

Vielä jäi operaation jälkeen 46 huoltosettiä, voi kysellä jos on tarvetta. P28 /S300/Innovate combo pultattu takas paikoilleen. Kuvassa muuten näkyy toi hondavertin pikku kämmi ton USB liittimen paikan valinnassa. Vaatii 90-kurvillisen USB-piuhan että saa asennettua ECUn paikoilleen piuhan kanssa (koska muuten olis ECU irrotettava joka kerta kun tarvii katella asetuksia.)

Sitte persketi mietiskelin tuota toisen 2DIN konsolin hyötykäyttöä ja eihän se auttanu kun pistää toinen Nexus 7 2013 ja Behringer UCA-202 DAC hankintaan.
Nikkaroin rikkinäisenä ostetusta 2DIN konsolin etulevystä tommosen plug and play hässäkän tabletille. Tarvikkeina 90 kantillista sisustuslistaa (alumiini), pleksiä ja verhoilukangasta.

Häkkyrä ruuvataan 2DIN soittimen runkoon alkuperäsillä kiinnityksillä. Tabletti luiskautetaan tosta auki olevasta vasemman puolen päästä paikoilleen ja se telakoituu siinä samalla itsetehtyyn USB-OTG Y kaapeliin. OTG-kaapelin yksi pää menee 3A reguloituun virtalähteeseen, johon taas on vaihdettu tupakansytyttimen johtosarjaan suoraan sopiva Hondan 4-napainen liitin. OTG-adapterin toinen pää jatkaa matkaansa neliporttiselle USB-hubille, johon tulee Behringerin DAC ja Hondat...Hondavert S300 ja alkuperäsen tupakansytyttimen paikalle integroitu USB-tikkupaikka-adapteri kiinni.
USB-DACin RCA-OUT liitännöistä audio jatkaa analogisena matkaansa Jenving SUPRA RCA-3,5MM High End kaapelilla soittimen takapanelin AUX inputtiin.
Tää nyt on vähä samantyylinen ratkasu kun Coupe-prokkiksessa, pienin eroin toki (coupessa erilliden despi ja äänisignaali menee sinne koko matkan digitaalisena optisella kaapelilla.)
Häkkyrän edut on aika isot vrt. johonkin ylihintaseen 2DIN paskasoittimeen.
Tästä pystyy nyt kattomaan tv:tä jos siltä tuntuu (DNA TV & cmore), netflix, musiikkia saa vaikka Spotifystä tai normisti tikulta. Tabletti herää deep-sleep virransäästötilasta about sekunnissa kun virta-avaimen kääntää ykkösasentoon. Virta-avaimen kun pistää pois päältä, niin 5 sekunnin viiveellä tabletti menee automaattisesti deep-sleep tilaan, ellei paina peruuta nappia. Äänenvoimakkuuden säädöt tehdään tietty Kenwoodista, samoin muut äänisäädöt. (Edit: Itseasiassa taidan lykätä tähän tuon äskettäin hankitun JL Audion TwK88 despin ja ostaa sille bluetooth sovittimen JLid liitäntään, jolloin voin viskata kenarin hyllyyn ja säätää prossua tuosta tabletista ja kuljetella DACilta äänen optisella toslink piuhalla suoraan despille, toki prossun volapotikalle pitää keksiä paikka.). Tabletti tukee tietty myös automaattista peruutuskameratoimintoa. (Kameran pitää olla USB-kamera ja virrat kameraan otettava peruutusvalolta).
Ostin Play kaupasta Tunelogs ohjelman tohon, kun tais olla ainut joka tukee Hondataa USB-liitännän kautta. Eli nyt tabletista näkee käytännössä kaiken tarvittavan mitä ajon aikana vois mahdollisesti tarvita, ilman mitään sistustan lookkia rikkovia lisämittareita. Tota Tunelogsin näyttöö pystyy aika vapaasti kustomoimaan, nyt siinä on toi vakio S2000 look dashboard.
Kuvia (osat vaan heitetty paikoilleen):




Katon vaihtoa aloteltu. Yhdeltä dynyläiseltä löyty kattoluukullinen kattopelti. Mitä tota nykystä nyt kerkes muutama päivä sitten purkamaan, niin pahalta näyttää. Menee 99% todennäkösyydellä ulkopeltiä vaihtoon takalasilta a-pilariin asti. Luultavasti yhtenä palana, koska ei sieltä muuten saa kaikkee ruostetta pois. Lievästi sanottuna kyrpii.

Siis ihan älytöntä, siellä on paljaat peltipinnat vastakkain, 13kpl tulppahitsejä per puoli ja sitten hitsauksen jälkeen pursoteltu joku helvetin joustava sikafleksin tyylinen massa väliin, joka on kyllä tehny kaikkee muuta siellä kun estäny ruosteen muodostumista. Missä koriliima? Vitun ammattilaiset*.
*On niitä hyviäkin, mut tää on kyllä ihan täyttä paskaa. Varmaan 90 prosenttia paikallisista kyläsepistäkin olis vääntäny tuon katon vaihdon paremmin. Ihan sama onko ajateltu että kestää auton oletetun eliniän ja jätetty ulkopuolelle se vaihtoehto että joku harrastaja sen ostaa auton ollessa jo 25 vuotias. Fakta on kuitenkin se, että tehtaan jäljiltä toi ei olis hapantunu ja näkemällä edes sen verran vaivaa että olis vaikka pelkkä hitsattava sinkki suihkittu väliin, olis pelastanu paljo.
Ala nyt tässä sit sahailemaan a-b-c pilareista kylkipellin yläosia irti muuten melkein priimakuntosesta autosta ja koita tehdä se silleen ettei happane hitseistä, kun sisäpuolelta et pääse kun korkeintaan tarkistuskameralla kattomaan hitsejä.
Edit: Autoon tuli malesiasta Gathersin takakaiutinsetti. Eli kaiutinritilät, rungot ja pohjat. Kajarit tulee koaksaalina luultavasti joko jotkut 5,25 tuumaset x4, tai sitten 6 tuumaset JL Audiot x4. Pitää käydä osien kanssa autostudiolla ja kattoo mitkä mahtuu kun ei oo ihan standardikoko.
Ei menny tää kaiutinhommakaan putkeen kun myyjä lähetti pelkääjänpuolen kaiuttimen pohjat 92-93 mallista ja kuskin puolen pohjan 94-95 mallista. Hitsailuiks meni tässäkin.


