Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Omien autoprojektien esittely.
HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 15. Jun 2018 15:17

ECU:t (P28 x2, P06 x2) sai täydelliset konkkahuollot. Melkein kaikki vanhat konkat oli vuotanu konkan ja piirilevyn väliin/osassa mehut oli vasta hiipimässä jalkoja pitkin piirilevylle. Eli oli aika viimeset hetket vaihtaa noi ennenkun särkevät muutakin. Aika erikoista että noiden chippauskittien mukana ei tule kun toi isoin kondensaattori, vaikka samalla tavalla ne noi muutkin vanhenee.

Image

Image

Vielä jäi operaation jälkeen 46 huoltosettiä, voi kysellä jos on tarvetta. P28 /S300/Innovate combo pultattu takas paikoilleen. Kuvassa muuten näkyy toi hondavertin pikku kämmi ton USB liittimen paikan valinnassa. Vaatii 90-kurvillisen USB-piuhan että saa asennettua ECUn paikoilleen piuhan kanssa (koska muuten olis ECU irrotettava joka kerta kun tarvii katella asetuksia.)

Image

Sitte persketi mietiskelin tuota toisen 2DIN konsolin hyötykäyttöä ja eihän se auttanu kun pistää toinen Nexus 7 2013 ja Behringer UCA-202 DAC hankintaan.

Nikkaroin rikkinäisenä ostetusta 2DIN konsolin etulevystä tommosen plug and play hässäkän tabletille. Tarvikkeina 90 kantillista sisustuslistaa (alumiini), pleksiä ja verhoilukangasta.

Image

Häkkyrä ruuvataan 2DIN soittimen runkoon alkuperäsillä kiinnityksillä. Tabletti luiskautetaan tosta auki olevasta vasemman puolen päästä paikoilleen ja se telakoituu siinä samalla itsetehtyyn USB-OTG Y kaapeliin. OTG-kaapelin yksi pää menee 3A reguloituun virtalähteeseen, johon taas on vaihdettu tupakansytyttimen johtosarjaan suoraan sopiva Hondan 4-napainen liitin. OTG-adapterin toinen pää jatkaa matkaansa neliporttiselle USB-hubille, johon tulee Behringerin DAC ja Hondat...Hondavert S300 ja alkuperäsen tupakansytyttimen paikalle integroitu USB-tikkupaikka-adapteri kiinni.

USB-DACin RCA-OUT liitännöistä audio jatkaa analogisena matkaansa Jenving SUPRA RCA-3,5MM High End kaapelilla soittimen takapanelin AUX inputtiin.

Tää nyt on vähä samantyylinen ratkasu kun Coupe-prokkiksessa, pienin eroin toki (coupessa erilliden despi ja äänisignaali menee sinne koko matkan digitaalisena optisella kaapelilla.)

Häkkyrän edut on aika isot vrt. johonkin ylihintaseen 2DIN paskasoittimeen.

Tästä pystyy nyt kattomaan tv:tä jos siltä tuntuu (DNA TV & cmore), netflix, musiikkia saa vaikka Spotifystä tai normisti tikulta. Tabletti herää deep-sleep virransäästötilasta about sekunnissa kun virta-avaimen kääntää ykkösasentoon. Virta-avaimen kun pistää pois päältä, niin 5 sekunnin viiveellä tabletti menee automaattisesti deep-sleep tilaan, ellei paina peruuta nappia. Äänenvoimakkuuden säädöt tehdään tietty Kenwoodista, samoin muut äänisäädöt. (Edit: Itseasiassa taidan lykätä tähän tuon äskettäin hankitun JL Audion TwK88 despin ja ostaa sille bluetooth sovittimen JLid liitäntään, jolloin voin viskata kenarin hyllyyn ja säätää prossua tuosta tabletista ja kuljetella DACilta äänen optisella toslink piuhalla suoraan despille, toki prossun volapotikalle pitää keksiä paikka.). Tabletti tukee tietty myös automaattista peruutuskameratoimintoa. (Kameran pitää olla USB-kamera ja virrat kameraan otettava peruutusvalolta).

Ostin Play kaupasta Tunelogs ohjelman tohon, kun tais olla ainut joka tukee Hondataa USB-liitännän kautta. Eli nyt tabletista näkee käytännössä kaiken tarvittavan mitä ajon aikana vois mahdollisesti tarvita, ilman mitään sistustan lookkia rikkovia lisämittareita. Tota Tunelogsin näyttöö pystyy aika vapaasti kustomoimaan, nyt siinä on toi vakio S2000 look dashboard.

Kuvia (osat vaan heitetty paikoilleen):

Image

Image

Image

Image

Katon vaihtoa aloteltu. Yhdeltä dynyläiseltä löyty kattoluukullinen kattopelti. Mitä tota nykystä nyt kerkes muutama päivä sitten purkamaan, niin pahalta näyttää. Menee 99% todennäkösyydellä ulkopeltiä vaihtoon takalasilta a-pilariin asti. Luultavasti yhtenä palana, koska ei sieltä muuten saa kaikkee ruostetta pois. Lievästi sanottuna kyrpii.

Image

Siis ihan älytöntä, siellä on paljaat peltipinnat vastakkain, 13kpl tulppahitsejä per puoli ja sitten hitsauksen jälkeen pursoteltu joku helvetin joustava sikafleksin tyylinen massa väliin, joka on kyllä tehny kaikkee muuta siellä kun estäny ruosteen muodostumista. Missä koriliima? Vitun ammattilaiset*.

*On niitä hyviäkin, mut tää on kyllä ihan täyttä paskaa. Varmaan 90 prosenttia paikallisista kyläsepistäkin olis vääntäny tuon katon vaihdon paremmin. Ihan sama onko ajateltu että kestää auton oletetun eliniän ja jätetty ulkopuolelle se vaihtoehto että joku harrastaja sen ostaa auton ollessa jo 25 vuotias. Fakta on kuitenkin se, että tehtaan jäljiltä toi ei olis hapantunu ja näkemällä edes sen verran vaivaa että olis vaikka pelkkä hitsattava sinkki suihkittu väliin, olis pelastanu paljo.

Ala nyt tässä sit sahailemaan a-b-c pilareista kylkipellin yläosia irti muuten melkein priimakuntosesta autosta ja koita tehdä se silleen ettei happane hitseistä, kun sisäpuolelta et pääse kun korkeintaan tarkistuskameralla kattomaan hitsejä.

Edit: Autoon tuli malesiasta Gathersin takakaiutinsetti. Eli kaiutinritilät, rungot ja pohjat. Kajarit tulee koaksaalina luultavasti joko jotkut 5,25 tuumaset x4, tai sitten 6 tuumaset JL Audiot x4. Pitää käydä osien kanssa autostudiolla ja kattoo mitkä mahtuu kun ei oo ihan standardikoko.

Ei menny tää kaiutinhommakaan putkeen kun myyjä lähetti pelkääjänpuolen kaiuttimen pohjat 92-93 mallista ja kuskin puolen pohjan 94-95 mallista. Hitsailuiks meni tässäkin.

Image

Image

Image
Last edited by HiTec on 15. Jun 2018 15:32, edited 2 times in total.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 15. Jun 2018 15:24

Ja tähän päivään. Kesäloma ja kesäloman aktiviteetit alko. Tuulilasin onnistuinkin jo halkasemaan lasin irrotusveitsen toimintaa opetellessa. Halvemmaks olis näköjään tullu ostaa se paineilmakäyttönen sytkyttäjä, noh, meneepähän samalla uusiks tuulilasikin. Pitää kattoo saako jostain "järkihinnalla" tai oikeestaan suht järkevillä toimituskuluilla JDM pronssinsävystä tuulilasia täydentämään noita muita pronssinsävysiä laseja, vai mennäänkö normi euromarkkinoiden lasilla yläosan häikäsysuojaraidan sävyttämänä.

Image

Image

Image

Ja kolmanteen kerrokseen:

Image

Puretaan niin pitkään kunnes ei tuu mätävikaa vastaan. Takapäästä menee kaikki kolme kerrosta peltiä vaihtoon, auton päältä/sivuilta kaks, eli kattopelti ja katon sivut a,b,c pilareista katkottuna. Sivusisäpellit "pitäis" olla ok, ei ainakaan sisältä näy että olis ruoste läpi. Toivoa sopii ettei niitä tarvi lähtee uusimaan vaan selvii hiekkapuhalluksella ja hapotuksella. <3 Pistehitsit + edellisen sepän tulppahitsit <3

nosliw_
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 79
Joined: 13. Nov 2014 21:17
Location: Espoo

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by nosliw_ » 29. Jun 2018 14:34

Tämä(kin) prokkis tais yhtäkkiä levähtää vähän käsiin :lol:

Mä apinoin parisen vuotta sitten aristoon tuon nexus7+udax+dsp ratkasun ja en vois olla tyytyväisempi, helvetin hieno ja toimiva ratkaisu!

Keep up the good work!
Image

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 30. Jun 2018 20:52

Niin teki... :D

Ässässäkin kyllästyin noiden kaikkien osien yhteensovittamiseen ja tilanpuutteeseen, niin kävin eilen ostamassa Galaxy S8:n, joka uppoo ässän soitinpaikkaan just nätisti. Siitä DDC:n kautta optisella prossulle ja JL Audion TwK88 prossunohjauspotikka 1DIN paikan vasemmalle puolelle jäävään tyhjään tilaan. Problem solved. Olis ollu helpompi kun oisin aikoinaan ostanu käyttöpuhelimeks S8:n enkä S8+, sillon ois voinu tehdä irrotettavan telakkaratkasun ässän 1DIN paikkaan. Nyt tuli siis S8 + langaton laturi + USB-C OTG + Digital-Digital Converter + Jenving Supra Toslink + TwK88 + DRC-205 + HD900/5. Loppujenlopuks fyysisiltä kooltaan aika minimalistinen asennus.

Onko sulla muuten Timurs ROM siinä Nexuksessa? Se uusin versiohan on ollu jo jonkun aikaa ilmanen. Jos ei oo, niin kantsee ladata ja pistää käyttökuntoon, helpottaa huomattavasti autokäyttöä kun on kaikki fixed install modit jne.

Frostyyn vaihtelin ässästä yli jääneen Alpinen CDE-178BT:n ja möin asevelihintaan velipojalle Kenwood KIV-700. Nyt saa frostyn tabletista säädeltyä bluetoothin kautta suoraan Alpinen TuneIt sovelluksella soittimen sisäänrakennettua despiä. Ihan välttävä ratkasu, ei jaksa joka vehkeeseen erillistä despiä viritellä. Katon vaihto vielä vähä vaiheessa, lomalla pitäs saada aikaseks vaihtaa vielä Emmin SuperBlackiin kone ja tehdä olohuoneremontti loppuun. Hommaa riittää.

nosliw_
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 79
Joined: 13. Nov 2014 21:17
Location: Espoo

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by nosliw_ » 15. Sep 2018 12:54

HiTec wrote:
30. Jun 2018 20:52

Onko sulla muuten Timurs ROM siinä Nexuksessa? Se uusin versiohan on ollu jo jonkun aikaa ilmanen. Jos ei oo, niin kantsee ladata ja pistää käyttökuntoon, helpottaa huomattavasti autokäyttöä kun on kaikki fixed install modit jne.
Juu, apinoin senkin aikoinaan. Nyt on kuitenkin tabletista joku latauspuolella ilmeisesti huonona kun ei enää tunnista latauksen poiskytkentää. Jää siis tabi päälle kun sammuttaa auton :roll:
Tää taitaa olla kolmas kerta kun joutuu entraamaan tota setuppia saman vian takia, onko sattunut eteen?
Image

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 19. Dec 2018 20:51

Eipä uutta täällä, projektit ollu vähä jäissä pieniä näpräilyjä lukuunottamatta. Ajokauden lopussa iski jonkinasteinen vitutus kun just paria päivää ennen S2000:n talvisäilytykseen siirtoa joku kiskaisi parkkiksella ilmeisesti avaimella A-kirjaimen oikeeseen takalokariin. Pellille asti tottakai... Kiitokset vaan jos tätä lukee.

Menee koko auto maaluutukseen enskeväänä. En jaksa yhtään tota siirappimustaa. Kärpänen kun laskeutuu konepellille niin jää jaloista naarmut. Pitää samalla selvittää mitä lakipykäliä löytyy auton ajontallennuskameroiden toiminnalle. Meinaan siis sitä jos kamera meneekin päälle aina esim. kytkentävirheen seurauksena keskuslukituksen lukituspulssista.

Coupeen ja Frostyyn tuli tänään haettua postista Telwin Digital Modular 400V pistehitsauspihdit. Vakiopaine Oy:ltä nämä tilasin ja 750 euroo köyhty. Pidemmät elektrodit/varret olis ollu 215e, jätin hyllyyn. Pitää sorvauttaa jollain pidemmät jos tulee tarvis.

Nyt on kuitenkin kaikki vehkeet kasassa, joilla korihommat tulee tehtyä siten että ne toivon mukaan kestääkin edes vähän pidempään kun migillä tulppahitseillä turatessa. Seuraava homma olis rakennella talliin voimavirta.

Image

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 25. Dec 2018 09:56

Paska homma nuo ilkivallat :|
HiTec wrote:
19. Dec 2018 20:51
Coupeen ja Frostyyn tuli tänään haettua postista Telwin Digital Modular 400V pistehitsauspihdit. Vakiopaine Oy:ltä nämä tilasin ja 750 euroo köyhty. Pidemmät elektrodit/varret olis ollu 215e, jätin hyllyyn. Pitää sorvauttaa jollain pidemmät jos tulee tarvis.

Nyt on kuitenkin kaikki vehkeet kasassa, joilla korihommat tulee tehtyä siten että ne toivon mukaan kestääkin edes vähän pidempään kun migillä tulppahitseillä turatessa. Seuraava homma olis rakennella talliin voimavirta.

Image
No nyt! :) :thumbsup:

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 31. Dec 2018 20:18

Niinpä. Olis edes luottoo lähistön automaalausliikkeisiin, vaan ei. Joko joku kusettaa ja työnjälki paskaa tai jompi kumpi.

Ainiin, testattu ja todettu, että näillä Telwinin vakioelektrodeilla mahtuu pistehitsaamaan katon kiinni myös a b c pilareiden välien paksuimmista kohdista (eli takalasi poistettuna).

Toinen elektrodi vaan pitää väliaikasesti ruuvata irti, että pihdit saa pujotettua paikoilleen.
Last edited by HiTec on 07. Jul 2020 11:34, edited 1 time in total.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 22. Jan 2019 00:39

Pari sammutuspeitettä hankittu lisää.

Image

Ostin samalla paksuhkolla seinämävahvuudella olevaa rautaputkea. Pitää rakennella varuilta vähä tukia ainakin b ja c-pilarin paikkeille, kun kattoa laikkaa tukirakenteineen irti.

Image

Jospa tämä tästä taas lähtis edistymään, alkaa kyllä pikkuhiljaa kypsyttämään nämä ruostehommat. Lähinnä siksi että tän vehkeen piti olla semmonen nopee ja helppo väliprojekti ilman ruostetöitä, mihin vaan lyödään kaikki hienot ylimääräsenä pyörivät palikat kiinni... :D

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 26. Jan 2019 09:02

Jos jotain positiivista niin onneksi tämän auton ruostehommat ei ole niitä perinteisiä mätähommia :). Kaikesta huolimatta niitä harvoja hyvin säilyneitä EG-koreja.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 28. Jan 2019 21:09

Jep, harmittaa vaan silti melkeinpä enemmän leikellä noita pilareita kun helmoja. :(

Varaosapellit on ollu hyvän aikaa uimassa Bilt Hamberin Deox-C:ssä, alkaa olla aika puhdasta. Tuulilasin yläreunan seuduille pitää suurella todennäkösyydellä vaihtaa lasin alle menevää peltiä näihinkin korjauspaloihin, kun tohon osienluovuttajaankin on joskus tuulilasi vaihdettu "perinteiseen tyyliin"... :facepalm:

Vähä oftopic, mut dynyltä vissiin kiskaistu töpseli seinästä? Ois pitäny tajuta ottaa projectitopicit jemmaan. Tai ainaki EJ2 prokkis, kun en sitä täältä löytäny kun koitin päivitystä tehdä, vaikka muistelin että tännekkin sen joskus postasin. :roll:

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 31. Jan 2019 21:56

Tuli ostettua uusia työkaluja motivaation kohottamiseksi.

Päähänpisto lähti liikkeelle siitä kun sain rikkinäisen Makitan akkunakertajan, jonka entisöin reilun 50€ panostuksella. Säästöä about 340€ (Pelkkä runko maksaa 399€).

Siihen piti tietysti akku ja laturi ostaa ja kun samalla hankintalistalla on pitkään ollu akkurälläkkä, niin ostin samaan syssyyn senkin runkoversiona ja näihin sitten 18V/6A akut ja pikalaturi. Sekä parit uudet pistehitsiporanterät, katkaisulaikkoja ym ym.

Nakertaja ennen putsailua ja korjausta:

Image

Entisöinnin jälkeen, muiden ostosten nipussa:

Image

Turailin tuon katonvaihtoprojektin C-pilarin tukitangon kasaan. Nimenomaan turailin, ei oo showkelponen C-pilarin jäykiste :D

Image

Sit perkasin ulkopaneleiden jämiä irti:

Image

Image

Sisempi "tukiranka" on onneks täysin pelastettavissa. Testasin harjailla poran metalliharjalla noita ruosteita pois. Pitäs lähtee ihan puhtaaks ja loput hapolla ja muilla keinoin:

Image

Vanha vs. luovuttaja-auton sisempi tukirakenne, johon takalasin saranatkin kiinnittyy:

Image

Ulkopeltien vaihto pitää ilmeisesti tehdä noihin sisärakenteisiin hitsattava sinkki + pistehitsi yhdistelmällä ja kattopelti noiden kahden pellin päälle sitten koriliima + pistehitsiyhdistelmällä. Lopuks kaikkien hitsailujen ja liimailujen jälkeen kylkipellin ja sisärakenteiden väliin mahdollisuuksien mukaan pintamaalia ja tai kotelosuojaa. Ei oo ajallisesti mahdollista tehdä kolmea peltiä kerralla liiman kanssa, enkä tiedä onko mahdollista liimata alempi kerros ja pistehitsata se liiman ollessa märkä -> antaa kuivua ja sitten liimata kolmas pelti päälle ja hitsata se pistehitsillä. Eli ongelmana voi olla se että liima palaa alemmasta kerroksesta kuivana ollessaan.

Täytyy tutkia, ei oo kokemusta. Jotkut näkyy vaihtavan koko kattopeltiä pelkällä koriliimalla, mut ainakin ajatuksen tasolla itseäni epäilyttää liimaan kohdistuva kiertoliike korin pienessä elämisessä. Liimahan kyllä kestää tajuttomasti suoraa vetoa, mut vääntöä huomattavasti huonommin.

Tekipähän tuon miten tahansa, niin jäykempi siitä tulee kun ennen korjausta. Kattopelti kun ei ollu kiinni korissa kun muutamasta ehjästä umpiruosteisesta hitsistä per puoli. Käytännössä sen sai puolelta matkalta kuorittua korista irti paksulla tasapääruuvarilla.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by Kaze » 02. Feb 2019 08:10

Se on melkein tehtävä koeliimaukset ja hitsaukset jollain pellin palasilla ja katsottava miten käyttäytyy. Sillä tavalla näkee käytännössä ja saa mielenrauhan.
HiTec wrote:
28. Jan 2019 21:09
Vähä oftopic, mut dynyltä vissiin kiskaistu töpseli seinästä? Ois pitäny tajuta ottaa projectitopicit jemmaan. Tai ainaki EJ2 prokkis, kun en sitä täältä löytäny kun koitin päivitystä tehdä, vaikka muistelin että tännekkin sen joskus postasin. :roll:
Huomasin kans. Joihinki vanhempii projekteihin olis ollut mukava palata. Eikä Wayback Machine:llä pääse topickeihin asti. Harmi, vähän samalla tavalla kuin esim. K20A.orgilla ja Honda-Techillä ois paljon mielenkiintoista mutta kun taas monissa kuvat ei toimi, Photofuckedien ja muiden vuoksi.
Some kyllä hoitaa kyllä hyvin sosiaalisen puolen mutta pysyvämmän ja pitkäjänteisemmän datan kohdalla ne alustat ei vaan toimi yhtä hyvin.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 02. Feb 2019 23:25

Jep, näin pitää tehdä. Ja ostaa se 3M oma liimapyssy koriliimalle että sattuu idioottivarmasti sekoitussuhde kohdilleen. Viimeks vaan kun kysyin niin maksoi monta sataa euroa Suomesta ostettuna. Onneks ebay pelastaa, sama liimaruutta ulkomailta 60€ + toimitukset.

Photofucked, osuvasti sanottu kun tietää miten moni projektitopic kusi noiden hintakikkailuun. :D

B-pilarin tuki hitsattu. Tarvetta tuolle tuskin olis muuten ollu, mut A-pilareiden välissä oleva jäykiste pitää poistaa, koska se on erilainen kattoluukullisessa versiossa. Pitää varuilta tehdä vielä A-pilareidenkin väliin joku jäykiste ennenkun leikkelee enemmän.

Nakertelin nakertajalla loput vanhan kattopellin roippeet pois edestä. Onpahan näppärä vehje, varsinkin tällasen pikku paineilmakompuran omistajalle. Tolla paineilmasytkyllä sahatessa ei päässy kun joitain kymmeniä senttejä ennenkun piti odotella kompuraa ja siinä se terä aiheutti pellin lepatuksen -> vaikee sahata. Tosin tällä nakertajalla ei irti nakerrettua palaa sitten enää hitsata takas, koska se poistaa välistä aika paljo enemmän materiaalia kun muut metodit.

Image

Image

Sitten tuulilasin alareunan liimojen irrotukset ja lasi vihdoinkin irti:

Image

Image

Vähä ois putsailua lasinkin alla:

Image

Image

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 252
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Post by HiTec » 07. Feb 2019 18:28

Tutkittu lisää lasin alta löytyvää herkkua.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

"Kyllä se liima peittää naarmut ja estää ruosteen muodostumisen". No niinhän se vois edes jollain ajatuksen tasolla toimiakin, kun vaan seppä tajuais levittää sitä röppöö siihenkin mattopuukolla tehdyn naarmun päälle, eikä viereen.

Vittu. Kuskin puoli on pahempi, pitkin karmia on aika syvää korroosiota. Puukko nyt ei vielä mee läpi, mut pellin sivusta katottuna näyttäs että ei oo tervettä enää jäljellä. Paikka olis helppo suht suorasta palasta tekaista, mut sisäpuolen hitsailujen suojaus on aivan mahdoton tehtävä. Kotelosuojalla sais jollain tavalla, mut ei se riitä. Kukaan tuskin rupee a-pilaria keskellä talvea jostain autonraadosta perkaamaan irti, toivoen että olis ehyt myös lasin alta.

5 minuutin kynsien pureskelun jälkeen kattelin että yhdellä myyjällä olis viimenen uusi kappale vasemman puolen A-pilarikokonaisuutta helmapelteineen myynnissä, joten ei auttanu kun lohkasta ässän maalausbudgetista pala ja tilata tänään se viimenen kappale. Oikee puoli ei oo niin paha, mut kun sitäkään ei pysty ehjäämään siten että sen sais järkevästi suojattua, joten huomenna oikee puoli tilaukseen kun tulee palkka, niitä oli vielä kaks kappaletta jäljellä.

620€ thx bye.

Positiivisena puolena tässä hommassa on se, että vasemman puolen palasta saa Coupeen suurimman osan vasenta helmapeltiä ja oven saranoille ylettyvän etuosan ja se taas helpottaa aivan tajuttomasti sen korjausta. (Koska Coupe on koriltaan täysin sama auto kun HB ovien takaosiin asti). Ei jää näkyviä hitsejä yhtään, pystyy suojaamaan hitsit kunnolla, on varmasti sopivat palat vrt. aftermarket korjauspaloihin, jne. Oikeelle puolellehhan mulla on jo koko könttä jonka Yasei joku vuos sitten mulle hankki Jenkkilässä ollessaan. Onneks en oo saanu aikaseks vielä hitsata näitä nykysiä osia kiinni... :D

Eli sieltä on nyt toi 3/7 osakokonaisuus tulossa kummallekkin puolelle (jos on oikeeta puolta vielä huomenna saatavilla.)

Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest