Deucci wrote:Oisit tilannu vaan sen FX400.. Paljon parempi väännönkesto, hyvä ajaa ja kestää lämpiämistäkin.. Toi massa kun kerran vähän pyörähtää ja lämpee niin on entinen..
millä perusteella massa ei kestä? eli esim raskaita kärryjä vetäessä kytkimiä saa jatkuvalla syötöllä olla vaihtamassa? mutta kun ei vaikka vähän kytkin käryääki
sintterilevy lämpiää helposti normaalikäytössä. ei kylläkään ole haittaa muuta kuin huomattavasti nopeampi kuluminen. toki palojen uusiminen on halpaa ja kätevää.
ja lisäksi miksi ykskään liike ei suosittele katukäyttöön jäykkää sintteriä? haittapuolena on/off tyylinen kytkin mikä siirtää rasitusta eteenpäin osissa mm. vetarit, kardaani, tasauspyörästö ja vaihelaatikko.
ja uskoisin subaruun löytyvän vääntöjä kestävän massa-kytkimen. eipä taia kaverillakaan olla sintteriä ja vääntöjä on reilusti enemmän vakioon verrattuna.
oma mielipide on että kannattaa välttää noita sinttereitä mahdollisimman pitkälle ja jos ei mikään muu kestä niin sitten. kytkin valmistajilta löytyy näitä spesiaalipaketteja mitkä kestää huomattavia vääntöjä ongelmitta. asiansa osaava varaosaliike pystyy näitä toimittamaan
edit: mainittakoon että 1.6td jetassa oli itsellä kolmilapanen sintteri ja ei se kyllä mitenkään mukava ollu. kyseiseen vauhtipyörään/laatikkoon oli vähän huono tarjonta vaan. tosin eipä sitä kyllä saanu mitenkään luistamaan karullakaan käytöllä. kaasua ensin jotta ahdot nousee ja tämän jälkeen kytkinpolkimelta jalka pois ja mustaa rantua asfalttiin tai vitosella maantie vauhissa kytkin ja kaasu pohjaan jonka jälkeen kytkimen vapautus eikä luistosta tietoakaan