Re: Pöndeixin Crown Athlete
Posted: 02. Oct 2020 08:23
Eipä tässä ole kummempia autolle tehty kesällä, kovaa ajoa ja sitä rataa. Kulutusennätys tuli tehtyä Lahti - Kalajoki - Lahti reissulla. 6,7l/100km
Koko kesän huutaneen vasemman takapyöränlaakerin tuossa vaihdoin (SKF VKBA 6955) ja sitten alkoikin vaihteisto taas v*ttuilemaan. Tekee taas samaa kun aikaisemminkin, eli hitaasti kiihdyttäessä vaihtaa 3-4, pamahtaa takaisin 3 ja jää jumiin sitten. Auton sammuttaa ja käynnistää, ajaa "manuaalina" niin toimii taas. Rivakammin kiihdyttäessä vaihtaa normaalisti myös D-asennolla..
Keväällä tuli putsailtua temppuileva solenoidi vikakoodin mukaan. Tähän asti toimi ihan ookoo, mutta taisikin olla vain ensiapua jollekin muulle vialle.
Tässä sitten tullut Lexus puolelta selviteltyä ahkerasti, mistä kyseinen ongelma voisi johtua (minähän en automaattilaatikoiden sielunelämää ymmärrä lainkaan). Enkä nytkään osaa näitä suomeksi edes selittää, mutta ilmeisesti jonkinasteisena tyyppivikana näissä a750e ja a960e jne laatikoissa on että Valve bodyn päätytulpat alkavat falskaamaan ajan saatossa ja näin ollen paineet tippuu.
Tilasin sitten jenkkilästä setin päätytulppia ja kokeilisi olisiko vika niissä. Jos ei auta niin pitäis varmaan kaikki solenoidit uusia ja tutkia vielä enemmän.
Koko kesän huutaneen vasemman takapyöränlaakerin tuossa vaihdoin (SKF VKBA 6955) ja sitten alkoikin vaihteisto taas v*ttuilemaan. Tekee taas samaa kun aikaisemminkin, eli hitaasti kiihdyttäessä vaihtaa 3-4, pamahtaa takaisin 3 ja jää jumiin sitten. Auton sammuttaa ja käynnistää, ajaa "manuaalina" niin toimii taas. Rivakammin kiihdyttäessä vaihtaa normaalisti myös D-asennolla..
Keväällä tuli putsailtua temppuileva solenoidi vikakoodin mukaan. Tähän asti toimi ihan ookoo, mutta taisikin olla vain ensiapua jollekin muulle vialle.
Tässä sitten tullut Lexus puolelta selviteltyä ahkerasti, mistä kyseinen ongelma voisi johtua (minähän en automaattilaatikoiden sielunelämää ymmärrä lainkaan). Enkä nytkään osaa näitä suomeksi edes selittää, mutta ilmeisesti jonkinasteisena tyyppivikana näissä a750e ja a960e jne laatikoissa on että Valve bodyn päätytulpat alkavat falskaamaan ajan saatossa ja näin ollen paineet tippuu.
Tilasin sitten jenkkilästä setin päätytulppia ja kokeilisi olisiko vika niissä. Jos ei auta niin pitäis varmaan kaikki solenoidit uusia ja tutkia vielä enemmän.