Radalle Rx-7 92-
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 63
Tuli otettua ekat savut koneesta. Käynnistyi hienosti kun pieni anturi ongelma oli selätetty. Muutenkin tuli niputettua autoa, myös siksi että se on helpompi siirtää trailerilla työpaikalle jossa pystyn viikolla tekemään autoa.
Seuraavana työalle menee sähköjen teko ja alumiinilevyjen työstöt. Sen jälkeen ei pitäisi olla paljoa että pääsee ajaan.
Tuli otettua ekat savut koneesta. Käynnistyi hienosti kun pieni anturi ongelma oli selätetty. Muutenkin tuli niputettua autoa, myös siksi että se on helpompi siirtää trailerilla työpaikalle jossa pystyn viikolla tekemään autoa.
Seuraavana työalle menee sähköjen teko ja alumiinilevyjen työstöt. Sen jälkeen ei pitäisi olla paljoa että pääsee ajaan.
Re: Harraste Rx-7 92-
Auto huokuu asennetta ja reilusti, hyvältä näyttää
Mukava nähdä tämä joskus tositoimissa radalla, morjestellaan kun nähdään
Mukava nähdä tämä joskus tositoimissa radalla, morjestellaan kun nähdään
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Harraste Rx-7 92-
Toi spoikkaviritys on kyl suht erikoisen näkönen Jostain olin lukevinaan et siiven alapuoli ois nimenomaan tärkeempi aerodynamiikan kannalt eli on parempi tehä kiinnitys yläpuolelle, onks tässä haettu just sitä?
Re: Harraste Rx-7 92-
Ainakin lentokoneen siivestä jos kyse on niin silee yläpuoli ja karkee alapuoli. Tässä toiminnassa päin vastoin pyritään tekemään. Järjellä ajalteltuna tuo rakenne olisi järkevämpi._Warman_ wrote:Toi spoikkaviritys on kyl suht erikoisen näkönen Jostain olin lukevinaan et siiven alapuoli ois nimenomaan tärkeempi aerodynamiikan kannalt eli on parempi tehä kiinnitys yläpuolelle, onks tässä haettu just sitä?
Löysin netistä tuollaisen kuva vielä selventämään tätä. Tämä tietenkin käännetynä.
En kyllä ajatellut koko asiaa silloin kun lähin suunnitelemaan siipeä. Tuli visio roikkuvasta mallista. Tietenkin sellanen piti tehdä. Tällä viikolla tuleekin päivitystä hieman tihempään. Tarkoitus on jatkaa noiden ilmanohjaimien kanssa ja tehdä valmiiksi asti.
Tositoimista en tiedä, mutta harjottelua ainakin pyritään suorittamaan jahka sinne asti pääsen.JonttuK wrote:Auto huokuu asennetta ja reilusti, hyvältä näyttää
Mukava nähdä tämä joskus tositoimissa radalla, morjestellaan kun nähdään
- _--Ville--_
- NORMAL USER
- Posts: 85
- Joined: 24. Oct 2013 10:25
- Location: Oulu/Kankaanpää
Re: Harraste Rx-7 92-
Koeniggseggissa taitaa ainakin olla siipi yläpuolelta kiinni ja siellä käytettiin nimenomaan sitä selitystä, että ei häiritä siiven alapuolta ollenkaan
"We all will die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will"
Re: Harraste Rx-7 92-
Aloin tutkia hieman aihetta. Löytyi hyvä esimerkki video. 0:30 kohdalla nähdään ilman kulkevan yläpuolella melkein tupla nopeudella verratuna alapintaan. Tästä voikin päätellä että yläpuoli on hyvä olla paremmin virtaava. Tietenkin kun asia käännetään auton spoileriksi niin koko hoito heitetään väärin päin._--Ville--_ wrote:Koeniggseggissa taitaa ainakin olla siipi yläpuolelta kiinni ja siellä käytettiin nimenomaan sitä selitystä, että ei häiritä siiven alapuolta ollenkaan
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 64
Nyt on päässy työstää autoa työpaikan katoksessa. Etenee vähän reippaammin. Pystyy joka päivä työstää illasta.
Johtosarjan teippaus edessä sekä kiinnitys nippareilla. Bensapaineen säätimen vuodon tilkkimistä.
Konepelti lähti työnalle. Uutta visioo muodosta. Vanha malli ei miellytänyt yhtään. Saas nähdä mitä tästä muotoutuu.
Alumiinista tein kehyksen aukon reunalle. Tähän pystyy kiinnitämään tulevan ilmanohjaimet.
Relepoksi kiinnitetty. Konepellin nopea testaus.
Venevinssi löysi paikan trailerista. Mahdollista siirtää pariin eri kohtaan. Kuitenkin tuossa kohtaa löytyy autosta hinaus piste.
Nyt on päässy työstää autoa työpaikan katoksessa. Etenee vähän reippaammin. Pystyy joka päivä työstää illasta.
Johtosarjan teippaus edessä sekä kiinnitys nippareilla. Bensapaineen säätimen vuodon tilkkimistä.
Konepelti lähti työnalle. Uutta visioo muodosta. Vanha malli ei miellytänyt yhtään. Saas nähdä mitä tästä muotoutuu.
Alumiinista tein kehyksen aukon reunalle. Tähän pystyy kiinnitämään tulevan ilmanohjaimet.
Relepoksi kiinnitetty. Konepellin nopea testaus.
Venevinssi löysi paikan trailerista. Mahdollista siirtää pariin eri kohtaan. Kuitenkin tuossa kohtaa löytyy autosta hinaus piste.
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 65
Tällä kertaa enemmän näkyvää tapahtunut joten kuvia on reilummin.
Konepeltiin tein hyppyrin jonka tarkoitus on parantaa jäähyttimiltä tulevan ilman kulkua. Vielä on vähän suunnitelmat auki miten viimeistelen aukon.
Pitkän aikaa miettiny tuota etulippaa. Ei edellisen mallin nurkat ollut kovin hyviä aerodynamiikan kannalta. Jossain kohtaa sit sain ajatuksen hieman erillaisesta muodosta. Hieman monimutkaisempi rakenne mutta parempi lopputulos ainakin omasta mielestä.
Paremmin virtaava nyt tuo nurkka.
Molempiin nurkkiin sama rakenne.
Nyt tulee tämän koko homman juju. Paremmat ilmanohjaimet pienemmällä vastuksella. Veikkaan että tekee paremmin downforcea myös. Ilma pääsee tunnelin kautta virtaamaan paremmin läpi ja samalla saadaan vaikutettua virtaukseen.
Molemmat nurkat tehtynä. Tässä onkin lopullinen lippa. Vahvikkeita laitan keskelle lisää. Muuten muodot ovat lopulliset.
Tuli hieman enemmän lentokoneen näköinen taas.
Tällä kertaa enemmän näkyvää tapahtunut joten kuvia on reilummin.
Konepeltiin tein hyppyrin jonka tarkoitus on parantaa jäähyttimiltä tulevan ilman kulkua. Vielä on vähän suunnitelmat auki miten viimeistelen aukon.
Pitkän aikaa miettiny tuota etulippaa. Ei edellisen mallin nurkat ollut kovin hyviä aerodynamiikan kannalta. Jossain kohtaa sit sain ajatuksen hieman erillaisesta muodosta. Hieman monimutkaisempi rakenne mutta parempi lopputulos ainakin omasta mielestä.
Paremmin virtaava nyt tuo nurkka.
Molempiin nurkkiin sama rakenne.
Nyt tulee tämän koko homman juju. Paremmat ilmanohjaimet pienemmällä vastuksella. Veikkaan että tekee paremmin downforcea myös. Ilma pääsee tunnelin kautta virtaamaan paremmin läpi ja samalla saadaan vaikutettua virtaukseen.
Molemmat nurkat tehtynä. Tässä onkin lopullinen lippa. Vahvikkeita laitan keskelle lisää. Muuten muodot ovat lopulliset.
Tuli hieman enemmän lentokoneen näköinen taas.
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 66
Taas on päivä kulutettu mazdan parissa.
Ensimäisenä tuli tehtyä kannakeet etulipalle. Näihin tulee osa kuormasta.
Rullan kiinnike vesimpumpun päälle.
Hieman selkeempi kuva kiinnikkeet muodosta. Rullan ja kiinnikkeen väliin tein urat jottein epäkesko rulla pääse kääntymään. Rulla on pösön 306 yms.
Takasiipeen laitoin vahvistuksia joka puolelle sekä päädyt tein. Pientä kaarta hain päätyyn jotta ilma ohjaantuisi pois perästä.
Ylemmän ohjaimen kulmaa saa säädettyä pulteilla. Kuvassa vähän lyhyt vielä pultti mutta idea tulee selville.
Pieni yleiskatsaus.
Taas on päivä kulutettu mazdan parissa.
Ensimäisenä tuli tehtyä kannakeet etulipalle. Näihin tulee osa kuormasta.
Rullan kiinnike vesimpumpun päälle.
Hieman selkeempi kuva kiinnikkeet muodosta. Rullan ja kiinnikkeen väliin tein urat jottein epäkesko rulla pääse kääntymään. Rulla on pösön 306 yms.
Takasiipeen laitoin vahvistuksia joka puolelle sekä päädyt tein. Pientä kaarta hain päätyyn jotta ilma ohjaantuisi pois perästä.
Ylemmän ohjaimen kulmaa saa säädettyä pulteilla. Kuvassa vähän lyhyt vielä pultti mutta idea tulee selville.
Pieni yleiskatsaus.
Re: Radalle Rx-7 92-
Ei voi muuta kun hämmästellä
Ootko ihan varma että parinhuntin vauhdissa noi niitit pitää kasassa noi "luomukset"?
Oot kyllä JaptoyssinLeepu
Ootko ihan varma että parinhuntin vauhdissa noi niitit pitää kasassa noi "luomukset"?
Oot kyllä JaptoyssinLeepu
Re: Radalle Rx-7 92-
Oon kyllä miettiny sitä aika paljonkin että missä kohtaa ne pettää. Sen takia tuli lisättyä niitä aika paljon ettei pääsis hajoomaan. Ei tällä autolla varmaan yli 160 vauhtia tulla saamaan radalla. Kyllähän ne riekaleet sitte näyttää jos joku paikka ei kestä. Luotan kyllä että nämä viritykset pitää. Joitakin niittejä korvaan pulteilla ainakin kriittisistä paikoista. Mutta kyllähän lentokoneetkin niitattuna pysyy kasassa. Kai ne johonkin kykenee.Nall3 wrote:Ei voi muuta kun hämmästellä
Ootko ihan varma että parinhuntin vauhdissa noi niitit pitää kasassa noi "luomukset"?
Oot kyllä JaptoyssinLeepu
Re: Radalle Rx-7 92-
Racecar, rupee olemaan rehdin kilpavehkeen näkönen
Hyvä että aerodynamiikkaa on ajateltu, se kun on tärkeässä roolissa kuitenkin.
Hyvä että aerodynamiikkaa on ajateltu, se kun on tärkeässä roolissa kuitenkin.
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Radalle Rx-7 92-
Päivitys numero 67
Tämä viikko ollu hieman hiljaisempi. Kaikki mitä on tehnyt niin ei ole kovin näkyvää.
Takasiiven päätyihin laitoin vahvikkeet ettei heilu enää. Samalla vaijerilla jalat tukevoitin. Tuli aika napakka tuosta hökötyksestä. Testasin roikkua omalla painolla siiven takareunasta, kesti helposti.
Tuon päädyssä olevan kaaren tarkoitus on ohjata ilmaa pois päin auton perästä. Ehkä hieman parantaa auton alta tulevan ilman reittiä.
Tästä näkee paremmin tukirakenteet mitkä pitää kurissa tuon.
Spoilerin kiinnityksen siirsin luukun päältä auton runkoon. Samalla huomasin ettei siipi tule tarpeeksi taakse että luukku mahtuu aukeamaan joten muutin hieman kiinnityksiä vielä.
Kaasupoljin tuli englannista koska onnistuin hukkaamaan vanhan.
Seuraavassa päivityksessä tarkoitus tehdä pari juttua vielä siipeen ja myös etuspoileriin pari vahviketta lisätä sekä konepelti tehdä loppuun.
Tämä viikko ollu hieman hiljaisempi. Kaikki mitä on tehnyt niin ei ole kovin näkyvää.
Takasiiven päätyihin laitoin vahvikkeet ettei heilu enää. Samalla vaijerilla jalat tukevoitin. Tuli aika napakka tuosta hökötyksestä. Testasin roikkua omalla painolla siiven takareunasta, kesti helposti.
Tuon päädyssä olevan kaaren tarkoitus on ohjata ilmaa pois päin auton perästä. Ehkä hieman parantaa auton alta tulevan ilman reittiä.
Tästä näkee paremmin tukirakenteet mitkä pitää kurissa tuon.
Spoilerin kiinnityksen siirsin luukun päältä auton runkoon. Samalla huomasin ettei siipi tule tarpeeksi taakse että luukku mahtuu aukeamaan joten muutin hieman kiinnityksiä vielä.
Kaasupoljin tuli englannista koska onnistuin hukkaamaan vanhan.
Seuraavassa päivityksessä tarkoitus tehdä pari juttua vielä siipeen ja myös etuspoileriin pari vahviketta lisätä sekä konepelti tehdä loppuun.
Re: Radalle Rx-7 92-
Päivitys numero 68
Nyt tuli laitettua auto siihen kuntoon että avainta kääntäessä tapahtui seuraavaa.
Takasiiven säätöjä.
Katsaus
Nyt tuli laitettua auto siihen kuntoon että avainta kääntäessä tapahtui seuraavaa.
Takasiiven säätöjä.
Katsaus
Re: Radalle Rx-7 92-
Päivitys numero 69
Kännykän kameralla napattu kuvat. Melko huonolaatuisia. Seuraavassa sit paremmalla kameralla pitää ottaa kuvat.
Ulkokuori meni paikoileensa.
Konehuoneeseen laitoin pokkituen takasi. Joutui hieman vääntelemään uudestaan. Paljon pientä nyppimistä tapahtunut. Laturin paikkaa korjasin hieman että hihnalinja on suorempi.
Uudet härvelit sai sähköt ja paikkansa. Alumiinista veistelin pienen raamin missä on hyvä olla. Mittaristosta otin pari vanhaa mittaria pois ja korvasin uusilla.
Tässä on odoteltu pakoputkeen jousto-osaa. Jotta pääsis hitsaa putken uusilla laipoilla kasaan. Siitä sit seuraavalla kerralla. 3 viikkoa odotellu jo osaa. Tilaushetkellä näytti että tavaraa olis hyllyssä. Kuitenkin kun kyselin pari päivää sitte, ei tavaraa olekkaan. Koska lie sitte tulee...
Kännykän kameralla napattu kuvat. Melko huonolaatuisia. Seuraavassa sit paremmalla kameralla pitää ottaa kuvat.
Ulkokuori meni paikoileensa.
Konehuoneeseen laitoin pokkituen takasi. Joutui hieman vääntelemään uudestaan. Paljon pientä nyppimistä tapahtunut. Laturin paikkaa korjasin hieman että hihnalinja on suorempi.
Uudet härvelit sai sähköt ja paikkansa. Alumiinista veistelin pienen raamin missä on hyvä olla. Mittaristosta otin pari vanhaa mittaria pois ja korvasin uusilla.
Tässä on odoteltu pakoputkeen jousto-osaa. Jotta pääsis hitsaa putken uusilla laipoilla kasaan. Siitä sit seuraavalla kerralla. 3 viikkoa odotellu jo osaa. Tilaushetkellä näytti että tavaraa olis hyllyssä. Kuitenkin kun kyselin pari päivää sitte, ei tavaraa olekkaan. Koska lie sitte tulee...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests