Mysticin vannepaja 2.0

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mystic » 12. May 2016 14:47

edit. Puhelin vei aiemmin kaiken datan, joten pahoittelen jo valmiiksi kuvien nihkeää määrää.

Kesälomat alkaa vuosittaiseen tapaan painaa päälle ja kova kuume olisi saada taas oma motivaatio sekä muiden tekemät töppäilyt autojen osalta korjattua, joten sitä ja todennäköisesti pahaa mieltä edistämään ohessa pitkästä aikaa taas allekirjoittaneen kuulumisia kaikelle kansalle. Ferion tarinaa voi yhä seurata toisesta topicista, joskin sen jatko ottanee aikansa sillä se (ja suuri osa muustakin kalustosta) odottaa tällä hetkellä siirtoa toisiin tiloihin, mikä toivottavasti tapahtuu viimeistään touko-kesäkuun vaihteessa. Lisäksi tämä topic ei muutenkaan käsittele ainakaan heti aivan kaikkia projekteja, vaikka joku tosin jo kylällä puhuikin, että olisi saattanut nähdä leveän ja leikeltyn näköisen EG Civicin trailerilla matkaamassa kohti tuntematonta? Ken tietää, barbi ei.

Foorumilaisille tutuksi tulleen ilma-Corollan siunasin siinä muodossaan haudan lepoon aika lailla samaan aikaan kun viimeisen kerran irrotin moneen otteeseen toimimattomaksi kyseisessä kokoonpanossa todetun remmiahtimen. Talven aikana oiottavaksi tuli hylsynä myyty 1.8 T-Sport, johon konehuoneen puolelle sopivaa hilpettä oli jo ennestään enemmän ja vähemmän hyllyihin kasaantunut. Tämän siivittämänä tuo mainittu 1.6 palautettiin korisarjaa lukuun ottamatta alkuperäiseen kuntoon ja osa osista myytiin ja osa siirrettiin toiseen koriin, jonka jälkeen uusi aihio lähti vielä tähän päivään asti kestäneelle reissulle kevennettäväksi ja vahvistettavaksi. Sen enempää en tätä tässä vaiheessa kommentoi, mutta muutama muisto näiltä ajoin kuitenkin.

Image

Image


Kesä 2015 elettiin ja iloittiin käyttöautoelämää pitkälle Ferion voimin, mutta syksyllä päällekkäisten menojen myötä tuli aiheelliseksi toisen auton ostaminen. Arpa kääntyi tällä kertaa "ötökkäsilmäiseen" WRX Imprezaan; vaihtoehtoina pyöri toki myös seuraavan korimallin edustajia, mutta erilainen ja itsensä näköinen nuori kun halusi olla, niin paljoa ei valintaa tarvitse selitellä.

Rallikansaa kun olemme, niin tottakai yksilöstä löytyi kaikki todellisten fanaatikkojen ihannoidut piirteet eli muun muassa teippaukset, korkea takasiipi sekä isot roiskeläpät. Kaikki nämä poistettiin ja paikalla olleita "putkivirityksiä" paranneltiin tarvittavilta osin eikä tehojen suhteen suurempaa lie ennen talvea olekaan luvassa, sillä kriittisimmät muutostarpeet keskittyvät alustaan ja ulkokuoreen. Aiemmin mainitun osalta uusiksi on mennyt lähes kaikki valmiiksi riittävän kokoisia vakaajia (20F/20R) lukuun ottamatta ja muutama pusla antaa enää odottaa itseään, mutta muuten auto alkaa olla valmis takaisin renkailleen palautettavaksi. Mallikuva lähtökohdasta siihen tilanteeseen, missä auto oli ennen pukeille nostamista.

Image

Image


Imprezan ja Ferion nauttiessa maalaamon puolella "laatuajasta" keskenään on nyt väliaikasena kulkuneuvona ollut rojakilta vuodenvaihteessa haettu ja suhteellisen kieli poskessa rakennettu sekä korjattu (by Wetteri) FN2, mitä nyt lähtökohtaa kesän mittaan enemmän ja vähemmän ihmetellyt. Suuremmin ei ole vielä tullut auton parissa sykittyä, mutta sen verran kuitenkin, että tuulilasi vaihdettu, putkisto päivitetty Marteliuksen tuotteeseen, turhista lämpöpelteistä/suojamuoveista/sisälokasuojista luovuttu, pohjapanssari siistitty ja sisusta sekä ulkokuori levikkeiden taustoja ja piiloalueita myöten pesty useampaan otteeseen. Lisäksi viime viikonloppuna asensin HKS:n ulostulojen peitelevyt paikoilleen, muovihitsasin muun muassa sivuhelmojen katkenneet kiinnikkeet takaisin paikalleen, tein kartoituksen kaikista puuttuvista osista/nippeleistä/pulteista/muttereista ja trimmasin muovikaaret muotoonsa tulevien vanteiden tieltä.

Alkuperäinen suunnitelma oli auto ottaa työnalle tekniikan osalta jo keväällä, mutta summasummarum lambdan temppuilun ja Ferio-projektin venymisen vuoksi olemme nyt odottavassa tilassa. Suuri osa tarvikkeista on kuitenkin jo hyllyssä, niin siitä ei ainakaan jääne enää kiinni. Jonsban ja zoffin kanssa sen verran pyöritelty alkuvuodesta, että karkea suunnitelma kokoonpanosta ohessa (päivitän lisää tarvittaessa myöhemmin);

- Wiseco 12.5:1 männät / HYLLYSSÄ
- Eaglen veivit / HYLLYSSÄ
- ARP kannenpultit
- Supertechin jouset / HYLLYSSÄ
- Supertechin retskut / HYLLYSSÄ
- Supertechin venttiilit / HYLLYSSÄ
- Toda A2 nokat -> Drag Cartel DIC nokat / HYLLYSSÄ
- Omavalmiste pakosarja (zof)
- Martelius putkisto / ASENNETTU
- RSP imusarja tarvittavilla muutoksilla (zof)
- 70mm kaasuläppä / HYLLYSSÄ
- 3" imuputki (saako näitä valmiina nykyään miltään valmistajalta?)
- Tegiwa ilmansuodatinsarja / HYLLYSSÄ
- PRB öljypumppu
- Hondata
- Bosch EV14 suuttimet, 528cc/min @3.5bar
- Walbro 450lph E85
- Clutchmasters FX300 HYLLYSSÄ
- Kevennetty vauhtipyörä

Kuvan oikeudet @rojak
Image

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Tsun-Tee » 13. May 2016 12:30

Täytyypä sanoa että noin kakspaikkaseksi autoksi yllättävän hyvät jalkatilat, mullakin tekis tiukkaa yltää polkimille... :shock:
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

User avatar
ese
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 84
Joined: 17. May 2012 14:47
Location: Kuopio

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by ese » 13. May 2016 20:45

Asiallisen kuuloisia modeja listalla ja mukavan näköinen sukkula jatkojalostukseen. Tegiwalta saa pariakin eri imuputkea mutta tekemällä itse säästää aika pitkän pennin noissa imuputkissakin. Kannattaa harkita vielä myös jämäkämpää kiristäjää noitten kansimodien seuraksi, Hybrid Racing tai Todan kiristimet taitaa on aika suosittuja.
Tsun-Tee wrote:Täytyypä sanoa että noin kakspaikkaseksi autoksi yllättävän hyvät jalkatilat, mullakin tekis tiukkaa yltää polkimille... :shock:
Oliko tuo trolli vai huomasitko että etupenkit on poistettu? :lol: :lol:
R #26284

IG: esevaan

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mystic » 28. May 2016 14:53

ese wrote:Asiallisen kuuloisia modeja listalla ja mukavan näköinen sukkula jatkojalostukseen. Tegiwalta saa pariakin eri imuputkea mutta tekemällä itse säästää aika pitkän pennin noissa imuputkissakin. Kannattaa harkita vielä myös jämäkämpää kiristäjää noitten kansimodien seuraksi, Hybrid Racing tai Todan kiristimet taitaa on aika suosittuja.
Tsun-Tee wrote:Täytyypä sanoa että noin kakspaikkaseksi autoksi yllättävän hyvät jalkatilat, mullakin tekis tiukkaa yltää polkimille... :shock:
Oliko tuo trolli vai huomasitko että etupenkit on poistettu? :lol: :lol:
Jani nyt on ikuinen rölli. :D :D

Piru kun nuissa imuputkissa ei lue kaikissa mittoja; vaihtoehtoja tällä hetkellä HKS (joka tosin vaikuttaisi olevan 2,5"), Skunk2 (vaatii suojausta puuttuvista sisälokasuojista johtuen ja akun siirron) ja Tegiwan oma alkuperäisen tyylinen. Myös omavalmisteiseen voi nuista ottaa toki mallia. Paras vaihtoehto?

Image

Image

Image


Alustan päivitystäkin sain aloitettua viime viikolla ja vaihdoin eteen D2:set H&R:n tolppien tilalle. Samalla vaihtuivat koiranluut Teemun toimittamiin säädettäviin ja sen myötä loppuivat myös ylimääräiset kolinat. Säädöt heitin näin aluksi vain suuntaansa, joskin yläpäistä camberit laitoin suoraan tappiin niiden säätämisen vaikeuden vuoksi jälkeenpäin ja alakiinnikkeistä kompensoin saman verran, että ovat nyt suorassa. Kunhan taakse saa myös tolpat vaihdettua sekä pääsee oikeasti säätämään, niin pitää asentaa vielä tarvittavat camber-palikat ja mahdollisesti varmuuden välttämiseksi Hardrace raidetangon päät.

Vanteiksi valikoitui pitkällisen arpomisen jälkeen Enkei NT03+M 9,5x18" ET40 "all around". Keskilätkät tilasin samaan syssyyn ja värin osalta päädyin hopeaan, niin natsannee kivasti muun muassa kahvojen kanssa. Renkaiksi sitten 215/35 tai 225/35, ja joojoo liian venyt on. :mrgreen:

Image

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Shakini » 30. May 2016 06:29

Paras vaihtoehtohan on nimenomaan tuo Skunk2, koska ottaa ilman alhaalta.
Tegiwa ja HKS ottaa molemmat lämmintä ilmaa pakosarjalta.

Jos pelkkiä imuääniä haet, niin sitten lienee yksi ja sama, mikä vaan helpoin asentaa paikoilleen/on eniten silmäätekevin. :lol:
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mystic » 30. May 2016 08:52

^ Touhutonneja koneeseen sen takia että olisi hyvät imuäänet? Varmasti. :D Nyt taitaa paikallaan olla joku marketin halvin kitti ja sen kyllä huomaa, vaikka ei varmasti ihan turha olekkaan.

Tuo Tegiwahan ei ajossa ota ilmaa suoraan tuosta alhaalta vaan putkella keulan suunnalta. Olisi sen puoleen järkevin ratkaisu, että ei haittaisi niin tuo rapakaan mitä lokasuojien tienoolta konehuoneeseen jonkin verran kantautuu. Pitäisi vain tuo koko selvittää.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Shakini » 20. Jun 2016 06:54

Miten se lambda sulla muuten oikkuili tässä? :roll:

Ja joko sait intaken tilattua?
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mystic » 06. Jul 2016 22:44

Shakini wrote:Miten se lambda sulla muuten oikkuili tässä? :roll:

Ja joko sait intaken tilattua?
Vikavalon sytytti, vedot osaksi kadoksissa ja kulutuksessa näkyi myös.

Intaken osalta päädyin tuohon Tegiwan tekeleeseen, koska se ei näytä tehoissa muille häviävän eikä kerää likaa suodattimeen itseensä niin paljoa puuttuvien sisälokasuojien myötä. Imuäänet tuossa ei nyt kummoiset ole, mutta se ei vaakakupissa paljoa hetkauta. Tuo saapuu kun saapuu, niin vaihdoin nyt alkuun suodattimen tuohon nykyiseen kittiin ja parani jo huomattavasti (eroa esimerkiksi HKS:n vastaavaan tuskin hyödyn puolesta on enää hirveitä). Sen verran voi jo varoitella, että tuo kitti (plus virtaavampi mallikohtainen takavaimennin) päätyy oikean saavuttua myyntiin tässä lähiaikoina plus niin ikään Todan nokat, mitkä myös vaihtuivat vielä vähän astetta rankempiin. Aikaisemmasta listasta poiketen myös venttiilit päivittyvät Supertechin tekeleisiin (päivitetään luettelo kokonaisuudessaan, kunhan vain kaikki tilatut tavarat ovat saapuneet).
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mystic » 06. Jul 2016 23:27

Ferio ehti tosiaan vaihtaa paikkakuntaa ja siinä kun tovi ihmeteltiin, niin tultiin tulokseen, että ei ole tarpeeksi provosoiva tuo sininen väri = kaikki uusiksi.
Samaisen tapahtuman yhteydessä oli tarkoitus aloittaa uudestaan apuna kyseisen korin varsinainen hiominen, mutta koska tuo oma kalenteri on nyt taas vaihteemmaksi sen verran surkealla tolalla, niin otettiin ensimmäisenä porukalla noin 1,5 viikon haaste tämänkin ehostamiseksi. Kyseisen rallin aikana saatiin kyllä taas hyvin ystäväsuhteet vaakalaudalle, että noin jo alkuun terveisiä kaikille auttajille ja valitettavasti näemme taas todennäköisesti muutaman viikon päästä. <3

Controll3din ja sebu_:n kanssa vedettiin auto ensimmäisenä osiin ja siinä samalla kun pohjat muilta osin alkoivat edetä, niin muovihitsailin kaikkien ylimääräisten hilppeiden (kilpitelineet, ajovalojen pesurit, vetolenkin luukut, sisälokasuojan kiinnikkeiden kohdat) reiät umpeen puskureista, takapaneelista ja muovikaarista.

Image

Image

Image


Ennen ensimmäisiä ruiskutuksia hoidettiin tarvittavat kaarityöt; edestä Tomi kävi leikkelemässä vedettyjen viivojen mukaisesti turhat peltit pois ja pakolliset kulmaukset taitettiin vielä kevyesti ulospäin muovikaarta vasten. Vastaavasti muovikaaren asennusuria kavennettiin näiltä kohdin, että ne eivät jäisi sen suuremmin rakoilemaan. Taakse tehtiin sama operaatio, joskin lopun linjojen levitys tehtiin kauttaaltaan kaarimankelilla.

Image


Pohjatyöt ottivat ajallisesti hieman odotettua kauemmin, sillä pinnat olivat lähtökohtaisesti lähemmältä tarkastelulta kauheassa kunnossa. Muun muassa konepelti päädyttiin hiomaan puhtaaksi asti, sillä se oli nähtävästi huonolla menestyksellä maalattu aikoinaan uudestaan paksusti yli ja sen tuloksena se oli nyt aaltoileva ja täynnä syviä kiveniskeymiä.

Image

Image

Image


Samalla kun sebu_ ruiski korin uusiin Mitsubishin väreihin varsin haastavissa olosuhteissa, niin toinen maalarimestari Niina korjasi/kuidutti kokoon oikeaoppisesti paikallaan olleen GP-tyylisen etulipan, mihin oli halkeamien päälle paukutettu vain aikojen saatossa lisää kittiä. Samalla pohjapanssarille leikeltiin riittävästi lisää tilaa siinä missä se tähän asti oli maannut ja resonoinut kevyesti etulippaa vasten.

Image


Oleellisiin osiin vedettiin sopivaksi katsottu kiiltävä musta Nissanin värikartasta ja samaa teemaa jatketaan vielä pienempiin pisteosiin, joita TuonenKulkijan kanssa alettiin jo suuremman rytäkän jälkeen valmistelemaan.

Image

Image


Auto on jo kasassa ja kotiutettuna, mutta parempia kuvia siitä sitten lisää kunhan vain paikalleen on saatu loput tuoreet uudet osat ja kesävanteet, joille Jami ehtikin jo tehdä tarvittavat puunaukset sekä rengastyöt aiemmin uhkaillun 215/35 koon mukaisesti. Muutama muukin epämiellyttävä eteen osunut yllätys pitää vielä selvittää, mutta niitä puitaneen sitten erikseen entisen omistajan kanssa. Vaikka tiloihin ja aikaan nähden jälkityöstettävää jäikin, niin ei nyt aivan huonosti kuitenkaan 1,5 viikossa. Vaikka käyttöautosta kyse onkin, niin silti pinnat oli tarkoitus käydä vielä kauttaaltaan läpi kuluvan kuukauden aikana samalla reissulla putkiston ulostulojen viimeistelyn kanssa. Over and out.

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Mikap
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 140
Joined: 24. Nov 2015 21:06
Location: Merijärvi / Oulu

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mikap » 07. Jul 2016 18:42

Vanteet on kyllä täys kymppi mielen kiinnolla odottolen kun on vanteet alle hierottuna :thumbsup: Eri tehokkaasti hoitui auton maalaus verrattuna omaan nysväykseen. :lol:
Nissan Almera n15gti

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Shakini » 08. Jul 2016 15:47

Mystic wrote:
Shakini wrote:Miten se lambda sulla muuten oikkuili tässä? :roll:

Ja joko sait intaken tilattua?
Vikavalon sytytti, vedot osaksi kadoksissa ja kulutuksessa näkyi myös.

Intaken osalta päädyin tuohon Tegiwan tekeleeseen, koska se ei näytä tehoissa muille häviävän eikä kerää likaa suodattimeen itseensä niin paljoa puuttuvien sisälokasuojien myötä. Imuäänet tuossa ei nyt kummoiset ole, mutta se ei vaakakupissa paljoa hetkauta. Tuo saapuu kun saapuu, niin vaihdoin nyt alkuun suodattimen tuohon nykyiseen kittiin ja parani jo huomattavasti (eroa esimerkiksi HKS:n vastaavaan tuskin hyödyn puolesta on enää hirveitä). Sen verran voi jo varoitella, että tuo kitti (plus virtaavampi mallikohtainen takavaimennin) päätyy oikean saavuttua myyntiin tässä lähiaikoina plus niin ikään Todan nokat, mitkä myös vaihtuivat vielä vähän astetta rankempiin. Aikaisemmasta listasta poiketen myös venttiilit päivittyvät Supertechin tekeleisiin (päivitetään luettelo kokonaisuudessaan, kunhan vain kaikki tilatut tavarat ovat saapuneet).
Ilmineeraile ku tulee osaa myyntii jne.
Ja toki jos oot tilailemassa jotain osaa, niin saapi nykiä hihasta. :)
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Mystic » 18. Jul 2016 11:09

Mikap wrote:Vanteet on kyllä täys kymppi mielen kiinnolla odottolen kun on vanteet alle hierottuna :thumbsup: Eri tehokkaasti hoitui auton maalaus verrattuna omaan nysväykseen. :lol:
Nää kävitkin jo silloin vähän ennenaikaisesti kurkkimassa. :D Noooooh jäihän sitävielä tekemistäkin, mutta kyllä tuon kanssa oikeasti pitkää päivää jouduttiin tekemään.
Shakini wrote:Ilmineeraile ku tulee osaa myyntii jne.
Ja toki jos oot tilailemassa jotain osaa, niin saapi nykiä hihasta. :)
Myyntipuolelle ilmestyy lähiviikkoina. :)

Viime viikolla sain pienen tauon jälkeen taas aikaan alkaa jatkamaan tätä "rumaksi ankanpoikaseksikin" tituleerattua käyttöautoprojektia. Tuossa välissä kävin Vehon tiskillä pistämässä tonnin sileäksi erinäisiin osiin sekä samalla huoltopuolelta hain hieman teknistä tukea moottoripuolen ongelmiin. Ensimmäisenä hyökkäsin tuon sisustan kimppuun ja aika selvää oli, että siltäkin osin tulen kaiken käymään läpi varmuuden välttämiseksi eteen tulleista muista "ihmetyksistä" johtuen (lisäilin näistä pari arkistokuvaa tämän viestin ensimmäiseen kollaasiin). Ovipahvien takaa kaikki tulikin jo Varkaudessa puhdistettua ja roikkuvat johdot niputettua fiksummin, joten nyt siirryin jo tavaksi tulleen sisustan täydellisen pintapuolisen siivouksen lisäksi keskikonsolin pariin. Fast & Furious -tyylin pikakytkimille rei'itetty keskikonsoli vaihtui alkuperäiseen vastaavaan ja jonkin sortin omavalmiste 2din soitinkehys aftermarket-malliseen. Samalla kolvailin johtosarjan yksinkertaisemmaksi ja ryöstöliittimistä rispaantuneet johdot kuntoon sekä karsin muutenkin kaikki jälkeenpäin asennetut ylimääräiset johtoviritykset takakontilta asti h*lvettiin, niin ei tarvi ainakaan nuilta osin pelätä. Nähtäväksi jää päivittyykö äänentoisto kesän mittaan vielä oman käden kautta; välttämättä ei, kun tämä oli kuitenkin tarkoitus keventää hiljalleen vastaamaan Race-mallia Plus-mallin mukavuuksilla. Valmiista setistä kuvia myöhemmin, mutta tuossa sitä aikaisemmin luvattua kollaasia.

Image

Image

Image

Image


Vanteitakin pääsin kokeilemaan (nämä ovat siis 18x9,5" ET40); sen verran mittasin alkuun, että 10mm lätyillä selvitään nuiden 330mm D2 jarrujen kanssa (alunperin kaavailin 20mm). Pidemmät pinnapultit ja oikeat lätyt vaatii, joten nyt kasasin setin sellaisenaan 3mm spacereilla. Eteen tuli niiden lisäksi Eibachin camber-pultit ja säädöt niistä, yläpäistä ja säädettävistä koiranluista luonnollisesti jo valmiiksi tapissa. Takapäähän täytyy ruuvata sitten niin ikään shimmilevyt ja 10-15mm lättyä jarruremontin yhteydessä, että natsaa kauttaaltaan yhteen. Korkeus asettui siihen mihin takana säädöt riitti eli seuraavaksi varmaan lyhyemmät jouset tilaukseen fiksummilla jäykkyyksillä, niin loppunee tuo takapään pieni levottomuuskin samalla. Tekisi mieli pudottaakin sen 1-2cm vielä, mutta katsotaan aluksi pääseekö enää parkkihalliin edes ilman puskuria.

Lopuksi rykäisin vielä kiiressä pohjapanssarille uudet sivukiinnikkeet katkenneiden tilalle, jotka Tomi saanee sitten viimeistellä. Mugenin kopiomaskikin eksyi paikalleen, joskin sen kuten muidenkin ulkopuolen osien asennusta pitää vielä hipostella seuraavana (muun muassa maskiverkotkin uupuu vielä). Nyt kaikki on paremmin kuin aikaisemmin, mutta silti edelleen aikataulun puitteissa vähän sinnepäin, kun piti ehtiä Kemin KTCE:ssä vierailleita foorumilaisia moikkaamaan! Kiitokset vain teille kaikille tutuille ja tuntemattomille, jotka kävitte siinä yleisöparkin puolella ihmettelemässä ja taisi joku ihan kuviakin ottaa. :mrgreen:

Viikon päästä hommat jatkuvat mainittujen lisäksi ainakin vesihionnan merkeissä ja (toivottavasti) putkiston ulostulojen tekemisellä; näitä ei tarvine onneksi vääntää ulkona sääskissä ja vesisateessa. Reissaan tässä kuluvan viikon, niin siksi aikaa pääsee tämä Mikan hellään hoitoon, joka saa tuota tekniikkaa alkaa zoomaamaan ja käydä vielä alustasta sovitut paikat läpi ettei vain mitään jää huomaamatta. Jotain p*skoja otoksia, näistäkin seteistä parempia myöhemmin!

Image

Image

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

hanhii
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 59
Joined: 12. May 2014 16:52

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by hanhii » 18. Jul 2016 11:21

Ei voi kun ihmetellä noita edellsen omistajan ratkaisuja. mutta hyvä tästä tulee!
Näyttää pikkuhiljaa hondalta, millä ajaisin itekkin. ;)
autotouhuja kuvamuodossa instagramissa @HANHII

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by Shakini » 18. Jul 2016 11:39

Jaahas, onko sielläkin kahvoista pettäny klipsut?

Nuo kahvasetit makso briteissä 88e kpl (valmiiksi värissä ovat), marmorilta satkun enemmän ;) Lingsiltä ainkin näkyisi löytyvän.
MIetin, että pitikö se omaankin tilailla jossain vaiheessa uudet.

Pikkuisen ehken jakaa tuo, että jos tämä nyt on ns. "Race"-käyttis, niin miks se pitää silti vetää noin länään... :lol:

Millaista probleemaa sulla o tekniikassa, jos viitit verhoa vähän raottaa (vaikka YV:llä)?
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
rojak
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 71
Joined: 24. Nov 2014 14:46
Location: JKL / TRE
Contact:

Re: Mysticin vannepaja 2.0

Post by rojak » 18. Jul 2016 18:30

Sellaista se on, jokainen tekee tyylillään ja olosuhteiden myötä.
Instagram.com/Jakonen

Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests