Eetun S13 rb25det

Omien autoprojektien esittely.
epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 04. Nov 2020 18:22

kansi haettu kansityöstä, iso kiitos vaan sinne. eli nytten on supertechin ylikokoset venttiilit, isommat seetipinnat ja tuo yksi seetin paikka korjattu. nyt on semmoset seetit ettei lähde karkuteille isommillakaan lämmöillä. on muuten kannelle tullu hintaa, tossa mietin jo että olisko pitäny vaan laittaa kutos moottoriakin tänne mutta onpahan nyt rakennettu ca18..

Image

Image

Image

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 07. Nov 2020 20:30

muistaakseni samat arp kannenpultit mitä viimeks mut nää uudet on paksummat eli pelkkää plussaa. ei oo kyl koskaan ollu ongelmaa ettei kansi pysyis kiinni 3bar paineillakaan. erittäin toimiva lohko tää CA18.
ei muutaku kansi kiinni ja osat takas paikoilleen.

Image

Image

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 12. Nov 2020 17:46

moottori olis nytten kasattu ja nostajien shimmausta vailla.

Image

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 14. Nov 2020 20:20

tän näkönen kytkinlinjasta tuli. en löytäny suoraa liitintä an3-kova putki niin siin on pari adapteria välissä. ei mikään nätti mutta tähän varmasti palaan myöhemmin paremmalla linjalla.

Image

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 75
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by Kremilin » 15. Nov 2020 05:11

Eihän toi nyt paha jos pari adapteria, muuten ihan jees, ja eikös toi nyt jäää kumminkin jopa katsastusHENKILÖLLEKIN piiloon?

Paljoa toi kansi virtasi?

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 15. Nov 2020 18:31

Kremilin wrote:
15. Nov 2020 05:11
Eihän toi nyt paha jos pari adapteria, muuten ihan jees, ja eikös toi nyt jäää kumminkin jopa katsastusHENKILÖLLEKIN piiloon?

Paljoa toi kansi virtasi?
nojoo menettelee. kannen virtausta ei oo mitattu näillä isommilla venttiileillä, mut vakio venoilla ja tehdyilla kanavilla 282hp/11mm ja pakopuoli 65% siitä. ihan vakio kansi tais olla jotain 220-230hp luokkaa noilla nostoilla mutta en yhtään muista varmaksi kun ei ole dokumenttia mulla siitä.
eihän toi tietenkään oo mitään verrattuna evojen ja subarujen tehtyihin kansiin missä ollaan jossain 330hp suunnilla, ne nyt on omaa luokkaansa

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by Anttihhhh » 15. Nov 2020 21:43

eiks pakopuolta ois kannatanu tehä vähä paremmin virtaavake, esim 80% imusta, vai onko kaivettu niin paljo ku saa?
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 15. Nov 2020 22:27

Anttihhhh wrote:
15. Nov 2020 21:43
eiks pakopuolta ois kannatanu tehä vähä paremmin virtaavake, esim 80% imusta, vai onko kaivettu niin paljo ku saa?
käsittääkseni pakopuolen ei tartte virrata läheskään samalla tavalla, sellanen 70% yli ei ole tarvetta. pakokaasut kyllä poistuu sieltä.
siitä en tiedä mikä tommosen ca kannen ultimaattinen huippulukema on mutta noita eri ca-kannen kanavia jonkun verran nähneenä niin kyllä noi kanavat on sieltä isoimmasta päästä.

nomut ihan mielenkiinnosta onko sul heittää tähän yhtään kuvaa tai linkkiä tommosesta että joku olis tehny 80% pako kanavan? Siellä ku on tarkoituksella pienemmät venat ja kanavan koko..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by Anttihhhh » 16. Nov 2020 19:35

Kuvaa en laita, mut itellä meni 77% ja tiiän semmosii mitkä menee 100% myös
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 16. Nov 2020 20:31

Anttihhhh wrote:
16. Nov 2020 19:35
Kuvaa en laita, mut itellä meni 77% ja tiiän semmosii mitkä menee 100% myös
jaa millä nostolla? onhan mullaki tossa 87% 4mm nostolla.

eihän se sun rb kansi muistaakseni edes virrannut kummosesti kun muistaakseni pistit siitä faseen tai jonnekki ryhmään jotain joskus. melkeen vakio kokoset kanavatkin jos en ihan väärin muista..

jos edes teoreettisesti meinaa saada 100% imupuolen virtauksesta pakopuolelle niin se meinaa sitä että siellä olis samankokoset venttiilit sekä imu että pakopuolella sekä laipan kohdalla kanavan pinta ala saman verran kaiken muun lisäksi joten not gonna hapen..

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by Anttihhhh » 16. Nov 2020 23:39

ihan max nostolla... Sähää tunnut tietävän hyvin nää kannen virtaus mahdolisuudet nii eikai siinä. 65% paskempi vakio mut tää keskustelu oli tässä kun rupesit taas heti rehaamaan yksinkertaisen kysymyksen jälkeen :D
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 17. Nov 2020 08:13

Anttihhhh wrote:
16. Nov 2020 23:39
ihan max nostolla... Sähää tunnut tietävän hyvin nää kannen virtaus mahdolisuudet nii eikai siinä. 65% paskempi vakio mut tää keskustelu oli tässä kun rupesit taas heti rehaamaan yksinkertaisen kysymyksen jälkeen :D
Selvä, herra vakio kansi tapissa.

Tässä on nyt kuva sun 77% "virtaavasta" pakokanavasta, kopioitu facesta(rb25 kansi kyseessä). Täähän nyt on enemmänkin ainoastaan siistitty vakio kanava, jos sitäkään että aika erikoisia virtauslukuja. Virtausmittaus paperia odotellessa..
Ei jooko sotketa enempää tätä mun topiccia, jatketaan vaikka yv:llä.

Image
Last edited by epeli^^ on 17. Nov 2020 18:09, edited 1 time in total.

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by epeli^^ » 17. Nov 2020 18:07

seetipinnat sekä venttiilit vaihtu jotenka kannen shimmaukset menee uusiksi. noi kuppimallin shimmit on harvinaisempia siinä mielessä ettei voi esim moottoripyörän shimmejä käyttää kuten tuossa rb25 kannessa mikä olis erittäin paljon halvempaa (300kpl lajitelma tais olla jonkun 40e). nää olis tomeilla jonkun oliko vitosen kappale plus toimituskulut ja tullit sun muut postin lisämaksut nykyään jotenka en ole itelle hommannut noita varastoon ylimääräisiä.
elikkä välyksen mittausta ja shimmit mukaan, kävin tuolla samassa paikassa missä kannen kanavat on tehty niin päivittämässä shimmit sopiviin.

Image

Image

Image

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by Anttihhhh » 17. Nov 2020 18:28

epeli^^ wrote:
17. Nov 2020 08:13
Anttihhhh wrote:
16. Nov 2020 23:39
ihan max nostolla... Sähää tunnut tietävän hyvin nää kannen virtaus mahdolisuudet nii eikai siinä. 65% paskempi vakio mut tää keskustelu oli tässä kun rupesit taas heti rehaamaan yksinkertaisen kysymyksen jälkeen :D
Selvä, herra vakio kansi tapissa.

Tässä on nyt kuva sun 77% "virtaavasta" pakokanavasta, kopioitu facesta(rb25 kansi kyseessä). Täähän nyt on enemmänkin ainoastaan siistitty vakio kanava, jos sitäkään että aika erikoisia virtauslukuja. Virtausmittaus paperia odotellessa..
Ei jooko sotketa enempää tätä mun topiccia, jatketaan vaikka yv:llä.

Image
No eihän toi kansi virtaakkaa mitää kun vapari miehen tekemä :D mullon toinenki kansi mut mä en laita niist juttuu kun ne on "speciaali" top secret juttuja :D
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 75
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Eetun S13 CA18DET

Post by Kremilin » 18. Nov 2020 16:35

Lisää vettä kiukaalle mutta eikös se vaparissa ole vielä tärkeämpää kuinka virtaa..

Paljos sulla piti välykset olla?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests