Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75
Posted: 02. Jul 2016 22:12
Taustoitetaanpas nyt joutessaan muuten tota Taxiakin.
Taxi on malliltaan Datsun 220c, 330 korimallia. Foordoors, nouveiting malli. Diesel. Japanilaisittain puhuttaisi Cedricistä tai Gloriasta.
Taxillahan on tosiaan taksitaustaa, uudesta asti ja päättyen vissiin riiheen joskus 90-luvulla. Suurimman osan ajastaan ollut samalla "perheellä" Pohojammaalla, nyttemmin siis päätynyt Tohmikselle tuunattavaksi ja luultavimmin MuseoinniltaPelastettavaksi.
Tai mistä sitä ikinä tietää, mutta luultavasti tuo 4 sylinterinen tuulennopea 2,2L moottori on päivitettävä 6syl moottoriin, joko diisseliin (LD28) tai pensaan (L26-L31). Kilometrejä vissiin ei ole vielä kuin reilut 300tkm, mikä voisi olla uskottavaakin sisätilojen perusteella. Penkit on alkuperäiset, samoin kojelauta yms. Luulisi kulumia olevan enemmän mikäli mentäisi puolessa miljoonassa. Taksikäytössä vieläpä. Kaikki oudommatkin inkeet (sähköantenni, tankin ja takaluukun avaussolenoidit, takalasin lämmittimen ajastinkello, soittimet, päivyrikello, mittarivalojen himmennin...) myös toimii. Vain yksi takavalon indikaattorin valokuitu on katkaistu.
Kilometrit sensijaan näkyvät korissa, valitettavasti. Samoin riihessä vietetyt parikymmentä vuotta.
Vuodenvaihteen jälkeiset fiksaukset/pelti/korityöt käsittävät ainakin seuraavat (epä)kohdat keulasta persiiseen:
-maskin osien maalaus/kiillotus, vilkunlasin metsästys.
-konepellin ruosteen poisto.
-etulokasuojien vaihto, -listojen asennus. Lokasuojapeilit.
-helmakotelot uusiksi ainakin etuosastaan, sisälokarit/konehuone, lasikuidun poisto?
-Konehuoneen tyhjennys, puhallus, maalaus. Moottorin vaihto/maalaus yms. yksityiskohdat kuntoon kuten Persossakin. Tavoite on saada yhtä "siistiksi".
-A-pilarit ruosteenpoisto
-c-pilarit ruosteenpoisto
-katon lommot? ei pahat mutta kattoo ny.
-ovien saumat, puhallus/maalaus. Peilien reijät umpeen. Kahvojen vaihto hiomattomiin. (Muutenkin edellinen "maalari" suorittanut epäkeskohionnan kaikki listat paikoillaan joten pilalla suurimmaksi osaksi noin niinkuin näyttelykäyttöä ajatellen.)
-takakaaret uusiksi, listojen asennus. Myös takahelmalistat.
-alustan lasikuidutuksesta tai muusta kunnosta ei vielä tietoa, alla en ole käynyt. Toki katsastettuhan on joten kaikki mahdollista. Hitsataan jos tarttee ja sillä sipali. Epäilen että ei ole maltettu jättää kuitua pois alustasta jos sitä muuallakin on. Magneetti on ystävämme, ja vasara.
-Käsijarru ei pidä ainakaan, ja joku jarru laahaa hieman. Tai sitten se vaan tuntuu kun tuo moottori on niin jumaleittönssönin laiska.
-lopuksi "yli"maalaus käsittäen joko täydellisen värinvaihdon, (tummakulta/kermanvalkea)tai sitten alkuperäiseen sävyyn joka tummempi kupari kuin nykyinen. Tämäkään vaihtoehto ei säästäisi kuin ovien tiivisteiden sisäpuolien orkkissävyrannun ja yhden rengaspainetarran. Muuten kaikki menee kuitenkin uusiin puihin.
Huh, paljoltahan se kuulostaa kun noin listaa.
Mutta loppujenlopuksi:
-onhan tuossa onneksi sisusta suht ok, ja vaikeimmat pisteosat tallessa.
Ja mikä lie tärkeintä, puskurit kiiltää vielä.
Lisäksi sama etuakselisto kuin Persossa, joten löytyy osiakin ihan kiitettävästi omasta takaa.
ps. pitäähän sitä se tuuma-kaksi madaltaakin, muutenhan joutuu bannatuksi koko foorumilta. Lisäksi pitänee orkkiskapselit vaihtaa alumiittinkivanteisiin. Sama moparijakohan se on tässä ko Persossaki mutta tässä voi ET olla jotain ihan muuta.
Taakse olisi tarkoitus ettiä enempi Kyllikin leveyttä olevia vanteita...huulella.
Mutta koitetaan nyt ensin saada tämä edes koriltaan kuntoon, tietty helpompihan se on tehdä tilaa vanteille ennen maalausta kuin tehdä vanteet autoon sopivaksi.
Nojoo, kuvan auto on 4dht, yhteistähän noilla ei 4d sedanin kanssa ole juuri mitään muuta kuin ovien lukumäärä mutta käytetään tuota kuvaa motivaattorina silti.
Vaiko?:
-J-
Taxi on malliltaan Datsun 220c, 330 korimallia. Foordoors, nouveiting malli. Diesel. Japanilaisittain puhuttaisi Cedricistä tai Gloriasta.
Taxillahan on tosiaan taksitaustaa, uudesta asti ja päättyen vissiin riiheen joskus 90-luvulla. Suurimman osan ajastaan ollut samalla "perheellä" Pohojammaalla, nyttemmin siis päätynyt Tohmikselle tuunattavaksi ja luultavimmin MuseoinniltaPelastettavaksi.
Tai mistä sitä ikinä tietää, mutta luultavasti tuo 4 sylinterinen tuulennopea 2,2L moottori on päivitettävä 6syl moottoriin, joko diisseliin (LD28) tai pensaan (L26-L31). Kilometrejä vissiin ei ole vielä kuin reilut 300tkm, mikä voisi olla uskottavaakin sisätilojen perusteella. Penkit on alkuperäiset, samoin kojelauta yms. Luulisi kulumia olevan enemmän mikäli mentäisi puolessa miljoonassa. Taksikäytössä vieläpä. Kaikki oudommatkin inkeet (sähköantenni, tankin ja takaluukun avaussolenoidit, takalasin lämmittimen ajastinkello, soittimet, päivyrikello, mittarivalojen himmennin...) myös toimii. Vain yksi takavalon indikaattorin valokuitu on katkaistu.
Kilometrit sensijaan näkyvät korissa, valitettavasti. Samoin riihessä vietetyt parikymmentä vuotta.
Vuodenvaihteen jälkeiset fiksaukset/pelti/korityöt käsittävät ainakin seuraavat (epä)kohdat keulasta persiiseen:
-maskin osien maalaus/kiillotus, vilkunlasin metsästys.
-konepellin ruosteen poisto.
-etulokasuojien vaihto, -listojen asennus. Lokasuojapeilit.
-helmakotelot uusiksi ainakin etuosastaan, sisälokarit/konehuone, lasikuidun poisto?
-Konehuoneen tyhjennys, puhallus, maalaus. Moottorin vaihto/maalaus yms. yksityiskohdat kuntoon kuten Persossakin. Tavoite on saada yhtä "siistiksi".
-A-pilarit ruosteenpoisto
-c-pilarit ruosteenpoisto
-katon lommot? ei pahat mutta kattoo ny.
-ovien saumat, puhallus/maalaus. Peilien reijät umpeen. Kahvojen vaihto hiomattomiin. (Muutenkin edellinen "maalari" suorittanut epäkeskohionnan kaikki listat paikoillaan joten pilalla suurimmaksi osaksi noin niinkuin näyttelykäyttöä ajatellen.)
-takakaaret uusiksi, listojen asennus. Myös takahelmalistat.
-alustan lasikuidutuksesta tai muusta kunnosta ei vielä tietoa, alla en ole käynyt. Toki katsastettuhan on joten kaikki mahdollista. Hitsataan jos tarttee ja sillä sipali. Epäilen että ei ole maltettu jättää kuitua pois alustasta jos sitä muuallakin on. Magneetti on ystävämme, ja vasara.
-Käsijarru ei pidä ainakaan, ja joku jarru laahaa hieman. Tai sitten se vaan tuntuu kun tuo moottori on niin jumaleittönssönin laiska.
-lopuksi "yli"maalaus käsittäen joko täydellisen värinvaihdon, (tummakulta/kermanvalkea)tai sitten alkuperäiseen sävyyn joka tummempi kupari kuin nykyinen. Tämäkään vaihtoehto ei säästäisi kuin ovien tiivisteiden sisäpuolien orkkissävyrannun ja yhden rengaspainetarran. Muuten kaikki menee kuitenkin uusiin puihin.
Huh, paljoltahan se kuulostaa kun noin listaa.
Mutta loppujenlopuksi:
-onhan tuossa onneksi sisusta suht ok, ja vaikeimmat pisteosat tallessa.
Ja mikä lie tärkeintä, puskurit kiiltää vielä.
Lisäksi sama etuakselisto kuin Persossa, joten löytyy osiakin ihan kiitettävästi omasta takaa.
ps. pitäähän sitä se tuuma-kaksi madaltaakin, muutenhan joutuu bannatuksi koko foorumilta. Lisäksi pitänee orkkiskapselit vaihtaa alumiittinkivanteisiin. Sama moparijakohan se on tässä ko Persossaki mutta tässä voi ET olla jotain ihan muuta.
Taakse olisi tarkoitus ettiä enempi Kyllikin leveyttä olevia vanteita...huulella.
Mutta koitetaan nyt ensin saada tämä edes koriltaan kuntoon, tietty helpompihan se on tehdä tilaa vanteille ennen maalausta kuin tehdä vanteet autoon sopivaksi.
Nojoo, kuvan auto on 4dht, yhteistähän noilla ei 4d sedanin kanssa ole juuri mitään muuta kuin ovien lukumäärä mutta käytetään tuota kuvaa motivaattorina silti.
Vaiko?:
-J-