Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Pete » 29. Mar 2012 16:26

TuonenKulkija wrote:
Pete wrote:Käytäppä huvikseen puntarilla yhtä vannetta. Näyttää ainaki kevyiltä.
Kertookos tämä kuva Pete sulle jotain? :D
No joo, se on massa minkä vanne jaksaa kantaa. :D Eli kantavuus.

Veikkaisin, että painaa about 9kg/kpl ne vanteet.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Makke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 427
Joined: 26. Jan 2012 20:29
Location: Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Makke » 29. Mar 2012 17:53

Pete wrote:
TuonenKulkija wrote:
Pete wrote:Käytäppä huvikseen puntarilla yhtä vannetta. Näyttää ainaki kevyiltä.
Kertookos tämä kuva Pete sulle jotain? :D
No joo, se on massa minkä vanne jaksaa kantaa. :D Eli kantavuus.

Veikkaisin, että painaa about 9kg/kpl ne vanteet.


ÖÖKEIH =D, h*lvetti kun ei ole sellasta kunnon puntaria millä noi vois punnita xD... Mutta keveet ne on, kun näin hentomieskin jaksaa nostaa :D

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Pete » 29. Mar 2012 21:01

No mee vaikka ihan normi puntarille ensin vanne sylissä ja sitten ihan itekseen. Siitä erotus niin sulla on vanteen paino. :)
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Toncha » 29. Mar 2012 21:06

Pete wrote:No mee vaikka ihan normi puntarille ensin vanne sylissä ja sitten ihan itekseen. Siitä erotus niin sulla on vanteen paino. :)
Tai laittaa sen pelkän vanteen siihen puntarille ;)

User avatar
Makke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 427
Joined: 26. Jan 2012 20:29
Location: Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Makke » 29. Mar 2012 21:09

Toncha wrote:
Pete wrote:No mee vaikka ihan normi puntarille ensin vanne sylissä ja sitten ihan itekseen. Siitä erotus niin sulla on vanteen paino. :)
Tai laittaa sen pelkän vanteen siihen puntarille ;)
No no no no no no no... =D, huomenna sitten en mie nyt ennää kehtaa munasillaan pihalle hyppimään, tullee kylymä pe*kele, tapahtuu perkee se sukkelin kirkastuminen kuitenkin 8-)

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Pete » 29. Mar 2012 21:11

Toncha wrote:
Pete wrote:No mee vaikka ihan normi puntarille ensin vanne sylissä ja sitten ihan itekseen. Siitä erotus niin sulla on vanteen paino. :)
Tai laittaa sen pelkän vanteen siihen puntarille ;)
Juu taitaa jo suurin osa puntareista mitata tuomosen lähes 10 kilon painon.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

User avatar
Makke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 427
Joined: 26. Jan 2012 20:29
Location: Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Makke » 29. Mar 2012 21:16

Pete wrote:
Toncha wrote:
Pete wrote:No mee vaikka ihan normi puntarille ensin vanne sylissä ja sitten ihan itekseen. Siitä erotus niin sulla on vanteen paino. :)
Tai laittaa sen pelkän vanteen siihen puntarille ;)
Juu taitaa jo suurin osa puntareista mitata tuomosen lähes 10 kilon painon.

Ja tuo meidän porukoitten puntari on tollane vuojelta yksi ja kaksi, niin sehän on varma että sillä saa mitään tarkkaa painoa, töissä kylläkin olisi kunnon vaaka. Paitsi huomenna on tavaraa koko auto täynä niin en voi oikeen ottaa vannetta matkaan :( ...

User avatar
Makke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 427
Joined: 26. Jan 2012 20:29
Location: Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Makke » 30. Mar 2012 16:46

Perjantai illan ratoksi ;)

Image
Tommosta tulis sitten pari laatikollista sitten heti kerralla =)

Image
Asennus juomat, asennus musa (on sitten aivan s*atanan kova lätty kyseessä), asennus työkalu xD ja totta kai maskotti = )

Deucci
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 158
Joined: 16. Apr 2011 12:26
Location: Lohja

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Deucci » 30. Mar 2012 17:45

Oisit tilannu vaan sen FX400.. Paljon parempi väännönkesto, hyvä ajaa ja kestää lämpiämistäkin.. Toi massa kun kerran vähän pyörähtää ja lämpee niin on entinen..

User avatar
Makke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 427
Joined: 26. Jan 2012 20:29
Location: Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Makke » 30. Mar 2012 17:59

Kuinkahan myöhään sitä tätäkin puskuria väännetään tänään paikoilleen??? :D, luovuta en, p*rkele sehän on mentävä paikoilleen xD... Viikate raikukoon taustalla, ja kohta mie korkkaan jomman kumman oluen, ja naatiskelen huurteisesta.. =)


Image

Image

Image

Image

User avatar
Makke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 427
Joined: 26. Jan 2012 20:29
Location: Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Makke » 30. Mar 2012 18:02

Deucci wrote:Oisit tilannu vaan sen FX400.. Paljon parempi väännönkesto, hyvä ajaa ja kestää lämpiämistäkin.. Toi massa kun kerran vähän pyörähtää ja lämpee niin on entinen..
No jooh oishan sekin tietty ollut vaihtoehto myös, mutta tuskin pääsen ikinä tällä autolla tuohon vääntömomenttiin mitä toi FX-300 pitäis kestää xD, koska eipä sitä subbessa vielä edes ole sitä 400nm läheskään.. =).. FX300 laittelin ihan siis tulevaisuutta ajattellen =)

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by jarskii- » 30. Mar 2012 18:41

Deucci wrote:Oisit tilannu vaan sen FX400.. Paljon parempi väännönkesto, hyvä ajaa ja kestää lämpiämistäkin.. Toi massa kun kerran vähän pyörähtää ja lämpee niin on entinen..
millä perusteella massa ei kestä? eli esim raskaita kärryjä vetäessä kytkimiä saa jatkuvalla syötöllä olla vaihtamassa? mutta kun ei vaikka vähän kytkin käryääki

sintterilevy lämpiää helposti normaalikäytössä. ei kylläkään ole haittaa muuta kuin huomattavasti nopeampi kuluminen. toki palojen uusiminen on halpaa ja kätevää.

ja lisäksi miksi ykskään liike ei suosittele katukäyttöön jäykkää sintteriä? haittapuolena on/off tyylinen kytkin mikä siirtää rasitusta eteenpäin osissa mm. vetarit, kardaani, tasauspyörästö ja vaihelaatikko.

ja uskoisin subaruun löytyvän vääntöjä kestävän massa-kytkimen. eipä taia kaverillakaan olla sintteriä ja vääntöjä on reilusti enemmän vakioon verrattuna.

oma mielipide on että kannattaa välttää noita sinttereitä mahdollisimman pitkälle ja jos ei mikään muu kestä niin sitten. kytkin valmistajilta löytyy näitä spesiaalipaketteja mitkä kestää huomattavia vääntöjä ongelmitta. asiansa osaava varaosaliike pystyy näitä toimittamaan

edit: mainittakoon että 1.6td jetassa oli itsellä kolmilapanen sintteri ja ei se kyllä mitenkään mukava ollu. kyseiseen vauhtipyörään/laatikkoon oli vähän huono tarjonta vaan. tosin eipä sitä kyllä saanu mitenkään luistamaan karullakaan käytöllä. kaasua ensin jotta ahdot nousee ja tämän jälkeen kytkinpolkimelta jalka pois ja mustaa rantua asfalttiin tai vitosella maantie vauhissa kytkin ja kaasu pohjaan jonka jälkeen kytkimen vapautus eikä luistosta tietoakaan

MitsuT
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 583
Joined: 21. Apr 2011 18:10
Location: Rovaniemi/Hirvas

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by MitsuT » 01. Apr 2012 15:06

jarskii- wrote:
Deucci wrote:Oisit tilannu vaan sen FX400.. Paljon parempi väännönkesto, hyvä ajaa ja kestää lämpiämistäkin.. Toi massa kun kerran vähän pyörähtää ja lämpee niin on entinen..

edit: mainittakoon että 1.6td jetassa oli itsellä kolmilapanen sintteri ja ei se kyllä mitenkään mukava ollu. kyseiseen vauhtipyörään/laatikkoon oli vähän huono tarjonta vaan. tosin eipä sitä kyllä saanu mitenkään luistamaan karullakaan käytöllä. kaasua ensin jotta ahdot nousee ja tämän jälkeen kytkinpolkimelta jalka pois ja mustaa rantua asfalttiin tai vitosella maantie vauhissa kytkin ja kaasu pohjaan jonka jälkeen kytkimen vapautus eikä luistosta tietoakaan

no joo itsellä on ollu monta sintteriä. nytkin on käyttiksessä jäykkä sintteri. eikä kyllä ajossa huomaa mitään. ottaa napakasti mutta toimii silti tosi hyvin.
pystyy kaupungissakin ajaan. toki kytkimen ku kytkimen saa pilalle jos säätää vauhdin kytkimellä eikä kaasulla.
suosittelen myös subaruun sintteriä tai levykytkintä. on se mukava ku pystyy sit ottaan vähän tykimmänkin lähdön ;)
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by jarskii- » 01. Apr 2012 15:42

no miksei näitä jäykkiä sintteripaketteja sitten suositella katukäyttöön? eihän ongelma ole liikkuessa vaan liikkeelle lähdettäessä.

edit: ja jos uudemmista impuista saa kytkimen käymään niin voin vannoa massa-levyt kestää vääntöä. rankallaki käytöllä

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Subaru "sielunsyöjä" Impreza GT

Post by Mystic » 01. Apr 2012 15:57

Näille "kytkin-väännöille" voisi tehdä kohta ihan erillisen topiccinsa ja siirtää keskustelut sinne, kun ymmärtääkseni TuonenKulkija kytkimensä on jo valinnut (sekä tilannut). Eletään sen mukaan ja jossitellaan sitten, mikäli hajoaa tai osoittautuu huonoksi. Tätä topiccia on turha käyttää enää sen (tai muun asiaankuulumattoman) jauhantaan.

Siivoilin vähän, over and out ja uutta kytkintä odotellessa. Eiköhän se hyvin pelaa.

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests