Page 1 of 3

S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:53
by Lavascale
Tuli laitettua tälläinen -98 Racing Edition säxä harrasteautoksi. Auto oli tullessaan suhteellisen vakio niin sisä kuin ulkopuoleltakin. Tarkoitus olisi kohennella tekniikkaa, ajettavuutta ja ulkonäköä hiljalleen. Aikaa tähän on kulunut paljon, mutta mielummin rauhassa ja kunnolla kuin kiireessä sinne päin. Lihavoidut mulla ollessa.

Konepuoli/tekniikka:

* 3" rosteri putkisto
* Rst megan Racing pakosarja
* VAG puolasarja
* Walbro 255lph bensapumppu

* Turbosmart Raceport dumppi
* APEX vapaavirtaussuodatin
* 690x300x75 välijäähy
* Pro Sport ahtopainemittari
* PLX seosmittari
* Akku siirretty konttiin
* Alumiinisyyläri + sähköflektit
* Turbotimer


Alusta/voimansiirto:

* BC-Racing BR coiloverit
* Hardrace säädettävät tukivarret takana (auraus, veto, camber)
* 18" Rota Torque Drift 8,5/9,5" edessä ET25 takana ET28
* BLOX-pyöränmutterit
* Teräspunosjarruletkut HEL


Sisusta&ulkonäkö:

* VX Style korisarja
* Kirkkaat etuvilkut ja smoke sivuvilkut
* 25mm lasikuitulevikkeet takana
* Kouki Spoileri
* DNDperformanceinteriorin ratti + keskiö
* Musta nahkasisusta
* Teetetty mattosarja
* Nismo vaihdekepinnuppi
* Musta vaihdekepin pussi
* 200sx listat
* Violetit mittaristoledit
* Violetit sisustaledit
* Keskikonsolin muovit, ovien muovit sekä käsinoja maalattu
* Ovipahvit verhoiltu violeteiksi
* Aurinkolipat, kattoverhoilun muovit, taustapeilin kehys yms. pisteosaa värjätty mustaksi
* Lattiamatto, kattoverhoilu, kontin matot ja hattuhylly värjätty mustiksi
* Pohja, pyöränkaaret sekä sisustan pellit maalattu kokonaisuudessaan POR-15 maaleilla

* Takalasit tummennettu

Hifit:

* Auto äänieristetty Silent Coatilla 12m2
* HERTZ 5,25" erkat takana

Ja tältähän se sitten tullessa näytti.

Image

Image

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:54
by Lavascale
Ensimmäinen järkevä homma tämän kanssa oli laittaa koko auto ruosteista kuntoon sekä vaihdella samalla alustaan osia. Ruostevaurioita löytyikin autosta todella paljon. Toista koriakin harkitsin hetken, mutta päädyin sitten kuitenkin työstämään tätä pidemmän kaavan mukaan.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:54
by Lavascale
Ensimmäiseksi tulikin tilattua ruostesuojaukseen hyviksi kehuttuja POR-15 litkuja

Image


Hommat lähti käyntiin pohjan ja pyöränkaarien putsauksella. Sen jälkeen sitten pohjat Engine Enamelilla, päälle musta pinnoite. Koko koppa sekä alustan osat saivat saman kohtelun.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Takakelkkaan tuli Powerflexin polyuretaanipuslat

Image

Image

Image

Image

Image

Samalla vaihdeltiin uudet bensatankin kiinnikkeet

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:55
by Lavascale
Alustaan ostin myös BC Racing BR coilit ja kasan Hardracen tukivarsia. Takapyörän laakeritkin oli vaihtokunnossa, joten uusittu.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:55
by Lavascale
Purin myös sisustan atomeiksi tarkoituksena tehdä sama puhdistus ja maalausoperaatio myös korin sisäpuolen pelleille. Jonkin verran joutui myös tänne peltiä uusimaan..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Maalauksen jälkeen auto tuli melkolailla kauttaaltaan äänieristettyä Silent Coatilla. N 12m2 taisi kulua. Ylimääräisiä räminöitä vähemmälle ja mikäli jotain musalaitteita innostuu joskus laittamaan niin ompa sitten erkat valmiina. Tällä ei varmaan juurikaan radalla käydä niin pieni lisäpainokaan ei itseä haittaa.

Image

Image

Image

Image

Näiden päälle tuli laitettua vielä vaimennusvillaa, alkuperäiset kun meni roskiin.

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:56
by Lavascale
Sitten alkoi sisustan muodonmuutos kun jalopuuosat ja kerman värinen sisusta ei miellyttänyt.

Originalin nahkasisustan tilalle tuli mustat samanlaiset.

Image

Värjäsin kaikki sisustan harmaat ja kulahtaneet paneelit, kankaat yms mustiksi.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ovipahvit verhoilin violeteiksi

Image

Image

Samalla vaihdoin myös mittaristoon violetit ledit. Saman värisiä ledejä olisi myös sisustaan laitettavaksi, kunhan keksii mihin ne haluaa sijoittaa

Image

Vaihdekepin pussi vaihtui kerman värisestä mustaan ja vaihdekepin nuppi NISMOon. 200sx listat laitoin ovien alle.

Image

Image

Image

Matot vaihtui teetettyihin

Image

Kyllä se jonkun verran on muuttunut :) Ratti menee vielä vaihtoon ja ainakin lisämittareita pitäis asennella. Muuten alakaa olla jo ihan mieleinen konttori.

Image

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:57
by Lavascale
Tämän kaiken keskellä autoa on hiottu välillä enemmän välillä vähemmän uutta maalia varten. Molemmat ovet sekä kontin luukku menivät vaihtoon ruosteen ja lommojen takia. Taakse tuli ostettua myös 25mm levittävät kuitukyljet.

Image

Image

Korisarjaksi valikoitui sopivan hillitty VX Style. Sen kaveriksi ostin kirkkaat etuvilkut ja smoket sivuvilkut.

Image

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:57
by Lavascale
Kuitukyljet asettuivat paikalleen aika sutjakasti. Niiteillä ja koriliimalla kiinni, kuitua ja kittiä perään.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Spoleriksi valikoitui perus Kouki.

Image

Image

Image

Image

Image

Korisarja on omaan makuun juuri sellainen kuin toivoinkin

Image

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:58
by Lavascale
Putkistoksi valikoitui 3 tuuman ränni. Liekö joku joustopätkä ois laittaa vielä.

Image

Isompi välijäähy tuli myös ostettua ja sovitettua keulalle, täytys hitsuutella kunnolliset kiinnikkeet sille.

Image

Laitettiin (kaveri käytti aivoja kun omat ei riitä) nuo ovien avausmekanismi hilppeet yms paikoilleen uusiin oviin. Hirveä määrä kaikenlaisia muttereita ja ruuvja, peräisin, jostain..Onneksi tärkeimmät oon ymmärtänyt säilöä minigrip pusseihin.. siitä se ruppee kasaantuu. Nyt toimii lukot ja hommat on etenemään päin.

Image

Image

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 19:59
by Lavascale
Ajattelin venakopan kanteen uutta maalia, joten samalla sitten uudet tivarit ja pientä perushuoltoa muuallekin, ylimääräisiä pois ja puhdistusta.

Image

Image

Vielä ei tarvitse isompia jarruja, joten päädyin kunnostamaan vanhat eli vaihtamaan satuloihin tiivisteet ja männät. Siellä olikin osa ihan vaihdon tarpeessa :D

Image

Image

Puhallettuna

Image

Kuvia tästä elvytysoperaatiosta. Nämähän saa myös uuden maalin piakkoin.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Mamasan toimitti teräspunosjarruletkut, violettina tottakai, kohta pääsee näitäkin asentelemaan kun palikat saa maaliin.

Image

Nyt oliskin to do listalla seuraavaksi siis

- Jarrusatuloiden ja venakopan kannen maalaus
- Jarrujen asennus
- Moottorin perushuoltoa ja kaikkien nesteiden vaihto
- Perän ja putkiston paikalleen laitto

Paljoa ei käyntikunnosta enää tosiaan puuttuisi kun jaksais vaan tehdä. Paljon on kyllä tämän projektin aikana tullut opittua ja luojan kiitos on hyviä kavereita, jotka avittavat silloin kun omat taidot loppuu :) Kiitos myös kaikille tätä projektia seuranneille, koetetaan pitää motivaatio taas päällä niin saatais tämäkin joku kaunis päivä taas tien päälle.

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 20:15
by mCoupe
Eipä näy kuvat :(

Re: S14A

Posted: 06. Sep 2017 20:58
by Lavascale
mCoupe wrote:
06. Sep 2017 20:15
Eipä näy kuvat :(
Jep oli vahingossa menny yksityisiksi kuvakansiot. Nyt pitäis rokata taas :)

Re: S14A

Posted: 07. Sep 2017 06:36
by Kaze
Asiallinen evoluutio menossa, ulkokuorella erityisesti. :thumbsup:

Re: S14A

Posted: 07. Sep 2017 23:04
by katiska
Tämmöistä projektia ja rakentelua seuraa kyllä mielellään. :thumbsup: Ei muutakuin juttua ja kuvaa tulemaan aina kun vaan kerrottavaa on. Yhtäänhän tämä ei helpota omaa s14a kuumetta mutta mennään nyt vielä tuolla s13 korilla. Sitä kun jo jokunen vuosi ruuvannu ja rahaa palanu niin eihän siitä enää raski luopua. :lol:

Re: S14A

Posted: 08. Sep 2017 07:23
by AleksiKoppine
Asiallista tekemistä :thumbsup:
Millä maalailit nuo pvc "puu" osat sisustasta?