Radalle Rx-7 92-
Re: Vain Efini Rx-7
Päivitys numero 14
Taas kasa kuvia jos joku niitä vaikka kattelis. Tämä päivä meni enemmänkin suunnitelun puolella.
Ilmanputsari kotelo alumiinista.
Vähän aikaa sai nakertaa että tulee suhteellisen tiivis.
Ahtoputketkin sai lopullisen sijaintinsa ainakin teoriassa. Välijäähdyttimen kiinnikkeet valmiit.
Sopivasti asettuu molemmat tuosta.
Taas kasa kuvia jos joku niitä vaikka kattelis. Tämä päivä meni enemmänkin suunnitelun puolella.
Ilmanputsari kotelo alumiinista.
Vähän aikaa sai nakertaa että tulee suhteellisen tiivis.
Ahtoputketkin sai lopullisen sijaintinsa ainakin teoriassa. Välijäähdyttimen kiinnikkeet valmiit.
Sopivasti asettuu molemmat tuosta.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:22, edited 1 time in total.
Re: Vain Efini Rx-7
Päivitys numero 15
Kuvia kuveja... Taas on päivä tuhraantunu ja jotain tapahtunu.
Hökötys hitsaajalle. Saa hepattua tuosta hyvin ja purkaa sitte nuo hilut pois.
Kuvia kuveja... Taas on päivä tuhraantunu ja jotain tapahtunu.
Hökötys hitsaajalle. Saa hepattua tuosta hyvin ja purkaa sitte nuo hilut pois.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:23, edited 1 time in total.
Re: Vain Efini Rx-7
Päivitys numero 16
Olen valmistellu moottorin rebuildia ja ostin nostimen ja porttaus mallit. Samalla tuli tuo putki hitsarilta.
Kohta sitä pääsee tekemään muutoksia moottorin sisälle.
Olen valmistellu moottorin rebuildia ja ostin nostimen ja porttaus mallit. Samalla tuli tuo putki hitsarilta.
Kohta sitä pääsee tekemään muutoksia moottorin sisälle.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:23, edited 2 times in total.
Re: Vain Efini Rx-7
Toi ilmanotto on kyl suunniteltu hyvi, pisteet siitä Ei voi ainakaa sanoo et saa lämmintä ilmaa moottori.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Vain Efini Rx-7
Päivitys numero 17
Moottori otettu ulos. Nyt pääsee maalaamaan konehuoneen.
Suunnilleen kaikki apulaitteet paikallaan.
Parasta kaikessa!
Nakki.
Roinaa.
Ahtoputkea tuli viimeisteltyä. Maalausta kaipaa vielä.
Ameriikaasta tuli paketissa vähän porttaus malleja. Josko sitä virtausta sais paranneltua
Yritin tehdä mahdollisimman hyvän. Hieman jäi harmittaa koska isompi suodatin olis ollu hyvä. Ei juuri sovi nyt vaan.WathPl0x wrote:Toi ilmanotto on kyl suunniteltu hyvi, pisteet siitä Ei voi ainakaa sanoo et saa lämmintä ilmaa moottori.
Moottori otettu ulos. Nyt pääsee maalaamaan konehuoneen.
Suunnilleen kaikki apulaitteet paikallaan.
Parasta kaikessa!
Nakki.
Roinaa.
Ahtoputkea tuli viimeisteltyä. Maalausta kaipaa vielä.
Ameriikaasta tuli paketissa vähän porttaus malleja. Josko sitä virtausta sais paranneltua
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:24, edited 1 time in total.
Re: Vain Efini Rx-7
Tosta lootan kera otetusta kuvasta vasta oikeesti tajuaa miten pien toi ite mosa on
Re: Vain Efini Rx-7
Päivitys numero 18
Pientä päivitystä.
Konehuoneen putsaus melkein hoidettu.
Johtosarjan uudelleen niputus. Vanha kuori melko haperoa tavaraa jo.
Seuraavaks vois keskittyä moottoriin. Sekä konehuoneen maalailuun.
Pientä päivitystä.
Konehuoneen putsaus melkein hoidettu.
Johtosarjan uudelleen niputus. Vanha kuori melko haperoa tavaraa jo.
Seuraavaks vois keskittyä moottoriin. Sekä konehuoneen maalailuun.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:25, edited 1 time in total.
Re: Vain Efini Rx-7
Päivitys numero 19
Siihen se jäi tänään. Vähän alottelin purkamaan. Kohta tilaus amerikkaan. Sieltä alumiinistä vauhtipyörää pari anturia ja moottorin rebuild kitti.
Siihen se jäi tänään. Vähän alottelin purkamaan. Kohta tilaus amerikkaan. Sieltä alumiinistä vauhtipyörää pari anturia ja moottorin rebuild kitti.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:25, edited 1 time in total.
Re: Vain Efini Rx-7
Siellähän on alla cooleri jolle menee ilma tuosta aukosta.
Re: Vain Efini Rx-7
Niinkuin jo sanoin, mistään mitään tietämättä Mutta mihin tuo ilma sitten menee tuolta konehuoneesta? Olen jotenkin kuvitellut, että konepellin kautta aina tuo lämmin ilma johdetaan ulos tuolta konehuoneesta.
Re: Vain Efini Rx-7
Onhan evo lancereissa ja subaruissa scuupit konepellissa mistä ilma pääsee välijäähyyn. Sama homma näyttäs olevan tässäkin.JooNat wrote:Niinkuin jo sanoin, mistään mitään tietämättä Mutta mihin tuo ilma sitten menee tuolta konehuoneesta? Olen jotenkin kuvitellut, että konepellin kautta aina tuo lämmin ilma johdetaan ulos tuolta konehuoneesta.
Nissan, Designed to improve your performance.
Re: Vain Efini Rx-7
Ideana ollu pohja levyttää ettei ilma pääse auton alle. Etulokareihin tekis aukot josta molemmille sivuille konehuoneen ilma pääsee postumaan.
Olen mietiskelly ilma-vesi-ilma systeemiäkin. Välijäähdyttimen tilavuus laskisi todella paljon ja ahtoputkia vois lyhentää vielä puolimetriä lisää. Sekä vesi väliaineena auttaa lämmönsiirrossa paremmin. Jolloin pienemmät kennot riittää. Tämä on pelkkää visiointia. Tuskin hetkeen tulee tapahtumaan.
Aerodynaamisesti paras ratkasu taitaa olla puskurin kautta tunneli konepellin läpi. Siinä vaan joutuu kennot laittamaan peräkkäin. Jolloin toisen hyöty huononee.
Olen mietiskelly ilma-vesi-ilma systeemiäkin. Välijäähdyttimen tilavuus laskisi todella paljon ja ahtoputkia vois lyhentää vielä puolimetriä lisää. Sekä vesi väliaineena auttaa lämmönsiirrossa paremmin. Jolloin pienemmät kennot riittää. Tämä on pelkkää visiointia. Tuskin hetkeen tulee tapahtumaan.
Aerodynaamisesti paras ratkasu taitaa olla puskurin kautta tunneli konepellin läpi. Siinä vaan joutuu kennot laittamaan peräkkäin. Jolloin toisen hyöty huononee.
Re: Vain Efini Rx-7
No tässähän se tulikin ilmi, kuulostaa mielenkiintoiselta. Tuleeko noille jotain omia kanavia, vai meneekö jo liian överiksi?vain wrote:Ideana ollu pohja levyttää ettei ilma pääse auton alle. Etulokareihin tekis aukot josta molemmille sivuille konehuoneen ilma pääsee postumaan.
Ja tämä oli se, mitä itsekin mietin tuossa aiemmin, et eikö tämä ole se yleisempi tapa? Käykö näissä koneet kuinka kuumina? Minkälaiseen käyttöön auto on tulossa?Aerodynaamisesti paras ratkasu taitaa olla puskurin kautta tunneli konepellin läpi. Siinä vaan joutuu kennot laittamaan peräkkäin. Jolloin toisen hyöty huononee.
Re: Vain Efini Rx-7
Tarkemmin ajatellessa ei viitti tehdä reikiä jos tuon systeemin vaihtaa vielä.JooNat wrote: No tässähän se tulikin ilmi, kuulostaa mielenkiintoiselta. Tuleeko noille jotain omia kanavia, vai meneekö jo liian överiksi?
Wankel moottoreissa aika isossa osassa on myös öljyn jäähdytys. Se on ainoa keino millä moottorin laakeripintoja yms saadaan viilennettyä. Vesi kiertää kammion ulkokehällä vaan. Joten moottorin ytimessä öljyllä saadaan ainoastaan loput lämmöt siirrettyä pois. Tietenkin jos moottoriin imetty ilma on viileää auttaa se myös. Kyllähän nämä tuottaa lämpöä enemmän kuin vastaavat mäntämoottorit.JooNat wrote: Ja tämä oli se, mitä itsekin mietin tuossa aiemmin, et eikö tämä ole se yleisempi tapa? Käykö näissä koneet kuinka kuumina? Minkälaiseen käyttöön auto on tulossa?
Radalla tarkotus on käydä ajelemassa. Siitä ei osaa sanoo koska saan auton siihen kuntoon.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests