Samin päiväkirja JZX100

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Sammyboi » 30. Aug 2019 07:18

Pete wrote:
29. Aug 2019 20:06
Miten Ouluzonelle pääsee ajeleen?
Tuolta katselemaan milloin on vapaata tai oman näköistä menoa.
https://www.ouluzone.fi/kalenteri.html

3.9 alkaen talvi ajat

Ma ja Ti suljettu

arkisin ke-pe 15-19

La-ja su 12-18

Esim 7.9 on tulossa ihan yleinen höntsäpäivä, tähän kannattaa osallistua jos mielenkiintoa riittää. Saman henkistä sakkia tulossa muutenkin ja meno on erittäin rento.

Ajelu tuona päivänä ei maksa mitään. Normaalisti 10e/h ja koko päivä kertamaksuna 30€.(Eli ei mitään)

Kypärä matkaan ja turha roina autosta pois. Yleensä virallisilla ajopäivillä tarkastavat että tavarat on kiinni(akku jne.) eikä autossa turhaa tavaraa.

Alustasuoja on myös hyvä olla matkassa ellei satu olemaan 100% varmuudella kuiva ajoneuvo.

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Pete » 31. Aug 2019 13:22

No helevetti. Pitää lähtiä käymään, tai ainakin kyytille. Äkkiä kemppiperä vaan omaan.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Sammyboi » 31. Aug 2019 14:10

Pete wrote:
31. Aug 2019 13:22
No helevetti. Pitää lähtiä käymään, tai ainakin kyytille. Äkkiä kemppiperä vaan omaan.
En itse pääse paikalle, mutta kaveri on ainakin Hopealla Fairlady Z:lla siellä niin käy sitä jututtaa.

Osta multa tuo 3.9 Torseeni niin saan tilata Distrolta sen 3.7:n. Mikä piti tulla. :D

E: YV laitettu
Last edited by Sammyboi on 02. Sep 2019 12:19, edited 1 time in total.

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Pete » 02. Sep 2019 10:58

Sammyboi wrote:
31. Aug 2019 14:10
En itse pääse paikalle, mutta kaveri on ainakin Hopealla Fairlady Z:lla siellä niin käy sitä jututtaa.

Osta multa tuo 3.9 Torseeni niin saan tilata Distrolta sen 3.7:n. Mikä piti tulla. :D
Aijaa harmi homma, ois ollut mini JZX-miitti.

Itse ajattelin levylukkoa omaan, torsenin tapa on vähän lukottaa miten sattuu, eikä niin kestävä pitemmän päälle. Tosin mulle kyllä käy välitysten puolesta se 3.9, mikä nytkin, joka aivan hyvä R154 kanssa. Tekis mieli ehkä 4.1 eli vielä tiuhempaa, mutta en oo kunnolla driftaillut että en tiedä miten siihen hommaan soveltuu. Hinta?
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Sammyboi » 18. May 2020 10:16

Noniin, näyttää nämä päivitykset aina kerääntyvän tähän kesän korville ja kiitos Coronan, aikaa kotona on enemmän. Aika pusertaa seuraava installaatio, koittakaa jaksaa.

Lapualle prepattiin hyvässä kiireessä reissun jäljiltä ja tarkoituksena oli vetää kaks päivää kaasu pohjassa sen minkä renkaat ja auto kestää.

Auto pelasi muuten hienosti, mutta pienimuotoinen hanskavirhe sattui kun kierrettiin rataa myötäpäivään ja entry radan hitaaseen mutkaan valui pitkäksi.
Image
Tekevälle sattuu ja sitä rataa.

Yksi hyväkin kuva tarttui ennen takalipan menetystä.
Image

Tältä näytti sitten hieman orvompi Markki kahden päivän huudatuksen jälkeen.
Image

Lyhyt pätkä reenivedoista Sunnuntai päivältä.


Tämän reissun jälkeen lumi melkein sateli jo maahan ja auto jäi halliin säilöön odottelemaan korjauksia ja parannuksia tulevaan kesään. Ensimmäisenä aloin haalimaan ehyttä takalippaa. Oemi osa olisi kiva, mutta valitettavasti saatavuuden ja toimituksen takia päädyttiin lasikuituiseen kopioon.
Image

Myös takapuskuri kävi pois paikoiltaan muiden korjausten ja loppujen vaurioiden tutkimisen varalta.
Image

Lippa maaliin ja takaisin paikoilleen.

Image

Lopputulos ei missään nimessä ole mikään 100%, mutta auto alkaa kaipaamaan maalia myös niin monesta muusta kohdasta ikään ja kilometreihin katsoen ja aijon myös jatkossa ulkoiluttaa tätä radalla joten pienet skuffit räjähteneistä renkaista tai muista kömmähdyksistä kuuluu asiaan.

Kun kosmeettiset hommat olivat takanapäin oli aika paneutua tekniikka puoleen. Tiesin että vakioahdin ei näissä älyttömiä kestä ja kilometrejä pyörähti Lapualla jo 200tkm.

Oli aika Turbohuollolle! Uusi vakio keskiö rauta siivillä parannettuna. Vanhassa ahtimessa oli jo hieman päittäisvälystä ja oli ihan hyvä aika hoitaa tuo kuntoon.
Image

Image

Ahtimen vaihdon lisäksi tein täydellisen jakopään uusilla tiivisteillä, VVT-i pyörällä, kampiakselin hihnapyörällä. Viimeisimpänä kommervenkkinä halkaisin venttiilikopan nurkan, ilmeisesti tyhmästi ylikiristämällä sitä vaikka momenttiavaimessa ei ollut kuin 6nm.
Image

Jakopää ja uusia hiluja.
Image

Venttiilikopan korjautin hitsauttamalla.
Image

Sain vihdoin kaiken kasaan ja tarkastettua vuotopaikat kaikesta tästä remontin teosta. Ratapäivät koitti muutaman päivän jälkeen tästä ja tuntui pelaavan, mutta hypätääs hieman ajassa taaksepäin ja katsotaan mitä driver modeja saatiin aikaiseksi perus huollon/korjaamisen lisäksi.

Eli isoin ongelma Toyotan radalla ulkoiluttamisessa oli se että tämmöinen 190cm ja 90kg kaveri ei oikein halua pysyä noissa Toyotan sohvissa, "kovissa" mutka väännöissä. Lääkkeeksi en halunnut mitään kisakuppia vaan pitkään etsiskelin Mitsun Recaroita jotka olisivat sopivan jämäkät, mutta eivät mitkään alennus penkit. Nämä sitten tarttui matkaan Mysticiltä. Asennusta varten hommasin jotkut halvat yleismallin penkin raudat ja voin kertoa että ei kannata. Olisi pitänyt purra hammasta ja tilata 2kpl Briden kiskoja, niin olisi päässyt ehkä hieman vähemmällä muokkaamisella, liukukiskot halusin pitää ja nämä tuli penkkien matkassa mitsun orkkiksina.

Eli tiesin että penkit eivät välttämättä liukukiskojen kanssa tule sopimaan aivan kohdilleen, mutta kun koriin menevät kiinnitykset olivat myös pielessä.. Jouduin siis leikkomaan, poraamaan ja hitsaamaan reikiä eri kohtiin jotta sain kiinnikkeet ensin lattiaan kiinni ja sitten vielä muokata tilaa liukukiskon mekaanista käyttökahvaa varten. En muistele lämmöllä, pari kuvaa tuusaamisesta.
Image

Image

Penkkeihin tuli myös vyöt kuskille jotta voisi keskittyä vain ajamiseen.

Image
Sininen sävy penkeissä ei nyt ole ihan Toyotan sisustaan sopivin, mutta pitkän etsinnän jälkeen ja lompakko edellä täytyy tyytyä. Ajatus maalaamisesta on käynyt mielessä. Keskiosa mustaksi, mutta tämän kestosta ei ole takeita tai kokemusta niin jääköön myöhemmäksi. Ideoita tähän otetaan vastaan.

Illat itseäni viihdyttäen simulaattorilla, huomasin myös sen että jos meinaan pultata itseni tuohon penkkiin pysyvästi kiinni, täytyy vakiolle käsijarrun paikalle tehdä jotain. Jää muuten erittäin hankalaan paikkaan ja sen käyttäminen olisi kankeaa verrattuna entiseen.

Autossa on vain vakio vaijerikäsijarru ja paremmalla kitkamateriaalilla olevat kengät, mutta purenta on ollut tähän asti ainakin aivan riittävä. Halusin tehdä muutoksesta peruutettavan joten ostin vähän putkimateriaalia, halkaisin putken ja hitsasin pari lattaa. Porasin reijät ja pulteilla kiristäen vakiokahvan päälle. Vartena toimii vanha tunkin kahva ja hieman grippiä pitoa varten.
Image

Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä päivityksenä, kuten joku saattoi videolta kuulla. Toyotan ajosta ei jää audiollisesti oikein muuta käteen kuin rengasmeteli. Putkistoa tehdessä tehtiin viimeinen liitos v-bandilla tarkoituksella, jotta voisin tarpeen tullen tehdä siihen vielä muutoksia. Hitsasin sitten 45 käyrän ratapäiviä varten. Erittäin nopea ja helppo tapa saada vähän lisämeteliä, mutta sitten kadulle taas vaimennin paikalleen.
Image

Myös 9.5 vanteet joutivat lainasta ja ovat nyt ajovanteinta takana. Teki auton ulkonäöstä kyllä kertaheitolla miehekkäämmään.
Image

Tässä nyt pääpiirteittäin mitä talven aikana tuli saatua aikaiseksi. Vähältä tuntuu kun kirjoittaa kaiken ylös, mutta päivitykset ja huollot ainakin toivat varmuutta vetää radalla entistä kovempaa ja tästä tulee pienimuotoinen pätkä kunhan saan editoitua gopro matskut kasaan. Siitä todennäköisesti seuraavasssa päivityksessä.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Sammyboi » 19. May 2020 17:06

Kaikin puolin onnistunut reissu. Mitä nyt ahtoputki karkasi kun olin jättänyt sen hieman löysälle. Hieman vauhdin hakua ja tandemi harjoittelua kaverin Fairlady Z:n kanssa.


User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Mystic » 21. May 2020 13:07

Sammyboi wrote:
18. May 2020 10:16
Eli isoin ongelma Toyotan radalla ulkoiluttamisessa oli se että tämmöinen 190cm ja 90kg kaveri ei oikein halua pysyä noissa Toyotan sohvissa, "kovissa" mutka väännöissä. Lääkkeeksi en halunnut mitään kisakuppia vaan pitkään etsiskelin Mitsun Recaroita jotka olisivat sopivan jämäkät, mutta eivät mitkään alennus penkit. Nämä sitten tarttui matkaan Mysticiltä. Asennusta varten hommasin jotkut halvat yleismallin penkin raudat ja voin kertoa että ei kannata. Olisi pitänyt purra hammasta ja tilata 2kpl Briden kiskoja, niin olisi päässyt ehkä hieman vähemmällä muokkaamisella, liukukiskot halusin pitää ja nämä tuli penkkien matkassa mitsun orkkiksina.

Eli tiesin että penkit eivät välttämättä liukukiskojen kanssa tule sopimaan aivan kohdilleen, mutta kun koriin menevät kiinnitykset olivat myös pielessä.. Jouduin siis leikkomaan, poraamaan ja hitsaamaan reikiä eri kohtiin jotta sain kiinnikkeet ensin lattiaan kiinni ja sitten vielä muokata tilaa liukukiskon mekaanista käyttökahvaa varten. En muistele lämmöllä, pari kuvaa tuusaamisesta.

Sininen sävy penkeissä ei nyt ole ihan Toyotan sisustaan sopivin, mutta pitkän etsinnän jälkeen ja lompakko edellä täytyy tyytyä. Ajatus maalaamisesta on käynyt mielessä. Keskiosa mustaksi, mutta tämän kestosta ei ole takeita tai kokemusta niin jääköön myöhemmäksi. Ideoita tähän otetaan vastaan.
Näin vähän aiheen vierestä voin sanoa, että tuollaiset vastaavat penkin raudat mallikohtaisenakaan eivät välttämättä sovi ihan suoraan paikalleen. Briden tai muun valmistajan raudat + kiskot monessa suhteessa siis paremmat, jos rahaa vain on tai/ja muokkaukseen vaadittavat vermeet uupuu.

Nuita Evonkin penkkejä on kyllä maalailtu maailmalla, toki vähän vaihtelevalla menestyksellä. Pintojen kannattaa olla mahdollisimman puhtaat ennen työstöä ja kun maalattavaa ei sinänsä mahdottomia ole, niin katselisin ihan oikeita hommaan tarkoitettuja maaleja. Ensimmäisten kerroksien välissä pintaa on syytä vähän harjata; tuolla estetään sitä ettei pinta jää "koppuralle" tai seeprakuviolle. Toki esimerkiksi VHT:n vinyylimaali on kyllä valmiiksi joustavaa, niin sillä säästyy varmaan ainakin tuolta ensimmäiseltä ongelmalta ihan suoriltakin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Sammyboi » 22. May 2020 09:22

Mystic wrote:
21. May 2020 13:07

Näin vähän aiheen vierestä voin sanoa, että tuollaiset vastaavat penkin raudat mallikohtaisenakaan eivät välttämättä sovi ihan suoraan paikalleen. Briden tai muun valmistajan raudat + kiskot monessa suhteessa siis paremmat, jos rahaa vain on tai/ja muokkaukseen vaadittavat vermeet uupuu.

Nuita Evonkin penkkejä on kyllä maalailtu maailmalla, toki vähän vaihtelevalla menestyksellä. Pintojen kannattaa olla mahdollisimman puhtaat ennen työstöä ja kun maalattavaa ei sinänsä mahdottomia ole, niin katselisin ihan oikeita hommaan tarkoitettuja maaleja. Ensimmäisten kerroksien välissä pintaa on syytä vähän harjata; tuolla estetään sitä ettei pinta jää "koppuralle" tai seeprakuviolle. Toki esimerkiksi VHT:n vinyylimaali on kyllä valmiiksi joustavaa, niin sillä säästyy varmaan ainakin tuolta ensimmäiseltä ongelmalta ihan suoriltakin.
Jostainhan se kiskojen hinta taitaa tulla. 😁

Juuri tuo kohtuullinen ulkonäkö ja kulutus kestävyys arveluttaa kun on tosiaan aika kovan kulumisen paikka. Katto verhoilut ja muut mitkä ei sinällään kohtaa hankausta varmaan helpompia pitää hyvänä, mut juuri joku kulunut maalattu musta ei oikein hivelee silmiä sen enempää kuin tuo sininenkään. 😅

Kiitos kuitenkin vinkki vitosista. Jatkan tän dilemman kanssa ainakin tuonne ens talveen. Katsotaan jos siihen mennessä löytyisi lääke.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100

Post by Sammyboi » 02. Jun 2021 13:37

Jahas. Mihin sitä taas jäätiinkään. :lol:

Maailman meno on vienyt mehuja miehestäkin ja tallilla oli koko viime talven erittäin hiljaista. Toyota jäi viimeisien ajojen jälkeen pitkäksi aikaa peitteen alle odottelemaan sitä kuuluisaa motivaatiota. Käydääs nyt kuitenkin läpi hiukan viime kesän kohokohtia.

Jo lähes höntsätukikohdaksi muodostunutta Lapuan Ala-Talkkari Areenaa kierrettiin kesällä useampaan kertaan. Siitä muistoina pari kuvaa ja kooste meiningeistä. Toyotaa vaivasi hieman mysteeri soft cutti, johon löytyi todennäköisesti selitys myöhemmässä vaiheessa tarinaa.
Image

Olin siis edellisen talven mittaan uusinut lähes kaiken pyörivän jakopään puolelta ja kun tilasin tuota JZ:n dampperia Garage-D:ltä, osoittautui se loppujen lopuksi 2JZ:n dampperiksi. Kyselin tästä sitten heiltä ja lupasivat että sopii yhtälailla 1JZ moottoriin. Lapualla kun tunkkasin autoa huomasin että dampperi oli kihnuttanut jakopään koppaa ja syltännyt muovia koteloon sekä sulattanut osan muovista ulkopuolelle.
Image
Eli sopivuus oli "sinnepäin"
Image
Tein tuosta kopasta sopivamman, putsasin muovimujut pois ja läpsin kaiken takaisin. Onneksi 1JZ:n jakopää on tyhmällekkin helppo niin hommassa ei kauaa nokka tuhissut. Tämän jälkeen soft cutti ei ole enää vaivannut. Samalla kiertelin jäähdyttimeen vähän lisää tiivistystä entisten rapistuessa pois.

Image

Lapuan jälkeen suunnattiin ensimmäistä kertaa Pesämäen Midsummer Madneseille. Toyotaa vaivasi sekä kuumuus että ahtoletkujen irtoilu ja lopulta halkeilu. Kaikki renkaat saatiin kuitenkin ajettua ja tästä reissusta jäi paljon muisteltavaa.
Hiukan kuvasaastetta sekä ajopätkää
Image



Pesämäen jälkeen oli melkein heti perään Makosan ratapäivä jossa tuli ajettua.



Täällä löytyi seuraava löysä paikka kun perästä alkoi kuulumaan ikävää kolahtelua veto pois ja päällä tilanteissa. Arvelin että takakelkan puslat alkavat varmaan olemaan jo ehtoon puolella. Nämä päivitettiin hiukan jäsympiin uretaanisiin.

Image

Ajoista ja huoltojen korjauksista päästiin vähän jo virittämäänkin kun törmäsin sattumalta erittäin paljon kehuttuun Australialaisen kaiffarin tekemään 4 -> 3 tuuman downpipeen keskustelupalstoilla. Joku epäonnekas oli ostanut tämän viritysahtimen perään ja eihän se siihen passanut, joten poistin sen huokeaan hintaan häneltä pois. Nyt on kaikki mahdolliset hengitysmodit tehty mitä vakio-ohjaus antaa periksi. Seuraavaksi pitäisi sitten päivittää moottorin ohjainlaite ja moottorin johtosarja sekä käyttää koko moottori levällään noiden aikaisempien välinpitämättömyyksien takia.
Image

Lapualla käytiin vielä Syksyn viimeisillä Madnesseillä ja siellä Toyo pelasi kuten kuuluukin.
Asensin myös hienot alustavalot kiinalaisista ledinauhoista Need for Speed hengessä.
Huomiona tässä että kaikkialle muualle paitsi Pesämäelle Toyota on ensin ajettu perille, viikonloppu sudittu. Kunnes Sunnuntaina ajettu taas kotiin.
Image

Ratapäivien jälkeen liikkeelle lähtiessä shifteriin ilmestyi huomattava määrä liikettä ja pieni kolahtelu kuului kun moottori vääntyi liikkellelähtöä yrittäessä. Päättelin että moottorin tukikumit ovat varmaan tulleet tiensä päähän. Tämä oli ainut merkittävä asia mitä talven aikana sain korjattua. Muuten ennen kesän ajoja tuli vain tehtyä perus nesteiden vaihdot, tarkastukset ympäriinsä ja renkaiden uusinta.
Image

Image

Tarkoitus on tämä kesä nauttia Toyotalla ajosta ja osallistua niile ratapäiville mitä saadaan järjestettyä. Rajoitukset ovat kuitenkin höllenemässä niin toivotaan että kesä ei ole pilattu kaikkien tapahtumien puolesta. Ainakin Juhannukseen tähdätään ja pino renkaita on jo hankittu Pesämäen kiertoa varten. Toivotaan että on aurinkoinen Juhannus sää :lol:

Image

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Samin päiväkirja JZX100 & JZS147

Post by Sammyboi » 04. Jan 2023 14:32

Niin siinä pääsi käymään että Markki lähti uudelle omistajalle.


Näiden arvonnousu on lähtenyt ihan käsistä ja radalla ajoa olisi tarkoitus jatkaa, mutta kori alkaa olemaan jo niin arvokas että sen pilaamista ei kannattanut enää enempää jatkaa. Auto pääsi onneksi kesäkäyttis virkaan vaikka mielelläni olisin auton itselläni pitänyt, mutta kun rahat eivät riitä kaikkeen oli jostakin luovuttava oman ajamis harrastuksen jatkamiseksi. Auto pelasi kuitenkin hienosti ja metrejä tuli vyönalle taas lisää. Pari ajopätkää viimeisistä kesän karkeloista.

Entrykisa treeniä


Drift Games 15.8.2022 lajittelusuoritus


Markin myynnin jälkeen käännettiin katseet taas Japaniin Nissan Skylinen muodossa, mutta rahtien osoittauduttua tuplaksi normaalista alkoi loppukustannukset nousemaan liian koviksi näiden tuonnin osalta. Pidin kuitenkin silmiä auki ja kyselin muutamaa eri hiljaisessa myynnissä olevaa autoa ja pitkän suostuttelun jälkeen tarttui JZS147 Aristo haaviin.

Image
Noutaessa.

Alusta ratkaisu hyvin saman tyylinen kuin Markissa, Moottorina 2JZ-GTE, vaihteistona GS6-53DZ.
Moottorinohjausta suorittaa Ecumaster
Garretin GTX3582R
Precisionin hukkaportti
Tankissa iso Walbro, 1700 suuttimet, Aeromotiven säädin, Nuken kisko.
Greddyn iso coolerisetti
Öljynjäähdytin
Race moottorikorvat
Kometikin tekemä kardaani.
Vakiojarrut, mutta teräspunosletkut, hydraulikässäri
BC-Racing BR
Etukynkät lyhennetty, RCA:t. Takana säädettävät ylätukivarret
Lukkoperän virkaa toimittaa Torseeni.

Tehtävälistalla
-Hukkaportin paikka modattava pakosarjaan
-Downpipe puuttuu
-Putkisto
-Moottorisähköt kytkemättä/tekemättä loppuun. Johtosarja valmisteltu
-Sisustaa/konehuonetta pitäisi kasailla loppuun.
-Kometikilla teetetty kardaani oli myyntihetkellä hukassa, niin sen teetätys jos ei löydy mistään.

Värinä hopea/musta kaksoisväritys ja sisustana arjen harmaa nahkaisena. Sparcon ratti ja Briden Low Maxit värittää sisustaa muuten.

Image
Konehuone

Vanteita kovasti mietitty Bazreiojen tilalle kun osoittautui että nuo minun sutivanteet jää tähän koriin auttamatta pieniksi.

Rahan menoa on kuitenkin sen verran paljon muuallekin että pärjätään näillä kunnes sopiva setti tulee vastaan. :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests