240sx s13 convertible
240sx s13 convertible
Viime talvena tuli ostettua tällänen nissan 240sx spesial edition convertible, aluksi oli tarkotus hommata perus säksä mutta kun tämä tuli myyntiin ni pakko oli hakea talteen
Tekniikka puolelta löytyy KA24DE automaatti
Perusilmeeltä tosi fiksu peli, mutta maalipinta tosi huono ja tekniikka aika p@#ska.
Minulle tullessa alusta oli jo vaihdettu bc racingin bn, pulttijako muutettu 5pulttiseksi ja vastikää ylimaalattu.
Uusi katto vain piti vaihtaa ennen ajuun ottoa, ja sekin tuli mukaan.
Kesä meni skylinellä kiertäessä, avo oli emännän käytössä kokokesän käyttöautona.
Loppukesästä kuiteskin jo piti rueta suunnittelemaan avoonkin jotain näpräämistä.
Ilma alusta oli listalla ensimmäisenä ja aikasempaa kokemusta ei ole minkäänlaista. Alustan osat ostin sieltä täältä osakerrallaan ja ite tein kaikki mitkä mahdollista. alusta olis pussien paikalleen laittoa vaille valmis mutta se tehdään sitte kun auto tallissa, paikallaan olen jo kokeillut ja toimii.
Kontiin oli ajatuksen kokeilla tuutsinki asennus juttua, konttiin venyttelin kankaan ja kuitua päälle. tarkotus ois verhoilla kuituhäkkyrä kunhan muoto valmis.
Urasin kopio sarja tuli kans hommattua, takapuskuri tarkoitettu coupeen pienellä muokkaamalla sai paikallen.
Vannejuttujakin miettiny ens kesäksi, tosipaljon tekemistä talven aikana ja pudjettit ei päätä huimaa.
joten miettiny et laittaisko skylinestä wedsit ens kesäksi, pienellä kamperilla ne menisi
Taakse vain joutuisi hommaaman jonkunlaiset kuitukylet että saisi edes reilulla camperilla menemään, mutta kattoo nyt.
kk päästä olisi tarkoitus säksä talliin laittaa ja ensimmäisenä alkaa tekniikka jumppa.
Skylineen tuli hommattua uusi tekniikka joten avoon tulee RB20DET.
Melkein kaikki osat valmiina swamppiin ja konekin purettu jo skylinestä pois. Moottoriin teen pikku muutoksia ennenkuin laitan sen avoon, Ahdin/pakosarja vaihtuu ainakin. nyt kiinni holset hx35 ja sen tilalle tulee rsp 400 hybridi.
Konehuone ois tarkotus siistiä samalla ja tehdä isotpyörän kotelot jneee.
Mutta alan päivittämään tänne enemmän kunha päästään oikeasti tekemään
Tekniikka puolelta löytyy KA24DE automaatti
Perusilmeeltä tosi fiksu peli, mutta maalipinta tosi huono ja tekniikka aika p@#ska.
Minulle tullessa alusta oli jo vaihdettu bc racingin bn, pulttijako muutettu 5pulttiseksi ja vastikää ylimaalattu.
Uusi katto vain piti vaihtaa ennen ajuun ottoa, ja sekin tuli mukaan.
Kesä meni skylinellä kiertäessä, avo oli emännän käytössä kokokesän käyttöautona.
Loppukesästä kuiteskin jo piti rueta suunnittelemaan avoonkin jotain näpräämistä.
Ilma alusta oli listalla ensimmäisenä ja aikasempaa kokemusta ei ole minkäänlaista. Alustan osat ostin sieltä täältä osakerrallaan ja ite tein kaikki mitkä mahdollista. alusta olis pussien paikalleen laittoa vaille valmis mutta se tehdään sitte kun auto tallissa, paikallaan olen jo kokeillut ja toimii.
Kontiin oli ajatuksen kokeilla tuutsinki asennus juttua, konttiin venyttelin kankaan ja kuitua päälle. tarkotus ois verhoilla kuituhäkkyrä kunhan muoto valmis.
Urasin kopio sarja tuli kans hommattua, takapuskuri tarkoitettu coupeen pienellä muokkaamalla sai paikallen.
Vannejuttujakin miettiny ens kesäksi, tosipaljon tekemistä talven aikana ja pudjettit ei päätä huimaa.
joten miettiny et laittaisko skylinestä wedsit ens kesäksi, pienellä kamperilla ne menisi
Taakse vain joutuisi hommaaman jonkunlaiset kuitukylet että saisi edes reilulla camperilla menemään, mutta kattoo nyt.
kk päästä olisi tarkoitus säksä talliin laittaa ja ensimmäisenä alkaa tekniikka jumppa.
Skylineen tuli hommattua uusi tekniikka joten avoon tulee RB20DET.
Melkein kaikki osat valmiina swamppiin ja konekin purettu jo skylinestä pois. Moottoriin teen pikku muutoksia ennenkuin laitan sen avoon, Ahdin/pakosarja vaihtuu ainakin. nyt kiinni holset hx35 ja sen tilalle tulee rsp 400 hybridi.
Konehuone ois tarkotus siistiä samalla ja tehdä isotpyörän kotelot jneee.
Mutta alan päivittämään tänne enemmän kunha päästään oikeasti tekemään
Re: 240sx s13 convertible
Tästä tulee hyvä. Kuten ollaan tuolla puhelimessa höpisty niin kyllä multa tulee ääni sille, että sovittelet skyllen vanteet tähän! Jotkut todella leveet overfenderit ja niitä vielä vähän asettelee istumaan normaalia leveemmälle. En nyt "tekniikan" nimeä satu muistamaan, mutta 50mm leveen sai melkeen 80mm leveeksi muutettua kun väännätti sitä lokaria kasaan päin.
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: 240sx s13 convertible
Huh, tätä on odotettu!
Mää näkisin mieluummin ne hervottomat 19" tässä tuckeddina, mutta ei varmasti mene myöskään 18" metsään (eli ts. joku pahoittaa varmasti niilläkin mielensä).
Kuvista en oikein selvää saa, mutta minkä kompuran valitsit tähän?
Mää näkisin mieluummin ne hervottomat 19" tässä tuckeddina, mutta ei varmasti mene myöskään 18" metsään (eli ts. joku pahoittaa varmasti niilläkin mielensä).
Kuvista en oikein selvää saa, mutta minkä kompuran valitsit tähän?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: 240sx s13 convertible
Mystic wrote:Huh, tätä on odotettu!
Mää näkisin mieluummin ne hervottomat 19" tässä tuckeddina, mutta ei varmasti mene myöskään 18" metsään (eli ts. joku pahoittaa varmasti niilläkin mielensä).
Kuvista en oikein selvää saa, mutta minkä kompuran valitsit tähän?
19" ois kyllä sellaset mitä haluisin, mut nyt mennään vähä pudjetin mukaan
Viair 420cc, kaverilla oli jääny ylimääräseksi ni lunastin pois
Re: 240sx s13 convertible
Moottori tarkastettu ja kaikki oko. Nokka akselin stefat vain meni vaihtoon. Imusarjan plenumi vaihtuu vakioon, Kiinapakosarja vaihtu kans vakioon.
Moottorin osia samalla maalailin mustalla "wrinklerillä" Koko moottorista olis tarkoitus tehdä musta, ahtoputket/konehuonetta teippailla kulta lämpöteipillä.
Re: 240sx s13 convertible
Ahtimeksi tulee rb20 nyt RSP Hybridi, eli r33 vakio kuoriin t3/4 garretin keskiö ja siivet samaa kokoluokkaa mitä hx35 superissa. Ahtimen läpi oli mennyt kiertokangen laakerin silppua ja syönyt pesän/laakerit pilalle.
keskiö sorvattiit, tehtiin sopivat laakerit ja samalla uusittiin kaikki muutkin laakeri ja renkaat.
Moottori alkaisi aikalailla olla nipussa
ja värin hakemista avoon
keskiö sorvattiit, tehtiin sopivat laakerit ja samalla uusittiin kaikki muutkin laakeri ja renkaat.
Moottori alkaisi aikalailla olla nipussa
ja värin hakemista avoon
Re: 240sx s13 convertible
Kyllä mä menisin tolla oikeen puolimmaisella. Sopii hyvin toi punanen mustaan!
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: 240sx s13 convertible
Täältäki ääni punaselle
Re: 240sx s13 convertible
Perjantaina sain avon halliin, ja ensimmäisenä tekniikka purkuun.
Keulalta purettiin kaikki pois ja hitsattiin isommat pyöränkotelot, tilaa tehtiin reilusti myös sisäpuolelle että saadaan tarvittaessa madallettua kunnolla
Vielä vähän lisää siistimistä ja maalia niskaan
ois toi KA edullisesti muute myynnissä jos joku tarttee
Keulalta purettiin kaikki pois ja hitsattiin isommat pyöränkotelot, tilaa tehtiin reilusti myös sisäpuolelle että saadaan tarvittaessa madallettua kunnolla
Vielä vähän lisää siistimistä ja maalia niskaan
ois toi KA edullisesti muute myynnissä jos joku tarttee
Re: 240sx s13 convertible
pohjatöitä tehty konehuoneeseen, alkaisi olla ihan hyvällä malliillaan.
pyöränkotelon hitsisaumoihin koriliima jonka jälkeen kotelot maalasin epoksilla.
konehuoneeseen koteloihin tuli kans epoksi jonka päälle hiottava pohjamaali. pientä kittailua vielä vaatii ja pintaväriä sitten.
Toinen takakylki leikattiin auki ja hitsailtiin kasaan. Taakse löytyi 50mm levittävät lokarit ja mallailtiin vähä miten noi wedsit istus taakse. Aikalupaavalta vaikuttaa, lisää vaan camberia sen verran että vanteen reuna saadaan sukeltamaan.
Penkit tuli kans ostettua
pyöränkotelon hitsisaumoihin koriliima jonka jälkeen kotelot maalasin epoksilla.
konehuoneeseen koteloihin tuli kans epoksi jonka päälle hiottava pohjamaali. pientä kittailua vielä vaatii ja pintaväriä sitten.
Toinen takakylki leikattiin auki ja hitsailtiin kasaan. Taakse löytyi 50mm levittävät lokarit ja mallailtiin vähä miten noi wedsit istus taakse. Aikalupaavalta vaikuttaa, lisää vaan camberia sen verran että vanteen reuna saadaan sukeltamaan.
Penkit tuli kans ostettua
Re: 240sx s13 convertible
Hyvältä vaikuttaa . Mistä tilasit takakyljet?
Re: 240sx s13 convertible
Sakmund wrote:Hyvältä vaikuttaa . Mistä tilasit takakyljet?
Tampereella yhdellä oli muotit joista teki noi
Re: 240sx s13 convertible
Konehuoneeseen sain pohjat valmiiksi, pyöränkoteloihin tuli vielä kivensikumassa.
Väriksi piti tulla bemarin metal rod motskarin väri, mutta maalikaupassa se sittenkin vaihtui candy punaiseen.
Pohjalle karkea hopea ja candy litku sekoitettiin lakan sekaan. Väristähän tuli juuri sellainen mitä olin hakemassa
Väriksi piti tulla bemarin metal rod motskarin väri, mutta maalikaupassa se sittenkin vaihtui candy punaiseen.
Pohjalle karkea hopea ja candy litku sekoitettiin lakan sekaan. Väristähän tuli juuri sellainen mitä olin hakemassa
Re: 240sx s13 convertible
Viikonloppuna sain kasattua apurungon ja tukivarret takasin paikalleen.
Apurunko vaihtui skylinen r32 apurunkoon että ei tarvitse pelailla koneen korvakoiden kans.
Eteen sain myös paikalleen bc racingin tolpat ilmapuisseilla, pientä hienosäätöä enää vain kaipaa.
samalla myös hieroin camberia kohdilleen, nyt 12" levee vanne istuu aikahyvin vakio lokareihin
Apurunko vaihtui skylinen r32 apurunkoon että ei tarvitse pelailla koneen korvakoiden kans.
Eteen sain myös paikalleen bc racingin tolpat ilmapuisseilla, pientä hienosäätöä enää vain kaipaa.
samalla myös hieroin camberia kohdilleen, nyt 12" levee vanne istuu aikahyvin vakio lokareihin
Re: 240sx s13 convertible
Katoha oot saanu avo mukavasti työnalle, voisi käydä turisemassa viikonloppuna jos oot maisemissa
Makke
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests