Kirjoitellaas hieman päiväkirjaa, kun tuli hommattua tällainen vähän erilainen Japsilelu. (tuo etualalla oleva)
Foorumin tavoista poiketen tätä ei ole tarkoitus "tontittaa". Suunta on ennemminkin ylöspäin, että kaippa tänne saa silti tästä kirjoittaa
Eli hyvänä pidetty ja hyvin huollettu papan silmäterä tuli bongattua. Suikkeli on 2007, viettänyt keskisuomessa elämänsä tähän asti, 75,000km juuri pyörähti mittariin.
15000km huoltoväli niin ekanahan se piti huoltaa, Huoltovihkossa tuossa kilometrimäärässä on pallukat öljynvaihdon kohdalla.
Laajensin hieman huoltoa ja vaihdoin samalla öljyt perään, jakovaihteistoon ja vaihteistoon.
Etuperän öljy oli vaihdettu viime huollossa, samalla kun oli olka-akselin tapit/laakerit ja vetarin stefat uusittu. Nettikirjoittelujen mukaan siis auton ainut yleinen tunnustettu tyyppivika korjattu. Omaan reilun viikon käyttökokemuksen mukaan tehon puute on toinen, vai tuntuuko se vaan kun viimeksi joskus kymmenen vuotta sitten omistanut alle 100heppaisen auton....
Pikkusen ois tarkoitus päivittää tulevaisuudessa paremmin kala/jahtiautokäyttöön sopivaksi.
Valoraudan ja astinlaudat laitoin jo tilaukseen.
Korotus ja renkaat ois varmaan sitten keväämmällä hakusessa.
Jahtihommia tullut jo testattua sen verran että kyllä sinne kaks ukkoa reppuineen, kaksi ajokoiraa ja polttopuut just mahtuu.
Taikka vaihtoehtoisesti kolme pilkkijää tavaroineen
Lapiohommikshan se meni parikin kertaa, kun piti testata hankiominaisuuksia mehtärattorin uralla... Vaikka hyvin se menee huonommassakin maastossa
Suzuki Jimny
Re: Suzuki Jimny
Tällä hetkellä valorauta asennettu. Astinlaudat jäi laittamatta kun puuttui pari ratkasevaa kiinnikettä paketista, mutta ensi viikolle taitaa mennä kun saan ne. Kuvia tulee sitten laitettua kokonaisuudesta.
Tuossa ois tämän hetkinen osa arsenaali odottamassa asennusta
Tuossa isossa laatikossa on 2" korotussarja myös odottamassa asennusta. Tuli semmonenkin hommattua ebaysta Puolan pojilta Samurai serwis:ltä.
Kivasti laittovat merchandisea paketin mukaan, Trucker lippistä ja muuta "hienoa"
Puolan pojilta tullut nuo muukin hommattua, aika suosittuja nuo suizat tuntuvat siellä suunnalla olevan ja osaakin löytyy aika hyvin.
Valoraudan ja astinlautojen kohdalla tein pienen testin. Valoraudan tilasin ebaysta halvimmasta päästä (englannista luulin ostavani), kun se oli omaan silmään parhaimman näkönen. Astinlaudat tuli Suomen maastoautotarvikkeelta, ne taas eivät olleet halvimmat, mutta omaan taas omaan silmään parhaimman näköset.
Samana päivänä tilasin ja samana päivänä ne tulivat mulle valorauta puolasta sekä maastoautotarvikkeelle astinlaudat ja puolastahan se näkyi olevan niille nekin tulleet.
Semmonen ero että siinä oli Tüv paperit ja hyvät asennusohjeet. Tukevan ja hyvin tehdyn oloinen paketti kaikkinensa
Tossa ebayn merkkisessä valoraudassa sitten ei ollut oikeen mitään papereita, asennusohjeitakaan ei oikeastaan ollut, pieni ruttuinen a4 missä lähinnä osaluettelo.
Niin tulihan sitä hieman tehtyä lisää huoltotoimenpiteitä. Jäähdytinnesteet ja jarrunesteet vaihtoin.
Täällä foorumilla kun pyörii tuota vanne-experttiä nii jos jollakin tiedossa taikka löytää jostain fiksut alumiinivanteet niin vois vinkata. Tuntuu olevan tiukassa
Vakio pellit tuossa on 15x5,5" Et5 jako 5x139,7
Renkaaksi ajattelin laittaa 215/75/R15
Vanteiksi ois etsinnässä arviolta 15x7" et-10 . tämä siis suuntaa antava
Tuossa ois tämän hetkinen osa arsenaali odottamassa asennusta
Tuossa isossa laatikossa on 2" korotussarja myös odottamassa asennusta. Tuli semmonenkin hommattua ebaysta Puolan pojilta Samurai serwis:ltä.
Kivasti laittovat merchandisea paketin mukaan, Trucker lippistä ja muuta "hienoa"
Puolan pojilta tullut nuo muukin hommattua, aika suosittuja nuo suizat tuntuvat siellä suunnalla olevan ja osaakin löytyy aika hyvin.
Valoraudan ja astinlautojen kohdalla tein pienen testin. Valoraudan tilasin ebaysta halvimmasta päästä (englannista luulin ostavani), kun se oli omaan silmään parhaimman näkönen. Astinlaudat tuli Suomen maastoautotarvikkeelta, ne taas eivät olleet halvimmat, mutta omaan taas omaan silmään parhaimman näköset.
Samana päivänä tilasin ja samana päivänä ne tulivat mulle valorauta puolasta sekä maastoautotarvikkeelle astinlaudat ja puolastahan se näkyi olevan niille nekin tulleet.
Semmonen ero että siinä oli Tüv paperit ja hyvät asennusohjeet. Tukevan ja hyvin tehdyn oloinen paketti kaikkinensa
Tossa ebayn merkkisessä valoraudassa sitten ei ollut oikeen mitään papereita, asennusohjeitakaan ei oikeastaan ollut, pieni ruttuinen a4 missä lähinnä osaluettelo.
Niin tulihan sitä hieman tehtyä lisää huoltotoimenpiteitä. Jäähdytinnesteet ja jarrunesteet vaihtoin.
Täällä foorumilla kun pyörii tuota vanne-experttiä nii jos jollakin tiedossa taikka löytää jostain fiksut alumiinivanteet niin vois vinkata. Tuntuu olevan tiukassa
Vakio pellit tuossa on 15x5,5" Et5 jako 5x139,7
Renkaaksi ajattelin laittaa 215/75/R15
Vanteiksi ois etsinnässä arviolta 15x7" et-10 . tämä siis suuntaa antava
Re: Suzuki Jimny
Jos aiot metsässä ajella niin vanteiksi suosittelen teräsvanteita jack wheeleriltä, jota saa tuolla jaolla ainakin 15x8 ja 15X10 ja pienellä et:llä. Renkaiksi jotain karkeaa/isoa niin tulee hauska(paitsi tien päällä). Hienoa saada lisää suzuki maastureita foorumille
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Suzuki Jimny
Insane wrote: ↑11. Mar 2017 23:24Jos aiot metsässä ajella niin vanteiksi suosittelen teräsvanteita jack wheeleriltä, jota saa tuolla jaolla ainakin 15x8 ja 15X10 ja pienellä et:llä. Renkaiksi jotain karkeaa/isoa niin tulee hauska(paitsi tien päällä). Hienoa saada lisää suzuki maastureita foorumille
Eivätkä oo uutena kalliitakaan. Saa esim vannetukusta noita
Re: Suzuki Jimny
Peltivanteisiin mahdan päätyä, hinta ja saatavuus /ulkonäkö kohtaa tarpeet parhaiten
Taitaa nuo 8 ja 10 tuumaset mennä turhan leviäksi, Kun ei liene venykumi paras mikäli eksyy asfaltin ulkopuolelle.
Kun renkaan maksimi leveys asettuu internet tiedon mukaan 215/75/r15, mikäli haluaa vielä autolla ajaakin kohtuu mukavasti. Varsinkin tehoista tuon kokoinen, tai varsinkin isompi rengas mahtaa syödä osan pois.
Eli sen perusteella olen päätymässä 15x7 et-12 vanteelle Maastoautotarvikkeelta (pieni ongelma että saatavilla vain valkoinen, onhan se maalattavissa) ja Rengas Point-S:ältä General grabberit yllä olevassa koossa. Pointsilta sais kyllä 15x8 et-22 mustana
Tietysti vielä ehtii antaa suosituksia muistakin.
Taitaa nuo 8 ja 10 tuumaset mennä turhan leviäksi, Kun ei liene venykumi paras mikäli eksyy asfaltin ulkopuolelle.
Kun renkaan maksimi leveys asettuu internet tiedon mukaan 215/75/r15, mikäli haluaa vielä autolla ajaakin kohtuu mukavasti. Varsinkin tehoista tuon kokoinen, tai varsinkin isompi rengas mahtaa syödä osan pois.
Eli sen perusteella olen päätymässä 15x7 et-12 vanteelle Maastoautotarvikkeelta (pieni ongelma että saatavilla vain valkoinen, onhan se maalattavissa) ja Rengas Point-S:ältä General grabberit yllä olevassa koossa. Pointsilta sais kyllä 15x8 et-22 mustana
Tietysti vielä ehtii antaa suosituksia muistakin.
Re: Suzuki Jimny
Kannattaa laittaa nuo 10" leveät suoraan alle, koska maastureiden rengaskoolla nuo vanteet jää aina kapeaksi... Itsellä tällä hetkellä 15x8" vanteilla 31X10,5 (265/75/15) renkailla ja vanteet näyttää liian kapealta jopa pikku suzukiin. Näissähän nälkä niin sanotusti kasvaa syödesssä, eli jatkuvasti saa olla kasvattamassa rengaskokoa isommaksi joka vuosi ja siitähän seuraa alustan/korin korotusta kunnes tulee sanomista virkavallalta
Toki tuo rengaskoko vaikuttaa tehoihin huomattavasti varsinkin neliveto päällä kuivalla asfaltilla voi potku pikkulohkosta loppua varsin nopeasti
Täällä olis tällaiset kuvan näköiset ja uuden veroiset nappulat ylimääräisenä 205/70R15 mikäli tarvetta
Toki tuo rengaskoko vaikuttaa tehoihin huomattavasti varsinkin neliveto päällä kuivalla asfaltilla voi potku pikkulohkosta loppua varsin nopeasti
Täällä olis tällaiset kuvan näköiset ja uuden veroiset nappulat ylimääräisenä 205/70R15 mikäli tarvetta
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Suzuki Jimny
Astinlaudat asennettu. Kiinnikkeiden paikat/reiät korissa käsittelin Mastonin Rust Stopilla ja sen päälle vielä kerros Mastonin ruostesuojapohjamaalia.
Siinäpä kuvaa tämän hetkisestä lookista korotussarjan kanssa. Tuli käytyä umpihankihiihtoretkellä, hyvin kulkee noinkin syvässä plussakelin lumessa.
Euromasterilta löytyi BF goodrichin AllTerrain kumit halutussa koossa, Generalit olivat Point-S:ltä loppuneet ja heinäkuussa olisivat saaneet uutta mallia.
Tilasin nuo 15x7 peltivanteet. Toivottavasti riittää
Siinäpä kuvaa tämän hetkisestä lookista korotussarjan kanssa. Tuli käytyä umpihankihiihtoretkellä, hyvin kulkee noinkin syvässä plussakelin lumessa.
Euromasterilta löytyi BF goodrichin AllTerrain kumit halutussa koossa, Generalit olivat Point-S:ltä loppuneet ja heinäkuussa olisivat saaneet uutta mallia.
Tilasin nuo 15x7 peltivanteet. Toivottavasti riittää
Re: Suzuki Jimny
Kirjotellaas tännekin välillä jotain. Viime aikoina ollut vaan lähinnä sitä kuuluisaa kovaa ajoa
Pari kuvaa minkänäköinen nyt korotuksella ja noilla renkailla. Nyt kehtasi vasta laittaa kuvia kun sai auton pestyä
Konehuone ihan ok kunnossa kymmen vuotta vanhaksi maasturiksi, sekin tuli samalla pesastua ja vähän fiksattua turtle waxin muovin ehtostus aineella, Kärkkäisen alelaarista löydetty
Tosin puhtaus lienee tässä tapauksessa merkki siitä ettei käyttö ole ollut oikanlaista....
Onko kellään kokemusia noista Rotopaxin bensakanistereista ja telineistä? Kohtaako hinta-laattu, hinta ainakin on aika kova. Kätevän oloisia ovat ja eikä tuohon jimnyn konttiin uskalla pultata kovinkaan isoa peltiJerryä.
Tarkoitus ois kierrellä tuolla välillä vähän lapissakin satunnaisesti, niin tulee tuo 40l tankki äkkiä tyhjäksi siellä suunnalla
Pari kuvaa minkänäköinen nyt korotuksella ja noilla renkailla. Nyt kehtasi vasta laittaa kuvia kun sai auton pestyä
Konehuone ihan ok kunnossa kymmen vuotta vanhaksi maasturiksi, sekin tuli samalla pesastua ja vähän fiksattua turtle waxin muovin ehtostus aineella, Kärkkäisen alelaarista löydetty
Tosin puhtaus lienee tässä tapauksessa merkki siitä ettei käyttö ole ollut oikanlaista....
Onko kellään kokemusia noista Rotopaxin bensakanistereista ja telineistä? Kohtaako hinta-laattu, hinta ainakin on aika kova. Kätevän oloisia ovat ja eikä tuohon jimnyn konttiin uskalla pultata kovinkaan isoa peltiJerryä.
Tarkoitus ois kierrellä tuolla välillä vähän lapissakin satunnaisesti, niin tulee tuo 40l tankki äkkiä tyhjäksi siellä suunnalla
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests