VMP:n Caldina
VMP:n Caldina
Jep joo autoa ei näy mutta toivottavasti ensiviikolla se rantautuu tuohon rautatieaseman pihalle josta sen voin noukkia itselleni. Eli muutaman japanin tuonti vehkeen jälkeen ajauduin jostain syystä (mielenhäiriö) Mazda 6 fakkuun, piti mahtua koira kyytiin ja entiseen soareriin se ei nyky koossa mahdu edes takapenkille.
Syksy meni maksalaatikolla ajellessa ja tuli suunniteltua jo kaikenlaista mutta kappas kun lumi tuli niin sutiminen alko. Muutama kuukausi etuvetoisella autolla ajeltuani v*ttuunnuin ja tympäännyin koko hommaan ja päätin laittaa maksalaatikon myyntiin. Auto oli kolme päivää myynnissä ja se meni. Oli ehkä elämäni helpoimmat autokaupat.
Auto oli myyty ja rahat keittiönpöydällä läjässä puhelin käteen ja soitto Mamasanille. Tarve oli kova neliveto turbo fakulle, nyt en edes harkinnut audia tms vaan päätin suoraan että seuraava auto on japanista. Hetken mielessäni jahkailin Legacyn ja Caldinan välillä mutta enhän minä nyt voi legacyä tilata ku uikulla oli jo joten otin caldinan. Päätöstä helpotti ratti vaihteet ja muutenkin mielenkiintoa caldinaan oli enemmän. Ehkä senkin takia ettei ole Rovaniemellä vielä kyseistä autoa tullut vastaan.
Nyt siis itse asiaan.
Autohan on -97 Toyota Caldina mittariin on kilometrejä kertynyt 81tkm
Tekniikkana toimii vakio 3S-GTE 260hp
Eihän sitä tietenkään täysin perus caldiinalla ajella niin lähitulevaisuudessa tulossa:
- Uudet vanteet kesä+talvi
- Alustasarja
- Etupenkit parempiin
- Ajovalot menee jo katsastuksen takia vahitoon eli nekin toiset
- Tekniikka saattaa jäädä suht vakioksi katsotaan nyt miltä tuo tuntuu ja kuulostaa kun pääsee ratin taakse istumaan (toisin sanoen jos jään uikun subarulle niin pakko tehdä jotain)
Eipäs siinä sen kummempia mutta auto on tarkotettu käyttö autoksi joten ei tule hulluja camper virityksiä koska pakko päästä kesärenkailla enemmänkin kuin yhden kuukauden. Vaikka rengashommia teenkin
Tässä muutama ostokuva.
Syksy meni maksalaatikolla ajellessa ja tuli suunniteltua jo kaikenlaista mutta kappas kun lumi tuli niin sutiminen alko. Muutama kuukausi etuvetoisella autolla ajeltuani v*ttuunnuin ja tympäännyin koko hommaan ja päätin laittaa maksalaatikon myyntiin. Auto oli kolme päivää myynnissä ja se meni. Oli ehkä elämäni helpoimmat autokaupat.
Auto oli myyty ja rahat keittiönpöydällä läjässä puhelin käteen ja soitto Mamasanille. Tarve oli kova neliveto turbo fakulle, nyt en edes harkinnut audia tms vaan päätin suoraan että seuraava auto on japanista. Hetken mielessäni jahkailin Legacyn ja Caldinan välillä mutta enhän minä nyt voi legacyä tilata ku uikulla oli jo joten otin caldinan. Päätöstä helpotti ratti vaihteet ja muutenkin mielenkiintoa caldinaan oli enemmän. Ehkä senkin takia ettei ole Rovaniemellä vielä kyseistä autoa tullut vastaan.
Nyt siis itse asiaan.
Autohan on -97 Toyota Caldina mittariin on kilometrejä kertynyt 81tkm
Tekniikkana toimii vakio 3S-GTE 260hp
Eihän sitä tietenkään täysin perus caldiinalla ajella niin lähitulevaisuudessa tulossa:
- Uudet vanteet kesä+talvi
- Alustasarja
- Etupenkit parempiin
- Ajovalot menee jo katsastuksen takia vahitoon eli nekin toiset
- Tekniikka saattaa jäädä suht vakioksi katsotaan nyt miltä tuo tuntuu ja kuulostaa kun pääsee ratin taakse istumaan (toisin sanoen jos jään uikun subarulle niin pakko tehdä jotain)
Eipäs siinä sen kummempia mutta auto on tarkotettu käyttö autoksi joten ei tule hulluja camper virityksiä koska pakko päästä kesärenkailla enemmänkin kuin yhden kuukauden. Vaikka rengashommia teenkin
Tässä muutama ostokuva.
Re: VMPn caldina
Tervetuloa forumille!
Onpas erikoinen auto, ei ole mulle ennen tullu vastaan. Erikoinen mottorikin, onko tätä moottoria käytetty muissa toyotoissa? Hyvä sekotus perheautoa ja tehoa. Vanteilla ja madallussatsilla tosta saa jo varmasti tosi hienon. Vaikka autohan on jo tuommosenaan ilmestys suomen katukuvassa. Mielenkiinnolla odotan että minkä näköinen tästä tulee
Minkäslaisia vanteita ajattelit tähän? Maavaran varmaan pidät kohtuullisena ihan jo sen takia ku on käyttöauto?
Onpas erikoinen auto, ei ole mulle ennen tullu vastaan. Erikoinen mottorikin, onko tätä moottoria käytetty muissa toyotoissa? Hyvä sekotus perheautoa ja tehoa. Vanteilla ja madallussatsilla tosta saa jo varmasti tosi hienon. Vaikka autohan on jo tuommosenaan ilmestys suomen katukuvassa. Mielenkiinnolla odotan että minkä näköinen tästä tulee
Minkäslaisia vanteita ajattelit tähän? Maavaran varmaan pidät kohtuullisena ihan jo sen takia ku on käyttöauto?
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: VMP:n caldina
Eiks tota konetta ooo celicoissa? Jossain muissakin muistaisin olleen mutten mee vannomaan.
Re: VMP:n caldina
Jatketaan nyt sitten sen verran OT:ta että tota moottoria on näemmä käytetty myös vanhemmissa celicoissa ja MR2:ssa(182-241hp). Tässä topicin caldinassa on siltikkin näistä moottorimalleista se tehokkain versio(256hp). Lähteenä Wiki.Mikk- wrote:Eiks tota konetta ooo celicoissa? Jossain muissakin muistaisin olleen mutten mee vannomaan.
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: VMP:n caldina
Jep eli GT-four celican tekniikka on tähän "avensikseen" heitetty. Helpottaa sinänsä sitä että siihen löytyy suht helposti varaosia jne. Toisaalta ei ole ikinä tullut vastaan sitä että ei ole saanut sitä osaa mitä on tarvinnut vaikka onkin japanista tuotu.
Vanteista nyt ei ole mitään tarkkaa kuvaa vielä mielessä, muutakuin se että talvivanteet on luultavastikkin ne mitkä ensimmäisenä tulee vastaan ja koska työpaikalla ei ole kuin peltivanteita nyt tarjolla niin ne menee hetkellisesti alle ja sitten aluvanteet. Kesäksi tulossa hmm... jotain.
Alustaksi tulee säädettävä että saa matalaksi jos ja kun tulee tarve. Mutta mikä tulee tarkempaan mietintään vasta keväällä.
Vanteista nyt ei ole mitään tarkkaa kuvaa vielä mielessä, muutakuin se että talvivanteet on luultavastikkin ne mitkä ensimmäisenä tulee vastaan ja koska työpaikalla ei ole kuin peltivanteita nyt tarjolla niin ne menee hetkellisesti alle ja sitten aluvanteet. Kesäksi tulossa hmm... jotain.
Alustaksi tulee säädettävä että saa matalaksi jos ja kun tulee tarve. Mutta mikä tulee tarkempaan mietintään vasta keväällä.
Re: VMP:n caldina
eipä menny kauaa autokuumeessa kärvistelessä
Re: VMP:n caldina
haha no ei menny ei. Mutta ku saa yhden myytyä niin helpostihan sitä saa uuden tilalle ja ku on hinnat kohdillaan niin ei tarvi miettiä että miksihän tuo romu ei mene kaupaksi.jarskii- wrote:eipä menny kauaa autokuumeessa kärvistelessä
Re: VMP:n caldina
Varmasti mukava käyttis tämmönen. Pitää tulla vilaseen tätä, ku oot saanu itelle.
Alustasta tuli mieleen, että K-sport Finlandilla oli tarjous street-coilareista. 595€.
Alustasta tuli mieleen, että K-sport Finlandilla oli tarjous street-coilareista. 595€.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: VMP:n caldina
Onnea vaan uuden auton johdosta, vaikka ei vielä kotipihaan olekkaan saapunut! Pitääköhän meidän tulla porukalla juna-asemalle toivottaan uusi tulokas tervetulleeksi Vuvuzelat paukkuen. Tämmöistä ei tosiaan Rovaniemellä ole vielä nähtykkään, joten voi olla varsin mielenkiintoinen ilmestys. Toivottavasti ei tuota pettymystä.
Suunnitelmat kuulostaa sopivalta ja eihän tuommoinen nyt älyttömiä tarvikkaan näyttääkseen hyvältä. Uskon kyllä että Uikun kanssa tulee kovaa kilpailua loppujen lopuksi, kun herra on kuitenkin sen verran kilpailunhaluinen.
Ps. Täytynee kun auto saapuu ja saat alkusiivoukset ym. tehtyä niin käydä porukalla kuvailemassa jossain, jos vain siis pojille passaa ja vehkeet toimii. Mikon Legacy, Raikalin Legnumi ja tämä voi olla aika legendaarista varsinkin kun kaikki ovat valkoisia ja miltei vakiokunnossa (Mikon vanteet vain pistänee vähän silmään).
Suunnitelmat kuulostaa sopivalta ja eihän tuommoinen nyt älyttömiä tarvikkaan näyttääkseen hyvältä. Uskon kyllä että Uikun kanssa tulee kovaa kilpailua loppujen lopuksi, kun herra on kuitenkin sen verran kilpailunhaluinen.
Ps. Täytynee kun auto saapuu ja saat alkusiivoukset ym. tehtyä niin käydä porukalla kuvailemassa jossain, jos vain siis pojille passaa ja vehkeet toimii. Mikon Legacy, Raikalin Legnumi ja tämä voi olla aika legendaarista varsinkin kun kaikki ovat valkoisia ja miltei vakiokunnossa (Mikon vanteet vain pistänee vähän silmään).
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: VMP:n caldina
Ylihuomenna rautatieasemalla! No tottahan toki kaikki riviin ja jonoon odottamaan
Joo ei muutaku kaikki vain ihastelemaan heti ku on siinä kunnossa että voi ihastella . Minun puolesta voidaan otella kuvia ihan millon vain. Toivottavasti vanteet vain käy tuohon autoon mitkä olen varannu ku ei muita sattunu olemaan saatavilla. Muuten menee peltivanne hommiksi.
Nyt jännittää auton saapuminen mutta huomenna ei varmaan saa edes unta.
Joo ei muutaku kaikki vain ihastelemaan heti ku on siinä kunnossa että voi ihastella . Minun puolesta voidaan otella kuvia ihan millon vain. Toivottavasti vanteet vain käy tuohon autoon mitkä olen varannu ku ei muita sattunu olemaan saatavilla. Muuten menee peltivanne hommiksi.
Nyt jännittää auton saapuminen mutta huomenna ei varmaan saa edes unta.
Re: VMP:n caldina
voihan niihin peltivanteisiin pistää vaikka vihreät pölykapselit tai chromikapselit olis hienot kans. Hyvä kun on nämä -20 pakkaset niin tulee heti selville kestääkö nesteet ja kuuluuko kolinoita.
Re: VMP:n caldina
Joo mietinki tuossa eilen illalla että olishan sitä voinu tietenki sanoa mamasanille että mitatkaa ne nesteet ettei sielä ole ihan vettä ettei se ihan jämähä jäähän ku tulee tänne pakkaseen. Noh huomennapa sen sitten näkee jos on p*skat nesteet niin pitää lisätä vähän raakaa sekaan siksi aikaa että saa lohkolämppärin paikalleen.Uikku wrote:voihan niihin peltivanteisiin pistää vaikka vihreät pölykapselit tai chromikapselit olis hienot kans. Hyvä kun on nämä -20 pakkaset niin tulee heti selville kestääkö nesteet ja kuuluuko kolinoita.
Re: VMP:n caldina
Monelta sie tätä menet huomenna hakemaan, jos tultaisiin katselemaan?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: VMP:n caldina
No sehän se tässä vähän mysteeri on kun jäi epäselväksi lähtikö tämä etelästä missä junassa. Mutta kahdeltatoista ajattelin uikun kans olla ainakin seisomassa rautatieasemalla. Eli kaikki on tervetulleita töllöttämään klo 12.00 huomenna Rovaniemen rautatieasemalleMystic wrote:Monelta sie tätä menet huomenna hakemaan, jos tultaisiin katselemaan?
Re: VMP:n caldina
^ Me ollaan Peten kanssa paikalla, kameran kanssa!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests