Nissan 200sx RS13
Nissan 200sx RS13
2.7.2011 lähti homma käyntiin.
Tarkoitus oli ensin vain vaihtaa kannentiiviste ja ajella sitten semmoisenaan autolla mutta nälkä kun kasvaa syödessä niin siitä se ajatus sitten lähti. Eli tällainen ikuisuusprojektihan tämä tulee olemaan, aina löytyy jotain parannettavaa varmasti. Tarkoitus on pitää auto suht vakion näköisenä, eli mitään himo korisarjoja ym tähän ei ole tulossa, vaan panostetaan tekniikkaan ja ajettavuuteen enemmän.
Moottori
-Plx DM-5 laajakaista
-Z32 maf
-Kinugawa turbo TDO6SL2 25g billetti siivellä
-H-profiili K1 kanget, arp 2000
Wiseco 84mm männät
-Iso välijäähy
-3" putkisto
-kantta paranneltu
-Yläpuolinen pakosarja
-Amw plenum imusarja
-Bosh ev14 1000cc
-Billetti suutintukki
-Billetti kaasuläppä
-Paten dumppi
-Apex putsari
-Nistune
-Walbro 450l/h e85 bensapumppu
-XTD stage4 6-lapanen jousittamaton sintteri
-XTD kevennetty vauhtipyörä
-ACL Race alakerran kaikki laakerit
-50mm hukkaportti
-iso flekti
Alusta
D2 coilit(jäykkyys, korkeus, camber)
D2 säädettävät camber tukivarret takana
D2 säädettävät auraustukivarret takana
D2 säädettävät reaktiotangot edessä
Tein sisempi ja ulompi raidetangonpää, sisäpäässä 4mm spaiceri
Takakelkka hiekkapuhallettu ja maalattu ja siinä on Powerflexin puslat
Koko muu alusta on Energy suspensionin puslilla
Black Diamond uritetut ja reijitetyt jarrut joka nurkassa
Black Diamond jarrupalat joka nurkassa
Osia joita ei vielä ole
-veitsivakaajat
-Uudet vanteet+kumet (ei)
-Lasikuitu peräkontti (ei)
-lasikuitukonepelti
-kaaret
Siinäpä nyt mitä tulin ensimmäiseksi mieleen!
Tarkoitus oli ensin vain vaihtaa kannentiiviste ja ajella sitten semmoisenaan autolla mutta nälkä kun kasvaa syödessä niin siitä se ajatus sitten lähti. Eli tällainen ikuisuusprojektihan tämä tulee olemaan, aina löytyy jotain parannettavaa varmasti. Tarkoitus on pitää auto suht vakion näköisenä, eli mitään himo korisarjoja ym tähän ei ole tulossa, vaan panostetaan tekniikkaan ja ajettavuuteen enemmän.
Moottori
-Plx DM-5 laajakaista
-Z32 maf
-Kinugawa turbo TDO6SL2 25g billetti siivellä
-H-profiili K1 kanget, arp 2000
Wiseco 84mm männät
-Iso välijäähy
-3" putkisto
-kantta paranneltu
-Yläpuolinen pakosarja
-Amw plenum imusarja
-Bosh ev14 1000cc
-Billetti suutintukki
-Billetti kaasuläppä
-Paten dumppi
-Apex putsari
-Nistune
-Walbro 450l/h e85 bensapumppu
-XTD stage4 6-lapanen jousittamaton sintteri
-XTD kevennetty vauhtipyörä
-ACL Race alakerran kaikki laakerit
-50mm hukkaportti
-iso flekti
Alusta
D2 coilit(jäykkyys, korkeus, camber)
D2 säädettävät camber tukivarret takana
D2 säädettävät auraustukivarret takana
D2 säädettävät reaktiotangot edessä
Tein sisempi ja ulompi raidetangonpää, sisäpäässä 4mm spaiceri
Takakelkka hiekkapuhallettu ja maalattu ja siinä on Powerflexin puslat
Koko muu alusta on Energy suspensionin puslilla
Black Diamond uritetut ja reijitetyt jarrut joka nurkassa
Black Diamond jarrupalat joka nurkassa
Osia joita ei vielä ole
-veitsivakaajat
-Uudet vanteet+kumet (ei)
-Lasikuitu peräkontti (ei)
-lasikuitukonepelti
-kaaret
Siinäpä nyt mitä tulin ensimmäiseksi mieleen!
Last edited by Juissi- on 06. Sep 2015 16:50, edited 18 times in total.
Re: Nissan 200sx RS13
Aina tänne yks säxäprojekti mahtuu, hyvältä näyttää! Tuohon "to do" listaan laittaisin vielä järeämmän kytkimen Päivittelehän aina kun tapahtuu. ...Joko myyt mulle nuo toisetkin vyöt?
Re: Nissan 200sx RS13
Heh, taitaa ne vielä pysyä tuolla mun penkissäarzka- wrote:Aina tänne yks säxäprojekti mahtuu, hyvältä näyttää! Tuohon "to do" listaan laittaisin vielä järeämmän kytkimen Päivittelehän aina kun tapahtuu. ...Joko myyt mulle nuo toisetkin vyöt?
Re: Nissan 200sx RS13
Auto on edennyt sen verran että lohko on tullut koneistamolta, eli +1mm koneistettiin sylinterit. Nyt alkaa olla kaikki muu valmiina kasausta varten, kampiakseli on vielä koneistamolla ja kun ei tiedä mihin kokoon joutuu koneistaan laakeripinnat niin ei voi tilata laakereitakaan Eli ensiviikolla kampura ainakin tulee, ja toivonmukaan ensiviikolla sais tuon auton laitettua nippuun. Sitten kun auto saadaan käyntiin, pakitetaan se nosturilta dynolle( 1m matkaa ) ja säädetään auto kuntoon. Samalla luvassa tehokäppyröitä
Re: Nissan 200sx RS13
Rakennatko autoa keminmaan amitsulla vai? Kun dyno ja muut vermeet löytyy. Miettinyt aina mitä ottavat amitsulla penkissä käyttämisestä jos vaikka joskus kehtais tuon oman nissanin käyttää siellä että tietäis onko siellä enää edes tehtaan ilmoittamaa hevosvoima määrää
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Nissan 200sx RS13
Joo siellähän minä sitä yritän epätoivoisesti pelastaa että siitä vielä jonkulaisen auton saisi, vähän tuntuu kun tuota nyt on korjaillut, että ei ole kyllä entiset omistajat ainakaan liikaa tuota huoltaneetkatiska wrote:Rakennatko autoa keminmaan amitsulla vai? Kun dyno ja muut vermeet löytyy. Miettinyt aina mitä ottavat amitsulla penkissä käyttämisestä jos vaikka joskus kehtais tuon oman nissanin käyttää siellä että tietäis onko siellä enää edes tehtaan ilmoittamaa hevosvoima määrää
Dynosta senverran että 50e maksaa penkitys, joskus taisi olla 70e, tiedä sitten onko hinta laskenut mutta ainakin viime asiakkaalta perittiin 50e, voi ottaa myös useampia vetoja jos haluaa säädellä samalla autoa. Ja kyllä muutenkin otetaan useampia vetoja, ensin koneteho, pyöriltä teho, jarrujen kanssa myös otetaan vetoja että saadaan ahtopaine nousemaan aikaisemmin jne.
Re: Nissan 200sx RS13
Pientä päivitystä tännekkin, auto on nyt kasattu takomännillä, acl race laakereilla ja h-profiilin veiveillä sekä nyt talven ajaksi garret t25g ahtimella sekä välijäähdyttimillä ja uusilla ahtoputkilla. Muuten auto rokkaa hyvin, ainoastaan vähän kylmänä männät kolisee mutta koneen lämmetessä ääni häviää. Auto on sisäänajettu ja öljyt ja suodatin vaihdettu normaaleihin, motilla olen nyt öljyjen vaihtojen jälkeen ehtinyt noin 200km ajamaan mutta bensasyönti on jotain ihan järkyttävää. Toki johtuu suurimmaksi osaksi huonoista säädöistä ja ensiviikolla ajetaankin autoa dynossa ja säädetään se kuntoon. Kertokaapa vaikuttaako tuo välijäähdytin mitenkään tuohon bensankulutukseen? Bensakarttaa kun katsoo niin melko rikkaalla käy osakaasulla ajettaessa vaikka siinä on zuikkiksen tekemä perusohjelma, samalla ohjelmalla ajelin ennen remonttia eikä syönyt läheskään yhtä paljon bensaa, vai vaikuttaako tuo ihme kuumakäynnistyssolenoidi(sijaitsee Power transistorin alaosassa) vai millä nimellä sitä kutsutaankaan niin kulutukseen? Vai onkohan mulla puolissa/lambassa tai jossain muualla jotain häikkää?
Re: Nissan 200sx RS13
Männät kolisee, what?Juissi- wrote: Muuten auto rokkaa hyvin, ainoastaan vähän kylmänä männät kolisee mutta koneen lämmetessä ääni häviää.
En usko että vaikuttaa, vakioon verrattuna tuomonen keulacooleri on vain isompi=enemmän ilmaa. Kuumakäynnistys solenoidista en osaa sanoa, omasta otin ahtimen vaihdon yhteyessä pois. Sulla ei ilmeisesti vielä laajakaistaa ole? näkis vähän seoksia. Paljonko se sitten vie 100km bensaa?Juissi- wrote:Kertokaapa vaikuttaako tuo välijäähdytin mitenkään tuohon bensankulutukseen?
Re: Nissan 200sx RS13
Kannattaa miettiä tuota bensankulutusta tarkemmin vasta sen jälkeen kun auto on säädöissä. Ei se perusohjelma enää siinä vaiheessa toimi jos sinne on vähänkään palikkaa laitettu jälkikäteen. Yleensähän ne on suunniteltu ihan putkivireille ja tuomaan sen maksimaalisen hyödyn niistä pulttaa-kiinni virityksistä. Laajakaista-lambda ois tosiaan kova juttu niin bensakarttojen tutkiskelun sijasta näkisi ihan reaali-ajassa millaista seosta se syö
Re: Nissan 200sx RS13
Takomännillä on tapana kolista kylmänä..Näin oli ainakin kisapiikeissä niin kait myös pätee autoissa Toivottavasti..arzka- wrote:Männät kolisee, what?Juissi- wrote: Muuten auto rokkaa hyvin, ainoastaan vähän kylmänä männät kolisee mutta koneen lämmetessä ääni häviää.
Re: Nissan 200sx RS13
Pöndeix wrote:Takomännillä on tapana kolista kylmänä..Näin oli ainakin kisapiikeissä niin kait myös pätee autoissa Toivottavasti..arzka- wrote:Männät kolisee, what?Juissi- wrote: Muuten auto rokkaa hyvin, ainoastaan vähän kylmänä männät kolisee mutta koneen lämmetessä ääni häviää.
No enpä oo moista ennen kuullu . Mikä sen kolinan aiheuttaa? Eli mitkä osat siellä hakkaa toisiaan vasten? (aiheuttaen kolinan)
EDITTIÄ: Pienellä googlauksella vastaus löytyki. No enpä oo ennen tuollasta kuullu Että ennemmin olla huolissaan jos eivät kolise kylmänä
Re: Nissan 200sx RS13
Pieni tauko on ollu tämän projektin kanssa, mutta jotain on kuitenki saatu myös aikaan. Auto rokkaa takovehkeillä jokseenkin hyvin Tuo kuumakäynnistys solenoidin otin kokonaan pois ja auto tuntui toimivan paremmin sen jälkeen.
Nyt talvella sitten alko sinistä savua puskemaan putkesta, ensi veikkaus oli, että turbo on sanonut sopimuksen irti mutta ahtoputkissa ei ollu öljyä vaan ne oli aivan puhtaat joten päädyin ottamaan kannen pois ja vaihtamaan venttiilinvarren kumit jotka unohin syystä tai toisesta vaihtaa konerempan yhteydessä.. Sellasta se joskus on, osaa nyt ainakin kannen ottaa pois vaikka silmät kiinni Pari kumeahan siellä vuosi, ja ikä oli tehny tehtävänsä myös muille joten tietenkin kaikki vaihtoon.. Samalla putsailin palotolan ja yleensäkkin koko kannen, kiillotin pakokanavat sekä hieman siistin niitä, kohistin pakosarjan tiivisteet kunnolla ja auto takasin nippuun. Öljy haisi ja ja savua tuli
Nyt alkoi sitten turbo pitämään vislausta kun ahdot nousee sinne nollan paikkeille joten turbohan sieltä on sökönä ja se pukkaa öljyä suoraan pakoputkeen, kerran ahtoputket on aivan puhtaana No nyt sitten uutta turboa tilaukseen http://shopping.kinugawaturbo.com/nissansilvia.aspx tuosta ylärivin kolmesta taidan jonkun hommata itelle, ehotuksia otetaan vastaan mikä ois sopiva joka herää vielä suht hyvin tehotavotteet on 380hp-450hp, myös PlX dm-5 laajakaista tuli hankittua, seokset näyttää lambda arvona noin: 1.07-1.15 mutta kun lämmöt nousee normaaliin eli mittari puolessa välissä siirtyykin seos 0.87-1.03 väliin seilaamaan..
Nyt talvella sitten alko sinistä savua puskemaan putkesta, ensi veikkaus oli, että turbo on sanonut sopimuksen irti mutta ahtoputkissa ei ollu öljyä vaan ne oli aivan puhtaat joten päädyin ottamaan kannen pois ja vaihtamaan venttiilinvarren kumit jotka unohin syystä tai toisesta vaihtaa konerempan yhteydessä.. Sellasta se joskus on, osaa nyt ainakin kannen ottaa pois vaikka silmät kiinni Pari kumeahan siellä vuosi, ja ikä oli tehny tehtävänsä myös muille joten tietenkin kaikki vaihtoon.. Samalla putsailin palotolan ja yleensäkkin koko kannen, kiillotin pakokanavat sekä hieman siistin niitä, kohistin pakosarjan tiivisteet kunnolla ja auto takasin nippuun. Öljy haisi ja ja savua tuli
Nyt alkoi sitten turbo pitämään vislausta kun ahdot nousee sinne nollan paikkeille joten turbohan sieltä on sökönä ja se pukkaa öljyä suoraan pakoputkeen, kerran ahtoputket on aivan puhtaana No nyt sitten uutta turboa tilaukseen http://shopping.kinugawaturbo.com/nissansilvia.aspx tuosta ylärivin kolmesta taidan jonkun hommata itelle, ehotuksia otetaan vastaan mikä ois sopiva joka herää vielä suht hyvin tehotavotteet on 380hp-450hp, myös PlX dm-5 laajakaista tuli hankittua, seokset näyttää lambda arvona noin: 1.07-1.15 mutta kun lämmöt nousee normaaliin eli mittari puolessa välissä siirtyykin seos 0.87-1.03 väliin seilaamaan..
Re: Nissan 200sx RS13
Tulipas hommattua vihdoin isommat suuttimet, Bosh EV14 550cc tuli eilen postissa
Re: Nissan 200sx RS13
Tehotavoite 450hp ja ostit 550cc suuttimet? Eihän nuo riitä lähimaillekkaan.... 750cc suuttimetkin alkaa olla rajoilla tuossa 450hp kohdilla.
Re: Nissan 200sx RS13
Joo ei nuo riitäkkään nuihin 450hp tehoihin. Nyt tuli vain vähän rahaongelmia niin ihan vielä ei pysty tilaan aivan uutta turboa joten ostin käytetyn turbon että saan auton takaisin ajoon, kuitenkin käyttis kyseessä.. Ja halvalla sain nuo suuttimet niin tulipahan ostettua siinä sivussa niin saa säädettyä sinne vähän päälle 300hp auton eikä tarvi vakiosuuttimilla alkaa pelleilemään ja riskeeraamaan koko konetta
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests