Toyota Supra JZA70 vm.1991
1JZ-Baby ja jatkeena R154
Lyhyesti pikku historia auton kanssa.
Supra käytiin 2015 loppu kesästä Lahdesta pelastamassa viimeiseen kotiinsa.
Vaikka autosta sanottiin, että melkoinen kiertopalkinto yms. ja kaikki kehuu auton saaneen kenkää enemmän kuin tarpeeksi, mutta puheista piittaamatta auto käytiin lunastamassa. Autohan oli siis aivan kauheassa kunnossa ja talvi 2015-2016 meni oikeastaan muiden sotkuja selvitellessä.
Iloisena yllätyksenä tekniikka on rokannut ja on tikissä. Lapualla käytiin päästämässä reilu viisi paria renkaita, eikä auto osoittanut puutumisen merkkejä.. Se vaan haluais mennä kokoajan vaikka lämmötkin tahtoo välillä karkailla, mistä päästäänki itse asiaan.
Autoa on ruvettu rakentamaan driftingiin heti kättelyssä ja autolla tullaan ajamaan lujaa luisussa vaikka vastarannan kiiskit sanoisi, että auto on liian matala siihen touhuun.. Siinä kohtaa näytän a-bo-moon porukan menoa ja viheltelen
Ensi talvena luvassa sinkutus, alustageometrian hiominen kohdalleen yms. että autolla myös pääsee suuressa kulmassa ja kovaa ensi kesänä
PS. specsi listaa en tohdi laittaa kun ei siinä vielä mitään mainostamista ole...
Tässä tilanteessa ollaan. Auto räävittiin tähän kuntoon kolmessa viikossa kun piti WestCoastMotorShow näyttelyyn saada jotain uutta, koska jäi paljon hampaan koloon kun ei talvella ehtinyt kaikkea mitä halusin autolle tehdä.
WestCoastMotorShow 2016 ja tyylikkäin sisääntulo!
Talven jäljiltä auto näytti tältä.
2015 ehdittiin vielä JDMCF crusing tapahtumaan ja sielä surullisen kuuluisa dampperi lensi pois kodistaan
Autoa ehdittiin vähän siistimään
Ensimmäinen kuva koko autosta.
Ollaan facebookissa osoitteessa https://www.facebook.com/JRJgarage/
Ja instagramissa @JRJgarage
Ollaanhan kuulolla!
StreetLegal JZA70
Re: StreetLegal JZA70
Oliha tuo hauska peli talvellaki vaikkei kyllä mihinkää kääntynykää
Re: StreetLegal JZA70
Nykyään taittuu enemmän ja talven jälkeen vielä enemmänPöndeix wrote:Oliha tuo hauska peli talvellaki vaikkei kyllä mihinkää kääntynykää
Re: StreetLegal JZA70
Tässä pieni pätkä lapualta. Ensimmäinen kerta kun pääsin radalle ajamaan.
https://www.youtube.com/watch?v=rwtZfo7jMhU
Tekniikka nousee pian ylös ja moottori tsekataan vain läpi, ei mennä avaamaan toimivaa moottoria.
Konehuone maalataan räikeäksi, että saadaan jotakin iloa silmälle muuten matta mustaan autoon.
Ylimaalaus olisi listalla, mutta näyttää pahasti siltä ettei tänä talvena ehdi.
Tekniikka 1JZ-GTE:
Kiinapakosarja - OK
50mm hukkaportti - OK
Holset HX40 Super tai vastaava - Saa tarjota omaansa
Vag puolat - Saa tarjota jos löytyy ylimääräiset
MS3X - OK
Polttoainejärjestelmä:
JAZ 45L / Saa tarjota jos löytyy ylimääräinen
2X -044 "Bosch" - OK
2,5L keruusäiliö - OK
Joku pieni siirtopumppu - OK
Säädettävä BP-säädin - OK
Suuttimet yli 800cc - Saa tarjota jos löytyy ylimääräiset
Billett bensakisko
Voimansiirto R154:
Avataan ja tsekataan
Kytkin - Harkinnan alla, saa ehdottaa hyviä
100% lukkoperä
Alusta:
Turvakaaret
BC Racing V1 - Tolpat vaatii modauksen, että saadaan toimimaan matalana
PU-puslat yritetään ehtiä laittamaan joka paikkaan
Lisää kääntyvyttä saatu siirtämällä raidetangonpäät lähemmäs napaa. Vinkkejä millä saisi lisää kääntyvyyttä ja kuinka ohjauksen saisi toimimaan otetaan ilomielin vastaan! Wisefabbeihin kun ei vielä rahat riitä ;D
https://www.youtube.com/watch?v=rwtZfo7jMhU
Tekniikka nousee pian ylös ja moottori tsekataan vain läpi, ei mennä avaamaan toimivaa moottoria.
Konehuone maalataan räikeäksi, että saadaan jotakin iloa silmälle muuten matta mustaan autoon.
Ylimaalaus olisi listalla, mutta näyttää pahasti siltä ettei tänä talvena ehdi.
Tekniikka 1JZ-GTE:
Kiinapakosarja - OK
50mm hukkaportti - OK
Holset HX40 Super tai vastaava - Saa tarjota omaansa
Vag puolat - Saa tarjota jos löytyy ylimääräiset
MS3X - OK
Polttoainejärjestelmä:
JAZ 45L / Saa tarjota jos löytyy ylimääräinen
2X -044 "Bosch" - OK
2,5L keruusäiliö - OK
Joku pieni siirtopumppu - OK
Säädettävä BP-säädin - OK
Suuttimet yli 800cc - Saa tarjota jos löytyy ylimääräiset
Billett bensakisko
Voimansiirto R154:
Avataan ja tsekataan
Kytkin - Harkinnan alla, saa ehdottaa hyviä
100% lukkoperä
Alusta:
Turvakaaret
BC Racing V1 - Tolpat vaatii modauksen, että saadaan toimimaan matalana
PU-puslat yritetään ehtiä laittamaan joka paikkaan
Lisää kääntyvyttä saatu siirtämällä raidetangonpäät lähemmäs napaa. Vinkkejä millä saisi lisää kääntyvyyttä ja kuinka ohjauksen saisi toimimaan otetaan ilomielin vastaan! Wisefabbeihin kun ei vielä rahat riitä ;D
Turbo singelton
Muilta töiltä ehditty taas tekemään supraa. Tekniikka nousi pois keulilta ja samoin johtosarja otettiin sivuun, kun tarkoitus tehdä konehuoneen pohjatyöt nyt kunnolla ja maalata asiaan kuuluvasti sekä kiiltävästi Poikkeuksellisesti...
Turvakaari putket pitäisi saada palan matkan päästä Seinäjoelle, mutta päänvaivaa tuottaa se, että mihin saisi 6m salot mahtumaan. Useita tahoja ärsytetty niin eiköhän joku ne suostu tuomaan ja päästään joulun välipäivinä harrastamaan kaarijumppaa.
Takasivulaseihin tulee pellistä ilmanotot sisälle taakse pa-jäähdyttäjälle sekä kuskille ja apparille. Havainne kuvaa tulee jossakin kohtaa kunhan ehditään saamaan muut työt siihen pisteeseen, että saadaan vetää lasit "umpeen".
Takaluukun lasi korvataan tuttuun tyyliin polykarbonaatilla.
Alla hieman kuvaa mitä tapahtunut, mutta nyt on hyvä sulkea näyttö ja lähdettävä takkuamaan pakosarjan sopivuuden kanssa.
Turvakaari putket pitäisi saada palan matkan päästä Seinäjoelle, mutta päänvaivaa tuottaa se, että mihin saisi 6m salot mahtumaan. Useita tahoja ärsytetty niin eiköhän joku ne suostu tuomaan ja päästään joulun välipäivinä harrastamaan kaarijumppaa.
Takasivulaseihin tulee pellistä ilmanotot sisälle taakse pa-jäähdyttäjälle sekä kuskille ja apparille. Havainne kuvaa tulee jossakin kohtaa kunhan ehditään saamaan muut työt siihen pisteeseen, että saadaan vetää lasit "umpeen".
Takaluukun lasi korvataan tuttuun tyyliin polykarbonaatilla.
Alla hieman kuvaa mitä tapahtunut, mutta nyt on hyvä sulkea näyttö ja lähdettävä takkuamaan pakosarjan sopivuuden kanssa.
Re: StreetLegal JZA70
Melkolailla ollut projekti "jäissä" kun ei tule osia maailmalta..
Turvakaari putket ostettu. Piakkoin seppä ehtii taivuttelemaan pää- ja sivukaaret kun ei oikein luonnistunut omilla työkaluilla.
Hileet tuli briteistä, eli konehuone ja toivottavasti ehditään myös kaaret ja ainakin lattia maalaamaan uuden suunnitelman mukaan. Eli pohjalle kiiltävän musta, hilelakka ja n.4 kerrosta lakkaa. Jos konehuoneestakin saatais näyttelykelpoinen
Pohjia alettu tekemään vasta.
Kuten kuvista näkyy, kiina pakomarja tuli budjettisyistä. Aivan hyvältä näyttää muuten, mutta hukkaportin putki ottaa moottorin tukikumeen kiinni :tard: ja ykköspytyn pinnapultti pitää taikinoida paikoilleen. Hukkaportin linja tullaan poistamaan pakosarjasta ja linja siirretään paikkaan jossa sen kuuluukin olla.
Uusi kytkin tuli ja jännä nähdä, että kestääkö se tulevia kesän luisuja. TRD vauhtis ja kytkin menee sorvarille joka tekee setistä napakan.
"Xtreme clutch Xtreme 6-lapainen jousitettu sintteri 1JZ-GTE, KTY24009-1B"
Pakomarja koe sovituksessa
Painelaakeria vaihdeltu.
HOX!Turvatankkia saa kaupitella ja suuttimia!!HOX
PS. Seinäjoki & lähimaasto, http://www.JSHAAPALA.com jos haluatte saada Supranne kiilloitetuksi ennen kevättä, ottakaa yhteyttä niin pistetään joku hyvä klubi tarjous
Turvakaari putket ostettu. Piakkoin seppä ehtii taivuttelemaan pää- ja sivukaaret kun ei oikein luonnistunut omilla työkaluilla.
Hileet tuli briteistä, eli konehuone ja toivottavasti ehditään myös kaaret ja ainakin lattia maalaamaan uuden suunnitelman mukaan. Eli pohjalle kiiltävän musta, hilelakka ja n.4 kerrosta lakkaa. Jos konehuoneestakin saatais näyttelykelpoinen
Pohjia alettu tekemään vasta.
Kuten kuvista näkyy, kiina pakomarja tuli budjettisyistä. Aivan hyvältä näyttää muuten, mutta hukkaportin putki ottaa moottorin tukikumeen kiinni :tard: ja ykköspytyn pinnapultti pitää taikinoida paikoilleen. Hukkaportin linja tullaan poistamaan pakosarjasta ja linja siirretään paikkaan jossa sen kuuluukin olla.
Uusi kytkin tuli ja jännä nähdä, että kestääkö se tulevia kesän luisuja. TRD vauhtis ja kytkin menee sorvarille joka tekee setistä napakan.
"Xtreme clutch Xtreme 6-lapainen jousitettu sintteri 1JZ-GTE, KTY24009-1B"
Pakomarja koe sovituksessa
Painelaakeria vaihdeltu.
HOX!Turvatankkia saa kaupitella ja suuttimia!!HOX
PS. Seinäjoki & lähimaasto, http://www.JSHAAPALA.com jos haluatte saada Supranne kiilloitetuksi ennen kevättä, ottakaa yhteyttä niin pistetään joku hyvä klubi tarjous
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests