Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Sammyboi » 12. Apr 2017 18:54

Vai että räpeltämätön ja ruosteeton civic. Aika löytö.

Suunta on ainakin erinomainen ja ei voi kuin hattua nostaa tekemiselle.

Jäädään mielenkiinnolla odottelemaan lopputulosta. :)

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Insa » 12. Apr 2017 21:42

Mulla vois olla ilmastoinnin romut kaikkineen päivineen ;)

Hieno tekemisen meininki, ja hieno löytö!

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Mystic » 17. Apr 2017 11:57

Uskomatonta näperrystä, taas. Seurantaan! :shock:
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Lauri_156
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 3
Joined: 17. Apr 2017 21:44

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Lauri_156 » 17. Apr 2017 21:56

Dynyn puolella seurannu jo vuosia sun topiceja, erittäin asiallista tekemistä. :thumbsup:

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 16. Sep 2017 08:16

HiTec wrote:
14. Sep 2017 22:32
Eli eli, mites tää nyt käytännössä menee. Ostin ylikokoset linjat (alkuperänen syöttö 8mm, paluu 6,3mm, nää uudet linjat syöttö 9,5mm (3/8) ja paluu 8mm (5/16)). Hengitys menee vanhalla linjalla, kun on identtinen kaasari-ruiskukoneiden välillä. Näitä ilmeisesti ihan jollain alumiinisilla liittimillä ja helmiliitoksilla kannattais ruveta liittämään auton linjoihin, kun eivät ole alkuperäistä kokoa? En oo ikinä ennen pelannu bensalinjojen, saatika sitten tommosten liittimien kanssa. Löytyisköhän jostain ihan suoraa palikkaa tuohon alumiinilinjaan, mikä kävis ilman mitään kummempaa säätämistä ja väliadaptereita tuohon alkuperäseen bensansuodattimeen ja tankin päässä oleviin liittimiin?
Kovasta linjasta on vaihtoehtoina jatkaa joko suoraan letkuksi muuttavalla helmiliittimellä tai helmiliittimellä jossa uros/naaras AN-liitos, tai sitten perinteinen kartioliitos niinkuin alkuperäisenäkin (polttoainesuodattimen tuloliitäntä) johon tietysti voi myös siihen liittää uros AN-liittimen sopivan liitimutterin ja tukiholkin kanssa (AN-liittimen kartiokulma tosin 37°, mikä syytä ottaa huomioon suunnitellessa).
Itse ehkä tekisin kotioloissa kovanlinjan molempiin päihin helmellä AN-liitokset ja niistä sitten letkuilla veto suodattimelle et tankin lähtöön.

nosliw_
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 79
Joined: 13. Nov 2014 21:17
Location: Espoo

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by nosliw_ » 29. Jun 2018 14:34

Tämä(kin) prokkis tais yhtäkkiä levähtää vähän käsiin :lol:

Mä apinoin parisen vuotta sitten aristoon tuon nexus7+udax+dsp ratkasun ja en vois olla tyytyväisempi, helvetin hieno ja toimiva ratkaisu!

Keep up the good work!
Image

nosliw_
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 79
Joined: 13. Nov 2014 21:17
Location: Espoo

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by nosliw_ » 15. Sep 2018 12:54

HiTec wrote:
30. Jun 2018 20:52

Onko sulla muuten Timurs ROM siinä Nexuksessa? Se uusin versiohan on ollu jo jonkun aikaa ilmanen. Jos ei oo, niin kantsee ladata ja pistää käyttökuntoon, helpottaa huomattavasti autokäyttöä kun on kaikki fixed install modit jne.
Juu, apinoin senkin aikoinaan. Nyt on kuitenkin tabletista joku latauspuolella ilmeisesti huonona kun ei enää tunnista latauksen poiskytkentää. Jää siis tabi päälle kun sammuttaa auton :roll:
Tää taitaa olla kolmas kerta kun joutuu entraamaan tota setuppia saman vian takia, onko sattunut eteen?
Image

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 25. Dec 2018 09:56

Paska homma nuo ilkivallat :|
HiTec wrote:
19. Dec 2018 20:51
Coupeen ja Frostyyn tuli tänään haettua postista Telwin Digital Modular 400V pistehitsauspihdit. Vakiopaine Oy:ltä nämä tilasin ja 750 euroo köyhty. Pidemmät elektrodit/varret olis ollu 215e, jätin hyllyyn. Pitää sorvauttaa jollain pidemmät jos tulee tarvis.

Nyt on kuitenkin kaikki vehkeet kasassa, joilla korihommat tulee tehtyä siten että ne toivon mukaan kestääkin edes vähän pidempään kun migillä tulppahitseillä turatessa. Seuraava homma olis rakennella talliin voimavirta.

Image
No nyt! :) :thumbsup:

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 26. Jan 2019 09:02

Jos jotain positiivista niin onneksi tämän auton ruostehommat ei ole niitä perinteisiä mätähommia :). Kaikesta huolimatta niitä harvoja hyvin säilyneitä EG-koreja.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 02. Feb 2019 08:10

Se on melkein tehtävä koeliimaukset ja hitsaukset jollain pellin palasilla ja katsottava miten käyttäytyy. Sillä tavalla näkee käytännössä ja saa mielenrauhan.
HiTec wrote:
28. Jan 2019 21:09
Vähä oftopic, mut dynyltä vissiin kiskaistu töpseli seinästä? Ois pitäny tajuta ottaa projectitopicit jemmaan. Tai ainaki EJ2 prokkis, kun en sitä täältä löytäny kun koitin päivitystä tehdä, vaikka muistelin että tännekkin sen joskus postasin. :roll:
Huomasin kans. Joihinki vanhempii projekteihin olis ollut mukava palata. Eikä Wayback Machine:llä pääse topickeihin asti. Harmi, vähän samalla tavalla kuin esim. K20A.orgilla ja Honda-Techillä ois paljon mielenkiintoista mutta kun taas monissa kuvat ei toimi, Photofuckedien ja muiden vuoksi.
Some kyllä hoitaa kyllä hyvin sosiaalisen puolen mutta pysyvämmän ja pitkäjänteisemmän datan kohdalla ne alustat ei vaan toimi yhtä hyvin.

User avatar
Tuopponen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 141
Joined: 24. Jan 2015 19:16
Location: Seinäjoki

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Tuopponen » 04. May 2019 09:40

HiTec wrote:
03. May 2019 17:08
Tuli hankittua myös Civic 92-95 VX:n takapuskurin OEM "diffuusori". Melko harvinainen kikkare nykyisellään jo jenkeissä. Eli käytännössä tuo estää takapuskurin vasemmalta puolelta puskurin sisään normaalisti muodostuvan ilmataskun muodostumisen ja ohjaa ilman suoraan puskurin ali. Takaosassa on myös pienet hainevät, ikäänkuin niillä jotain merkitystä tässä tapauksessa olis :D

Bolt on kikkare jokaseen EG HB Civiciin, yks ruuvi ja kolme klipsiä.
Siisti palikka, en oo edes tienny että tuollaisiakin on. Tää olis hyvä jokaiseen 90-luvun civicciin. Mun coupeenkin pitää varmaan ite väkertää joskus jotain tämän tyylistä takapuskurin alueelle. :geek:
Huomattavasti sivistyneempää kuin leikata iso reikä takapuskuriin. :)
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 10. Apr 2020 08:02

Mitäs tälle kuuluu? :)

User avatar
A32V6
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 21
Joined: 15. Dec 2014 18:49

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by A32V6 » 15. Apr 2020 21:44

@AleksiKoppine saattais osata vastata tuohon Preluden rengaskoon/kaarien rullaus kysymykseen.
Nissan Maxima A33 3.0 -01

ex Nissan Maxima 2.0 -98
ex Nissan Primera 1.6 -95
ex Nissan Sunny 1.6 -88

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Mystic » 15. Apr 2020 21:59

A32V6 wrote:
15. Apr 2020 21:44
@AleksiKoppine saattais osata vastata tuohon Preluden rengaskoon/kaarien rullaus kysymykseen.
Samaa ajattelin, YV:lläkin varmaan tavoittaa.
HiTec wrote:
13. Apr 2020 20:38
S2000:n kanssa on tuon ilkivaltavahingon jäljiltä jääny kaikessa paska maku suuhun. Saa nyt nähä tuleeko otettua edes ajoon koko vehjettä kun vituttaa koko tapaus ja sen lopputulema niin paljon. Pitää varmaan ite käydä vielä kouluja loppuikä, että ei tarvii luottaa keneenkään minkään asian kanssa.
Pystytkö tätä avaamaan yhtään enempää? Ilman nimiä tietty. Itsekin joutunut nuiden kanssa järjestelmään, tappelemaan ja eritoten pettymään, niin sen puoleen kiinnostaa vähän vertauskokemuksetkin. :roll:
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 271
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani / Kuusamo
Contact:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by AleksiKoppine » 16. Apr 2020 11:05

Minulla ei ole koskaan ollut 4G Preludea, mutta voin tehdä hieman vakoilla kaverin kamppeesta.

Nelosen ja Vitosen alustarakenne on lähdes indenttinen. Ite oon metästelly vanteita kesäksi ja tullut siihen lopputulokseen että pitäs melkein kokeilla 7.5 ET35 vanteita että kuin paljon ne tulee oikeesti kaaresta ulos...
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests