Page 1 of 2
Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 03. Dec 2019 10:53
by Pöndeix
Laitetaas nyt käyttiksestäkin erillinen topicci niin ei mee taas R32-topicci sekasin
Eli töissä otin vaihdossa tälläsen -04 Crownin vaihdossa, niin itelleenhä se tuli heti lunastettua
Melko alkuperäiskuntoinen kikotin kyseessä lukuunottamatta alustaa ja ryssänmutkilla tehtyä suoraa putkea
Ostohetkellä 176tkm mittarissa
Hyvillä varusteilla:
- Peruutuskamera + pysäköintiavustin
- Tutkat edessä ja takana
- Keyless entry & start
- Kattoluukku
Vähän on puskuri rikki ja muutenkin pientä käytönjälkeä, mutta katotaan mitä tälle keksis talven jälkeen.
Pari kuvaa ostopäivältä.
Pakkohan sitä oli muutama sentti tiputtaa ja laittaa varaston nurkasta
aidot Rotan Torquet alle näin talveks.
Alusta & Vanteet;
- BC Racing BR alusta
- Rota Torque 17"x8"
Konehuone;
- Maalattu sellaseks että itku meinas tulla (Jossain vaiheessa to-do listalla)
- TOM'S poikkituki
To-do-lista;
- Putkisto uusiks
- TT-Thermon osto ja asennus (tehty)
- Puskurin korjaus ja maalaus
- Vaihteiston korjaus (seuraavas viestissä tarkemmin)
- VSC ohittamiselle nappulan virittely näin talveks. (tehty)
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 03. Dec 2019 11:02
by Pöndeix
Ostoiltana sitten aikalailla selviskin mahdollisesti syy, miks vaihdossa tuli.
Vaihteisto hitaasti kiihdyttäessä vaihtaa neloselle, tiputtaa samantien takas kolmoselle ja siihen jääkin jumiin eikä ylemmäs vaihda ilman auton sammuttamista..Kuulemma tehnyt tätä aikaisemminkin ja edellinen omistaja oli vaihteistoöljyt vaihdellukin.
No ei muuta kun auto ylös ja tutkimaan onko solenoidi jumissa. Öljypohja irti ja solenoidia ettimään.
Löytyhän se ja auki asennossa oli. Bräkkäriä ja paineilmaa samalla kun 12v virralla availi. Näytti toimivan paremmin. Mittasin myös ohmit, pitäis olla 8-15ohm ja mitatessa pyöri siinä 14.9-16.9ohm.. No jospa sitä sitten vaan laittas takasin.
Magneetit oli suht puhtaat ja öljykin näytti suht puhtaalta eikä palanut haissu ainakaan omaan nenään juurikaan.
No RVS-litkut samalla sitten sisään ja ajelemaan. Hitto vie, ensimmäiset 300km toimikin hyvin. Sitten alko taas sama rumba, tekee tätä vain hitaasti kiihdyttäessä. Sitten sammuttaa auton ja kiihdyttää kovemmin niin pelaa taas normaalisti. Varmaan pitänee nyörtyä ja kokeilla uudella solenoidilla kun jaksaa
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 04. Dec 2019 09:52
by Sammyboi
Ah, autokaupan aarteita. Aina voi yllättyä. Usein negatiivisesti.
Hyvältä vaikuttaa kuitenkin ja nämä crownit on kyllä hienoja ilmestyksiä, harmittavasti vaan niihin ei oikein ole säästömallin tekniikkaa kuin uudemmassa päässä.
Ootko mittaillut kulutuksia näin talviajossa?
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 04. Dec 2019 15:22
by Pöndeix
No aika harvoin onneks mitään pommeja tulee vaihdossa, mutta tää nyt vähä ärsyttää että vielä itelle kosahti huono säkä
Yllättävänki pienellä näin iso laiva liikkuu, kulutus pyöriny täysin sekalaisessa ajossa 8l-10l/100km eli 10km-12km/l
Käytiin yks päivä Lahti-Porvoo-Lahti reissu pienempiä teitä pitkin niin 7,7l/100km. Täähän siis tosiaan 3.0l eli 3GR-FSE moottorilla.
Haaveena olis kyllä tän jälkee uudempi hybridi
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 12. Dec 2019 16:05
by Pöndeix
Tuli TT-Thermo asenneltua.
Tälläinen kompakti lämppäri kyseessä:
Ei muuta kun poikkituki pois ja vähän katsomaan että mihin väliin tunkis. Crownissa hieman hankala kun syyläriltä kaikki vesiletkut käytännössä kanteen ja kannestakin sitten sisäkennolle eli ei oikein letkuja missään matalalla ole valmiiksi. Thermo pitää asentaa mahdollisimman alas järjestelmään ettei jää ilmaa pahaan kohtaan.
Koneen päällismuovi sekä ilmanputsarikotelo pois niin alkoi hahmottua hyvä paikka lämmittimelle. Eli tuossa kotelon alapuolella runkopalkin kylkeen mahtuisi kivasti.
Sisäkennon menoletku (vasen kuvassa) on todella lyhyt eikä mitenkään fiksusti saisi lämmitintä tuohon väliin. Jälkimmäisessä kuvassa letku irti.
20mm sisähalkasijalla olevaa letkua 2m hakemaan ja takas työmaalle.
Tässä vaiheessa lämmitin suunnitellulle paikalle ja sitten letkut lähdöistä sopivan mittaisiksi.
Tässä vaiheessa sitten kännykän akku päätti loppua, joten kuvat jää vähän vajaaksi. Kuitenkin pistoke löysi paikkansa puskurista hyvästä kohtaa ja sisähaarotuksen johdolle löytyi hyvä reitti akun takaa läpivientikumista.
Tämän jälkeen kaikki kasaan, nesteet koneeseen, auto käyntiin ja ilmailua. Tänä aamuna olikin eka testi ja lämmöt oli jo mittaristossa valmiiksi alatason yläpuolella lähtiessä
Pitää ottaa järkyttävästä konehuoneesta kuva kun muistaa, asennus kuitenkin suhteellisen huomaamaton.
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 20. Dec 2019 15:25
by Pöndeix
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 01. Jan 2020 17:37
by Pöndeix
Ei mitään kummempaa oo tapahtunu, mut driftinappula tuli väsättyä
Eli aika simppeli, eikä tarvii maksaa 300e TRD:n nappulasta vaikka se vähemmä sytyttää mittaristoo valoja.
Ratin takaa muovit pois, korkeudensäätömoottorin vieressä harmaa iso liitin. Kuvassa vasemmalla puolella oleva valkoinen johto poikki ja katkaisija väliin.
Ei muuta ku sladimaan.
Tuli käytyä vklp turussa ja samalla tehtyä kulutusennätys. 14.5km/litra eli 6.89l/100km.
Matkaa edes takas reilu 500km, kuva räpsästy 5km ennen lahtea.
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 01. Jan 2020 21:55
by Pete
Omaankin Crowniin tuli aikoinaan tehtyä heti tuo sudittelumodi. Jostain Venäjältä löyty google kääntäjällä tieto. Just saman napin ja samaan paikkaan laitoin.
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 02. Jan 2020 08:48
by Sammyboi
Yllättävän sievästi kyllä kulkee.
Luisunappi olisi kova omaan Markkiinkin, mutta olen tyytynyt releen irroittamiseen kun haluan että abs:t ei ole myöskään päällä radalla ajaessa. Liekköhän olisi yhtä simppeli tuossa vanhemmassa Tojossa?
Onko Pete tehnyt Chaserille vielä juttuja?
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 02. Jan 2020 12:05
by Pöndeix
Pete wrote: ↑01. Jan 2020 21:55
Omaankin Crowniin tuli aikoinaan tehtyä heti tuo sudittelumodi. Jostain Venäjältä löyty google kääntäjällä tieto. Just saman napin ja samaan paikkaan laitoin.
Mä kääntelin harakanvarpaista englanniks
Markeist en tiiä, mut esimerkiks edellisen koriseen Crowniin on vielä parempi systeemi vetää katkasija väliin. Kai markkiinki ohjeet löytyy ja veikkaisin että aikalailla samaa kaavaa menee kun muissakin, eli helposti.
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 03. Jan 2020 16:55
by Pete
Sammyboi wrote: ↑02. Jan 2020 08:48
Luisunappi olisi kova omaan Markkiinkin, mutta olen tyytynyt releen irroittamiseen kun haluan että abs:t ei ole myöskään päällä radalla ajaessa. Liekköhän olisi yhtä simppeli tuossa vanhemmassa Tojossa?
Onko Pete tehnyt Chaserille vielä juttuja?
Ite en jaksanut alkaa pultattua relettä irrottelemaan Chaserista vaan suoraan sen ison liittimen otan pois abs-murikasta. En oo perehtynyt saisko jotenkin katkaisijalla pois pelistä. Oishan se kätevä.
En oo muuta isompaa tehnyt kuin täyden "oem" laatikkoswapin, puuttuu vain jalkatuki enää. Toki huoltoja tehnyt yms. Katsoa tässä taloremontin jälkeen jos olis rahkeita 2wayihin mutta Japanista tulossa BR9 Legacy niin siihenkin pitää varata monta tonnia tuonti- ja rekisteröintikuluihin.
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 25. Apr 2020 13:44
by Pöndeix
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 27. Apr 2020 09:01
by Sammyboi
Paljon paremmin pasaa kyllä jälkimmäiset vanteet alle!
Hieno kokonaisuus muutenkin tosiaan kun fiksailee vaan pikkujutut vielä pois.
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 21. Jul 2020 21:14
by Turbojimmy
Ei seeveli, mä olin kyseisen crownin ensimmäinen omistaja suomessa
minä tuohon sillon bc racing alustan laitoin, putkesta otin sillon jälkimmäiset katit poijjes mikään muu putkesta ei ole omaa käsialaa
konehuoneen muovit maalasin pelkästään valkoiseksi mulla ei tuo laatikko temppuillut kyllä
Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 01. Oct 2020 12:32
by jonim1
Turbojimmy wrote: ↑21. Jul 2020 21:14
Ei seeveli, mä olin kyseisen crownin ensimmäinen omistaja suomessa
minä tuohon sillon bc racing alustan laitoin, putkesta otin sillon jälkimmäiset katit poijjes mikään muu putkesta ei ole omaa käsialaa
konehuoneen muovit maalasin pelkästään valkoiseksi mulla ei tuo laatikko temppuillut kyllä
Tuliko muuten ongelmia muutoskatsastuksessa? Itselläni vähän vastaava Crown Majesta ja mietin tuota nelipyöräsuuntaustodistusta, että tuleekohan sen kanssa mitään ongelmia. Onko noissa paikoissa yleensä noiden säätöjen ohjearvoja?