Nissan 200sx RS13

Omien autoprojektien esittely.
bahis
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 441
Joined: 20. Apr 2011 18:25

Re: Nissan 200sx RS13

Post by bahis » 06. Apr 2013 11:24

Minkälainen ahdin tuli? Bensanpaineita nostamalla saa hieman lisää tuottoa suuttimista.

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 12. Apr 2013 09:32

No rahan puutteessa tuollainen samanlainen Garrett t25g joka hajosikin tuli hommattua näin väliaikaseksi turboksi.. Sitten kun lompakko antaa myöten ajattelin yläpuolisen pakosarjan laittaa, kunnon turbon ja mahollisesti ulkosen hukkaportin, sekä varmaan siirtyä ajelemaan e85, suuttimiksi ajattelin 1000cc riittää kyllä mun tehotavotteisiin hyvin. Nistune ohjelmalla säätämisen opettelen tässä, ja tarkotus ois kaksi karttaa tehä: toinen 98 bensalle ja toinen e85 ja nappia painamalla saa vaihdettua karttaa.

User avatar
WathPl0x
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 294
Joined: 03. Aug 2011 19:38
Location: Joensuu

Re: Nissan 200sx RS13

Post by WathPl0x » 12. Apr 2013 11:15

Tää tais olla vähäpäästönen?

jos näin ni jättäsin suosiolla sen topmount pakosarjan pois ja ahin alas, koska mietä ilmeisemmin tulee katsuri sanomaan, että ei mee läpi ahdinmuutoksesta. Garretin GT3071R riittää hyvi toho 450hp tietämille ja saa mahutettua vielä tonne alas.

Raikali
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 419
Joined: 05. Sep 2011 20:25

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Raikali » 12. Apr 2013 15:29

Juissi- wrote:No rahan puutteessa tuollainen samanlainen Garrett t25g joka hajosikin tuli hommattua näin väliaikaseksi turboksi.. Sitten kun lompakko antaa myöten ajattelin yläpuolisen pakosarjan laittaa, kunnon turbon ja mahollisesti ulkosen hukkaportin, sekä varmaan siirtyä ajelemaan e85, suuttimiksi ajattelin 1000cc riittää kyllä mun tehotavotteisiin hyvin. Nistune ohjelmalla säätämisen opettelen tässä, ja tarkotus ois kaksi karttaa tehä: toinen 98 bensalle ja toinen e85 ja nappia painamalla saa vaihdettua karttaa.
Fiksuinhan olisi tehdä suoraan flexfuel jos on pelko siitä ettei e85:sta jokapaikassa saa. Miten lienee näissä mahdollista? Evoja ovat paljonkin muuttaneet flexeiksi, anturinhan siinä tarttee vielä ja softan joka tajuaa sen anturin.

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 22. May 2013 20:56

Raikali wrote:
Juissi- wrote:No rahan puutteessa tuollainen samanlainen Garrett t25g joka hajosikin tuli hommattua näin väliaikaseksi turboksi.. Sitten kun lompakko antaa myöten ajattelin yläpuolisen pakosarjan laittaa, kunnon turbon ja mahollisesti ulkosen hukkaportin, sekä varmaan siirtyä ajelemaan e85, suuttimiksi ajattelin 1000cc riittää kyllä mun tehotavotteisiin hyvin. Nistune ohjelmalla säätämisen opettelen tässä, ja tarkotus ois kaksi karttaa tehä: toinen 98 bensalle ja toinen e85 ja nappia painamalla saa vaihdettua karttaa.
Fiksuinhan olisi tehdä suoraan flexfuel jos on pelko siitä ettei e85:sta jokapaikassa saa. Miten lienee näissä mahdollista? Evoja ovat paljonkin muuttaneet flexeiksi, anturinhan siinä tarttee vielä ja softan joka tajuaa sen anturin.
Ainakin nyt on kartat semmosia että melkeimpä suoraan voi käyttää e85, pitää vielä laskeskella riittääkö varmasti sopan saanti vai tehdäänkö kokonaan uusi kartta. Aika rikkaalla vedossa on sillä vaikka seosta laihennettiin ei tehoa tullut kuin heppa tai kaksi lisää ja nakutusvaara nousee vain kokoajan. Tämänhetkiset tehot on nyt tuolla t25g turbolla: 274.8hp@4971rpm/407nm@4675rpm luvut siis konetehoja.

Bensaa ei syö paljoa mutta öljyä sitte sitäkin enempi, taitaa olla öljyrenkaat jumissa männissä.. Onkohan nuista öljynsekaan laitettavista lisäaineista mihinkään jos semmosta laittais ja kokeilis liuottaa ne öljyrenkaat irti?

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 12. Sep 2013 23:17

Hyvää iltaa arvon lukijat :D Kuten arvata saattaa ei 80e maksava t28g Garretti kovin pitkään kestä. Moottoritien rampissa täysistä paineista pamahti. Siivet sai uutta muotoilua pesien reunoista, hieno musta pilvi jäi taakse joka kimalteli auringonvalossa. Kone auki tarkistusta varten, alakerran kk-laakereissa hienoa metallisilppua, yhdessä männässä hiusmurtuma(tosin tämä tullu muusta syystä) välijäähdyttimeen en edes ole vielä uskaltanu katsoa.

Joten nyt riitti tämä touhu, mieli tekee virittää ja laittaa lisää tehoa kokoajan ja se on huono yhdistelmä jos haluaa käyttöautona tuota nismoa pitää. Toinen käyttis hommattu ja Nismosta tehdään ratalelu. Koneena pysyy tuo ca18detti.
Image

Image

Image

Image

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Nissan 200sx RS13

Post by vain » 13. Sep 2013 17:45

Laitakko kaaret samalla kun muuten muuttelet autoa? Onhan tuo käyttöauton liiallinen roplaus aina ongelma. ;)

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 15. Sep 2013 13:31

Joo kyllä mä samalla ajattelin ne laittaa kun tuon sisustan puran ja käyn korin läpi 8-) Pari ruostekohtaa joutuu ainakin paikkaamaan korista

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 09. Oct 2013 16:57

Tulipas sitten hommattua AMW imusarja, billet suutinkisko AN liittimin, 75mm billet kaasuläppä ja bosh ev14 1000cc suuttimet :D kuvia tulee myöhemmin. Seuraavaksi pitäis lohko viedä koneistamolle sylinterien tarkistukseen ja mittaukseen niin tietää missä koossa ne nyt siis ovat, niin tietää oikean kokoiset Wisecot hommata. Taisi nimittäin koneistajalla tulla pieni virhe kun poras millin ylikokokoon lohkon, supertechin männän annoin mukaan mutta silti männät kalisi myös lämpimällä hieman, moottorijarrutuksessa sen pienen vaimean kolinan huomasi, ja pieni hiusmurtuma männänhelmassa sen seurauksena. Ei kiva :evil:

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Raze » 09. Oct 2013 18:13

No, emmä kai sit ostakkaan itelleni noita osia, perhana :lol:
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Suiza » 09. Oct 2013 20:54

Tulossa näköjään melko pippurinen pikku ca18. :) Mistä muuten ostit imusarjan, ja mitäs hyrrää tähän on suunnitteilla?

Tottakai seurannassa tämä proju!
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Raze » 10. Oct 2013 19:54

Imusarja muut osat taisi löytyä dnsf:n kautta kun itse juuri meinasin ottaa yhteyttä myyjälle täysin samalaisista osista.? :)
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 10. Oct 2013 20:04

Joo dnsf:än kautta löyty, juuri sopiva setti tuohon. Muutenki ettiny nuita tonnisia suuttimia mutta sitte tuli vähä ylimäärästäki hommattua :D

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 11. Dec 2013 14:29

Auto valmistuu hitaasti mutta hitaasti eli ei juurikaan tilojen puutteesta. Tosin pieniä päivityksiä on tullut. Vesijäähdytteinen turbo, Compressor Wheel 60.2 mm / 78 mm (25G wheel)
Turbine Wheel 61 mm / 54.1mm (TD06SL2 wheel)
Turbine Housing 8cm / AR61 T3 Flanged External Gated turbine housing tuollasilla siivillä. Ajattelin että otan 10cm pesän mutta kokeillaan kasilla eka miten toimii tuommosessa 1.8l koneessa.

Juissi-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 30
Joined: 23. Sep 2012 12:04
Location: Kemi

Re: Nissan 200sx RS13

Post by Juissi- » 05. Apr 2014 15:21

Aika herätellä tämäkin talviunilta, talvella ei paljoa tapahtunu tilojen puutteesta, mutta ei anneta sen haitata. Tässä vähän tulevasta kuvaa+ vähän vanhaa ja ikävää..

Image

Pientä öljyvuotoa suuntaan jos toiseen havaittavissa

Image
Eipä ahistele enää

Image



Image
Palotilan terävien reunojen pyöristelyä, jospa ne nakutukset vähän edes pysys poissa

Image
Tämmösellä hyrrällä mennään jatkossa, Billetti hifistelysiipiki löytyy :lol:

Image


Image

Image
Billetti suutintukki ja Bosh ev14 1000cc suuttimet

Image
Amw plenum imusarja+huippuluokan sairaala olosuhteet :lol:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests