Glanza V -97
Glanza V -97
Noniin pistetäänpä tänne nyt pientä tarinaa.. elikkä vuoden alussa yhden viikonlopun autometsästyksessä lopulta haaviin tarttui -97 vuosimallin starlet Glanza V. Ja ei, ei ollut todellakaan tarkoitus JDM autoa ostaa vaan lähinnä nettiautossa pyörittiin baijerilaisten kimpussa ja pari muuta Vag konsernin autoa tuli myös paikanpäällä katottua. No eipä siinä, sunnuntaina melkeen luovuttaneena päätin vielä käydä tätä katsomassa. Sovittu näyttö klo 23:00 sunnuntaina vieraaseen kaupunkiin ja maanantaina 6:00 töihin. 0:00 nopeat koeajot pimeällä ja liukkaalla kelillä vieraassa kaupungissa ja ensimmäistä kertaa vielä vääränpuolen ohjauksellakin MUTTA eipä tarvinnut kun yksi lyhyt suoran pätkä, pari mutkaa ja ei ollut enää paluuta.
Autolla ajettu ~100tkm ja varustusta oli laitettuna:
-JAM ECU
-HKS Hi Power Silent putkisto, loppupätkä nyt uusittu vanhan olleen aivan loppu.
-Arc välijäähy
-GReddy Profec-B ahtopainesäädin
-GReddy Boost ahtopainemittari
-HKS sienifiltteri
-HKS Turbotimeri
-TRD mittaristoa, vaihekeppiä ja muuta hilpettä
-CUSCO poikkituki takana
-Kytkinremontti oli myös juuri tehtynä, mutta mysteeriksi jäi millä osilla olivat tehneet
Ensimmäiset kuukaudet menivät lähinnä vaan ajeluun ja autoon totutteluun. Kuten olettaa, niin kaikki nesteet ja filtterit vaihdettiin kesän aikana, palat ja levyt eteen, ikkunan tummennusta ja glanza tarrojen uusimista, putkisto remonttia ja muuta tarpeellista katsastusta varten. Nyt auto leimattu puhtain paperein ja BC Racing alusta pitäisi käydä vielä muutoskatsastamassa pyöränkulmien säädön jälkeen.
Tulevaa: Kesä vanteet ja renkaat, downpipe ja pakosarja, pohjan massaus, konepellin maalausta ja korin myllytystä. Penkit vaihtoon jossain vaiheessa ja eiköhän noilla mennä nyt sitten tämä kesä
Ja pari kuvaa:
Autolla ajettu ~100tkm ja varustusta oli laitettuna:
-JAM ECU
-HKS Hi Power Silent putkisto, loppupätkä nyt uusittu vanhan olleen aivan loppu.
-Arc välijäähy
-GReddy Profec-B ahtopainesäädin
-GReddy Boost ahtopainemittari
-HKS sienifiltteri
-HKS Turbotimeri
-TRD mittaristoa, vaihekeppiä ja muuta hilpettä
-CUSCO poikkituki takana
-Kytkinremontti oli myös juuri tehtynä, mutta mysteeriksi jäi millä osilla olivat tehneet
Ensimmäiset kuukaudet menivät lähinnä vaan ajeluun ja autoon totutteluun. Kuten olettaa, niin kaikki nesteet ja filtterit vaihdettiin kesän aikana, palat ja levyt eteen, ikkunan tummennusta ja glanza tarrojen uusimista, putkisto remonttia ja muuta tarpeellista katsastusta varten. Nyt auto leimattu puhtain paperein ja BC Racing alusta pitäisi käydä vielä muutoskatsastamassa pyöränkulmien säädön jälkeen.
Tulevaa: Kesä vanteet ja renkaat, downpipe ja pakosarja, pohjan massaus, konepellin maalausta ja korin myllytystä. Penkit vaihtoon jossain vaiheessa ja eiköhän noilla mennä nyt sitten tämä kesä
Ja pari kuvaa:
Re: Glanza V -97
Näistä ei suomessa ole liikaa juttuja kirjoiteltu, mielenkiinnolla odotan jatkoa Mm. Speedvisionilta löytyy viritys palikoita mukavasti näihin.
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Glanza V -97
Kiitokset vinkistä Sinne 180-200hp kun pääsee siedettävillä ahdoilla niin kelpais kyllä, tosin ei oo lukollista laatikkoa (joka on ainoa joka harmittaa jälkikäteen), niin eipä tähän kyllä hirveitä määriä voi enää laittaakkaan Jos jostain sellasen tähän saisi jälkikäteen tai koko laatikko vaihtoon lukolliseen malliin niin voisikin miettiä +200hp ehkäpä jatkossa Voi olla, että tämä kumminkin menee harrasteautona vielä pitkään, käyttistä vaan sitten rinnalle.
Re: Glanza V -97
Kappas, laittelinkin sulle just viestiä threadiin tuolla UK foorumilla. Hetken kun on pitänyt taukoa foorumeilla pyörimisestä, niin heti tulee joku uus Glanza-mies esittelemään menopeliä.
Itselläkin tosiaan -98 Glanza, saa kysellä jos tulee kysymyksiä! Jonttu on varmasti toinen, jolla paljon vinkkejä.
Lukkoja saa kyllä, Cusco, Quaife ja Kaaz tekevät ainakin vielä. Käytettynä voi löytää joko orkkis lukkolaatikon tai TRD:n lukon.
Halvin uusi lukko taitaa olla tuo Kaaz:
http://id-workz.co.uk/kaaz-limited-slip ... order=DESC
Mielenkiinnolla jään seuraamaan edistystä!
Itselläkin tosiaan -98 Glanza, saa kysellä jos tulee kysymyksiä! Jonttu on varmasti toinen, jolla paljon vinkkejä.
Lukkoja saa kyllä, Cusco, Quaife ja Kaaz tekevät ainakin vielä. Käytettynä voi löytää joko orkkis lukkolaatikon tai TRD:n lukon.
Halvin uusi lukko taitaa olla tuo Kaaz:
http://id-workz.co.uk/kaaz-limited-slip ... order=DESC
Mielenkiinnolla jään seuraamaan edistystä!
Re: Glanza V -97
Jahas, nyt alkoi sitten vaihelaatikon tienoilta ääntelemään ja todennäköisesti kytkinakselin laakeri vetelee viimeisiä.. paskaan väliin tuli kun olisi paljon muutakin hommaa jota tehdä. Viime päivityksestä nyt ei kummempaa muutakun alusta muutoskatsastettu, kulmat säädetty ja putkistosta joustinputki+keskiänkkä vaihdettu.
Re: Glanza V -97
Onko tämä auto mäntsälässä?
Re: Glanza V -97
Hommaa varalaatikoksi ihan normi starletin tai corollan c150 laatikko, niitä saa muutamalla kympillä. Ajaa asian väliaikaisesti ihan hyvin eikä niin harmita jos menee täysin paskaksi. Erona välitykset ja kapeemmat rattaat, joten ei kestä niin paljoa jerkkua.
Re: Glanza V -97
Siellä tulee silloin tällöin rempattua, onko bongattu vai? Hämeenlinna-Lahti akselilla enemmän.
Ei nyt ihan mahoton homma toi laakerin vaihto jos se nyt se on, pitää vielä tutkia. Varalaatikkoa ei ainakaan tähän hätään olisi tarkoitus vielä hommata, mutta katsotaan.
Re: Glanza V -97
Tomson wrote: ↑22. Aug 2017 10:19Siellä tulee silloin tällöin rempattua, onko bongattu vai? Hämeenlinna-Lahti akselilla enemmän.
Ei nyt ihan mahoton homma toi laakerin vaihto jos se nyt se on, pitää vielä tutkia. Varalaatikkoa ei ainakaan tähän hätään olisi tarkoitus vielä hommata, mutta katsotaan.
Re: Glanza V -97
Laakeri vika paljastui pelkästään jo vaihdelaatikon öljyjä tutkaisemalla.. mistäs nyt sitten varaosia kattelemaan? Synkroja joutuu varmaan vaihtelemaan samalla kun laatikkoa availee. Myydäänkö jossain jotain kokonaisia kittejä moiseen hommaan, jossa olisi enemmänkin tavaraa paketissa? Marmoritiskiltä varmaan saa vain yksittäisiä ja mukavaan summaan
Re: Glanza V -97
Ainakin joskus Idworkz liikkeestä englannista saanut synkroja, laakereita ym. tarvittavia näihin laatikoihin. Myös Tuning developmentsilta kannattanee kysyä josko voisivat hankkia.
Näiden laatikot ovat aika hyvin hävinneet markkinoilta juurikin rikkoontumisien takia
Näiden laatikot ovat aika hyvin hävinneet markkinoilta juurikin rikkoontumisien takia
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Glanza V -97
amayama.com tilasin omaan laatikkoon laakerit, löytyy myös synkrot tuolta.
Alkuperäiset osat, mutta hinta puolet marmoritiskin pyynnistä, vaikka joutuu maksamaan verot+tullit.
Alkuperäiset osat, mutta hinta puolet marmoritiskin pyynnistä, vaikka joutuu maksamaan verot+tullit.
Re: Glanza V -97
Jayjay^^
Hyvä tietää, kiitos tiedosta
Itsekkin pitänee hankkia kun loota kerta on irti.
Ootkos tomson jo löytäny sopivia vanteita tähän?
Hyvä tietää, kiitos tiedosta
Itsekkin pitänee hankkia kun loota kerta on irti.
Ootkos tomson jo löytäny sopivia vanteita tähän?
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Glanza V -97
Mielessä olisi Enkei yamamotot tai rpf1. Hankinta siirtynee sen verran eteenpäin, että tekniikka ja voimansiirto olisi kunnossa
Re: Glanza V -97
Päivitystä, auto taas kulkee! Laakerit, että syncrot vaihdettu nyt laatikosta ja toimii oikein mallikkaasti Jotain räpsyjäkin tuli otettua.
2. vaihteen uusi syncrorengas.
2. vaihteen vanha syncrorengas.. metallipinnalla jo sisältä ja ei minkäännäköistä ominaisuutta enään toimia "jarruna". Onni onnettomuudessa sinäänsä, että laakerit alkoivat pitämään ääntä jotta pääsi vaihtamaan myös nämä samalla
Ja rohinan aiheuttanut laakeri.
2. vaihteen uusi syncrorengas.
2. vaihteen vanha syncrorengas.. metallipinnalla jo sisältä ja ei minkäännäköistä ominaisuutta enään toimia "jarruna". Onni onnettomuudessa sinäänsä, että laakerit alkoivat pitämään ääntä jotta pääsi vaihtamaan myös nämä samalla
Ja rohinan aiheuttanut laakeri.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests