Pöndeixin GRS214

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
User avatar
Pöndeix
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 476
Joined: 18. May 2012 08:45
Location: Lahti

Pöndeixin GRS214

Post by Pöndeix » 11. Nov 2021 16:48

Kai sitä vois tästä nykyisestäki käyttiksestä tehä topicin kun tuttuun tapaan ei ihan orkkiksena pysy :lol:

Autohan on siis Toyota Crown Athlete G (GRS214 eli 3.5l V6 2GR-FSE, tuttu edellisistä korimalleista, jonka jatkeena 8-portainen automaattivaihteisto) 8-) Japanin huutokaupasta tarttui haaviin 129tkm mittarissa ja kuntoluokitus 4/B.

Toyotassa oli ne varusteet mitä itse eniten toivoin eli kattoluukku, mustat nahat lämmityksellä sekä ilmastoinnilla, peruuuskamera, keyless, imuovet, adaptiiviset bi-xenonit jne ja värinä oma henkilökohtainen suosikki eli helmiäisvalkoinen 8-)

Tässä kuva suoraan Hangosta pihaan saamisen jälkeen.

Image

Nykyisen lainsäädännön sekä noiden adaptiivisten valojen takia eipä tarvinnut leimalle tehdä mitään (valokuvio ei katsurin mukaan noussut vastaantulijoiden puolelle vaan näiden valokuvio on jokin tietty sakara tms mikä hyväksytään), tässä vaiheessa kerkesin 1000km ennen katsastusta ajella ja testailla. Ei muuta kuin leimalle ja hyväksytyt paperit tuli suoraan :thumbsup:

Image

Noh, kyllähän te jo tiedätte mitä sitten tapahtu. Vanteet ja alustanhan tilasin pari viikkoa ennen Toyotan satamaan saapumista..

Käyttöautosta kun puhutaan ja halusin uudet vanteet niin alle valikoitui Japan Racingin JR23, joissa speksit 8,5/10.5 x 20 ET20/30. Nämä osukin aika kohdalleen ilman auton näkemistäkin. Olisin halunnut eteen 9", mutta niissä toimitusaika olisi ollut Tammikuun lopulle vasta.

Image

Image

Image

Image

Tässähän päästiinkin sitten siihen lausahdukseen, että "kyllä se perkele madallusta kaipaa!"
Ja lääkettä odottelinkin sitten reilu 4 viikkoa..Tässä välissä kerkesin ottaa persuksista badget pois ja parani omaan mieleen hienosti :thumbsup: Välissä myös perinteinen maahantulohuolto, öljyt + suodattimet ja tällä kertaa sekä moottoriin että vaihteistoon RVS-käsittely. Niin ja kaikkien lasien tummennus kanssa hoitui.

Sittenhän se odotettu paketti saapui, eli D2 pussit, tarkemmin esiteltynä Super Pro mallisarjaa eli jokaiseen kulmaan erillissäätö, kaukosäätökapula ja 4 muistipaikkaa :)

Sitten vähän jo mallailua että miltä näyttää:

Image

Kompura, säiliö ja kaikki elektroniikka mahtuu erittäin hyvin tuohon syvennykseen, jossa hybridimallien akusto sijaitsee :thumbsup: Harkitsin myös laittamista varapyöräkoteloon, mutta onhan nuo kivannäköiset ja silti konttiin jää "normaalitila" vielä vapaaksi.

Tähän hätään ei juuri asennuksista ihmeempiä kuvia löydy, paineilmalinjat oli helppo vetää sisäkautta sähköjen kera.
Pussien asennuksen yhteydessä tuli myös kaaret massattua ja kotelosuojaa laitettua kaikkialle minne sai helposti. Samalla kun nosturilla oli niin tuli laitettua uudet Brembon jarrupalat eteen sekä taakse sekä vähän herkistelyä varsinkin etusatuloita.

Image

Image

Takapäähän tippuikin sitten suoraan vanteen lipan päälle :lol: Mutta kylläpä alkoi kruunu näyttämään heti enemmän itseni tyyliseltä...

Image

Image

Takapään camber-ongelmaan löytyikin tietenkin hetivalmis ratkaisu eli Hardracen tukivarret tilasin, mutta nyt kirjoitushetkellä ovat Toyotan takakontissa eikä niille kiire olekaan sillä talvivanteet hoitivat ongelman.

Image

Tässä tämän hetkinen nykytilanne talvivanteilla ja länässä:

Image

Tulevia suunnitelmia on tietenkin etupään hoitelu, sillä ala-asennossa makaa ylätukivarsien varassa ja alemmas pitää aina päästä. Tähän varmastikin tulee talven aikana etsittyä 3cm lyhyemmät olka-akselit, säädettävät ylävarret jne. Ja takapäähän odotteleekin cambervarret jo.

Muita ulkonäöllisiä suunnitelmia tulee olemaan samaa kuin edellisessä;
- Lippa katon jatkeeksi
- Kontin lippa
- Puskurin alle lippaa

Katsotaan mitä tälle keksii Skyllen ohella :mrgreen:
-What is power without control- K.Tsuchiya-
Lätkätietäjä 2014
Skyline R324 GTS-T
Image

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Pöndeixin GRS214

Post by Sammyboi » 15. Nov 2021 07:32

Tästä korimallista olen itsekkin haaveillut!

On kyllä komee mitä nyt JR:t laittaisin roskiin, mutta nämä nyt on niitä makuasioita taas :lol:

User avatar
Pöndeix
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 476
Joined: 18. May 2012 08:45
Location: Lahti

Re: Pöndeixin GRS214

Post by Pöndeix » 16. Nov 2021 13:51

No juu, omaan mieleen käyttikses saa ollaki kinkit. Skylles on Workit ja se saa riittää ku harrasteet on eriksee :D
-What is power without control- K.Tsuchiya-
Lätkätietäjä 2014
Skyline R324 GTS-T
Image

User avatar
Pöndeix
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 476
Joined: 18. May 2012 08:45
Location: Lahti

Re: Pöndeixin GRS214

Post by Pöndeix » 17. Nov 2021 11:38

Eilen tuliki sitte heivattua takapöntöt pois ja suoraa tilalle, nyt on 6/5 mörinät ja alkaa V6 kuulumaan 8-)

Image

Image

Image

Image

Image

Aika tälläinen nopea reilu 3h räpellys sisältäen reissun motonettiin :D
Alkuperänen putki on 48mm ulkohalkasijalla, motonetistä sitten 4x 51mm 30 asteen pätkää, pari klemmaria ja helppo hitsata tuo 51mm alkuperänen putken päälle.

Putkenpäät oli ainoat mitkä tähän hätään löytyi hyllystä, vähän pienen näköiset niin varmaan vaihtuu jossain välissä erilaisiin :lol:

Tulipa myös laitettua 15mm spacerit eteen niin sai talvivanteetkin hieman lähemmäs kaarta.

Seuraavaks täs odottelen että tulis vaihteistoon suodatin ja kuskin puolelle koiranluu niin pääsis ne vaihtelemaan ja samalla etupään iskareita nostan ylemmäs, nyt on 50psi painetta kun auto makaa ylätukivarsien päällä.
-What is power without control- K.Tsuchiya-
Lätkätietäjä 2014
Skyline R324 GTS-T
Image

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Pöndeixin GRS214

Post by Mystic » 19. Feb 2022 11:08

Onko tuo D2:sen setti jo uudemman näköisellä kaukosäätimellä eli semmoisella about puhelimen kokoisella? Tuosta kompurasta päättelisin että "uutta sarjaa".
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Pöndeix
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 476
Joined: 18. May 2012 08:45
Location: Lahti

Re: Pöndeixin GRS214

Post by Pöndeix » 20. Feb 2022 20:40

On joo, tää on nyt uusinta mallisarjaa kun nimetki vaihtu viime vuoden puolella. Täähä on nyt majaillu Toyota liikkeessä kohta kolmatta kuukautta kun sai ilkivaltaa osakseen.

Joku joulukuussa löi tuuli- ja takalasin sisään sekä lommoille kattopilarin ja takakontinluukun.

Mutta tosiaan on jo saatu jopa kattopilari oikaistua sekä maalaamolla käynyt. Päivittelen tänne vähä isommin kun joskus saan auton takaisin..
-What is power without control- K.Tsuchiya-
Lätkätietäjä 2014
Skyline R324 GTS-T
Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests