Ikinä ei jaksa ottaa itteään niskasta kiinni ja päivittää asioita ajoissa. Varoituksen sana kaikille; tämä päivitys koskee lähinnä vain Charmanttia
.
Charmantti ajettiin Äänekosken amikselle yhdellä ehjällä vetarilla, jossa otettiin päästöt pienellä kytkimen luistatuksella, koska tyhjäkäynti ei muuten halunnut tippua. Jotain pientä tehtiin vielä ennenkun vietiin leimalle Äänekosken A-katsastukselle, jossa se piti työntää halliin, koska yhdellä pyörällä vetävä auto jäisellä pihalla ei suuremmin liiku
ja ensimmäinen päätös oli: HYLKY
Vikalistaa niin paljon kun muistan, kun ei tullut kuvaa otettua:
"Koiranluut"
Vilkkujen kanssa yhtäaikaa himmeästi vilkkuvat takavalot
Vetokoukun pistokkeen kansi puuttui
Pikkurillin kokoinen reikä runkopalkissa
Samankokoinen reikä vieressä pohjassa
Lisävalonkiinnikkeet
Reikä pakoputkessa
Avain irtoaa virtalukosta auton ollessa käynnissä
Vetoakselin välys ja asiaankuulumaton ääni
Muistaakseni jotain vielä oli mutta en saa päähäni mitä. Mentiin takaisin amikselle, vaihdettiin ehjä vetari boorittoman tilalle ja korjasin kaikki muut viat paitsi tuon virtalukon ja tuon takavalojen maadoitusongelman. Seuraavaksi koitettiin Suolahden A-katsastusta ja siellä katosikin kaikki viat lapuista. Suosittelen vahvasti kyseistä konttoria.
Ajelin kotia Suolahdesta ja taisin seuraavana päivänä lähteä viikonlopuksi emännän luo Huittisiin about 320km suuntaansa. Pienellä jännityksellä suhtauduin matkaan, mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin vaikka menomatkalla ledibaari sammui ja viaksi paljastui sulake, jota ei ulospäin nähnyt rikkinäiseksi. Öljyä se hieman vie, mutta johtuu osittain venttiilikopan kannen vuodosta.
Kuva Huittisten paluumatkalta
.
Tästä se ilo vasta alkoi kun pääsi kotikulmille ajamaan luisua kavereiden kanssa. Ensimmäinen täppi kovempaan penkkaan ja takapuskuri repeytyi toiselta puolelta irti, mittarivalot katosi ja takavalot katosi. Puskuri nippusiteillä kiinni ja vetoja. Hetken päästä puskuri oli taas kadonnut ja löytyi keskeltä kylää. Nykyään se matkustaa takapenkillä
. Seuraavana iltana testasin ihka aitoa walltappia paikallisen Salen tiiliseinään, kun muut ei uskaltanut. Sinne jäi apparin takavilkunlasista suurin osa ja mehevä lommo konttiin
. Hetken päästä pääsin taas toteuttamaan itseäni postilaatikoiden kanssa, koska muista ei ollut siihenkään, toki voi johtua myös siitä, että muut tykkää ehjistä autoista
. Postilaatikot lähti, mutta samalla tuli kuskin takakylki sisään. Kaveri konttiin ja turvakengillä potkimaan kylkeä pihalle. Onneksi alkoi joululoma ja auto sai lepotauon lumenmittaushommissa.
Tässä kuvassa oli muistaakseni 25cm lunta katolla
.
Charmantista huomasin jo kesällä ongelman, että lämmöt ei nouse ja nyt talven tullen lämmöt oli niin alhaiset, että mittari ei oikestaan värähtänyt lainkaan. Tästä selvittiin uudella termarilla. Taas kovaa ajoa ja samaisena iltana paukahti mun entinen e36 toukka kylkeen, kun otettiin Drift train harkkoja, joissa tietenkin olin keskimmäisenä ja pyörin, koska ensimmäinen oli hitaampi ja tuli liian kiire kabiiniin. Bemarista meni kaikki valojen kiinnikkeet, vilkku, nokkapelti taittui, lokari taittui yms. ja Daihatsuun tuli vain pari lommoa lisää.
Samana iltana heitettiin vielä Sorrrilta tulleet s13:sen teardropit alle niin, että takana on nypityt nastat ja edessä hyvät nastat. Säxän vanhat lätyt piti myös laittaa, koska edessä ei mahtunut pyörimään muuten ja takaa näytti tyhmältä ilman. Edessä siis 25mm ja takana 50mm
. Noh kuten arvata saattaa, kaariinhan ne hankas urakalla. Pari miestä keventi ja yks laitto Bemarin kardaanin kaaren ja renkaan väliin. Yks istumaan auton päälle, yks pyörittämään kardaania ja minä ajelemaan eteen ja taakse, nyt mahtuu pyörimään paitsi terävissä montuissa ottaa takaset kiinni ja edestä raapii loksuun, kun renkaita kääntää tarpeeksi, mutta se ei menoa haittaa.
Huomasin, että Daihatsun pellit ei ole kovinkaan järeää tekoa niinkuin takakulmista huomaa, varsinkin alhaalta
. Täytyy ne keväällä oikoa, koska tällä ois tarkotus ajella monta talvea ja suunnitelmiakin on tosi paljon vaan niitä ei vielä kerrota, koska muuttujia voi aina olla.
Loppuun vielä kuvaa tämän hetkisestä ulkonäöstä. Luultavasti talvenaikana ei tule suuria muutoksia, paitsi ehkä vanteiden suhteen. Olis tarkotus hommailla watanabe, ssr mesh, cr kai tms. tyyliset leveät vanteet pienellä et:llä niin sais lätytkin pois välistä. Saa muuten tarjoilla jos semmosia pyörii nurkissa. 14" tai 15"
Facebookissa koitan päivitellä meidän porukan sivuille talviluisujen tapahtumia kyseiseen albumiin:
TXP Talvi 2k18