Joonas & Aristo + lempipuuhat
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Joonas & Aristo + lempipuuhat
Noniin eiköhän sitä tännekkin saa jotain kirjotella!
HUOM. kuvatulva
2016 - Toukokuu
Tyytyväinen volvojen omistaja. Tilanne eskaloitui täysin, kun tuli JDM kuume.
Kaikenlaista tuli mietittyä ja katseltua.
2JZ-GTE ja neljä ovea oli kriteerit + nahkasisusta.
Tuontifirmoille soitellessa kävi ilmi, että Japanimports oli juuri huutanut japanin huutokaupasta kriteereiden omaavan 1998 JZS-161 Ariston.
Muutaman kuvan sain autosta ja niiden perusteellahan se ostopäätös tehtiin.
Helmasarjana Wald executive line ja takapuskuri Aimgain.
Ja mitä nyt perus valot vaihdettu.
Ylimaalattu mustaksi. Alkuperäinen väri ollu sininen.
Keulalla reilun kokoinen Greddy välijäähdytin ja ecuboxissa HKS SLD
Varusteina taitaa olla ihan perusvarusteet. Eli kaikki toimii sähköllä ja perus kosketusnäytöllinen oem navisoitin.
2016 - Kesäkuu
Enimmäinen ajatus oli, että pitää varmaan kattella japanilaiseen autoon japanilaiset vanteet.
Löytyi jopa aika lähelle samalta aikakaudeltakin.
SSR Vienna Courage
19x9 et11
19x10,5 et5
Istuvuudesta ei tässä kohtaa ollu mitään tietoa, kai ne sinne menee.
Vanteet toimitti JdmDistro. Nämäkin oli juuri tulleet japanista irlannin varastolle, kun nämä sieltä lunastin.
Oli aika pahasti keskiöt hapettunu, niin maalit pois ja vähä freesimpää tilalle.
Pinnaksi tuli puolivahingossa tommonen aika hyvä satiini.
2016 - Heinäkuu
Saattoi olla kyllä pari päivää kesäkuunkin puolella, mutta puhelu tuli Japanimportsin puolesta.
Auto on saapunut satamaan ja se on tullattu. Valmiina haettavaksi
Ei muutaku uusi akku kantoon ja nokka kohti etelää. Oli kerenny tuontivirma auton satamasta hakemaan firman pihaan.
Ensihätään tilattiin D2 Street, kun selvis ettei autossa ollut säädettävää tolppaa.
Vanteita sai tosiaanki leipoa alle. Jokaisesta nurkasta suurin osa pokkauksista pois ja loput mankelilla nippuun. Takaa joutu rullaten levittämään melkein 2cm puoleltaan.
Vielä ne sielä kaapii, mutta eiköhän enskaudelle löydy siihenkin resepti.
Renkaiksi valikoitui 215/35 ja 235/35
Tuommosenaan sillä hetki rullailtiin, eikä sen suurempia tekniikkamurheita ollut.
2016 - Elokuu ja siitä eteenpäin
Jouduin painostuksen kohteeksi ja tieto tuli, että viikko aikaa saada auto messukuntoon.
Vaasaan west coastiiin.
Viikossa ehti hyvin tilata yliteippaus tarpeet ja auto jopa saatiin valmiiksi hyvissäajoin enne messuja.
Teipiksi valikoitus 3M 1080 Gloss white
Muuta
Ilma-alusta oli jo aikojen alusta itsestäänselvyys.
Palkeet tulee D2 tolppien ympärille.
Ohjauksena Airlift 3H
2x 444c viair
Mielen virkistämiseksi yks suunnitelma kuva. Photoshop on vahva tässä.
Täs on jotain väliaika kuvaa.
Etupään paikkoja joutuu vielä raaemmalla kädellä vingutella, että saa sukellusta aikaiseksi.
Reilu sentti vielä niin saa ainakin etuhelman maahan.
On jo ylätukivarsi hyvästi konehuoneen puolella. Lättyä saa ainaki eteen pistää.
Ductailin kans ollu yhtä taistelua
Sitä tässä nyt on leivottu moneen kertaan uudestaan, että sai mieluisen :roll:
Etulippa kötöstys on jo roskissa Ja uusi parempi enään viimeisimpä kittauksia vailla
Vanteiden flaket saapu. Sävynä fuchsia ja perus violetti joita sitten sekotetaan sen verran, että sävy toimii. Kuvaa ei tähän hätään oo.
Nelipyöräohjaus (ars) tuli poistettua käytöstä kiinteillä ratkaisulla.
HUOM. kuvatulva
2016 - Toukokuu
Tyytyväinen volvojen omistaja. Tilanne eskaloitui täysin, kun tuli JDM kuume.
Kaikenlaista tuli mietittyä ja katseltua.
2JZ-GTE ja neljä ovea oli kriteerit + nahkasisusta.
Tuontifirmoille soitellessa kävi ilmi, että Japanimports oli juuri huutanut japanin huutokaupasta kriteereiden omaavan 1998 JZS-161 Ariston.
Muutaman kuvan sain autosta ja niiden perusteellahan se ostopäätös tehtiin.
Helmasarjana Wald executive line ja takapuskuri Aimgain.
Ja mitä nyt perus valot vaihdettu.
Ylimaalattu mustaksi. Alkuperäinen väri ollu sininen.
Keulalla reilun kokoinen Greddy välijäähdytin ja ecuboxissa HKS SLD
Varusteina taitaa olla ihan perusvarusteet. Eli kaikki toimii sähköllä ja perus kosketusnäytöllinen oem navisoitin.
2016 - Kesäkuu
Enimmäinen ajatus oli, että pitää varmaan kattella japanilaiseen autoon japanilaiset vanteet.
Löytyi jopa aika lähelle samalta aikakaudeltakin.
SSR Vienna Courage
19x9 et11
19x10,5 et5
Istuvuudesta ei tässä kohtaa ollu mitään tietoa, kai ne sinne menee.
Vanteet toimitti JdmDistro. Nämäkin oli juuri tulleet japanista irlannin varastolle, kun nämä sieltä lunastin.
Oli aika pahasti keskiöt hapettunu, niin maalit pois ja vähä freesimpää tilalle.
Pinnaksi tuli puolivahingossa tommonen aika hyvä satiini.
2016 - Heinäkuu
Saattoi olla kyllä pari päivää kesäkuunkin puolella, mutta puhelu tuli Japanimportsin puolesta.
Auto on saapunut satamaan ja se on tullattu. Valmiina haettavaksi
Ei muutaku uusi akku kantoon ja nokka kohti etelää. Oli kerenny tuontivirma auton satamasta hakemaan firman pihaan.
Ensihätään tilattiin D2 Street, kun selvis ettei autossa ollut säädettävää tolppaa.
Vanteita sai tosiaanki leipoa alle. Jokaisesta nurkasta suurin osa pokkauksista pois ja loput mankelilla nippuun. Takaa joutu rullaten levittämään melkein 2cm puoleltaan.
Vielä ne sielä kaapii, mutta eiköhän enskaudelle löydy siihenkin resepti.
Renkaiksi valikoitui 215/35 ja 235/35
Tuommosenaan sillä hetki rullailtiin, eikä sen suurempia tekniikkamurheita ollut.
2016 - Elokuu ja siitä eteenpäin
Jouduin painostuksen kohteeksi ja tieto tuli, että viikko aikaa saada auto messukuntoon.
Vaasaan west coastiiin.
Viikossa ehti hyvin tilata yliteippaus tarpeet ja auto jopa saatiin valmiiksi hyvissäajoin enne messuja.
Teipiksi valikoitus 3M 1080 Gloss white
Muuta
Ilma-alusta oli jo aikojen alusta itsestäänselvyys.
Palkeet tulee D2 tolppien ympärille.
Ohjauksena Airlift 3H
2x 444c viair
Mielen virkistämiseksi yks suunnitelma kuva. Photoshop on vahva tässä.
Täs on jotain väliaika kuvaa.
Etupään paikkoja joutuu vielä raaemmalla kädellä vingutella, että saa sukellusta aikaiseksi.
Reilu sentti vielä niin saa ainakin etuhelman maahan.
On jo ylätukivarsi hyvästi konehuoneen puolella. Lättyä saa ainaki eteen pistää.
Ductailin kans ollu yhtä taistelua
Sitä tässä nyt on leivottu moneen kertaan uudestaan, että sai mieluisen :roll:
Etulippa kötöstys on jo roskissa Ja uusi parempi enään viimeisimpä kittauksia vailla
Vanteiden flaket saapu. Sävynä fuchsia ja perus violetti joita sitten sekotetaan sen verran, että sävy toimii. Kuvaa ei tähän hätään oo.
Nelipyöräohjaus (ars) tuli poistettua käytöstä kiinteillä ratkaisulla.
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Alustan aivot rantautu briteistä
Airlift 3H
Ensviikon loppuvaiheilla pääsee tilaamaan kaikki loput roinat alustaan liittyen.
Josko sitä sitten taas saatais edistystä aikaiseksi
Ei oo nyt oikeestaan edes jaksanu käydä verstaalla työstämäs, ohan täs aikaa
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Jos pussit tilaat yleismalliset niin tilaa samasta firmasta liittimet ilmalinjoja varten, tahtovat olla kivenalla suomessa.
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
WAU! Makee peli tulossa Itseasiassa olen rakentamassa samantyylistä aristoa itsekkin ensikesälle onneksi suunnitelmat eivät ihan kohtaa
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Noo toivotaan, että erottottavat eri autoiksi
Jos ei oo saatavilla sopivia niin laitetaan sopimaan.
Etulippa sai lopullisen muotonsa tossa viikko sitten. Ja rupee toi ducktail kans joltain näyttään, ku sitä aikansa hieronu.
Sais vaan nää joulunpyhät tästä jaloista pois kuleksimasta
Taitaa tulla palkeiden mukana liittimet mikäli oikein ymmärsin. Ohan tossa kylällä aika kattava SMC kivijalka tukkumyymälä, että luulis viimeistään sieltä löytyvän. Ainaki kouluaikaan sieltä sai aina kaiken tarpeellisen opinnäytetöihin.Toncha wrote:Jos pussit tilaat yleismalliset niin tilaa samasta firmasta liittimet ilmalinjoja varten, tahtovat olla kivenalla suomessa.
Jos ei oo saatavilla sopivia niin laitetaan sopimaan.
Etulippa sai lopullisen muotonsa tossa viikko sitten. Ja rupee toi ducktail kans joltain näyttään, ku sitä aikansa hieronu.
Sais vaan nää joulunpyhät tästä jaloista pois kuleksimasta
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Pienen hiljaiselon ja osien odottelun jälkeen saatu vähä jotain aikaiseksikin.
Airmextin pussukat saapui ja tolpat kasattiin.
Airliftin ohjaukseen liittyvät johdot ja ilmalinjat vedetty aikaisemmin. Kaikki sisäkautta.
Kontista uupuu enään säiliö ja kompressori (toinen kompura tulee jälkikäteen kuhan saadaan tää finanssipuoli taas kuntoon )
Hallin isolla kompuralla saatiin auto kuitenkin liikkumaan
Eteen tarttee 15mm leeput kyllä.
Enään odotellaan muutamaa klemmaria konehuoneen puolelle niin rupeis olemaan katsastuskuoseissa.
Videoo löytyy instagrammin puolelta @joonasvaan
Airmextin pussukat saapui ja tolpat kasattiin.
Airliftin ohjaukseen liittyvät johdot ja ilmalinjat vedetty aikaisemmin. Kaikki sisäkautta.
Kontista uupuu enään säiliö ja kompressori (toinen kompura tulee jälkikäteen kuhan saadaan tää finanssipuoli taas kuntoon )
Hallin isolla kompuralla saatiin auto kuitenkin liikkumaan
Eteen tarttee 15mm leeput kyllä.
Enään odotellaan muutamaa klemmaria konehuoneen puolelle niin rupeis olemaan katsastuskuoseissa.
Videoo löytyy instagrammin puolelta @joonasvaan
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Hyvän näkönen etuspoikka..
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Joko alustavaloista löytyy kuvia?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Tääkin päässy vähä unohtuun, mut hyväähän kannattaa odottaa.
Pari kuvaa aikojen saatosta;
Jos noilla vanteilla ja alustavaloilla ei tuu p****a niin ei kai sitten millään! Sitten ollaan ilman
Vähän pitää jarrutella kasauksen kans, että kerkee hapotella pultit ja mutterit + maalata sisäkannut.
Tää rupee olemaan pian pulkassa talvirakentelun suhteen. Vanteet, ku saa alle niin joutais katsastamaan.
Tää luultavasti teipataan kesänmittaan uudestaan paremmalla menestyksellä, eka kerta tais mennä harjottelusta.
Värikään ei hirveesti pääse muuttumaan, samoilla linjoilla pysytään. Mut tuon asian kans ei kiirehditä.
Pari kuvaa aikojen saatosta;
Jos noilla vanteilla ja alustavaloilla ei tuu p****a niin ei kai sitten millään! Sitten ollaan ilman
Vähän pitää jarrutella kasauksen kans, että kerkee hapotella pultit ja mutterit + maalata sisäkannut.
Tää rupee olemaan pian pulkassa talvirakentelun suhteen. Vanteet, ku saa alle niin joutais katsastamaan.
Tää luultavasti teipataan kesänmittaan uudestaan paremmalla menestyksellä, eka kerta tais mennä harjottelusta.
Värikään ei hirveesti pääse muuttumaan, samoilla linjoilla pysytään. Mut tuon asian kans ei kiirehditä.
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Takavanteet kasattu, huomenna etuvanteet. Odottelemaan jäädään eteen pidempiä pinnapultteja.
Vois olla sen jälkeen pihakuvat kohdallaan 8)
Vois olla sen jälkeen pihakuvat kohdallaan 8)
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Pieni olut ja pieni pesu.
Spacerit ei päässy tähän sessioon, ku pitää löytää sorvi ensi
Spacerit ei päässy tähän sessioon, ku pitää löytää sorvi ensi
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Eilen ulkoiltiin,
Ja nopeesti takas sisälle
Kaveri otti kunnon kameralla pari räpsyä, katotaan koska ne saadaan :scratch:
Ei näillä puhelinkuvilla taivaaseen pääse.
Toi taustapeilin köysihässäkkä on jo siirretty ja laitettu paremmin ettei se tuu noin roikkumaan
Sais jo loput sisusta hepeneet sapua niin jos uskaltais sisältäki ottaa kuvia.
Ja nopeesti takas sisälle
Kaveri otti kunnon kameralla pari räpsyä, katotaan koska ne saadaan :scratch:
Ei näillä puhelinkuvilla taivaaseen pääse.
Toi taustapeilin köysihässäkkä on jo siirretty ja laitettu paremmin ettei se tuu noin roikkumaan
Sais jo loput sisusta hepeneet sapua niin jos uskaltais sisältäki ottaa kuvia.
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
-
- NORMAL USER
- Posts: 11
- Joined: 04. Dec 2016 20:03
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Kerkesin tällä jo muutaman päivän ajamaankin.
Leimalle saatiin ja alusta otteeseen D2 ja Airmext seka-alustana. Kaikki tarpeellinen ottees.
En muistakkaan, koska olis näin "laillinen" auto ollu
Kuvat nyt on vielä enne leimaa mallia, mut tommosenaan sitä lähdettiin sinne kiikuttamaan.
Heikkouskoisille kuvatodisteita tapahtuneesta + ajokorkeudesta.
Myöhemmin kuvaa sitten kahdesta muusta korkeudesta.
Sais nyt ton lumen tulo vaan loppua.
Alustan kalibroinnin osalta ollaan siinä vaiheessa, että huutaa nyt sitten sitä toista kompuraa (yllätys).
Ei jaksa nostaa autoa automaatti kalibroinnilla, loppuu paineet kesken.
Manuaalilla toki, mutta jumittaa edelleen tuos kalibroinnin viimesessä vaiheessa.
Mennään 3P asetuksella nyt sitte tää alkuhuuma ennekö kerkee taas asiaan paneutumaan 3H juttuihin.
Tolla ajokorkeudellaki pitää olla edes 110psi ja takana 100psi.
Pykälää matalemmalla ajokorkeudella piisaa 103psi edes ja 92psi takana.
Juuri mahtuu eturenkaat kääntymään.
Mitä tossa nyt selaillu muiden paineita niin näyttää 60psi per nurkka riittävän
Toki painaahan tää kuivana sen 1630kg
Mutta on ajonautinto ilma-alustalla, tykkään
On vähä jonkinsortin sähkövikaa, muutamaakin akkua kokeilleena ei vaikutusta.
Jos joutuu starttailemaan paljonkin pienen ajan sisään niin ei mee sisäpuhallus ja radio päälle.
Ja airliftikin huutaa, että jännite matala.
Jos on yli 10min tyhjäkäynnillä niin huutelee jo matalasta jännitteestä ennenkö ajamaan lähtee.
Laturia saa vissiin ruveta seuraavaks vaihteleen.
Ja jos sattuu käymään niin, että toi radio ja sisäpuhallus ei mee startin jälkeen enään päälle niin ei auta vaikka akkua kuinka latais. Se pitää käyttää kokonaan irti molemmista navoista ennenku saa radion taas kuulumaan. Oletetaan, että sielä akussa on sitä virtaa..
Liikaa sähköjä vanhassa autossa
Re: Joonas & Aristo + lempipuuhat
Makee on auto kyllä, kytkeytyykö sulla kompura päälle sytytysvirrasta vai onko sille olemassa joku oma? Vikahan viittaa siihen että jännite kyykkään niin alhaiseksi että kytkee nuo "mukavuustoiminnot pois" laita vaikka kompura aikaviiveellä käynnistymään vähän virtojen kytkemisen jälkeen niin pitäisi ongelma poistua. Kompura vie sen verran paljon virtaa että ariston pieni akku on siitä kauheen ihmeissään
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests