[TXP] Nissan 180sx Sileighty, Daily Smolboi ja Datsun b310

Omien autoprojektien esittely.
Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 29. May 2017 16:17

Täällä taas!
Suuria ei taaskaan ole tapahtunut, mutta kerrotaan pienistä :lol:.
Napoja odotellaan vieläkin, mutta renkaat laitettiin jo päälle. Eteen Nankang NS-2 ja taakse jotkut mastersteelit, katoin taakse vaan jotkut kohtuullisen halvat ja otin kerralla kaks paria, vaikka nää vanteet ei olekkaan mitkään varsinaiset driftausvanteet :twisted:.
Image
Image

Kuvien laatu on kyllä aika heikko juuri samaisen kaverin puhelimen takia :facepalm:.
eBaystä tuli shortshifteri, joka osoittautui aika hyväksi, toki vaihteet on aika helvetin jäykät vielä näin aluksi.
Image

Ja kun vanha keppi purettiin pois, tajuttiin, että eihän meillä ole uutta tiivistettä, eikä edes massaa, mutta oikeastaan vahingossa muistin kun kaveri heitti vitsillä, "tehään pahvistä", että mullahan on tiivistepaperia, jota ostin iacv:tä varten :thumbsup:
Image

Ja näin uusi tiiviste on valmis.
Luonnollisesti, kun kavereita oli enemmänkin kattelemassa Nissania, kaikki halus välttämättä, että rengas palaa :lol:. Lupasin että voidaan käyä käryyttämässä renkaita, jos joku pulttaa lätyt ja vanteet paikalleen, jotka jo aiemmin purin pois :lol:.
Tulos:Linkki Instagram videoon
Nyt vedettiin renkaat loppuun asti, niin ei tarvii enää jauhaa rengasta, ennen kun on nuo 18" alla ja kortti taskussa, eli kesäkuun alussa :twisted:.
Tällä viikolla olis tarkotus vaihtaa moottoriöljyt, lootaöljyt, sekä maalata keulaa ja ehkä kuiduttaa vilkkujen reiät umpeen lokareista jos kerkeän, ja jos navat tulis sais muutenkin auton kohtuullisen hyvälle mallille 8-)

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 07. Jun 2017 10:03

Tilanne on epävakaa, vaihdettiin peltivanteet alle ja ajettiin auto ilman loksuja ja puskureita toiselle hallille missä se piti maalata. Siellä pestiin auto ja kuidutettiin loksuja, jotka itseasiassa alkaa olla maalausta vaille. Hallissa oli toinen auto työnalla, joten käskin kaverin viskoa mut emännän luo Säxällä.
Reissu meni hyvin ja pallo palo taas vaihteeks, muutamat negatiiviset katseet ja yhden vanhan sedän huudot kerättiin matkalla ;). Kaveri lähti takaisin kotiinsa ja hetken päästä laitto viestiä, että kolmosella vedätyksessä vitullinen pauke ja kolmonen hukassa. Homma selvä. Tiesin, että on jossain vaiheessa edessä tämäkin, mutta en aatellu että ihan vielä :roll:.
Avattiin myös peltiä kun kävin tutkimassa autoa alkuviikosta
Image
Kätevästi on huohotin heittäny öljyt pitkin konehuonetta, toki ihmekkös tuo kun huohotinsäiliönä oli joku 0,33l muovipullo, nyt tehtiin isommasta väliaikanen järkevämmällä reiällä. Tilasin kyllä ebaystä jonkun halppis catch canin.

Mites ton lootan suhteen onko suosituksia?
Budjetti kohtuullinen, yks vaihtoehto ois Bemarin ZF, toinen ois z32/z33 loota, mutta onko vielä jotain hyviä mahdollisuuksia?

