Corolla GT goes Hachiroku
Corolla GT goes Hachiroku
Pitkähkön hiljaiselon jälkeen lienee jo pikkuhiljaa aika aktivoitua uuden projektin parissa.
Kaikkihan sai alkunsa eräänä aamuna kun bongasin Facebookin newsfeedissä mielestäni kohtuullisesti hinnoitellun hatchback-mallisen AE86 Corollan. Olin jo jonkin aikaa etsinyt itselleni mieleistä harrasteaihiota, ja käynyt joitakin autoja katsomassakin. Mikään omaan hintaluokkaan sopiva auto ei kuitenkaan ollut vielä sytyttänyt ja tästä johtuen kaupatkin olivat aina jääneet syntymättä. Corolla kuitenkin sytytti, ja ostohousut livahti aivan huomaamatta jalkaan.
Muutama tunti tästä eteenpäin Corolla oli siirtynyt allekirjoittaneen omistukseen. Tässä vaiheessa en ollut vielä oikein varma siitä mitä autolle tulisi tapahtumaan. Muutaman päivän asiaa mietittyäni päätin pitää auton ja suunnitelmat sen varalle alkoivat pikkuhiljaa rakentumaan. Tässä vaiheessa en ala niitä vielä enempää avaamaan, vaan tarkoitus on pitää jännitystä yllä ja paljastaa projektin kulkua pikkuhiljaa projektipäiväkirjan muodossa.
Ohessa muutama kuva Toyotasta siinä kunnossa jossa se mun omistukseen siirtyi, jatkoa on luvassa sitä mukaa kun homma pikkuhiljaa etenee!
Kaikkihan sai alkunsa eräänä aamuna kun bongasin Facebookin newsfeedissä mielestäni kohtuullisesti hinnoitellun hatchback-mallisen AE86 Corollan. Olin jo jonkin aikaa etsinyt itselleni mieleistä harrasteaihiota, ja käynyt joitakin autoja katsomassakin. Mikään omaan hintaluokkaan sopiva auto ei kuitenkaan ollut vielä sytyttänyt ja tästä johtuen kaupatkin olivat aina jääneet syntymättä. Corolla kuitenkin sytytti, ja ostohousut livahti aivan huomaamatta jalkaan.
Muutama tunti tästä eteenpäin Corolla oli siirtynyt allekirjoittaneen omistukseen. Tässä vaiheessa en ollut vielä oikein varma siitä mitä autolle tulisi tapahtumaan. Muutaman päivän asiaa mietittyäni päätin pitää auton ja suunnitelmat sen varalle alkoivat pikkuhiljaa rakentumaan. Tässä vaiheessa en ala niitä vielä enempää avaamaan, vaan tarkoitus on pitää jännitystä yllä ja paljastaa projektin kulkua pikkuhiljaa projektipäiväkirjan muodossa.
Ohessa muutama kuva Toyotasta siinä kunnossa jossa se mun omistukseen siirtyi, jatkoa on luvassa sitä mukaa kun homma pikkuhiljaa etenee!
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Onnittelut hankinnasta . Joku tuossa AE86:ssa kiehtoo ja on kiehtonut jo melkein 20 vuotta. Vaikka kori on ehtaa 80-lukua ja pintaa syvemmältä sitäkin vanhempaa perua, ja 4A-GE ikäisekseen ja kokoisekseen vain hyvä aihio. Tai ehkä juuri siksi.
Re: Corolla GT goes Hachiroku
No huh, tästä saattaa jo odottaa jotain ihanaa. <3 Mihin suuntaan Chaser lopulta lähti?
Tässä lie 4x114,3 jako vai mahtuuko rinnalle kenties toinen? Oltaisiin voitu Meistereitä hieman sovitella.
Tässä lie 4x114,3 jako vai mahtuuko rinnalle kenties toinen? Oltaisiin voitu Meistereitä hieman sovitella.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Kivijärveltä kävin joo poimimassa talteen.
Chaseri jäi ihan tähän Jyväskylään, työkaverin kans tehtiin vaihtokauppoja ja se pääty sille.
Vannehommat on tällä hetkellä hoidossa, ja jako on tosiaan 4x114.3.
Chaseri jäi ihan tähän Jyväskylään, työkaverin kans tehtiin vaihtokauppoja ja se pääty sille.
Vannehommat on tällä hetkellä hoidossa, ja jako on tosiaan 4x114.3.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Corolla GT goes Hachiroku
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Corolla GT goes Hachiroku
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Tänäänkään ei ihan täysin toimettomaksi jääty. Kävin iltapuhteina purkamassa sisustaa vähän tieltä, ja aloittelin bitumien poistoa lattiasta.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Jäädään seuraamaan mitä mahtaa tästäkin tulla:)
Mitäs tekniikkaa meinasit Corollaan?
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... -Suck.aspx
Mitäs tekniikkaa meinasit Corollaan?
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... -Suck.aspx
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Jännityksellä itsekkin odottelen mitä tästä oikein tulee!
Moottorin suhteen on useita vaihtoehtoja ilmoilla, mutta tätä nykyistä 4AGE.a ei juuri noista sun linkissä mainituista syistä lähdetä jatkojalostamaan, vaan se saa viihtyä keulilla ihan vakiokunnossa siihen asti että se vaihtuu johonkin muuhun.
Moottorin suhteen on useita vaihtoehtoja ilmoilla, mutta tätä nykyistä 4AGE.a ei juuri noista sun linkissä mainituista syistä lähdetä jatkojalostamaan, vaan se saa viihtyä keulilla ihan vakiokunnossa siihen asti että se vaihtuu johonkin muuhun.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Lähetä kone mäkitaskun jannelle tai saxbergin arille saavat ihmeitä aikaan koneelle... 225-230hv/nm koneelta ja oikia aski vielä kylkeen niin ai että
Re: Corolla GT goes Hachiroku
^Minkäslaisella panostuksella tuollainen ~140hv/l 4A-GE tänä päivänä käytännössä syntyy..? Tiedän kyllä mitä noista on otettu ja otetaan, ihan uteliaisuuttani vain kyselen kun jonkinmoinen käsitys näiden pikkukoneiden virittämisestä on.
Jos kirjan mukaan mennään niin 1587cm3 ja 124hv tarjoaa hieman aneemiset rajat suoraan muutoskatsastettavissa oleville tekniikoille, mikä puoltaa olemassa olevan piristämistä. Haetut ja saadut poikkeusluvat sitten tapauskohtaisesti erikseen.
Sit jos vaan rakentaa eikä stressaa , niin vaihtoehtoja on mielinmäärin. Kevyt rivinelonen puoltaa kyllä omasta mielestä edelleen paikkaansa, ja jos aihio pitäisi valita lähtötason ja pontentiaalin perusteella, niin Honda K20/24 pohjaiset on kyllä tällä hetkellä aika lyömättömiä. Takavetoasennuksessa F20C:kin puoltaa kanssa paikkaansa ja sehän on jo entuudestaan tuttu.
Jos kirjan mukaan mennään niin 1587cm3 ja 124hv tarjoaa hieman aneemiset rajat suoraan muutoskatsastettavissa oleville tekniikoille, mikä puoltaa olemassa olevan piristämistä. Haetut ja saadut poikkeusluvat sitten tapauskohtaisesti erikseen.
Sit jos vaan rakentaa eikä stressaa , niin vaihtoehtoja on mielinmäärin. Kevyt rivinelonen puoltaa kyllä omasta mielestä edelleen paikkaansa, ja jos aihio pitäisi valita lähtötason ja pontentiaalin perusteella, niin Honda K20/24 pohjaiset on kyllä tällä hetkellä aika lyömättömiä. Takavetoasennuksessa F20C:kin puoltaa kanssa paikkaansa ja sehän on jo entuudestaan tuttu.
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Oliskohan peltisarja/putkisto, nokat ja legendaarinen ännäläisen boxi.Kaze wrote:^Minkäslaisella panostuksella tuollainen ~140hv/l 4A-GE tänä päivänä käytännössä syntyy..? Tiedän kyllä mitä noista on otettu ja otetaan, ihan uteliaisuuttani vain kyselen kun jonkinmoinen käsitys näiden pikkukoneiden virittämisestä on.
Ymmärsin kyllä että pieni typo sulla tainnu käydä tossa "~140hp".
-------------------------------------------------------------------------------
Hyvältä näyttää aihio mistä alkaa rakentamaan mutta olisko beamssi keulille hyvä?
Re: Corolla GT goes Hachiroku
Nall3 wrote:Oliskohan peltisarja/putkisto, nokat ja legendaarinen ännäläisen boxi.Kaze wrote:^Minkäslaisella panostuksella tuollainen ~140hv/l 4A-GE tänä päivänä käytännössä syntyy..? Tiedän kyllä mitä noista on otettu ja otetaan, ihan uteliaisuuttani vain kyselen kun jonkinmoinen käsitys näiden pikkukoneiden virittämisestä on.
Ymmärsin kyllä että pieni typo sulla tainnu käydä tossa "~140hp".
-------------------------------------------------------------------------------
Hyvältä näyttää aihio mistä alkaa rakentamaan mutta olisko beamssi keulille hyvä?
Kirjoitin "~sataneljäkymmentä hevosvoimaa per litra". Se vaatii jo muutakin kuin tehopiippua ja vapaavirtasuotatinta.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests