Page 2 of 3

Re: S14A

Posted: 14. Sep 2017 15:35
by Lavascale
AleksiKoppine wrote:
08. Sep 2017 07:23
Millä maalailit nuo pvc "puu" osat sisustasta?
Jalopuuosat sekä käsinoja vedelty PlastiDipillä. Huomenna toivottavasti saa hakea rojut maalarilta niin pääsis asentelee jarruja. :)

Re: S14A

Posted: 14. Sep 2017 21:43
by AleksiKoppine
Lavascale wrote:
14. Sep 2017 15:35
Jalopuuosat sekä käsinoja vedelty PlastiDipillä.
Ja on kumimaali pysyny? ite tässä arvon millä alkas tekemään SiRiin jalo(viina)puu osat kun ei oikeen nappaa.

Re: S14A

Posted: 16. Sep 2017 09:38
by Lavascale
AleksiKoppine wrote:
14. Sep 2017 21:43

Ja on kumimaali pysyny? ite tässä arvon millä alkas tekemään SiRiin jalo(viina)puu osat kun ei oikeen nappaa.
On. Tarpeeks monta kerrosta ja riittävä kuivumisaika niin pyssyy hienosti. :thumbsup:

Re: S14A

Posted: 16. Sep 2017 14:58
by Lavascale
Tänään sai hakea palikat maalauksesta, ei voi muuta kuin tyytyväinen olla 8-) Tuli tilailtua myös pientä väriehostusta pellin alle, kun täytyyhän öljy/syylärin korkkienkin sopia teemaan. Maalauksen teki KUORTTICUSTOMS jos jotakuta kiinnostelee.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nyt pitäs pari päivää malttaa ja antaa kunnolla kovettua, sitten ois jarruasennuksen aika. :thumbsup:

Re: S14A

Posted: 16. Sep 2017 15:29
by Mystic
Hyvältä näyttää; onneksi saatiin tämä takaisin tänne! :)

Re: S14A

Posted: 25. Sep 2017 19:09
by Lavascale
Jarrut ois nyt paloja ja paria pikkuhilpettä ja kiinnikettä vaille valmiit jatkotoimenpiteisiin.

Image

Image

Image

Image

HELperformancen teräspunosjarruletkutkin löysi paikkansa sieltä mukavasti, muutama uusi pätkä piti laittaa putkeakin.

Image

Image

Image

Image

Kyllä tuo vaan makialta näyttää tuo venakoppa(kin) uusissa väreissä 8-)

Image

Re: S14A

Posted: 01. Oct 2017 14:57
by Lavascale
Jarrupalat löyty motomaatista ja samalla tiluutin nuo asennushilppeet eteen. Lärpyttimet passas hyvin, mutta tapit liian lyhyet ja paksut, joten vanhoilla sitten kiinni.. Taakse ei vaan meinaa mistään löytyä järkihintaan noita lärpyttimiä, 50e kuulostaa suhteellisen suolaiselta kun eteen sai reilulla kympillä. Kultaako ne on? :roll: Perkeleet hävinny vuosien saatossa jonnekin.

Image

Image

Image

Image

Flektikin sai viskon kaverikseen. Alun perin oli tarkoitus ostaa suoraan alusyylärit, sähköflektit yms, mutta nyt kun tarkemmin asiaa ajattelin niin laitetaan nyt auto ajokuntoiseksi näin ja katsellaan sitten taas myöhemmin uutta palikkaa :)

Image

Mites tuon alkuperäisen tuulitunnelin kanssa nyt on, on varmaan laitettava ton viskon kaveriksi? Ei varmaan oo muuten juuri mitään tehoa tolla ropellilla?

Re: S14A

Posted: 01. Oct 2017 18:08
by Kaze
Lavascale wrote:
01. Oct 2017 14:57
Taakse ei vaan meinaa mistään löytyä järkihintaan noita lärpyttimiä, 50e kuulostaa suhteellisen suolaiselta kun eteen sai reilulla kympillä. Kultaako ne on? :roll: Perkeleet hävinny vuosien saatossa jonnekin.
Joo ja tuota satulaa ei taida edes hirveesti muista malleista löytyä vaikkakin yksittäiset osat, kuten tuo jousipelti, voikin olla samoja. Pitäisi vaan tietää missä.
Tuo 50€ kuullostaa orkkis asennussarjan (44080-01P27) hinnalta, Japanissa sama setti vajaan 23€. Harmi kun tuon olisi tiennyt aiemmin, tuollainen pikkupussi olisi hyvin tullut oman tilauksen siivellä.

Lavascale wrote:
01. Oct 2017 14:57
Image

Mites tuon alkuperäisen tuulitunnelin kanssa nyt on, on varmaan laitettava ton viskon kaveriksi? Ei varmaan oo muuten juuri mitään tehoa tolla ropellilla?
Pitää paikkansa.

Re: S14A

Posted: 02. Oct 2018 15:27
by Lavascale
Täytys vissiin tätäkin päivitellä joskus.. :D

Elikkäs juu, jarruremontin jälkeen ruvettiin laittamaan hiljalleen tekniikkaa nippuun (lähestulkoon vakiona, ajatuksena saada ensin auto vain mahdollisimman nopeasti tien päälle). Siellä on nyt sitten huollettu vakioturbo odottamassa isompaan päivitystä ja coolerille hitsuutettiin kiinnikkeet.

Image

Image

Image

Hyvin tuo tuntuu tuonne istuvankin, ei tarvinnu alkaa puskuriakaan leikkelemään :)

Image

Venakoppaan paskarreltiin loiskelevyt takaisin ja uuden tiivarin kanssa takaisin paikalleen.

Image

Polttoainelinjat oli seuraavaksi vuorossa ja sinnehän nekin sitten saatiin. Vähän sinistä taas pohjaan Hardracen tukivarsien kaveriksi :D

Image

Image

Sitten peräöljyjen vaihto ja perän, vetareiden, kardaanin, putkiston ym. hipostelut paikalleen. Laitetaan vielä vertailukuva siihen, mistä aikanaan lähdettiin liikkeelle, kyllä mä sanoisin, että jonkun verran se on muuttunut :D

Image

Image

Image

Image

Samaan aikaan on toki työstelty noita pohjia hissukseen, nyt aletaankin olemaan siinä vaiheessa, jotta voisi laskea hinkkavärin pian pintaan ja siitä sitten kohtapuoliin jatkaa matkaa maalarille... 8-)

Image

Image

Auto tosiaan myös oli ensimmäistä kertaa lähes 6 vuoteen käynnissä tässä jokunen kk takaperin, suuttimissa oli sanomista, muuten kaikki pelas oikein kivasti. Zuikkikselta hain "uudet" käytetyt tilalle ja nyt pelaa asiallisesti. Viime vklp päästiin ensimmäistä kertaa koeajolle ja on se kuulkaa hieno fiilis näin pitkän ajan jälestä päästä taas puikkoihin! :thumbsup: vehkeet toimii ja gummi palaa, tästä on kiva lähteä taas talvella hipostelemaan. Onhan tässä jotain muutakin pientä puuhailtu, mutta tässä pääpiirteittäin ne tärkeimmät. Seuraavaksi tosiaan maalaus ja sisustan kasausta tiedossa :)

Image

Videomateriaalia koeajosta voipi kahtoa instagramin puolelta @_tteijah

Re: S14A

Posted: 15. Jan 2019 10:14
by Lavascale
Tuli nyt sitten kuitenkin ostettua tuonne suoraan alusyyläri flekteineen. Nyt sitten mietinnässä kytkennät, että laitetaanko toinen flekti pakkosyötölle ja toinen napin taakse vai vai mitenkä se olis fiksuinta..?

Image

Image

Näkyypä noissa kuvissa uusi dumppikin soviteltuna, ei ole Turbosmartin voittanutta 8-)

Image

Tuossa viikonloppuna ulkoilutin pikaisesti tätä tallin nurkilla, käy hyvin ja omat ajohalut senkun kasvaa. Onneksi kohta on jo kesä :D

Image

Image

Image

Pohjahommia on tehty pikkuhiljaa mitä kiireiltä ehtinyt ja viikonlopulla ois sitten tarkotus vetää hinkkavärit pintaan :thumbsup: Maalaus lähenee ja jännitys kasvaa sitä mukaa. On siitä niin pitkä aika kun tämän on viimeeksi yksivärisenä nähnyt :)

Image

Image

Image

Image

Joitakin pieniä juttuja on tehty, mm. johtosarjaa siirreltiin pikkuisen parempaan positioon, jospa pysyis ehjänäkin :thumbsup:

Image

Re: S14A

Posted: 15. Jan 2019 12:20
by Kaze
Lavascale wrote:
15. Jan 2019 10:14
Tuli nyt sitten kuitenkin ostettua tuonne suoraan alusyyläri flekteineen. Nyt sitten mietinnässä kytkennät, että laitetaanko toinen flekti pakkosyötölle ja toinen napin taakse vai vai mitenkä se olis fiksuinta..?

Image
Fiksuinta on ehdottomasti jättää se moottorin-/ lämpötilaperustaisen puhallinohjauksen hoidettavaksi. Pakko-ohjaus vie turhaan energiaa ja idean koko tarveperustaisesta toiminnasta vs. visko, katkaisijan takana olevana on taas riski kun se jää kuljettajan huomiokyvyn varaan (motorsporttipuolella ne ovat pääasiassa kakkospilotin vastuulla). :)

Re: S14A

Posted: 21. Mar 2019 17:53
by Lavascale
Unohtunu taas tätäkin päivitellä, mutta nyt ollaan sikäli jännän äärellä, jotta auton saa sunnuntaina hakea maalarilta :shock: Hinkkavärihän vedettiin jo jokunen kuukausi takaperin, ja olihan siinä vielä pohjahommia jonkun verran.

Image

Image

Image

Image

Image

Pari maistiaista väristä, joksi valikoitui lopulta tällainen! Toimii! 8-)

Image

Image

Tässä on samalla tullu opeteltua vähän sähköhommia, seos- ja ahtopainemittareiden asennusta. Onneksi on nää hommat taitava mies, rupes olee niin paljon johtoja, jotta meni kyllä blondilta suurimmaksi osaksi yli hilseen :lol:

Image

Nuille mittareille ostin a pilariin telineen. Loput tulevat mittarit voi sijoittaa sitten vaikka keksikonsoliin. Kuvaa ei vielä asennuksesta ole kun listoja ja tiivisteitä ei ole pystynyt ennen maalausta kasaamaan.

Image

Mittariston ledit on tottakai violetit ja hyvältä näyttääkin omaan silmään.

Image

Sitten kun malttaa ehkä hetken ootella maalin kovettumista (ehkä :D ), pääsee vihdoin laittamaan loput sisustasta. Ja niputtamaan tietysti kaikki korin osat, spoikan, valot..rupee jännittämään miltä tää kokonaisuus tulee näyttämään. :D vanteet toki menee vielä pulveriin, mutta muuten isoimmat olis siinä.

Nämä ois vielä to do listalla:

x Putkea pitää hieman muokata
x Akku pitää ostaa, ehkä Yellow Top tmv.
x Flektien kytkennät
x Hifiasennukset
x lootaöljyjen vaihto


Joku järkevä rattikin pitäs tähän löytää. Violeteilla puolilla ois kiva, mutta ei tunnu löytyvän muuta kuin kiinakuraa :? Ei toki maalauttaminenkaan oo poissuljettu, mutta sais olla ainakin puolisyvää mallia.

Re: S14A

Posted: 24. Mar 2019 09:56
by Lavascale
Muutamia kuvia maalauksesta tässä, ei voi kuin olla tyytyväinen, värivalinta osui omasta mielestä ihan nappiin 8-)

Image

Image

Image

Image

Halusin takavaloihin myös kevyen tummennuksen, joten vesihioin nämä ja vedeltiin sitten lakkaa päälle. Tuli juuri sopiva :thumbsup:

Image

Image

Vanteetkin ois valmiina puhallukseen :) Joku puhtaan valkoinen varmaan valikoituu väriksi.

Image

Re: S14A

Posted: 25. Mar 2019 23:42
by Miro
On kyllä makia väri! 5/5

Re: S14A

Posted: 27. Mar 2019 08:32
by Lavascale
Miro wrote:
25. Mar 2019 23:42
On kyllä makia väri! 5/5
Kiitosta! 8-)

Tässä muutama räpsy lisää. Kohta pääseekin jo aloittamaan koripalikoiden kiinnittämisen :thumbsup:

Image

Image

Kyllä vaan passaa kuin nenä päähän tän värin kanssa tällänen kevyt tummennus. Ei olis ne alkuperäset ollu kyllä juuri minkään näköset :D

Image