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Kremilin » 07. Jun 2017 14:52

saahan noihin vahvistettua askiakin.
Zetan askit lähtee varmaan 600e ylöspäin, siihen kaavelin vaihto varmaan 300e?
zf:t on halpoja. Mutta noita orkkisaskeja kun saa 100-200e. (pystyy käsittääkseni vaihtaa sisuskalut s13/vanette/rb20det)
Tietenkin kardaanin teetto on jotain 100-200e luokkaa.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 07. Jun 2017 15:21

Totta, mutta zf ois valmiina kotona. Just katoin, että 300€ ois Saksasta adapterilevy, siihen tuo kardaanin teettäminen päälle ja loput oikeastaan voi tehä ite. Orkkista en nää järkeväks, kun entinen omistaja niitä tuhos kaks ja mulla menny jo yks vaikka kilometrejä ei oo mun aikana tullu hirveästi. Driftworksin foorumilla joku jannu puhu, että sillä oli menny kuus vakioaskia vuodessa :lol:

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 07. Jul 2017 09:19

Raha palaa, mutta rengas ei :cry:. Eli lähinnä taas vaan tilattu hiluja ja on myös purettu loota, kardaani ja asetelma pois, sekä alettu zoomailemaan uutta lootaa.
Image

Kytkinkopasta pitäs vähän ottaa tavaraa pois starttia varten ja tehdä kytkimeen muutoksia, että sen saa toimimaan uudessa lootassa, niin sais heittää lootan jo paikalleen ja pääsis mittaamaan tulevan kardaanin pituutta :?
Seuraavaksi ongelmaksi muodostuu nopeuden mittaaminen, koska entisessä lootassa semmonen on, mutta Bemarin lootasssa ei. Toki eihän nopeusmittarin toimimattomuus estä ajoa :lol:.
Image

Vanha kytkinlevy oli myös hieman kulahtanut, mutta onneks sattuu olemaan hyllyssä uus levy ja sre765 mikä saattaa käydä tohon vakio vauhtikseen nopeiden mittausten perusteella.
Image

Uudet navatkin on tullu aikoja sitten, mutta en oo kerenny vaihtaa niitä vielä :roll:
Kesä on pikkuhiljaa ohi, mutta tarkoituksena ois ajella vielä tänä kesänä tälläkin masiinalla :|

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 22. Aug 2017 01:01

Moro!
Voisin taas päivittää viimeaikasia kuulumisia.
Nissani saatiin tossa keskiviikko-torstai yönä vihdoin ajoon. Ostin Vantaalta väliaikaiseks taas tollasen rempatun vakiolootan, koska bemarin lootan kanssa ois joutunu tekemään hommia joihin ei aika ois nyt riittäny. Samana päivänä kun loota tuli, kasattiin biili. Alettiin myös vaihtaa napoja ulkona hiekalla, kun hallissa oli maalaus kesken ja uudet vanteet oli saatava alle. Yllättävän hyvin homma hoitui vaikka takanavat oli helvetin tiukassa ja uudet etujarrulevyt oli liian paksut. Porattiin siis vanhoihin uudet reiät :facepalm:
Image

Jonkin sortin tilannekuva. Etunavat siis laitettiin puhelimen valossa kun alko olla pimeää :lol:
Käytiin samaisena yönä kun auto kasattiin, heittämässä n. 30km lenkki ja kaikki pelas ihan ok, paitsi toisella kupeella oli öljyä jonkin verran josta kerron myöhemmin lisää.
Tosiaan otin auton käyttöön ja ajelin seuraavan päivän ilman ongelmia ja hieman tutustuin syvällisemmin Nissanin sielunelämään. Taas kaikki sujui ihan hyvin. Samoin perjantaina.
Image

Joku nopea räpsy torstailta 8-)
Sitten koitti tuomiopäivä, lauantai. Tarkkailin öljytilannetta, jota oli pakko hieman lisätä iltapäivällä, joten taas oli huohottanut, jonka tosin näki jo etupuskurista :roll:
Image

Illasta lähdin kuskiks Säxällä ja kilometrejä tuli ehkä n.100 ennen kun mentiin parkkiin. Parkissa otin pari kaveria kyytiin ja heitettiin pienet lenkit, jotka sisältää luonnollisesti pari burnista ja vähän kiihdyttelyä. Tultiin parkkiin ja oltiin varmaan taas parituntia. Huomasin, että öljyä alko valua runsaasti valon kautta puskurille ja sitä vähän väliä putsailin jonka jälkeen joku kaveri huomas auton alla kohtuuttoman lätäkön :|.
Pikkuhiljaa porukka kaikkos, mutta jäätiin parin kaverin kanssa vielä potkimaan renkaita ja tsekattiin öljyt. Taas alaraja. Jatkettiin renkaiden potkintaa kunnes paikalle rullasi setäpolis. Kuulemma joku lähialueelta soitellu. Samalla halusivat ratsata auton, koska pakoputket näytti kuulemma siltä että äänet on liian kovat. Hyvä, että sain käyntiin, kun poliisit oli jo vääntämässä kilpiä irti, jotka ite loppujen lopuks ruuvvasin pois, kun ne ei niitä ilman väkivaltaa suostunu ottamaan.
Image

Samalla ne katteli autoa muutenkin ja vioiksi tuli: Puuttuva takapuskuri, takana vanteet tulee kaaresta yli, äänet ja kevyelle liikenteelle vaaralliset pyöränmutterit :lol:
Image

Mun mielestä, nuo takavanteet ei kovin radikaalisti tuu kaaresta pihalle :roll:
Nyt siis Niisan seisoo parkissa ja ensvklp napataan kyytiin ja nostetaan kone pois. Tuntus, että männissä sanomista tolla huohotuksella. Huohotuksenhan tää oli siis tainnu alottaa jo aiemmin kun luulin vaan, että "catch canissa" oli vika. Mee ja tiedä kun ite en tällä ajanu ennen sitä...
Näihin tunnelmiin :cry:
Last edited by Emetus on 12. Oct 2017 13:23, edited 2 times in total.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15445
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Oulu
Contact:

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Mystic » 22. Aug 2017 20:19

^ Takapuskuria ei tarvitse, mikäli sieltä alta ei paljastu virkailijan silmään teräviä kulmia.. Kulutuspinta taas pitää olla kaaren sisässä, niin eivät sen puoleen voisi kuin rengaskoosta tai/ja muutoskatsastamattomuudesta valittaa. Nuihin kun on päästy, niin sitten ei ole edes ihme enää että äänistä ja terävistä(?) pyöränmuttereista huomauttavat. Aivan perinteinen keissi, että on vähän ärsyttänyt, niin syynätään sitten paperin vierestäkin. Tuossa on yleensä harrastaja hyvin heikoilla, niin parempi vain ottaa ryöppy vastaan, tai vaihtoehtoiseti olla faktat jatkotoimenpiteitä varten tiukasti hallussa, mikäli jokaisen "tuomion" kokee vääräksi ja haluaa asiasta valittaa.

Peukkua vaan ja uudella innolla eteenpäin! Ei kannata masentua; tämä tulee jokaisella "tosiharrastajalla" jossain vaiheessa eteen. :D :thumbsup:
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Editor @ Tuning.fi, Japanese Performance and Japtoys network.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 22. Aug 2017 22:27

Jees. Koitin kertoa oman mielipiteen asioista mutta vastaus oli vaan "turpa kiinni" tai "kyllä me nää tiedetään"... Sinänsä ei ees harmita kun ei sillä muutenkaan vois ajella kun on tuo huohotus ongelma. :lol:

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 09. Oct 2017 11:49

Hyvää päivää!
Nissanin jäätyä seisomaan oli pakko saada uutta käyttöäautoa, kun tuo äitin v40 alko nyppimään liikaa viikon ajelun jälkeen. Pari päivää selasin nettiautoa kriteereillä bensa ja takaveto, kunnes löytyi mahtiyksilö. Daihatsu Charmant 8-).
Image

Charmint palveli uskollisesti jokusen viikon, kunnes perä antautui. Uutta perää saa kaupata, käy myös ke70, koska autohan on periaatteessa ke70. Charmint olis tarkoitus valjastaa talviautoksi, jos siihen nyt perän löydän. Siitä siis ehkä lisää tulevaisuudessa :lol:.
Taas äitin autoa lainaan ja päivän tai kaksi sitä jaksoin, kunnes hain taas auton samoilla kriteereillä. BMW 320 e36. Tällä hetkellä siis käytössä kyseinen auto ja heti seuraavana päivänä ostosta siihen hitsattiin lukko ja nyt ollaan ahkerasti sulatettu rengasta. Esimerkkivideo muistaakseni ekoista takarenkaista.
Palaamme aiheeseen. Nissani saatiin vihdoin hallille 30km päähän paikasta, johon se jäi. Trailerille sitä ei saanut korkeutensa takia, joten piti käyttää toista taktiikkaa ;). Tuntui kun tehoa olis ollut paljon enemmän kuin ennen. Nelosella matka-ajossa pyrki viemään perää sivulle mutkissa ja huoletta poltti rengasta pitkää matkaa kakkosella, jota ei todella tehnyt aiemmin noilla takarenkailla(noloa :roll:). Tie oli toki hieman kostea, mutta ei suuresti. Auto meni siis onnellisesti hallille ja seuraavana viikonloppuna alkoi purku. Kuvat toki on mitä on, koska hallissa on valaistus kovin heikko.
Image

Image

Päivä päivältä vituttaa enemmän ex-omistajan rakentelut. Taas muutama esimerkki: Ahtoputket oli nippusiteillä kiinni rungossa, osa letkujen klemmareista on korvattu nippusiteilä, vilkku-umpiossa oli kiinni joku yleismallinen vilkkupolttimonkanta jesarilla ymsyms. näitä siis riittää.
Greddyn coolerin möin kaverille pilkkahintaan, koska kuntokin oli sen mukainen...
Image

Tilalle olis tarkoitus ostaa Mishmimotoa. Muutenkin talven ajattelin keskittyä pääasiassa tohon moottoriin ja konehuoneen siistimiseen. Tekniikan ihmelapset vois kertoa, voiko tuo sammuminen ja huono käynti kaasulta päästäessä johtua siitä, että autossa on maffi ja dumppi, koska eikös maffi sekoa siitä, että laskettu ilman määrä muuttuu, kun dumppi päästää sitä pihalle?

User avatar
katiska
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 357
Joined: 21. Mar 2011 15:04
Location: Kemi

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by katiska » 09. Oct 2017 22:37

Itellä tahto säxä kans ennen sammuilla ja humpata kierroksia kun esim vedosta löi kytkimen pohjaan ja päästi kierroksen tyhjäkäynnille. Tosin itellä varmasti vaikutti sekin kun turbo muutoksen jälkeen joutu imuputkea lyhentämään aika paljon vakioon nähden. Ristikko imuputkeen autto silloin itellä. Nykyään maffi ahtoputkessa eikä tarvi enään mitään ristikoita rakennella imuputkeen. Kokeile sitä ristikkoa tai sitten pistä suoraan ahtoputkeen maffi.
Nissan 200sx s13 -91
Bmw e46 320ci -00

sxr92
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 24. Oct 2015 22:18

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by sxr92 » 11. Oct 2017 11:35

sama oli itellä kun topmounttiin vaihdoin, maf liian lähellä kompressori pesää niin aiheutti pyörteilyä maffissa joka aiheutti humppaamista ja sammuilua, sit vaihdoin imuputken noin 30cm 90asteen kurvilla ja pari levyä sinne sisään estämään pyörteilyä niin :thumbsup:

thebe
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 46
Joined: 05. Apr 2014 16:18
Location: Rovaniemi

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by thebe » 13. Oct 2017 16:35

Kyllä voi myös tuo dumppi aiheuttaa hämminkiä maffillisessa autossa.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Kaze » 15. Oct 2017 09:59

Voi hyvinkin, kun mitattu ilma lasketaan harakoille mutta ohjainlaite laskee silti suihkutusmäärän sen mukaan. Moottori käy hetkellisesti todella paksulla mikä sitten kuormituksen ollessa alhainen häiritsee konkreettisemmin palamistapahtumaa. Em. vielä yhdistettynä huonolaatuiseen/ liian löysälle säädettyyn dumppiin joka ei sulkeudu kunnolla moottorijarrutuksen jälkeen nollakuormalla ja sitten tuo aiemmin mainittu eli turbulenttinen virtaus maffissa. Eli tuolle on muutama potentiaalinen aiheuttaja.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Emetus » 30. Oct 2017 15:55

Joo o täytyy pähkäillä, että onko uudelleen kasatessa mappi vai maffi ja dumppi, pässi vai ei mitään. Mielelläni vastaanotan kokemuksia varsinkin tosta map-anturista ja sen toimivuudesta.
Mitään en oo saanut aikaan pääasiassa ajan takia, paitsi Daihatsuun kemppilukon ja boorittoman vetarin, nyt on kaikkia neljä omaa autoa kempillä, toki Säxään tulee se aiemmin ostettu Cusco talven aikana. Voisin vaikka väsätä To do listaa, toki korille en suuria valitettavasti voi toteuttaa, koska se makaa kylmässä hallissa talven yli. Paskaa olla 18-vuotias, kun ei vielä tiedä missä aikoo asua ja intti yms. häiritsee tulevaisuutta niin ei voi ees tallikaupoille lähteä :cry:.
Mutta se to do, jota päivittelen kun mieleen jotain uutta tulee:
Moottori:
Uudet männät.
Uudet H-Profiilit.
Sama vanha kampiakseli, paitsi jos kampurassa on jotain vikaa, niin tilailen stroukkisetin.
Lohkon ja kannen koneistus, ehkä myös kannen muokkausta.
Nokat.
Ehkä stressilevy, jos jostain löytyy kohtuullisen hintainen.
Syyläri.
Ahtoputket ja uusi cooleri.
Uusi turbo.
Ebayn imusarja.
Turvatankki konttiin.
?Ilmastoinnin poisto?(hilut myynnissä)
Voimansiirto:
Luonnollisesti joku tuota vakio paskalootaa kestävempi, eli ehkä ZF.
Lootasta riippuen vauhtipyörä ja asetelma, jos ZF niin tiltonin setti.
Kardaanin koneistus.
Cuscon perän vaihto.
Alusta:
Tässä ei onneks suuria oo. Perus säätöä ja paremman fitmentin hakemista.
Jarrujen maalaus.
Kori:
Ehkä pientä ruostehommaa.
EHKÄ Juucso style lokarit.
Konehuoneen siistimistä.
Paikkamaalia paikoitellen.
Takakaarien levitys lämmöllä, että ei tarvii sanoa, että vanteet tulee liikaa pihalle.
Lisää tilaa takakaariin.
Teippiä.
Takapuskuri ja helmat.
Spoileri.
Koukivalot.
Kattotelineet?.
PALJON SIISTIMISTÄ.
Sisusta:
Ehkä uusi ratti.
Uusi/uudet penkit.
Uudet matot.
Takapenkkien poisto JOS jää rahaa kaariin.
Teippiä ja verhoilua.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kaiketi tekemistä siis riittää ja kaikkea ei välttämättä talvella ehdi. Ei myöskään haittais, jos kori vaihtuis tyyliin ps13:aan...
Tulevaisuuteen :geek:.
Otetaan vielä samalla motivation monday :)
Image

Image

Image

Image
Last edited by Emetus on 09. Nov 2017 20:58, edited 1 time in total.

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 64
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by Kremilin » 30. Oct 2017 22:41

Itse pidättäytyisin ehdottomasti maffissa jos tehot ei ylitä z32 maffia.. Maffi on tarkempi, varsinkin isolla kaasuläpällä voi muodostua hieman kantikas osakaasualue mapilla. Mappi taasen antaa anteeksi dumpit yms. Kyllä se maffillakin dumpilla toimii kunhan on laadukas (esim ssqvt toimii omassani moitteettomasti) sit jos meinaat alkaa virittelemään niin on kaksi vaihtoehtoa, z32 isoaski modaten tai bmw zf, hintansa puolesta kaatuisin zfään.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 4 guests