Nissan 200sx RS13
Re: Nissan 200sx RS13
Minkälainen ahdin tuli? Bensanpaineita nostamalla saa hieman lisää tuottoa suuttimista.
Re: Nissan 200sx RS13
No rahan puutteessa tuollainen samanlainen Garrett t25g joka hajosikin tuli hommattua näin väliaikaseksi turboksi.. Sitten kun lompakko antaa myöten ajattelin yläpuolisen pakosarjan laittaa, kunnon turbon ja mahollisesti ulkosen hukkaportin, sekä varmaan siirtyä ajelemaan e85, suuttimiksi ajattelin 1000cc riittää kyllä mun tehotavotteisiin hyvin. Nistune ohjelmalla säätämisen opettelen tässä, ja tarkotus ois kaksi karttaa tehä: toinen 98 bensalle ja toinen e85 ja nappia painamalla saa vaihdettua karttaa.
Re: Nissan 200sx RS13
Tää tais olla vähäpäästönen?
jos näin ni jättäsin suosiolla sen topmount pakosarjan pois ja ahin alas, koska mietä ilmeisemmin tulee katsuri sanomaan, että ei mee läpi ahdinmuutoksesta. Garretin GT3071R riittää hyvi toho 450hp tietämille ja saa mahutettua vielä tonne alas.
jos näin ni jättäsin suosiolla sen topmount pakosarjan pois ja ahin alas, koska mietä ilmeisemmin tulee katsuri sanomaan, että ei mee läpi ahdinmuutoksesta. Garretin GT3071R riittää hyvi toho 450hp tietämille ja saa mahutettua vielä tonne alas.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Nissan 200sx RS13
Fiksuinhan olisi tehdä suoraan flexfuel jos on pelko siitä ettei e85:sta jokapaikassa saa. Miten lienee näissä mahdollista? Evoja ovat paljonkin muuttaneet flexeiksi, anturinhan siinä tarttee vielä ja softan joka tajuaa sen anturin.Juissi- wrote:No rahan puutteessa tuollainen samanlainen Garrett t25g joka hajosikin tuli hommattua näin väliaikaseksi turboksi.. Sitten kun lompakko antaa myöten ajattelin yläpuolisen pakosarjan laittaa, kunnon turbon ja mahollisesti ulkosen hukkaportin, sekä varmaan siirtyä ajelemaan e85, suuttimiksi ajattelin 1000cc riittää kyllä mun tehotavotteisiin hyvin. Nistune ohjelmalla säätämisen opettelen tässä, ja tarkotus ois kaksi karttaa tehä: toinen 98 bensalle ja toinen e85 ja nappia painamalla saa vaihdettua karttaa.
Re: Nissan 200sx RS13
Ainakin nyt on kartat semmosia että melkeimpä suoraan voi käyttää e85, pitää vielä laskeskella riittääkö varmasti sopan saanti vai tehdäänkö kokonaan uusi kartta. Aika rikkaalla vedossa on sillä vaikka seosta laihennettiin ei tehoa tullut kuin heppa tai kaksi lisää ja nakutusvaara nousee vain kokoajan. Tämänhetkiset tehot on nyt tuolla t25g turbolla: 274.8hp@4971rpm/407nm@4675rpm luvut siis konetehoja.Raikali wrote:Fiksuinhan olisi tehdä suoraan flexfuel jos on pelko siitä ettei e85:sta jokapaikassa saa. Miten lienee näissä mahdollista? Evoja ovat paljonkin muuttaneet flexeiksi, anturinhan siinä tarttee vielä ja softan joka tajuaa sen anturin.Juissi- wrote:No rahan puutteessa tuollainen samanlainen Garrett t25g joka hajosikin tuli hommattua näin väliaikaseksi turboksi.. Sitten kun lompakko antaa myöten ajattelin yläpuolisen pakosarjan laittaa, kunnon turbon ja mahollisesti ulkosen hukkaportin, sekä varmaan siirtyä ajelemaan e85, suuttimiksi ajattelin 1000cc riittää kyllä mun tehotavotteisiin hyvin. Nistune ohjelmalla säätämisen opettelen tässä, ja tarkotus ois kaksi karttaa tehä: toinen 98 bensalle ja toinen e85 ja nappia painamalla saa vaihdettua karttaa.
Bensaa ei syö paljoa mutta öljyä sitte sitäkin enempi, taitaa olla öljyrenkaat jumissa männissä.. Onkohan nuista öljynsekaan laitettavista lisäaineista mihinkään jos semmosta laittais ja kokeilis liuottaa ne öljyrenkaat irti?
Re: Nissan 200sx RS13
Hyvää iltaa arvon lukijat Kuten arvata saattaa ei 80e maksava t28g Garretti kovin pitkään kestä. Moottoritien rampissa täysistä paineista pamahti. Siivet sai uutta muotoilua pesien reunoista, hieno musta pilvi jäi taakse joka kimalteli auringonvalossa. Kone auki tarkistusta varten, alakerran kk-laakereissa hienoa metallisilppua, yhdessä männässä hiusmurtuma(tosin tämä tullu muusta syystä) välijäähdyttimeen en edes ole vielä uskaltanu katsoa.
Joten nyt riitti tämä touhu, mieli tekee virittää ja laittaa lisää tehoa kokoajan ja se on huono yhdistelmä jos haluaa käyttöautona tuota nismoa pitää. Toinen käyttis hommattu ja Nismosta tehdään ratalelu. Koneena pysyy tuo ca18detti.
Joten nyt riitti tämä touhu, mieli tekee virittää ja laittaa lisää tehoa kokoajan ja se on huono yhdistelmä jos haluaa käyttöautona tuota nismoa pitää. Toinen käyttis hommattu ja Nismosta tehdään ratalelu. Koneena pysyy tuo ca18detti.
Re: Nissan 200sx RS13
Laitakko kaaret samalla kun muuten muuttelet autoa? Onhan tuo käyttöauton liiallinen roplaus aina ongelma.
Re: Nissan 200sx RS13
Joo kyllä mä samalla ajattelin ne laittaa kun tuon sisustan puran ja käyn korin läpi Pari ruostekohtaa joutuu ainakin paikkaamaan korista
Re: Nissan 200sx RS13
Tulipas sitten hommattua AMW imusarja, billet suutinkisko AN liittimin, 75mm billet kaasuläppä ja bosh ev14 1000cc suuttimet kuvia tulee myöhemmin. Seuraavaksi pitäis lohko viedä koneistamolle sylinterien tarkistukseen ja mittaukseen niin tietää missä koossa ne nyt siis ovat, niin tietää oikean kokoiset Wisecot hommata. Taisi nimittäin koneistajalla tulla pieni virhe kun poras millin ylikokokoon lohkon, supertechin männän annoin mukaan mutta silti männät kalisi myös lämpimällä hieman, moottorijarrutuksessa sen pienen vaimean kolinan huomasi, ja pieni hiusmurtuma männänhelmassa sen seurauksena. Ei kiva
Re: Nissan 200sx RS13
No, emmä kai sit ostakkaan itelleni noita osia, perhana
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Re: Nissan 200sx RS13
Tulossa näköjään melko pippurinen pikku ca18. Mistä muuten ostit imusarjan, ja mitäs hyrrää tähän on suunnitteilla?
Tottakai seurannassa tämä proju!
Tottakai seurannassa tämä proju!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Nissan 200sx RS13
Imusarja muut osat taisi löytyä dnsf:n kautta kun itse juuri meinasin ottaa yhteyttä myyjälle täysin samalaisista osista.?
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Re: Nissan 200sx RS13
Joo dnsf:än kautta löyty, juuri sopiva setti tuohon. Muutenki ettiny nuita tonnisia suuttimia mutta sitte tuli vähä ylimäärästäki hommattua
Re: Nissan 200sx RS13
Auto valmistuu hitaasti mutta hitaasti eli ei juurikaan tilojen puutteesta. Tosin pieniä päivityksiä on tullut. Vesijäähdytteinen turbo, Compressor Wheel 60.2 mm / 78 mm (25G wheel)
Turbine Wheel 61 mm / 54.1mm (TD06SL2 wheel)
Turbine Housing 8cm / AR61 T3 Flanged External Gated turbine housing tuollasilla siivillä. Ajattelin että otan 10cm pesän mutta kokeillaan kasilla eka miten toimii tuommosessa 1.8l koneessa.
Turbine Wheel 61 mm / 54.1mm (TD06SL2 wheel)
Turbine Housing 8cm / AR61 T3 Flanged External Gated turbine housing tuollasilla siivillä. Ajattelin että otan 10cm pesän mutta kokeillaan kasilla eka miten toimii tuommosessa 1.8l koneessa.
Re: Nissan 200sx RS13
Aika herätellä tämäkin talviunilta, talvella ei paljoa tapahtunu tilojen puutteesta, mutta ei anneta sen haitata. Tässä vähän tulevasta kuvaa+ vähän vanhaa ja ikävää..
Pientä öljyvuotoa suuntaan jos toiseen havaittavissa
Eipä ahistele enää
Palotilan terävien reunojen pyöristelyä, jospa ne nakutukset vähän edes pysys poissa
Tämmösellä hyrrällä mennään jatkossa, Billetti hifistelysiipiki löytyy
Billetti suutintukki ja Bosh ev14 1000cc suuttimet
Amw plenum imusarja+huippuluokan sairaala olosuhteet
Pientä öljyvuotoa suuntaan jos toiseen havaittavissa
Eipä ahistele enää
Palotilan terävien reunojen pyöristelyä, jospa ne nakutukset vähän edes pysys poissa
Tämmösellä hyrrällä mennään jatkossa, Billetti hifistelysiipiki löytyy
Billetti suutintukki ja Bosh ev14 1000cc suuttimet
Amw plenum imusarja+huippuluokan sairaala olosuhteet
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests