Mazdaspeed 6
Re: Sleeper Mazdaspeed 6
Sää ja sun Japanracingit...
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: Sleeper Mazdaspeed 6
Kai sulla pultattavat lätyt tulee vielä kaveriksi? Liekkö jää tuommoisenaan vähän ujoksi Mazdan pullukoihin kaariin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Mazdaspeed 6
Yritetäänpä tännekki taas runoilla jotain kun kesäkin koittaa tehä tuloaan. Eli workit on jo hetken aikaa pyöriny alla ja hyvältähän nuo näyttää omaan silmään. Perä tosin saisi hitusen matalemmalla olla. Riittävän kaarelle tulee eli lättyjä en sinne ole survomassa väliin Maalipintakin tuli hoidettua kuntoon valetpro purple passionilla myllyllä työstettynä. Vahaksi luotettava 476s ja muoviosat käsiteltiin gtechnic muovipinnoitteella. Ei ole niin sleepperi enää
Intakessa oli sovittelemista eikä kyllä millään osa-alueella ollut bolt on homma. Sinne se kuitenki meni kun hieman sovelsi. Ne suhinat ja vihellykset Decat myös asennettu ja sopivasti tuli lisää mureutta pakoääniin, sisälle ei tosin kuulu mitään. Päästöt oli täysin samat oli katti paikollaan tai ei, mikä lie merkitys kyseisellä pöntöllä??
Tiedonkeruujärjestelmä 1.0 Wifi obd lukija ja torque sovellus. Tarkasti se ainakin ahdot näyttää, mitä nyt jälessä tulee lukemat vrt. kunnollisiin mittareihin. Mutta onhan tuo nyt käsittämömän monipuolinen jos lukemiin on luottamista.
Ja ettei kokonaan naatiskeluksi mene niin on sitä pientä rassattavaakin alkanut ilmenemään. Pakkivalot ja ilmastointi dont work. Putki jostaki perseestä halki josta vuotaa aineet pihalle. Ei muuta kun pura keula vaihda putki
Intakessa oli sovittelemista eikä kyllä millään osa-alueella ollut bolt on homma. Sinne se kuitenki meni kun hieman sovelsi. Ne suhinat ja vihellykset Decat myös asennettu ja sopivasti tuli lisää mureutta pakoääniin, sisälle ei tosin kuulu mitään. Päästöt oli täysin samat oli katti paikollaan tai ei, mikä lie merkitys kyseisellä pöntöllä??
Tiedonkeruujärjestelmä 1.0 Wifi obd lukija ja torque sovellus. Tarkasti se ainakin ahdot näyttää, mitä nyt jälessä tulee lukemat vrt. kunnollisiin mittareihin. Mutta onhan tuo nyt käsittämömän monipuolinen jos lukemiin on luottamista.
Ja ettei kokonaan naatiskeluksi mene niin on sitä pientä rassattavaakin alkanut ilmenemään. Pakkivalot ja ilmastointi dont work. Putki jostaki perseestä halki josta vuotaa aineet pihalle. Ei muuta kun pura keula vaihda putki
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Morjesta vaan, jääny tarinoinnit vähän taka-alalle kuvien takia ja vähän muutenkin..
Ilmastointi tuli kuntoon putken vaihdolla ja konetilakin tuli pesastua.
Alkuperäinen bosen ämyri ei oikein säväyttänyt niin näppäsin järeämpää tilalle ja hattuhyllyyn bitumit samalla. Ihan kivasti pelaa freeairinakin, tosin päätteen tarvisi vielä isompaan päivittää.
Nyt asiaan eli cobb accessport v3 tuli hommattua ja ei kun uutta karttaa sisään. Mappina cobb stage 1+sf+dp (intake+downpipe). Muutokset oli sopivasti tehtynä jo. Tulihan siihen lisää potkua perstuntumalta, sitten kun vielä penkkiin sais ajan varattua. Samalla sääädin idlen 100rpm ylemmäs ja launch controlit/flat foot shiftit käyttöön. Maks. ahdot on nyt 1.2bar. Flat footilla vaihtessa säikäytti kun kävi pahimmillaan 1.45bar mutta katoin sitten läppäriltä niin se on 0,1-0,2s piikki millä ei käsittääkseni ole mitään tuhoisaa vaikutusta
Pahamaineinen EGR oli aika ohittaa ja puoli konehuonetta piti purkaa ensin tieltä. James baronen egr kitillä hoitui tulppaukset. Tuo muovinen turbo inlet päivittyy avarampaan silikoniseen lähiaikoina jahka saapuu.
Onhan siellä tavaraa
Illat pimenee ja valoa tarvii jotenka laitoimma pitkiin 55w cobran xheenonit. Asennus bolt on ja ballastit sujahti näppärästi umpioiden sisään.
Tässä vielä pätkä varttimaililta pudasjärvellä. Ihan hyvin rupeaa luonnistumaan tuo homma useamman vedon jälkeen, mutta ei vain alle 14,5s menny mitenkäänpäin. Tai ois voinu mennä mutta maffi alko temppuilemaan loppua kohden. Ei ymmärrä miten ne rapakon takana vetää 14s vakiolla. Nyt jos ei kutiteltuna alle 14s mene niin kyllä masentaa
Ilmastointi tuli kuntoon putken vaihdolla ja konetilakin tuli pesastua.
Alkuperäinen bosen ämyri ei oikein säväyttänyt niin näppäsin järeämpää tilalle ja hattuhyllyyn bitumit samalla. Ihan kivasti pelaa freeairinakin, tosin päätteen tarvisi vielä isompaan päivittää.
Nyt asiaan eli cobb accessport v3 tuli hommattua ja ei kun uutta karttaa sisään. Mappina cobb stage 1+sf+dp (intake+downpipe). Muutokset oli sopivasti tehtynä jo. Tulihan siihen lisää potkua perstuntumalta, sitten kun vielä penkkiin sais ajan varattua. Samalla sääädin idlen 100rpm ylemmäs ja launch controlit/flat foot shiftit käyttöön. Maks. ahdot on nyt 1.2bar. Flat footilla vaihtessa säikäytti kun kävi pahimmillaan 1.45bar mutta katoin sitten läppäriltä niin se on 0,1-0,2s piikki millä ei käsittääkseni ole mitään tuhoisaa vaikutusta
Pahamaineinen EGR oli aika ohittaa ja puoli konehuonetta piti purkaa ensin tieltä. James baronen egr kitillä hoitui tulppaukset. Tuo muovinen turbo inlet päivittyy avarampaan silikoniseen lähiaikoina jahka saapuu.
Onhan siellä tavaraa
Illat pimenee ja valoa tarvii jotenka laitoimma pitkiin 55w cobran xheenonit. Asennus bolt on ja ballastit sujahti näppärästi umpioiden sisään.
Tässä vielä pätkä varttimaililta pudasjärvellä. Ihan hyvin rupeaa luonnistumaan tuo homma useamman vedon jälkeen, mutta ei vain alle 14,5s menny mitenkäänpäin. Tai ois voinu mennä mutta maffi alko temppuilemaan loppua kohden. Ei ymmärrä miten ne rapakon takana vetää 14s vakiolla. Nyt jos ei kutiteltuna alle 14s mene niin kyllä masentaa
Last edited by mCoupe on 22. Aug 2017 20:44, edited 2 times in total.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Sleeper Mazdaspeed 6
Kuvat ei näy
Re: Sleeper Mazdaspeed 6
Nyt näkyy kuvat, hieno mazda!
Re: Mazdaspeed 6
Päivitelläänpä tännekki kuulumiset. Ilman mitään ongelmia on taasen matukka kulkenu etiäpäin
Subbari sai jytkymmän päätteen. 1400w/1ohm ja nyt soi kivasti.
Turbo inletti vaihtui "pikkusen" avarampaan cp-e tekeleeseen. Alkuperäinen käikäle oli sulanut lommoille kylestä ja letkutulon nippa katkennut. Huomasin että joku oli sitä ennenkin liimaillut huonolla menestyksellä. Akun kiinnitystä piti muuttaa, on sen verran tiukka sovitus. Imuääniä tuli taas sopivasti lisää
Rumien takalyhtyjen vaihtoa miettinyt jo pitkään ledivaloiksi ja nyt semmoset tuli huokeaan hintaan vastaan niin hankkiahan ne piti. Varmasti paras muutos perän ulkonäköön. Sähköhommia teetätti jonkunlaisesti kun piti rosvota kilvenvaloilta virta noille kontinpuolen tuikuille ja kaikki liittimet uusia. Ja autokin niin puhtaana mitä tähän vuodenaikaan voi olettaa
Tulevia hommeleita olis ikkunoiden tummennus, taakse 35% ja eteen 50%. Merkitön maski. Front mount intercooleri. Cooleri hilppeet tilasin mutta homma meni hänekseen kun pakettia ei ikinä kuulunut. Rahat sain takasi ja jossaki vaiheessa taas katella uudelleen tuota hommaa. Tarkoitus tehdä siis budjettimalliin universaali putkista kun ohjekin on siihen valmiina
Subbari sai jytkymmän päätteen. 1400w/1ohm ja nyt soi kivasti.
Turbo inletti vaihtui "pikkusen" avarampaan cp-e tekeleeseen. Alkuperäinen käikäle oli sulanut lommoille kylestä ja letkutulon nippa katkennut. Huomasin että joku oli sitä ennenkin liimaillut huonolla menestyksellä. Akun kiinnitystä piti muuttaa, on sen verran tiukka sovitus. Imuääniä tuli taas sopivasti lisää
Rumien takalyhtyjen vaihtoa miettinyt jo pitkään ledivaloiksi ja nyt semmoset tuli huokeaan hintaan vastaan niin hankkiahan ne piti. Varmasti paras muutos perän ulkonäköön. Sähköhommia teetätti jonkunlaisesti kun piti rosvota kilvenvaloilta virta noille kontinpuolen tuikuille ja kaikki liittimet uusia. Ja autokin niin puhtaana mitä tähän vuodenaikaan voi olettaa
Tulevia hommeleita olis ikkunoiden tummennus, taakse 35% ja eteen 50%. Merkitön maski. Front mount intercooleri. Cooleri hilppeet tilasin mutta homma meni hänekseen kun pakettia ei ikinä kuulunut. Rahat sain takasi ja jossaki vaiheessa taas katella uudelleen tuota hommaa. Tarkoitus tehdä siis budjettimalliin universaali putkista kun ohjekin on siihen valmiina
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Mites mazda on pelannut ? Itellä ollut haaveenaa tuommoinen laittaa ja nyt kovasti tullut kateltua sopivaa yksilöä. Minkälainen tuo neliveto on ajaa talvella?
Re: Mazdaspeed 6
Hyvin on pelittäny. Moniurahihnan rulla piti vaihtaa ja toinenkin menossa eli sekin vaihdattaa kunhan tulee. Vaihdelaatikon stefa tihkuttaa öljyä niin pitäis marmorilta tilata uusi. 20min homma vaihtaa. Eli ei mitään isompia remontteja taasen.
Eipä tuosta nelivedosta pahaa sanottavaa ole. Sähköinenhän se on eli pieni viive huomattavissa vrt.jatkuvaan mutta minua se ei haittaa kun sen kanssa on päässyt sinuiksi. Pidon lisäksi hyvä puoli on miten suuntavakaasti tuo nelikko etenee. Ei minkäänlaista vetelyä ja mutkissa menee hienosti.
Alkuperäinen top mount cooleri sai väistyä keulamallisen tilalta. 2.5" putkituksella teki hemmetin tiukkaa mahduttaa tuonne ja pesunestesäiliö siirrettiin toiselle puolelle. Viive ei perstuntumalta lisääntynyt vaikka putkistolle tuli reilusti mittaa lisää
Puskurista joutui pilkkomaan ylimääräisiä hilppeitä pois coolerin tieltä ja toinen sumuvaloki lensi jonhonki penkalle että nyt mennään näissä kuoseissa.
Workit joutaisi seuraavaksi viedä maalaukseen ja laittaa kesärengasta tilaukseen. Suunnitteilla jokunen näyttelykin kiertää tällä
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Kesäisempiä kelejä odotellessa matukkaan suoritettu tarpeelliseksi koettuja huoltoja. Tihkuttava stefa on nyt done
Ölppähommia ja uudet densolaiset. Vanhat oli suht räjähtäneen näköiset
Täydellinen sisäputsi ja penkkien pesu+käsittely
Tinat alle ja baanalle.
Ja mitä sieltä taivaalta tulikaan.. no paskaahan sieltä. Vahauskelejä odotellessa niin laitamma edustavampia kuvia sitten.
Ölppähommia ja uudet densolaiset. Vanhat oli suht räjähtäneen näköiset
Täydellinen sisäputsi ja penkkien pesu+käsittely
Tinat alle ja baanalle.
Ja mitä sieltä taivaalta tulikaan.. no paskaahan sieltä. Vahauskelejä odotellessa niin laitamma edustavampia kuvia sitten.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Päivitystä tännekin vaikka ei sen kummempia ole tapahtunut. Kovaa ajoa vaan ja hellää huolenpitoa. Myyntiinkin tuli hetken mielijohteesta laitettua mutta ei oikein tunnu kiinnostusta olevan. Ei siis tosiaan pakkomyynnissä mutta menee jos on mennäkseen ja sitten laitellaan kaksipyöräistä tilalle ja todennäköisesti pidetään taukoa autohommista.
Backwoods cruising (ja Juuson pippalot) jäi valitettavasti minun osalta välistä mutta paikallisessa näyttelyssä 26.5 oli matukka näytillä ja kalustoa oli mukavasti reilu 100kpl, sellaista erikoisempaakin mitä ei bwc:ssä näe
Viikonloppuna sitten katellaan kuulumisia kesäkauden avajaisissa
Backwoods cruising (ja Juuson pippalot) jäi valitettavasti minun osalta välistä mutta paikallisessa näyttelyssä 26.5 oli matukka näytillä ja kalustoa oli mukavasti reilu 100kpl, sellaista erikoisempaakin mitä ei bwc:ssä näe
Viikonloppuna sitten katellaan kuulumisia kesäkauden avajaisissa
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Noniin en ole tänne pahemmin viimeaikoina rustaillut koska ei mitään isompaa hommaa ole yksinkertaisesti tehty. Myynnistä otin aikoja sitten pois.
Mutta nyt näyttää siltä että on hommaa joksikin aikaa
Muuta selitystä tälle en löydä että on vaan yksinkertaisesti ollut liikaa hönkää koneessa. Laitoin accessportille uuden stratifiedin stage3 kartan ja ensimmäisella vedolla kaikki oli ok mutta toisella jysähti. Tämä mappihan on nimenomaan vakio sisuskaluille ja turbolle mutta veikkaanpa että nuo vakioveivit on jo todella rajoilla näillä tehoilla kun on niitä vähemmästäkin mennyt. Täytyy vielä laitella stratifiedille viestiä että mitä mieltä ovat.
No jokatapauksessa tuosta ei enää kalua saa ja uusi hyväkuntoinen mottikin löytyi Suomesta ihme kyllä. Päivitellään tilannetta
Mutta nyt näyttää siltä että on hommaa joksikin aikaa
Muuta selitystä tälle en löydä että on vaan yksinkertaisesti ollut liikaa hönkää koneessa. Laitoin accessportille uuden stratifiedin stage3 kartan ja ensimmäisella vedolla kaikki oli ok mutta toisella jysähti. Tämä mappihan on nimenomaan vakio sisuskaluille ja turbolle mutta veikkaanpa että nuo vakioveivit on jo todella rajoilla näillä tehoilla kun on niitä vähemmästäkin mennyt. Täytyy vielä laitella stratifiedille viestiä että mitä mieltä ovat.
No jokatapauksessa tuosta ei enää kalua saa ja uusi hyväkuntoinen mottikin löytyi Suomesta ihme kyllä. Päivitellään tilannetta
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 28 guests