Gti Almera
Posted: 30. Jan 2020 20:57
Moromoro!
Kait minäkin kun muutkin. Elikkä reilu kuukausi sitten aloin tuumailemaan Maximan tilalle pienempää käyttöautoa... Pitkään etsin ja pariin kertaan turhauduinkin kun ei vaan löytynyt sopivaa. No kaveri sitten vinkkasi että Nettiautossa olisi Almera Gti myytävänä. Auto alkoi kiinostamaan ja hetken tuumailin että mitenhän saan järjestettyä itteni liki 300km päähän... Kyydit sain sovittua ja lähdettiin katsomaan Almeraa Savoon. Tekniikka jo itsessään kiinosti koska sr20de mihin laitettu peltisarja jonka jatkeeksi rakennettu 2.5" putkisto ilman kattia yhdellä vaimentimella, kannelle kuulemma tehty jotain mutta ei sen enempää tietoa että mitä ja sintterikytkin vaihdettu vakion tilalle. Myyjä kovasti yritti väittää että 200hp olisi koneessa potkua mutta en jaksa uskoa moiseen. Alustaakin on hieman päivitetty nimittäin Bilsteinin B4 iskarit ja Eibach madallusjouset mitkä tuli positiivisenä yllätyksenä paikan päällä. Auto lähti sitten matkaan mukaan koska vaikutti ihan fiksulta kokonaisuudessaan eikä ruostettakaan paljoa näkynyt. Mukaan sai vielä uuden tuulilasin, asennussarjan lasille ja tottakai katin että saa päästöt leimalla
Noh tottakai "uudesta" autosta ollaan aina tohkeissaan ja autoa hieman tutkiessani huomasin että paksin vehoilut olleet joskus irti ja vähän repsottaa. Otin sitten verhoilut auki ja huomasin että joku "ammattimies" on vähän paikkaillut pyöräkoteloa... No siinäkohtaa sanomattakin selvää että aukihan se paikka on otettava ja katsottava mitä sieltä löytyy ja miten on hitsattu. Ruuvimeisselillä pellinreunaa taivuttamalla ja pihdeillä nykäsemällä paikka irti, ei siis ollut edes kunnolla hitsi sulanut peltiin
Siintä sitten sisutaa purkamaan ja ympäristöä tutkimaan. Pehmeää tuntui olevan joten varaudutaan että tehdään koko sisälokari uusiksi. Ei muutakuin tuumasta toimeen ja mätää peltiä pois
Jotta homma ei kävisi niin tylsäksi niin siirrytään välillä etusiipien pariin. Oli oikean puolen etusiivessä vilkun alapuolelle ilmestynyt vähän kuprua ja reikä. Arvastin heti että roskaahan siellä varmasti on mikä päässyt muhimaan ja mädännyttämään siiven. Siipi siis irti koska uudet tulee kuitenkin tilalle.
Tässävaiheessa ei oikein enempää voinut etusiiville tehdä joten seuraavaksi paksin kansi työstöön. Joku fiksu on joskus liimannu rekisterikilven muovin kanteen sikafleksillä kiinni... Noh se kyllä irti lähti ehjänä kun vähän käytti mielikuvitusta ja mattoveistä Alta kuitenkin paljastui yllätys...
Homma jatkuu kun saan tilattua uudet etusiivet ja takakaarien korjauspalat. Aikaa ja vaivaa tämä projekti vie mutta toivonmukaan tästä vielä peli tulee
Kait minäkin kun muutkin. Elikkä reilu kuukausi sitten aloin tuumailemaan Maximan tilalle pienempää käyttöautoa... Pitkään etsin ja pariin kertaan turhauduinkin kun ei vaan löytynyt sopivaa. No kaveri sitten vinkkasi että Nettiautossa olisi Almera Gti myytävänä. Auto alkoi kiinostamaan ja hetken tuumailin että mitenhän saan järjestettyä itteni liki 300km päähän... Kyydit sain sovittua ja lähdettiin katsomaan Almeraa Savoon. Tekniikka jo itsessään kiinosti koska sr20de mihin laitettu peltisarja jonka jatkeeksi rakennettu 2.5" putkisto ilman kattia yhdellä vaimentimella, kannelle kuulemma tehty jotain mutta ei sen enempää tietoa että mitä ja sintterikytkin vaihdettu vakion tilalle. Myyjä kovasti yritti väittää että 200hp olisi koneessa potkua mutta en jaksa uskoa moiseen. Alustaakin on hieman päivitetty nimittäin Bilsteinin B4 iskarit ja Eibach madallusjouset mitkä tuli positiivisenä yllätyksenä paikan päällä. Auto lähti sitten matkaan mukaan koska vaikutti ihan fiksulta kokonaisuudessaan eikä ruostettakaan paljoa näkynyt. Mukaan sai vielä uuden tuulilasin, asennussarjan lasille ja tottakai katin että saa päästöt leimalla
Noh tottakai "uudesta" autosta ollaan aina tohkeissaan ja autoa hieman tutkiessani huomasin että paksin vehoilut olleet joskus irti ja vähän repsottaa. Otin sitten verhoilut auki ja huomasin että joku "ammattimies" on vähän paikkaillut pyöräkoteloa... No siinäkohtaa sanomattakin selvää että aukihan se paikka on otettava ja katsottava mitä sieltä löytyy ja miten on hitsattu. Ruuvimeisselillä pellinreunaa taivuttamalla ja pihdeillä nykäsemällä paikka irti, ei siis ollut edes kunnolla hitsi sulanut peltiin
Siintä sitten sisutaa purkamaan ja ympäristöä tutkimaan. Pehmeää tuntui olevan joten varaudutaan että tehdään koko sisälokari uusiksi. Ei muutakuin tuumasta toimeen ja mätää peltiä pois
Jotta homma ei kävisi niin tylsäksi niin siirrytään välillä etusiipien pariin. Oli oikean puolen etusiivessä vilkun alapuolelle ilmestynyt vähän kuprua ja reikä. Arvastin heti että roskaahan siellä varmasti on mikä päässyt muhimaan ja mädännyttämään siiven. Siipi siis irti koska uudet tulee kuitenkin tilalle.
Tässävaiheessa ei oikein enempää voinut etusiiville tehdä joten seuraavaksi paksin kansi työstöön. Joku fiksu on joskus liimannu rekisterikilven muovin kanteen sikafleksillä kiinni... Noh se kyllä irti lähti ehjänä kun vähän käytti mielikuvitusta ja mattoveistä Alta kuitenkin paljastui yllätys...
Homma jatkuu kun saan tilattua uudet etusiivet ja takakaarien korjauspalat. Aikaa ja vaivaa tämä projekti vie mutta toivonmukaan tästä vielä peli tulee