My summer s13 part 2

Omien autoprojektien esittely.
Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 75
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: My summer S13

Post by Kremilin » 03. Mar 2017 22:27

Siirtosarjaan kuuluu millisellä kierteellä oleva suodatin, osta vaikka 200sx s14 sr20det tai gti almeran öljynsuodatin siihen, pääasia ettei ole unffi kierre (ca/rb/vg) vaan se millinen kierre. onko se nyt sit m20x1,5. Mutta eniveis, ei niitä ole kuin kahdelle kierteellä yleisimpiä suodattimia..
Sitten mikäs se toinen juttu olikaan..
ite oon vetäny tohon wräppiin aina metallinippusiteet kiinni ylhäältä ja alhaalta niin ei lähde purkaantumaan.
Sitten siitä siirtosarjasta, katso sitä lohkon palikkaa, toinen AN nippa tulee keskeltä sitä palikkaa, näät periaatteessa läpi, niin tämä samahan tulee tietenkin siitä toisestakin palikasta keskimmäisestä reiästä siinä. Sillä jäähyllä ei nyt olekkaan sitten konkreettisesti mitään väliä kummin päin kiertää jos letkut lähtee ylhäältä tai alhaalta, jos samalta sivulta (eli jäähytin ns "kyljellään") niin ylempään tulo ja alempaan paluu, aika hifistelyä tämäkin..

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: My summer S13

Post by Kaze » 04. Mar 2017 08:35

Kremilin wrote:
03. Mar 2017 22:27
ite oon vetäny tohon wräppiin aina metallinippusiteet kiinni ylhäältä ja alhaalta niin ei lähde purkaantumaan.
Joo ja noille metallinippareille hyvänä vaihtoehtona on myös sirot perus letkuklemmarit, Zebrat yms. . Saa helposti tiukalle ja kätevät silloin jos tarvii esim. kääreitä korjailla tai vaihtaa.

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 04. Mar 2017 15:55

Noniiiin isot kiitokset neuvoista 8-) 8-) Wrapin pyörittelin koko matkalta rautalangalla niin pysyy minkä pysyy :D

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 08. Mar 2017 20:36

Se elääää :twisted: :twisted:

Nall3
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 196
Joined: 26. Aug 2013 17:41

Re: My summer S13

Post by Nall3 » 08. Mar 2017 21:04

kuulalaakeri wrote:
08. Mar 2017 20:36
Se elääää :twisted: :twisted:
Image

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 08. Mar 2017 21:17

Ehkä huomenna ;) nimittäin tuli pikku ropleema kun käyttelin lämpimäks ja sammutin nii ei enää sen jälkeen lupaillukkaan käyntiinlähtöö niin luovutin tältä iltaa :lol:

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 09. Mar 2017 13:08

Onko muilla ollu tuota ongelmaa että kylmänä hörähtää käyntiin oikein hyvin ja pyörii muutenkin tyhjää hyvin mutta kun lämpimänä sammuttaa niin ei enää kirveelläkään käyntiin :| Vähä vielä tunnustas bensa haisevan kun rupee uudelleen starttaamaan että vuotaako sitten suuttimet vai häviääkö kipinä, en tiedä :oops:

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 09. Mar 2017 18:37

Elikkäs auto saatu käymään parin pikku vastoinkäymisen jälkeen. Tuli ilman tulppia ja bensapumppu irrallaan startilla väännettyä öljynpaineet koneeseen ja samalla vähän mittailtua puristuksia. Kahdessa sylinterissä puristukset vain pari baaria ja toisissa 13 baaria, joku venttiili vissiin vähän kanittanut käyttämättömyyttään :lol: Käyntiin lähti, ja hetken pyöri kahdella ja sitten lähti pyörimään kaikilla. Nesteet ja öljyt kiersi kerralla oikein hyvin aina lattialle asti :lol: Venttiilikopan tiiviste oli jotenkin vinksallaan ja turbon paineletku unohtu kiriä aluksi+termarin kopan asensin kolme kertaa uudelleen kun aina tipahti itse termostaatti kopan alle ja koppa jäi raolleen. Image
Ja tosiaan ongelmat ei suinkaan ole siihen loppuneet vaan aina kun lämpimänä sammuttaa niin lähtee käyntiin vaan starttaamalla kaasu pohjassa pari kymmentä sekunttia :P Varmaan suuttimet vuotaa, pitää kokeilla nuilla vakiosuuttimilla jos ne yhtään sen kummemmat on niin saapahan tietää että pitääkö uudet ostaa. Sittempä etupään saisi kasata loppuun ja ruveta jarruremonttia tekemään taakse ja sitten käyttää vikalistalla :lol: Näihin kuviin ja tunnelmiin Image

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 10. Mar 2017 20:22

Nyt tarvitaan taas asiantuntijoitten apua.. Lämpimänä käynnistymättömyyttä selvitetty ja sytytyksen ajoitus oli ihan päin v*ttua, lampulla katottuna oli tosi aikasella, ja vaikka cassin käänti ääriasentoon nii ei riittäny silti saamaan kohdilleen. Paskana olevasta koneesta etityssä cassissa oli kiinnitysreikiäkin viilattu muttei silläkään saanu vielä lähellekkään kohdilleen. Ruuvit irrallaan kun käänti raakasti sytytyksen kohdilleen eli 15 astetta ennakkoo niin auto sammuu/ei pyöri juuri mitenkään :?: :?:
Tuli mieleen sitten että onko nuissa HKS nokissa joku oma ajotushommansa, ajoitus katottu uudelleen että oli kohdallaan ainakin nokkien kesken ja tuskimpa sillon hypännyt kampiakseliltakaan. Kasatessa oli ajoitus kohallaan. En suuttimiakaan kehannut enää ruveta vaihtamaan kun jos kerta sytkä nuin vituillaan niin lie tuo huono käyminen johtuu siitä :roll:
Image Tuossa tosiaan nokkien ajotus, merkkien väli 39 hammasta niinkun ohjemanuskassakin kerrotaan.. Image
Nyt siis kaikki asiasta vähänkään tietävät valaiskaa minua :(

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: My summer S13

Post by Raze » 13. Mar 2017 09:39

Ainiin sulla on paikallaan jotkut jyrkemmät nokat? Ja ajotus on vakio merkeillä hihnalta? Käsittääkseni eikös noita kuulus vähän säätää heittokellolla kohalleen, laittasin vielä säädettävät nokkapyörät itse jos olisi oma auto.
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 13. Mar 2017 21:29

Jep niin on jotkut HKS nokat ja jakopää vakiomerkeissään. Tuo sytkä nyt vaan ihmetyttää että miten se nuin helevetin paljo pielessä on... Säädettävät nokkapyörätkään ei varmasti pahitteeks ois mutta onhan tuo tuolla setupilla ennen minua ja tuon koneen vaihtoo toiminu niikun pitää :roll:

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 75
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: My summer S13

Post by Kremilin » 13. Mar 2017 23:49

Miten oot mitannut ennakot? Ei pidä yhtään paikkaansa jos katsot sieltä lenkistä sen.. Irtojohto vaan puolan ja tulpan väliin ja siihen lamppu..

Jos se 15 asteella ei käy ja muuten käy niin on siinä ajotuslampussa / tavassa vikaa, itse säätäisin korvakuulolla jos se ei muuten ala rokkaamaan.. Näitä ollut muutama aikasemminkin samoilla oireilla..

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 14. Mar 2017 17:11

Joo sieltä lenkistä mittasin.. Palataampa astialle kun nakkaan jakopään uudelleen läjään ja ammun lampulla kohillensa. Eli nyt kuitenkin sitten viittais siihen että suuttimet vuotaa mutta katsellaan :lol:

kuulalaakeri
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 09. Nov 2015 11:18

Re: My summer S13

Post by kuulalaakeri » 14. Mar 2017 20:32

Sytkä saatu kohilleen ja suuttimet testattu, ei jumita auki. Syyllinen löytynyt, ja kysynkii tällein ihan vaan ohimennen tietäviltä että pystyykö tuota nakutusanturin piuhaa jatkamaan ihan normaalisti? :mrgreen: :mrgreen:

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: My summer S13

Post by Anttihhhh » 14. Mar 2017 22:10

mulla ei ainakaan ollu sitä anturia ollenkaan omassa ca18det :D mut kai sen pystyy eikös se vaan maadota sen jos nakuttaa?
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests