Eetun S13.5 RB25DET
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Okkei, eli desing on samankaltainen kuin esim. BMW:n S13 moottorin DTM-versiossa. Jo tuo lisäpotero itsessään vähentää/eliminoi öljyn nousemista sen puolen seinämille mille moottori on kallistettu, vaikkakin RB on suht pystyssä.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
en tiijä yhtään millai se on. netistä oon koittanu katella rb25 laajennuksen toteutuksia ja niitä on vähän joka näköstä. tähän ei oikeen myyjä mitään valmista isompaa pohjaa. nyt tosiaan tulee sellai fiilis että kuivasumppu olis kyllä hyvä, mutta mutta tuota tuskin alan tässä vaiheessa enään sitä sovittelemaan.
toivotaan että tuosta vakio öljypohjasta ei hörpi ilmaa järjestelmään niin paljon että mitään hajoaisi..
Re: Eetun S13.5 RB25DET
kävin hakemassa jarruputken teko välineet. kuvasta poiketen piti vaihtaa tuo kartion tekosarja bahcon malliin koska tuo oli väärän kokoiselle putkelle.
kävin myös speedimportsilla kylässä hakemassa tulpat, kiitokset vaan sinne.
kävin myös speedimportsilla kylässä hakemassa tulpat, kiitokset vaan sinne.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Tomein universaalista setistä sai ihan kätevästi rb25 öljypohjaan loiskelevyt, eikä ole hirvittävän hintanenkaan. Ite tilasin aikanaan rhdjapanilta, mutta speedimportsiltaki tais nykyään saada.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Onko sulla asennus kuvia tosta?
Kyllähän tommosen töissä värkkäilee helposti jos näyttää siltä että tarvii.
Tällä hetkellä ajatuksena on tehdä öljypohjan sivuihin mihin nuo laajennukset tulee niin alas ja ylös noin sentin korkeat ja koko matkan leveät aukot ilman saranoita. On mulla saranatkin valmiina jos tuntuu että se on parempi mutta täytyy tota pohjaa tai jotain mallikappaletta heilutella veden kanssa ja ihmetellä mitä siellä tapahtuu
Re: Eetun S13.5 RB25DET
En jaksa puhelimella alkaa kaivamaan, mutta Dnsf forumilla gtst puolella on ketju öljypohjan modauksista, missä muutama minunkin kuva ja keskustelua
Re: Eetun S13.5 RB25DET
käsijarruvaijereiden putsausta. jarruputkia ei päässyt vielä tekemään kun vaatiikin erilaisia sovitteita putken päähän tuo 4-tie haara sekä pääsylinteri.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
osien sovittelua ja suunnittelua. kävin hakemassa 4tie haaraan erilaiset liittimet, noilla näyttäs pitävän. tohon on tehty tosi erikoinen kartio, en ole varma onko tuo tarkoitus sovittaa banjo liittimillä vai miten.
hommasin myös jarrupääsylinteriin oikealla kierteellä olevan liittimet mutta en tietenkään katsonut tuonne sisälle ja siellähän ei ole kartiota ollenkaan elikkäs banjo liittimellä pitää laittaa linja. onkos muuten olemassa kovaan putkeen tulevaa banjo liitintä vai pitääkö tuosta vetää letkulla 4-tie haaralle
hommasin myös jarrupääsylinteriin oikealla kierteellä olevan liittimet mutta en tietenkään katsonut tuonne sisälle ja siellähän ei ole kartiota ollenkaan elikkäs banjo liittimellä pitää laittaa linja. onkos muuten olemassa kovaan putkeen tulevaa banjo liitintä vai pitääkö tuosta vetää letkulla 4-tie haaralle
Re: Eetun S13.5 RB25DET
rattiakseli tuli lukkosepältä, nyt on lukko sarjoitettu korin kanssa sopimaan.
laitoin gk-techin kovan puslan kumisen tilalle ja tökkäsin osat kiinni autoon.
laitoin gk-techin kovan puslan kumisen tilalle ja tökkäsin osat kiinni autoon.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
pari jarrulinjan osaa ja muuta tullu. kävin sovittelemassa rattiakselin ohjausakseliin. toi ei ihan heittämällä kiinni juttu ollut kun raidetangot säätämättä jne, piti selvitellä miss on ohjaus akselin keskikohta. no nyt pitäisi olla aika lähellä kohdillaan. 5 vuotta ollu tallissa ja nyt pääsee ensimmäistä kertaa liikuttelemaan autoa, hyvä fiilis.
kiertokankia ootellessa..
kiertokankia ootellessa..
Re: Eetun S13.5 RB25DET
tuli hommattua kaikenlaista rb25 osaa. oikeestaan tärkein noista oli tuo ohjaustehostin mitä olen jo pitkään yrittänyt metsästää. tuli myös laturia sekä xenonia yms.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
kävin kanget hakemassa koneistuksesta, viikonloppuna olis asennushommia
Re: Eetun S13.5 RB25DET
kiertokanget ja männät heitetty kiinni, kansi kiristetty ja jakopää kasattu.
seuraavaks olis kannen shimmaus, nokkien ajotus ja öljypohjan teko.
tilasin myös billetti kannakkeen ohjaustehostimelle.
seuraavaks olis kannen shimmaus, nokkien ajotus ja öljypohjan teko.
tilasin myös billetti kannakkeen ohjaustehostimelle.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Pitkälle on menty. Hienoa jälkeä kaikinpuolin ja tsemppiä rakenteluun
Re: Eetun S13.5 RB25DET
kiitti =)
tän hetkinen tavoite olis saada auto käyntiin ens vuonna vielä. hommaa hidastaa aika paljon kun on pari muutakin laiteltavaa autoa, en jaksa niistä tänne kirjoitella kun tuo 500px palvelu rajoittaa kuvat 7kpl/viikossa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests