tuonut jo osumia joita huonosti korjattu), saksan tuonnin moottoriin perehdytään ja koitetaan taikoa lisää voimaa sekä madalletaan autoa riittävästi.
Toivottavasti ette samantien hylkää tai naura monttuun , projektin päivittely ei välttämättä tapahtu päivittäin mutta yritän pitää tämän ajantasalla mitä tapahtuu ja koska :)

Pääsiäinen oli ja meni, tallissakin tuli vajaa päivä vietettyä mazdan kimpussa. Tässä muutama kuva todisteeksi :
Image
Image
Image

takapuskurin alta löytyi vielä tämmöinen pieni kiusan kappale :/
Image

Niinkuin huomaatte niin auto rupeaa olemaan purettuna siinä vaiheessa että kun saan apparin puolen mätä hommat hoidettua ,niin koppakin joutaa maalarin hoivaan :)
Image

yksi kasa irto-osia mitä ajattelin lähipäivinä kiikuttaa maalarin tykö :
Image
Kuvassa muuten näkyy paljonko ylimääräisiä johtoja poistin samalla kuskin puolelta kojelaudan alta....

Hellou, alusta ja renkaat tuli. Tässä tulos :
Image

Hellurei ja hellä tunteet, aika on kulunut ja jotain on saatu aikaiseksikin. Mätä asiat on aika hyvin jo hallinnassa sekä motivaation kohottajat eli tuoreessa värissä olevat osat saanut kotia. Tässä teille kuvia:

Jäätävä pyykkivuori höystettynä mazdalla, toimii aina:

Image

Tässä kuva miltä apparin lattia näytti ennen rälläkkää:

Image

Tässä rälläkän jälkeen:

Image

Sitten vähän kuvia erinäköisistä paikoista mitä saanut tinailtua :)

Tästä:

Image

Tähän:

Image

Joo sielä on vielä yks reikä, ei vain ole siitä enää kuvaa....

Image

Loppujen lopuksi kävi näin:

Image
Image

Eli tuuli-ja takalasi irti, takalasin kohdalla jännitti kyllä aivan tautisesti saako sitä ehjänä irti! No onneks ei ollu tehtaalta lähtiessä ihan tarpeeks laitettu liimaa oli monesta kohtaa about 15-20cm irti liimasta kun lasi ei ollut ottanut liima makkaraan edes kiinni !

Kesä meni ja nyt on bigmiitistä haettu motivaatiota,hyvin tuloksin.

Image

Tosiaan auto putosi tunkin päälle hyvä tovi sitten joka sai vähäisenkin motivaation pois :

Image

Nyt sittemmin helma oiottu ja auto käännetty kylelleen hitsaamisen helpottamiseksi

Image

Hetki hikoilua ja tilanne oli tämä

Image

Nyt näyttää pahasti siltä että tää joutaa tällä viikolla maalaukseen :)

Image

Ei muuta tällä kertaa, menen takaisin kasaamaan.

Ei muuta tällä erää kuin kuvia. Autolla ajettu tänä kesänä 4000km jonka aikana joutui vesipumpun vaihtamaan ja kauhean kasan alipaine letkuja, nyt rupeaa toimimaan kunnolla. Leimakin siis irtosi suosiolla ja auto sai arvoisensa omat kilpensä ilman fin-tunnuksia samalla reissulla :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Näihin kuviin ja tunnelmiin tiivistyy tämä alkukesä, tullut vain ajettua ja pestyä. Mikäs siinä kun auto toimii ja tälle kesälle intin ohessa tullut about 5tkm ajeltua :)

Talven aikana vaihtui pyöränlaakerit, jarrupalat, perämurikka kun se antautui viimekesänä, tuli laitettua samalla taakse pitkät pinnapultit ja ostettua "kultaiset" pitkät mutterit. Keväällä innostuin vielä tekemään pakoputken uusiksi että saatiin vähän ääntä, reseptinä tähän 2,5" dp:eestä eteenpäin yhdellä vaimentajalla ja 3" ulostulolla

TERVE ! Autohan esiteltiin viimisimmässä tuning.fi lehdessä mistä nyt sitten motivoiduin tännekin tätä projekti topickkia jatkamaan....
Otetaan tälläin alkuun löysät pois näillä :

Image
Image
Image

Eli painoin tähän uudet valssit, noikin on jo pulveri maalamossa ottamassa käsittelyä osakseen, niistä sitten myöhemmin. Moottori remppa / viritys rupes olemaan aiheellinen kun oon jo itekkin kerinny tällä +50tkm tyrkkäämään ja lämpösenä oli jo käynnistys ongelmia. Siihenkin löytyi lääkkeet atkinrotaryltä ja mazdatricksiltä , saatoin mä vahingossa sinne jotain muutakin sekaan ottaa :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Sieltä tarkkasilmäset huomaa että tulee uutta umpioo keulalle sekä HALTECHIN moottoriohjain, uritettua jarrulevyä kera teräspunos letkujen, peräkoteloon uuet laakerit ja stefat koska 1,5way lukko oottaa pääsyä paikalleen. On siellä myös tiukemmat moottorin tukikumit sekä vaihdelaatikon, perään tulee erittäin kovat :

Image
Image
Image

Sisustaankin sain vihdoinkin tarpeelliset lisämittarit, stackia ja plx:ää, uskoisin että näihin vois luottaa.

Image
Image

Tälläset tuotteet tulee pitämään huolen koneen jäähtymisestä kera 16" sähköflektin :

Image
Image
Image

Yleis ilmeeltään nyt tässä kuosissa :

Image
Image
Image
Image
Image

Moottoria kaivan irti tällä hetkellä, lisäilen kuvia ja tapahtumia taas kun etenee !

Ja jos jaksoit lukea tänne asti niin hieno homma ! Kuten varmaan huomaat, kopioin toiselta foorumilta aika järjestyksessä tiedot tähän topickin alotukseen. Tästä eteenpäi tapahtuva tapahtuu ns. realiajassa ja toivon että saan suollettua pikkusen selkeenpää tekstiä !

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"

Post by Juucso » 20. Feb 2016 17:04

Sairaan hieno!! Tosi hyvää tekstiä ja asiallista tekemistä, tästä mä tykkään! 8-) Musta auto ja kromi vanteet, ei voi mennä pieleen. ;)
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"

Post by Toncha » 20. Feb 2016 17:38

Pitkän pätkän kerkesin lukea ja ajatella et onpas tutun kuulosta tarinaa kunnes tajusin et eilenhän mä tuon tuning.fi jutun lukasin. :lol:
Komee mazda, heti kun näin kuvan noista equipeista ajattelin et maalaa keskiöt mut nehän taitaa ollakkin pulveria odottamassa jo. Vanne puolikin kun alkaa olla kunnossa ja motti ilmeisesti saa seuraavaksi huomiota niin sittenhän se ois sisustan vuoro. Sisään pari kuppipenkkiä ja vähän lisää jotain race henkeä niin alkaa olla aika 10.

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 271
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani / Kuusamo
Contact:

Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"

Post by AleksiKoppine » 20. Feb 2016 17:56

Oh my god tämä on hieno! :o :shock:

Oon kuolannu näitä FC:itä jo pidemmän aikaa, mutta jos sais ensin hitsattua tuo Preluden kasaan.... :facepalm:
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

samuuK
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 20. Feb 2016 16:52

Re: SamuuK FC3S rx-7 "entisöintiä"

Post by samuuK » 20. Feb 2016 21:01

Vanteista sen verran et keskiöistä ja takakannuista tulee kiiltävän mustat koska tykkään auton "murhatusta" lookista, kevennykseks tulee kultaiset kehäpultit. Sisustaan saattaa vielä kesällä eksyä kuppijakkarat , apinahäkkiä tähän ei tule mut tosiaan kupit on vahva ehkä kohdalla suunnitelmissa muuten laitetaan vakio penkit verhoiluun :roll: Tekniikan päivityksestä puuttuu vielä suuttimet ja ahdin , niitäkin tullut pyöriteltyä ajatuksissa muttei selkeää visiota vielä niistä ole...

Ja tosiaan hieno juttu jos auto maistuu muillekin, itte tykkään siitä kovasti !

User avatar
Jukka
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 625
Joined: 25. Nov 2011 21:51
Location: Rovaniemi

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by Jukka » 20. Feb 2016 23:14

Kyllä voi sanoa omastaki puolesta että maistuu! Ja suunnitelmat kuulostaa erittäin hyviltä :thumbsup: hyvää työtä olet tehny ja parempaan suuntaan mennään, seurantaan menee tämä topicci! 8-) Vissiin nuita FD-korisia nähny liikaa joka puolella ko tämä FC-koppanen alkaa näyttään nykyään omaan silmään paaaljon paremmalta...
*Honda Accord Tourer 2,0 2004*

User avatar
mCoupe
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 676
Joined: 01. Feb 2013 09:15
Location: Kuusamo

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by mCoupe » 21. Feb 2016 00:51

Asiallista "entisöintiä" ;) Vanteetkin on kyllä nappivalinta tähän. Kuvia odotellessa tekniikasta :P
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_

User avatar
JonttuK
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 506
Joined: 29. Sep 2013 12:58
Location: Isojoki

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by JonttuK » 21. Feb 2016 10:32

Yks hienoimmista koriltaan mielestäni :thumbsup:
Todella hyvä valinta, ja aikas harvinainen :)
Ex-kulkineet: Lada 2105, Escort mk4, Corolla E100, TA12 Carina, Prelude 5th gen, JDM gc8 WRX, JDM Ae111 Levin, Civic EK4, Nissan sunny
Ilmeisesti ikuisuusprokkis: Toyota Glanza EP91
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by jalmari » 21. Feb 2016 12:26

On kyllä hieno!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by Zugu » 21. Feb 2016 12:42

Sinnikkyydestä plussaa :D Ja ihan mielellään seuraa myös näitä fc-korisiakin, ei niitä ainakaan liikaa ole täällä..
Nopeat liikkeet on näyttäviä

Nall3
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 196
Joined: 26. Aug 2013 17:41

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by Nall3 » 21. Feb 2016 12:53

Zugu wrote:Sinnikkyydestä plussaa :D Ja ihan mielellään seuraa myös näitä fc-korisiakin, ei niitä ainakaan liikaa ole täällä..
Eihän noita meinaa enään olla oikein missään.

Hieno projekti kaikinpuolin! :thumbsup:

samuuK
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 20. Feb 2016 16:52

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by samuuK » 07. Mar 2016 17:24

Terve ! Niputin vanteet ja nostin koneen poies reiästään. No olihan se pakko jo fiilistellä vanteiden kanssa:

Image
Image
Image

Niin tulihan se ahdinkin kotia, päädyin holset hx35 superiin ,vaihdetaan sit jos ei pelaa toivotusti :roll: :roll:

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by Bete^ » 07. Mar 2016 17:59

Priimaaa. :thumbsup:
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by Mystic » 07. Mar 2016 23:04

Aikaisemmasta setupista en niin välittänyt (liekkö syy nimenomaan vanteissa), mutta voi pojat nyt alkaa jo herättämään tunteita! <3 Iso peukku puurtamisesta ja visioinnista!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: SamuuK FC3S RX-7 "entisöintiä"

Post by Mystic » 02. Apr 2016 17:54

^ edit. Hyvältä näytti messuillakin. ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests