Pöndeixin GRS214
Posted: 11. Nov 2021 16:48
Kai sitä vois tästä nykyisestäki käyttiksestä tehä topicin kun tuttuun tapaan ei ihan orkkiksena pysy
Autohan on siis Toyota Crown Athlete G (GRS214 eli 3.5l V6 2GR-FSE, tuttu edellisistä korimalleista, jonka jatkeena 8-portainen automaattivaihteisto) Japanin huutokaupasta tarttui haaviin 129tkm mittarissa ja kuntoluokitus 4/B.
Toyotassa oli ne varusteet mitä itse eniten toivoin eli kattoluukku, mustat nahat lämmityksellä sekä ilmastoinnilla, peruuuskamera, keyless, imuovet, adaptiiviset bi-xenonit jne ja värinä oma henkilökohtainen suosikki eli helmiäisvalkoinen
Tässä kuva suoraan Hangosta pihaan saamisen jälkeen.
Nykyisen lainsäädännön sekä noiden adaptiivisten valojen takia eipä tarvinnut leimalle tehdä mitään (valokuvio ei katsurin mukaan noussut vastaantulijoiden puolelle vaan näiden valokuvio on jokin tietty sakara tms mikä hyväksytään), tässä vaiheessa kerkesin 1000km ennen katsastusta ajella ja testailla. Ei muuta kuin leimalle ja hyväksytyt paperit tuli suoraan
Noh, kyllähän te jo tiedätte mitä sitten tapahtu. Vanteet ja alustanhan tilasin pari viikkoa ennen Toyotan satamaan saapumista..
Käyttöautosta kun puhutaan ja halusin uudet vanteet niin alle valikoitui Japan Racingin JR23, joissa speksit 8,5/10.5 x 20 ET20/30. Nämä osukin aika kohdalleen ilman auton näkemistäkin. Olisin halunnut eteen 9", mutta niissä toimitusaika olisi ollut Tammikuun lopulle vasta.
Tässähän päästiinkin sitten siihen lausahdukseen, että "kyllä se perkele madallusta kaipaa!"
Ja lääkettä odottelinkin sitten reilu 4 viikkoa..Tässä välissä kerkesin ottaa persuksista badget pois ja parani omaan mieleen hienosti Välissä myös perinteinen maahantulohuolto, öljyt + suodattimet ja tällä kertaa sekä moottoriin että vaihteistoon RVS-käsittely. Niin ja kaikkien lasien tummennus kanssa hoitui.
Sittenhän se odotettu paketti saapui, eli D2 pussit, tarkemmin esiteltynä Super Pro mallisarjaa eli jokaiseen kulmaan erillissäätö, kaukosäätökapula ja 4 muistipaikkaa
Sitten vähän jo mallailua että miltä näyttää:
Kompura, säiliö ja kaikki elektroniikka mahtuu erittäin hyvin tuohon syvennykseen, jossa hybridimallien akusto sijaitsee Harkitsin myös laittamista varapyöräkoteloon, mutta onhan nuo kivannäköiset ja silti konttiin jää "normaalitila" vielä vapaaksi.
Tähän hätään ei juuri asennuksista ihmeempiä kuvia löydy, paineilmalinjat oli helppo vetää sisäkautta sähköjen kera.
Pussien asennuksen yhteydessä tuli myös kaaret massattua ja kotelosuojaa laitettua kaikkialle minne sai helposti. Samalla kun nosturilla oli niin tuli laitettua uudet Brembon jarrupalat eteen sekä taakse sekä vähän herkistelyä varsinkin etusatuloita.
Takapäähän tippuikin sitten suoraan vanteen lipan päälle Mutta kylläpä alkoi kruunu näyttämään heti enemmän itseni tyyliseltä...
Takapään camber-ongelmaan löytyikin tietenkin hetivalmis ratkaisu eli Hardracen tukivarret tilasin, mutta nyt kirjoitushetkellä ovat Toyotan takakontissa eikä niille kiire olekaan sillä talvivanteet hoitivat ongelman.
Tässä tämän hetkinen nykytilanne talvivanteilla ja länässä:
Tulevia suunnitelmia on tietenkin etupään hoitelu, sillä ala-asennossa makaa ylätukivarsien varassa ja alemmas pitää aina päästä. Tähän varmastikin tulee talven aikana etsittyä 3cm lyhyemmät olka-akselit, säädettävät ylävarret jne. Ja takapäähän odotteleekin cambervarret jo.
Muita ulkonäöllisiä suunnitelmia tulee olemaan samaa kuin edellisessä;
- Lippa katon jatkeeksi
- Kontin lippa
- Puskurin alle lippaa
Katsotaan mitä tälle keksii Skyllen ohella
Autohan on siis Toyota Crown Athlete G (GRS214 eli 3.5l V6 2GR-FSE, tuttu edellisistä korimalleista, jonka jatkeena 8-portainen automaattivaihteisto) Japanin huutokaupasta tarttui haaviin 129tkm mittarissa ja kuntoluokitus 4/B.
Toyotassa oli ne varusteet mitä itse eniten toivoin eli kattoluukku, mustat nahat lämmityksellä sekä ilmastoinnilla, peruuuskamera, keyless, imuovet, adaptiiviset bi-xenonit jne ja värinä oma henkilökohtainen suosikki eli helmiäisvalkoinen
Tässä kuva suoraan Hangosta pihaan saamisen jälkeen.
Nykyisen lainsäädännön sekä noiden adaptiivisten valojen takia eipä tarvinnut leimalle tehdä mitään (valokuvio ei katsurin mukaan noussut vastaantulijoiden puolelle vaan näiden valokuvio on jokin tietty sakara tms mikä hyväksytään), tässä vaiheessa kerkesin 1000km ennen katsastusta ajella ja testailla. Ei muuta kuin leimalle ja hyväksytyt paperit tuli suoraan
Noh, kyllähän te jo tiedätte mitä sitten tapahtu. Vanteet ja alustanhan tilasin pari viikkoa ennen Toyotan satamaan saapumista..
Käyttöautosta kun puhutaan ja halusin uudet vanteet niin alle valikoitui Japan Racingin JR23, joissa speksit 8,5/10.5 x 20 ET20/30. Nämä osukin aika kohdalleen ilman auton näkemistäkin. Olisin halunnut eteen 9", mutta niissä toimitusaika olisi ollut Tammikuun lopulle vasta.
Tässähän päästiinkin sitten siihen lausahdukseen, että "kyllä se perkele madallusta kaipaa!"
Ja lääkettä odottelinkin sitten reilu 4 viikkoa..Tässä välissä kerkesin ottaa persuksista badget pois ja parani omaan mieleen hienosti Välissä myös perinteinen maahantulohuolto, öljyt + suodattimet ja tällä kertaa sekä moottoriin että vaihteistoon RVS-käsittely. Niin ja kaikkien lasien tummennus kanssa hoitui.
Sittenhän se odotettu paketti saapui, eli D2 pussit, tarkemmin esiteltynä Super Pro mallisarjaa eli jokaiseen kulmaan erillissäätö, kaukosäätökapula ja 4 muistipaikkaa
Sitten vähän jo mallailua että miltä näyttää:
Kompura, säiliö ja kaikki elektroniikka mahtuu erittäin hyvin tuohon syvennykseen, jossa hybridimallien akusto sijaitsee Harkitsin myös laittamista varapyöräkoteloon, mutta onhan nuo kivannäköiset ja silti konttiin jää "normaalitila" vielä vapaaksi.
Tähän hätään ei juuri asennuksista ihmeempiä kuvia löydy, paineilmalinjat oli helppo vetää sisäkautta sähköjen kera.
Pussien asennuksen yhteydessä tuli myös kaaret massattua ja kotelosuojaa laitettua kaikkialle minne sai helposti. Samalla kun nosturilla oli niin tuli laitettua uudet Brembon jarrupalat eteen sekä taakse sekä vähän herkistelyä varsinkin etusatuloita.
Takapäähän tippuikin sitten suoraan vanteen lipan päälle Mutta kylläpä alkoi kruunu näyttämään heti enemmän itseni tyyliseltä...
Takapään camber-ongelmaan löytyikin tietenkin hetivalmis ratkaisu eli Hardracen tukivarret tilasin, mutta nyt kirjoitushetkellä ovat Toyotan takakontissa eikä niille kiire olekaan sillä talvivanteet hoitivat ongelman.
Tässä tämän hetkinen nykytilanne talvivanteilla ja länässä:
Tulevia suunnitelmia on tietenkin etupään hoitelu, sillä ala-asennossa makaa ylätukivarsien varassa ja alemmas pitää aina päästä. Tähän varmastikin tulee talven aikana etsittyä 3cm lyhyemmät olka-akselit, säädettävät ylävarret jne. Ja takapäähän odotteleekin cambervarret jo.
Muita ulkonäöllisiä suunnitelmia tulee olemaan samaa kuin edellisessä;
- Lippa katon jatkeeksi
- Kontin lippa
- Puskurin alle lippaa
Katsotaan mitä tälle keksii Skyllen ohella