Toyota Celica ST205 M.Harju

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 12. Jul 2016 21:50

Tervehdys kaikille.

Näin alkuun kerron hieman itsestäni. Olen -92 syntynyt mies Vantaalta. Autoja on tullut harrasteltua jo 18 vuotiaasta asti, mutta laiskana ihmisenä en koskaan ole kirjoittanut projekteista mihinkään. Osa foorumin jäsenistä tietää/tunteekin minut ja olen myös sillointällöin seurannut foorumia ''offline'' tilassa, tarkoittaen etten ole rekisteröitynyt jäsen. En myöskään ole kirjoittanut autoistani koskaan minnekkään internettiin, jos ei facebookkia ja instagrammia lasketa mukaan. Projektitopiccina tämä on siis ensimmäiseni, mutta pyrin ottamaan niskasta kiinni itseäni ja muistamaan kirjoittaa asioista niiden etenemisen mukaan. Osa varmaan tunnistaa ex autoni Mazda eunos -90, siitä en kuitenkaan kirjoita, koska auto on vaihtanut omistajaa jo minulta. Se oli kuitenkin ensimmäinen ns. suuri projekti joka tuli rakennettua ja jolla kiersin vuonna 2014-2015 suomen messuja ympäri helsingistä- ouluun asti.
11351206_10205996365281999_6042011034141165102_n.jpg
11351206_10205996365281999_6042011034141165102_n.jpg (114.65 KiB) Viewed 6865 times

mazdan ns. valmistumisen jälkeen tuli hieman tyhjä olo, vaikka ajelu olikin kirpulla kivaa, alkoi tehonnälkä ja fiksumman harrasteauton kuume kasvamaan liikaa. Olen aiemmin omistanut 2 2g mitsubishi eclipseä ja toisen St205 celican. Molemmat eclipset ovat olleen etuvetoisia ja vapaastihengittäviä, mutta tuosta 2g korista olen pitänyt aina, kuitenkin päätin jo aiemmin ettei enään yhtään vapaastihengittävää tule, ja etuvetoisena ahdettukin olisi hieman laimea pidemmän päälle. Nelikko turboja tuosta korista ei suomesta montaa löydä vai löytyykö enään ollenkaan, joskus sellaisen spottasin nettiautossa myynnissä jossain lapissa, mutta se ei silmää miellyttänyt.. No auton kuului siis sisältää ahdin ja sen piti olla joko neliveto tai takapotku, sekä tietenkin japanilainen ja manuaali. Vuonna 2012 ostamani St205 celica taas oli myös hienopeli, omalla tavallaan. Ulkonäkö oli vakio, liian suuret vanteet ja tekniikka loppuun ajettu/tuhottu. Tällöin olin itse armeijassa, joten suuremman projektin rakentaminen tai tehojen haku oli silloin mahdotonta rahoituksen takia. Sitä tuli kuitenkin hieman maalailtua ja teippailtua, mutta siihen se aika pitkälti taisi jäädä. Auto alkoi loppuvaiheessa olla niin susi että päädyin tunkemaan sen vaihdossa liikkeessä eclipseen. Myöskään tuolloin ei ollut rahaa liiemmin maksaa celican kulutusta eikä vakuutuksia. No nyt tilanne oli toinen, kokemus oli karttunut mazdan rakentamisen kanssa ja uusia linkkejä oli tullut keräiltyä kiitettävästi ympäri Suomea messuilla ja tapahtumissa. Ralli historia autossa kiinnosti ja vaikka sitä löytyy myös evoista ja impuista, halusin jotain erilaista. 2-ovisen coupet kun aina ollut se mun juttu.

Olin jo miltei tuosta vuodesta 2012 kun celican vaihdoin pois etsinyt itselleni sellaista, parempi kuntoista. Tehtävä ei ollut helppo ja vuosia vierähti kolme ennenkuin löysin itselleni yksilön jonka kelpuutin. Auto vastasi kaikkia vaatimiani ¨varusteita¨. Piti olla Japanin tuonti, mahdollisimman alkuperäinen ja räpeltämätön, kattoluukullinen, ilmastoitu, absiton ja bägitön sekä recaron sisustalla. Myöskään väri ei saanut olla muu kuin keltainen tai musta.

Itse Autoon.

Auton löysin KBC garagen fb-sivuilta kun Mikko sen oli itselleen uittanut jäärata-autoksi mutta liian hyvän kunnon takia pistänyt auton myyntiin. Heti ilmoituksen huomattuani otin yhteyttä Mikkoon. taidettiin elää Joulukuun loppupuolta 2014. Tyrkytin silloin vaihdossa mazdaani mutta ymmärrettävästi avo-auto ei kiinnostanut kesken talven. Asia jäi sikseen. Lopulta useamman yön kuolailtuani netissä tuota, päätin että prkl, pakko se on hakea pois kun tässä liian kauan jo etsiskellyt. Paperit täytettiin muistaakseni vasta maaliskuussa ja siitä alkoi auton kilvittäminen ja verotus joka saatiin päätökseen kesän aikana. Katsastuksessa autossa ei juuri mitään ihmeellistä murhetta ollut, valot vaihdettiin kuvion takia ja toinen etuiskari hieman valutti öljyä. Muistaakseni muuta ei ollut.

Auto oli siis juuri se mitä olin etsinyt. Täysin ruosteeton etelä-japanin tuonti. täysin alkuperäinen pois lukien TRD säädettävä alustasarja ja Blitzin nurspec catback. Edes turbotimeria tai erikois vapaavirtaus-suodattimia ei ollut.
asssd.jpg
asssd.jpg (74.63 KiB) Viewed 6865 times

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 12. Jul 2016 21:53

Esimmäiset muutokset autoon oli kesärenkaiden hankinta, vanteina oli Enkein Rp01 koossa 16x8 ja ne saivat päälleen 205-50 Federal 595rsr;ät. Vanteet kuitenkaan eivät omaa silmää miellyttäneet sinisellä raidallaan ja kunnoltaan ne oli kanttari ihottumia täynnä. Tämän piilotiin plastidippaamalla ensihätään Vanteet mustiksi. Dippaushommien ohella putsasin jarrusatulat ja maalasin ne kultaisiksi. Toinen muutoksista oli asentaa autoon mankka koska tuo japaninradio ei suomen kanavia toistellut. Äänentoisto autoa en kuitenkaan ollut suunnitellut rakentavani joten sen viran sai hoitaa motonetin halvin pioneerin soitin josta löytyy usb sekä aux. Radio tuli kuitenkin asennettua, lähinnä siksi että kun pidempää matkaa tekee voi apukuljettaja viihdyttää sillä itseään, itse nautin vain auton äänistä, eikä radio ole juuri koskaan ollut päällä kun olen ajanut.

Seuraava muutos oli myös auton ulkonäköön liittyvä. Taakse tuli iso spoileri ja keula vaati hieman ilmettä kun näissä korinmuoto menee jännästi helman ollessa matalammalla kun keula. Siihen löysin ratkaisun tilaamalla C-one etulipan latviasta. Lipan piti olla taipuisaa muovia ja musta, mutta saapuessaan se oli lasikuituinen ja päällä valkoinen pohjamaali. Koe sovituksessa kuitenkin huomasin sen olevan ihmetyksekseni täydellisellä fitmentillä etupuskuriin, joten lippa maaliin ja kiinnittämään.

Seuraavaksi meni alustasarja vaihtoon. Tuo TRD alustasarja joka autossa oli kiinni oli kyllä todella hyvä ja jämäkkä, mutta kun tuo toinen etuiskari oli antautunut jo ensikatsastuksessa niin nyt meni sitten toinenkin. Mitään hälyyttävää tämä ei vielä merkannut mutta vuoto häiritsi ja asiahan olisi vain pahentunut jos sille ei olisi mitään tehnyt. Superstrut jousituksen takia näihin on hieman vaikeaa löytää valmiita alustasarjoja, joissa tuo alakiinnitys osa on valmiiksi tehty. vaihtoehtojahan on kyllä monia mutta vaatii rälläköintiä ja hitsaamista. No tuuria oli pelissä sillä töistä eräs ilta lähtöä tehdessäni päätin vilkaista mitä nettivaraosa antaa ilmoituksia celicasta. Lähettyviltäni löysin ilmoituksen jossa joku kauppasi samaa alustasarjaa lähes ilmaiseksi. Ajeltuani katsomaan tolppia olin varma että nämä myös on rikkiajettu, mutta kunto oli hyvä ja vuotoja ei löytynyt. Ostin siis itselleni ERITTÄIN halvalla toisen samanlaisen sarjan.

Eräskesä ilta lomallani ajelemassa oltuani aloin miettimään että minkä takia autosta edelleen löytyy takapenkki ja kontin verhoilu. Melu kun ei häiritse ja takapenkeille ei kukaan olisi muutenkaan mahtunut onnettoman jalkatilan ja päätilan vuoksi, päätin keventää ne autosta pois.

Takaiskarit olivat vielä toimivat joten vaihdoin ¨uudet¨ vain eteen ja säädin mieluisiksi. Muutaman viikon ajeltuani antautuivat sitten takaiskaritkin. No hätää ei enään ollut kun vaihto setti löytyi jo varastosta. Tuli siis ruuvattua alle kokonaan ¨uusi¨ alustasarja ja hyvin on toiminut tähänkin päivään asti. Vanhat hajonneet tolpat annoin kaverille huoltoon jos niistä vielä ehjät saisi.

Sitten tuli ensimmäinen muutos konehuoneeseen. Orkkis ilmanputsarikotelon tilalle vaihtui Blitzin Sus intake ja alkuperäinen bypass vaihtui dumppiin. Saatiin auto kuulostamaan jo vähän menevämmältä, Ainakin imuäänien suhteen !

mutta kun tämä ei riittänyt vaan jotain oikeaa tehoa oli saatava irti otin yhteyttä Marttilan Joniin MWsteeliin. Auto pajalle ja downpipe,midpipe walbron 255 bensapumppu ja ahtopaineensäädin kiinni. ahdot nostettiin 1.1bariin alkuperäisestä 0.8sta. Samalla myös vaihdettiin keulille hieman isompi alumiininen syyläri alkuperäisen muovisen tilalle. Syylärin olin ostanut itselleni jo vuonna 2012 aikasemman celican vuoksi mutta sitä ei koskaan tullut asennettua, joten tämä sai sen omakseen nyt. Moottoriohjaukseksi asennettiin Apexin power Fc. kojelautaan asensin innovaten laajakaista lambdan, sekä ahtomittarin, öljynpainemittarin ja öljynlämpömittarin.

Noin viikkoa näiden jälkeen suuntasin keulan kohti AMW dynoservice ja säätöä. Penkissä tuli ilmi että tulpat alkaa olemaan viimeisillään mutta lopulta tehoa saatiin odotetuttu enemmän. 320hp 435nm.

Viimeisimpinä vuoden 2015 muutoksina asensin autoon Takatan nelipistevyöt. Loppukesän ajelin näillä vaikka jo alkuun huomasin että kun nuo Orkkis Recaron speedit on tehty läpiviennellä 2¨vöille olivat nuo 3¨ takatat melkoiset kaulanviiltäjät.
IMG_6143.JPG
IMG_6143.JPG (224.54 KiB) Viewed 6863 times
IMG_6144.JPG
IMG_6144.JPG (226.5 KiB) Viewed 6863 times
IMG_6453.JPG
IMG_6453.JPG (216.54 KiB) Viewed 6863 times

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 12. Jul 2016 22:10

Saatuamme talliasiat vihdoin kuntoon ja kausi päätettyä, oli aika siirtää auto levolle ja aloittaa vasta se oikea rakentelu. Vaikka auto olisikin hemmetin hauska ajettava talviliukkailla oli kesäauton virka vahvitunut heti ensimmäisillä katselu kerroilla auton pohjaan. Ruostetta kun ei mistään löytynyt ja auton kunto muutenkin niin priima.



Syystalvi alkoi kuitenkin rahallisesti heikosti. Auto kerkesi olla tallissa n. kk etten ollut tehnyt mitään katsomista lukuunottamatta. Ideoita alkoi kertyä rutkasti. Jotain räyhäkkää ja erilaista. Ralli ja sorapolut saavat loppua. Auto tehdään kadulle ja radalle, omaksi iloksi.

Rahoituksen puuttuessa pystyin kuitenkin tekemään ne ilmaiset hommat pois, eli kokoauton sisustan tyhjennys kojelautaa lukuunottamatta. Kaikki bitumit saivat lähteä peräpäästä ja sisustan jäävät osat päätin joko maalata tai putsata. Kattoverhoilu, taustapeili sekä aurinkolipat saivat harmaanvärinsä päälle mustan ja sisustan kun olin riisunut matoista ja bitumeista maalasin pohjan myös mustaksi.


budjetin parantuessa alkoi tapahtua. Auton vesi ja ilmaletkut olin myös todennut haperoiksi joten ne saivat vaihtua kaikki. Tämä vaati vesikuulerin irroituksen joten samalla vaihdoin viimein sytytystulpatkin. Myös cooleri teipattiin lämpöteipillä pohjasta ja sivuista sekä kuulerin liittimet vaihdettiin. Kaikki koneen nesteet tuli vaihdettua samalla. Konehuonetta muutenkin siistin hieman ja maalailin osia jotka maalia omasta mielestäni kaipasi, tehden siitä hieman kliinimmän mutta esittelykonehuoneeksi en tuota vielä sanoisi. Syylärin päälle tuli hiilikuituinen coolant panel ja konehuoneen nurkkiin tein muovista levyt peittääkseen turhuuksia, näitä tosin en ole vieläkään saanut aikaan asenneltua.

Etupuskurin lipan lisäksi muotoilin itse 8mm muovista splitterin ja asensin siihen vanttitangot, helmat saivat myös lisäkseen muoviset palat kokomatkalta samaisesta muovista. Keulille vaihdoin parempi kuntoiset ajovaloumpiot myös sekä uudet töötit tuomaan ulkonäköä hellalta. Perään tilasin TRD takapalat takapuskurin jatkoksi ja taakse taiteilin Nexus motorsportin S15 silvin takadiffuusorista diffuusorin, joka ei ollut ihan bolt-on. Perään asensin vetolenkin varmuudeksi.

Vanteiden plastidipit revin pois ja nyt kun budjetti oli kohdallaan ja pystyi satsaamaan vihdoin maalautin vanteet kokonaan mustiksi ja lätkin päälle enkein tarrat. Eteen asensin 15mm pultattavat spacerit ja taakse 25mm pultattavat jotta kokonaisuus kaaren kanssa olisi kohdallaan.

Sisustaan ostin 24safetyn(cusco) täyspulttihäkin. Häkki oli muutamanvuoden seissyt vailla päämäärää Marttilalla ja sen maalipinta oli jotain keltasen luokkaa. Häkin maalautin mazdan celestial bluella. Häkin kanssa ongelmaksi tuli se että kaaret oli tarkoitettu kattoluukuttomaan autoon. Katon ollessa n.5cm matalemmalla ei pääkaari mahtunut pystyyn ollenkaan. Malttamattomana olin kuitenkin jo putket käyttänyt maalauksessa joten hermohan siinä meinasi mennä. Sasu Saari sai kuitenkin kokohäkin muokattua niin että se mahtui sisälle ja suoritti samalla myös asennuksen. helpotus oli valtava.

Auton kuskin penkin reunus oli istuttu lyttyyn jo kun se minulle tuli, tämän kuitenkin olin tähän asti kestänyt, mutta nyt päätin että kun kerran tehdään, tehdään myös loppuun. Penkit Ticabolle verhoiluun ja alkuperäisen kankaan tilalle laitettiin Recaron omaa kangasta, sekä penkit kunnostettiin uusiksi. Vöiksi hain Autoracingiltä Sabeltin nelipisteiset hansvyöt, jotka tulevat 2¨läpiviennistä ja levenevät 3¨. Samalla ongelma keulaleikkurista päästiin. Kaarien asennuksen jälkeen päätila autossa kävi todella pieneksi, sitä se tosin oli jo alkujaan mutta nyt se oli jo ongelma. Taas Sasusta tuli pelastava enkeli ja hän hitsasi uudet kiinnikeet lattiaan ja päätilaa saatiin sen verran että kypärän kanssa autossa mahtuu istumaan. Tämäkään ei ollut niin yksinkertaista miltä se kuulostaa, sillä auton pohjan muoto ei ole tasainen vaan jotain ihan muuta. Onneksi Sasu kuitenkin teki loistavaa jälkeä ja murhe oli ohi.

Takaluukusta halusin kuitenkin käyttökelvollisen, joten pohjalle leikkasin ohuen vanerilevyn ja mustan kumimaton päälle. Rakensin myös verkon pitämään tavarat luukussa ettei ne penkin taakse. Verkon kiinnitin takapoikkitukeen ja pohjapalkkiin.

Viimeisimpinä muutoksina vaihdoin keulille sekä kylkiin kirkkaat vilkut.
FB_IMG_1467457494199.jpg
FB_IMG_1467457494199.jpg (195.59 KiB) Viewed 6859 times
IMG_20160603_163748.jpg
IMG_20160603_163748.jpg (222.26 KiB) Viewed 6859 times
_DSC0332.JPG
_DSC0332.JPG (236.87 KiB) Viewed 6859 times




Noniin eiköhän tässä ole alkukertomaa tarpeeksi. Jatkossa olisi tarkotus kirjoittaa muutoksista ajallaan eikä näin jälkikäteen, koska tämä muistelu ei ole paras puoleni. Osa jäi varmasti kertomatta ,mutta mitä kuvia katselin oletettevasti tähän sain listattua tärkeimmät. Pahoittelen myös kirjoitus asusta tai tyylistä jos se on huonosti tehty. Ensimmäinen postaukseni ikinä, minnekkään, se tulee muistaa.

Tänä kesänä kilometrejä ei ole vielä kertynyt kuin alle 2000 mutta auto on toiminut hyvin viikonloppuautona. Tapahtumien kierto on tänävuonna jäänyt vähäiseksi suuren työmäärän vuoksi, mutta tarkoitus olisi vielä tänä kesänä/syksynä käydä jossain päin suomea näyttämässä autoa. Autoa myös jatkojalostan kokoajan sen mitä pystyn mutta tarkoituksena on tämä kesä vielä ajaa näillä tehoilla jonka jälkeen alkaa isompi urakka moottorin ja tehojen suhteen, nyt lähinnä hierottu ulkokuori ja sisusta kuntoon. Mitään kiirettä en auton kanssa pidä, mutta osaa tipahtelee postiin tasaiseen tahtiin edelleen.

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by Ren » 15. Jul 2016 07:06

Kyl on h*lvetin komee peli! Taisit ajella vajaa pari viikkoa sitten lahessa? Huutelinki tuolla toisessa topicissa sillon mutta ei kukaa ilmottautunu.
Mitsubishi Lancer Evolution V

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by Mystic » 15. Jul 2016 09:14

Huh, asialliset ensimmäiset postaukset eikä autokaan tilannetta pahenna! Pirun hyvään suuntaan menossa, kuten kyllä jo miehen historiasta Mazdan kanssa saattaa olettaakin. Onko edelleenkään mitään hajua, missä mahdollisesti ehtisi bongata vielä livenä tälle kaudelle? :thumbsup:
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 16. Jul 2016 09:36

Joo käytiin lahdessa pyörähtämässä syömässä ace cornerilla porukalla pari vk takaperin.

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 16. Jul 2016 09:39

Ja kiitosta palautteesta! Tapahtumakalenteri on vielä täysin auki. Mihinkään kerhoon kun en kuulu pois lukien violent clique niin yksityisenä autona olen aikaisemmin kiertänyt. Tosin tämän vuoden saloonissa olin jdm club Finlandin osastolla. Suunnitelmissa olisi mahdollisesti ilmottautuminen Vaasan näyttelyyn sekä lahden näyttelyyn . :)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by Mystic » 18. Jul 2016 22:16

Kuitti! Jäi tuossa nyt vielä sen verran epäselväksi, että Vantaalla vissiin vielä nykyäänkin majailet? 8-)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 19. Jul 2016 11:06

Kyllä näin on edelleen :D

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 16. Aug 2016 20:20

noniiin, heti alkuun kävi näin etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. No eipä tässä suurempia ole tapahtunutkaan, mutta päivitellään nyt hieman ettei mene unohduksiin.

Jo muutama kk sitten tilaamani TRD takasiipi saapui vihdoin muutama viikko sitten perille ja se jäi laatikkoon reiluksi viikoksi tallin nurkkaan, nyt tosin saanut jo toimitettua maalaukseen, mutta sillä tiellä se edelleen on. Kiirettä en ole pitänyt auton kanssa, kun tuli tuossa asunto ostettua ja se on vienyt aikaa ja energiaa tallilla olosta. Sen verran kuitenkin kerennyt muutaman kerran liikuttaa Celicaa että maailmanlopunvehkeiden darrakahvitteluilla käväisin näyttämässä autoa ja samaisena vklp tuli myös dynamiitin kokoontumisessa pyörähdettyä vuosaaren ABCllä.

Keulaan saapui myös TRDn lätkä maskiin ja sisustaan asensin TRDn levyn tuhkakupin kanteen. Pieniä yksityiskohtia mutta jotain sentäs.

Tänään töiden jälkeen tuli käytyä vahaamassa auto, ettei sen ihan yksin tarvitse tallissa istua. :/

Jatkosta sen verta että ilmottautuminen kouvola night cruisingeihin on tehty ja myös kauden päätös näyttelyyn Lahden X-treme car showhun on mennyt läpi, joten näihin mennessä jos tuon siiven saisi asenneltua. Ei tuossa orkkis risereilla olevassa siivessä mitään vikaa ole, mutta kun splittereiden ja muun korin kanssa on pyöreä muoto jo hävitetty niin perä ei omaan silmään näytä kovinkaan hyvältä tuolla kaarevalla siivellä, tämän pyöreyden saa mukavasti rikottua tuolla TRDn siivellä =)
14018161_10209454276167610_1086868082_n.jpg
14018161_10209454276167610_1086868082_n.jpg (76.35 KiB) Viewed 4149 times

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 30. Aug 2016 16:12

Noniin uusi takaspoileri saapui maalauksesta ja sen tuossa perjantai iltana asentelin paikoilleen. Ei ollut mikään isojuttu tehdä vaihtotyö, kun tuon risereilla olevan siiven reiät osuivat 3/4 kohdilleen. Yhtä reikää joutui kontista hieman isontamaan. Hankalin työ oli irroituksen jälkeen liimojen poisto vanhan alta, mutta sekin onnistui hyvin kun teki pienen retken Hanhelan Miikan työpaikalle.

Image
Risereiden alta paljastui tämä näky

Image
acrysolin ja hinkkaamisen jälkeen

Image
Image
hulvattoman näköinen ilman siipeä =D

Image
Asennusvaiheessa

Image
valmis tuotos

Omasta mielestä tuo TRD siipi on kaikkein parhaimman näköinen T20 celicoissa. Kyseisen siiven halusin jo tuolloin armeija aikoina olleeseen st205seen. Helvetin vaikea löytää, mutta onnenkantamoisten kautta sen haalin itselleni Latviasta.



Lauantaina käväistiin Kristian Hjeltin kanssa kouvola night cruisingeissa esittelemässä vekottimia. Paljon oli porukkaa ja muutenkin ihan hyvin järjestelty tapahtuma, ainut mikä otti päähän oli autojen lääppiminen ja koskettelu sekä nojailu.. :/ itse cruising letkaan emme osallistuneet vaan hallista pois pääsyn jälkeen suuntasimme kotimatkalle.

Image

Topsi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 60
Joined: 16. Jan 2016 00:59
Location: Ikaalinen

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by Topsi » 03. Sep 2016 14:41

No nyt on hieno! Jos joskus päivität jakkaroita niin laita yv, nuo recarot kiinnostais.

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 05. Sep 2016 10:30

Kiitosta! Jakkaroiden päivittäminen ei kyllä ihan heti ole mielessä kun nuo vihdoin on tuonne saanut istumaan korkeuden puolesta kunnolla ja sain tuon verhoilutyöt tehtyä.

Eilen yöllä käytiin Erkkilän Tuukan kanssa kuvauttamassa auto, joten parempia kuvia on tulossa lähiaikoina!

M.Harju
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 12. Jul 2016 19:20

Re: Toyota Celica ST205 M.Harju

Post by M.Harju » 30. Sep 2016 09:15

Nyt alkaa olemaan muuttamis asiat valmiina ja tämän viikonlopun voi pyhittää autoharrastukselle!

Lahden X-treme carshow nimittäin alkaa tänään ja Celica on esillä kys. tapahtumassa.

Hirveämmin muutoksia ei nyt lähiaikoina ole saanut tehtyä mutta jotain pientä kuitenkin. Hiilikuituiset peilinkuoret tuli asenneltua paikalleen.

Image

Image

Nähdään Lahdessa!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests