Radalle Rx-7 92-
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Mulla on sitten yhdenlaiset mallit kaarista, toimitan marteliukselle, jossa vääntää sivu ja pääkaaret sitten.
Että jos helpolla haluaa niin heiltä sen jälkeen saanee valmiiksi taivutettuina em. kaaret kohtuullista korvasusta vastaan
Että jos helpolla haluaa niin heiltä sen jälkeen saanee valmiiksi taivutettuina em. kaaret kohtuullista korvasusta vastaan
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Hyvä tietää ettei tarvitse alkaa itse mittailemaan.Enzo86 wrote:Mulla on sitten yhdenlaiset mallit kaarista, toimitan marteliukselle, jossa vääntää sivu ja pääkaaret sitten.
Että jos helpolla haluaa niin heiltä sen jälkeen saanee valmiiksi taivutettuina em. kaaret kohtuullista korvasusta vastaan
Päivitys numero 55
Tuli tallia siivottua aika paljon. Kuitenkin edistymistä tapahtunut viime viikoloppuna ja viikolla.
Jarru sekä kytkinpoljin rungot heitin sitruunahappoon ruosteiden poistoon. Maalit heitin sitten päälle. Näyttäis vähän fiksummalle.
Heitin autoon paikalleen samalla.
Konehuoneen puolelta samasta jutusta. Myös turboa tuli maalattua. Pakosarja tuli käärittyä nauhalla. Parempaa kuvaa ei löydy. Kamera unohtui kotiin silloin. Mistä mahtais löytyä pakopesän ympärille lämmöneriste huppu?
Puhallin/lämmityslaitetta työstin lisää. Kaikki ylimääräiset läpät ja aukot korvattu alumiinilevyllä. Vielä pitää kenno juottaa uudestaan. Tehdas tinat valu hieman ja päädyn ja kennon välinen liitos vuotaa hieman.
Jäähdytin sekä jäähdytin välijäähdyttimelle sai alumiinista rungon joka pitää koko paketin kasassa. Flektit sai myös noin 3cm syvän laatikon jonka kautta imevät ilmaa kennojen läpi.
Tein samalla pienen kauluksen mahdolliselle tunnelille puskurista.
Räjäytyskuva osista. Paremmin saa selvää miten toteutettu koko paketti.
Näillä eväillä jatketaan seuraaviin rakenteluihin. Mukavampi puhtaassa tallissa jatkaa työstöä. Olis pitäny ottaa varmaan kuva siitäkin rojektista.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 56
Tällä kertaa tein jarruja. Ensimäisenä piti miettiä abs pumpulle paikka ja kiinnitys. Lopulta päädyin kartturin jalkatilaan.
Varsinainen abs vehje paikalleensa.
Kaksoiskartio
Kaikki jarruputket sekä kytkimenputki löysi paikkansa. Kiinnikeitä vaatii vielä lisää.
Konehuoneen puolella jäi hyvin vähän jarruputkia näkyviin.
Yleiskaaos.
Seuraavalla kerralla on vuorossa alumiiniosien työstöä. Vesiputkia yms.
Tällä kertaa tein jarruja. Ensimäisenä piti miettiä abs pumpulle paikka ja kiinnitys. Lopulta päädyin kartturin jalkatilaan.
Varsinainen abs vehje paikalleensa.
Kaksoiskartio
Kaikki jarruputket sekä kytkimenputki löysi paikkansa. Kiinnikeitä vaatii vielä lisää.
Konehuoneen puolella jäi hyvin vähän jarruputkia näkyviin.
Yleiskaaos.
Seuraavalla kerralla on vuorossa alumiiniosien työstöä. Vesiputkia yms.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Ilmeisen siisti konehuone tulossa, se on aina hyvää silmäkarkkia.
Tietty myös huolto helpottuu siinä samalla
Tietty myös huolto helpottuu siinä samalla
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 57
Sekalaista sekä alumiini osia.
Tällä kertaa tuli tehtyä kaikkea pientä pikku juttua ympäri autoa. Oikeastaan näkyvää eroa ei juurikaan ole. Homma alkoi alumiini osien suunnitelulla ja työstöllä.
Molempien järjestelmien korkit tulevat vierekkäin. Välijäädyttimen kenno kaipaa vielä ilmausruuvia, mistähän sellasen löytäis?
Tuli nokkapala heitettyä sivuun. Johtoja koitin hahmotella paikoileensa. Sekä niputtaa hieman jo. Tuskallisen hidasta hommaa.
Jäähdytin paketin nakkasin keulalle jotta pääsee mitottelee kiinnikkeitä alumiinista. Koko auto kohta pelkkä alumiini osien yhdistymä,
Ilmaputsarikotelon paikka. Melko vapaat kädet vielä tehdä. Olisko sieni vai paneelisuodatin minkä laittaa? Putkella turbolle kulkee kuitenkin tuosta. Tietenkin alumiinista kyhää jonkun telkänpöntön mihin suodatin tulee.
Seuraavalla kerralla pitäis vesiletkuja laittaa sekä jäähdyttimet kiinnittää. Hitsattujen alumiiniosien kasaan laittoa.
Sekalaista sekä alumiini osia.
Tällä kertaa tuli tehtyä kaikkea pientä pikku juttua ympäri autoa. Oikeastaan näkyvää eroa ei juurikaan ole. Homma alkoi alumiini osien suunnitelulla ja työstöllä.
Molempien järjestelmien korkit tulevat vierekkäin. Välijäädyttimen kenno kaipaa vielä ilmausruuvia, mistähän sellasen löytäis?
Tuli nokkapala heitettyä sivuun. Johtoja koitin hahmotella paikoileensa. Sekä niputtaa hieman jo. Tuskallisen hidasta hommaa.
Jäähdytin paketin nakkasin keulalle jotta pääsee mitottelee kiinnikkeitä alumiinista. Koko auto kohta pelkkä alumiini osien yhdistymä,
Ilmaputsarikotelon paikka. Melko vapaat kädet vielä tehdä. Olisko sieni vai paneelisuodatin minkä laittaa? Putkella turbolle kulkee kuitenkin tuosta. Tietenkin alumiinista kyhää jonkun telkänpöntön mihin suodatin tulee.
Seuraavalla kerralla pitäis vesiletkuja laittaa sekä jäähdyttimet kiinnittää. Hitsattujen alumiiniosien kasaan laittoa.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
sulla on selkeesti liian hyvät mahdollisuudet tuohon alumiinin käyttöön
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Työpaikalta joutaa hukkapaloja tähän sekä koneet jolla tekee kaikkee.samyy wrote:sulla on selkeesti liian hyvät mahdollisuudet tuohon alumiinin käyttöön
Päivitys numero 58
Alumiini osat meni hitsaukseen ja valmistuu seuraavaan päivitykseen. Mutta seuraavassa viimesimmät käänteet.
Hommat alkoi jäähdyttimen kiinnikkeillä. Tässä alempi kiinnike.
Ylempi ja alempi kiinnike paikoillaan.
Vuoroon tuli jarrujen ilmaus. Ei sitte tullu koko hommasta yhtikäs mitää. Pelkkää tappelua eikä silti valmista tullu. Etujarrut ilmaantu helpolla. Takajarrun sylinteri ei vetäny nestettä säiliöstä eikä vikaa tahtonu löytyä. Nyt kun jälkeen päin tutkin asiaa netistä. Tuntuu ratkasu liiankin helpolta. Kuitenkin pistin jarrusylinterin paloiksi.
Heitin kojelaudankin lopullisesti paikalleensa. Penkki on lähinnä härsyssä.
Piti ottaa taas yleiskatsaus. Jotenkin pidän siittä että näkee laajemmin mitä tässä on.
Puolateline tuli myös puunattua uuteen uskoon.
Todella turhauttava oli tapella jarrujen kanssa meni kaikki aika siihen.
Jaha facebuukki ei osaa näyttää kuvia nyt...
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 59
Talvilomaa alottelin mazdan parissa.
Puolat taiteilin paikoilleen.
Jäi hieman vaivaamaan alempi kiinnike jäähdyttimille niin tein vahvikkeen.
Kokopaketti paikoillaan.
Hitsattuja osia. Nyt on korkki moottorille.
Korkki myös vesivälijäähdytykseen.
Tein kiinnikkeen vesipumpulle.
Hieman väriä osien kylkeen.
Talvilomaa alottelin mazdan parissa.
Puolat taiteilin paikoilleen.
Jäi hieman vaivaamaan alempi kiinnike jäähdyttimille niin tein vahvikkeen.
Kokopaketti paikoillaan.
Hitsattuja osia. Nyt on korkki moottorille.
Korkki myös vesivälijäähdytykseen.
Tein kiinnikkeen vesipumpulle.
Hieman väriä osien kylkeen.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 59
Sain sähköpiuhat kytkettyä ja mystinen maihinvedon etsintä vei aikaa. Tarvii tutkia sähkökuvien kanssa läpi missä vika piilee. Tarkemmin sanottuna B1 piirissä joka koskee moottorin toimintaa. Muutenhan tässä pääsis koittaa käymään koko vekotinta. Ehkä ens kerralla sitte pääsee savustaa.
Kaikkea pientä näpräilyä sai aikaseksi. Alkaahan tuo näyttää jo moottorilta. Maailmalta tulossa paketteja iso kasa taas.
Turbon öljynkiertoputket. Syöttölinja.
Paluu an10 kokoa. Sopi sattumalta aivan nappiin.
Alavesiletku.
Vesi-ilmacoolerin putket sain tehtyä. Samalla testasin vuotojen varalta. Ei toistaseksi vuotoja havaittu sekä pumppu vaikuttaa varsin pätevältä. Ilmaus vaati pientä kikkailua mutta onnistui. Vedenlämpömittari tulee tähän. Tietää miten tuo järjestelmä toimii.
Elbow sekä hitsattu 3" mutka. Dumppi löysi paikkansa mukavasti läheltä kaasuläppää. Roiskii moottorista pois päin. Uudet silikoni mutkat/letkut tuli perille juuri.
Mittaristoa hetken tutkittua huomasin että pystyy asentaa jälkiasennus mittareita mittaristoon. Öljy sekä vedenlämpö poistui palveluksesta ja uudet öljypaine/lämpö sekä ahtopainemittarit korvasi edelliset. Tuli jopa siedettävän näköinen.
Tuli näköjään tosi suttunen kuva. Joku yleiskuva.
Sain sähköpiuhat kytkettyä ja mystinen maihinvedon etsintä vei aikaa. Tarvii tutkia sähkökuvien kanssa läpi missä vika piilee. Tarkemmin sanottuna B1 piirissä joka koskee moottorin toimintaa. Muutenhan tässä pääsis koittaa käymään koko vekotinta. Ehkä ens kerralla sitte pääsee savustaa.
Kaikkea pientä näpräilyä sai aikaseksi. Alkaahan tuo näyttää jo moottorilta. Maailmalta tulossa paketteja iso kasa taas.
Turbon öljynkiertoputket. Syöttölinja.
Paluu an10 kokoa. Sopi sattumalta aivan nappiin.
Alavesiletku.
Vesi-ilmacoolerin putket sain tehtyä. Samalla testasin vuotojen varalta. Ei toistaseksi vuotoja havaittu sekä pumppu vaikuttaa varsin pätevältä. Ilmaus vaati pientä kikkailua mutta onnistui. Vedenlämpömittari tulee tähän. Tietää miten tuo järjestelmä toimii.
Elbow sekä hitsattu 3" mutka. Dumppi löysi paikkansa mukavasti läheltä kaasuläppää. Roiskii moottorista pois päin. Uudet silikoni mutkat/letkut tuli perille juuri.
Mittaristoa hetken tutkittua huomasin että pystyy asentaa jälkiasennus mittareita mittaristoon. Öljy sekä vedenlämpö poistui palveluksesta ja uudet öljypaine/lämpö sekä ahtopainemittarit korvasi edelliset. Tuli jopa siedettävän näköinen.
Tuli näköjään tosi suttunen kuva. Joku yleiskuva.
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 60
Pientä hiljais eloa ollu projektin kanssa pari viikkoa syyllinen löytyy alempaa. Kuitenkin nyt saatu vähän tehtyä. Silikonimutkat tilattu ja työstetty paikalleen. Loputkin vesiletkut tulpattu/asennettu.
Osa kasaa atkins rotaryltä. Tuli jarrusylinteriin uudet osat sekä raidetangon päät ja tiiviste kaasuläpän ja mutkan väliin.
Tuli vaihdettua starletti isompaan toyotaan. Kyseinen auto on 3.0 V6 (3VZ-FE) moottorilla varustettu. Löytyy kaiken näköstä lisävarustetta. Kuitenkin tärkeinpänä koukku jolla pystyn mazdaan kuljetaa.
Seuraavassa päivityksessä ainakin takasiipeä työstetään.
Pientä hiljais eloa ollu projektin kanssa pari viikkoa syyllinen löytyy alempaa. Kuitenkin nyt saatu vähän tehtyä. Silikonimutkat tilattu ja työstetty paikalleen. Loputkin vesiletkut tulpattu/asennettu.
Osa kasaa atkins rotaryltä. Tuli jarrusylinteriin uudet osat sekä raidetangon päät ja tiiviste kaasuläpän ja mutkan väliin.
Tuli vaihdettua starletti isompaan toyotaan. Kyseinen auto on 3.0 V6 (3VZ-FE) moottorilla varustettu. Löytyy kaiken näköstä lisävarustetta. Kuitenkin tärkeinpänä koukku jolla pystyn mazdaan kuljetaa.
Seuraavassa päivityksessä ainakin takasiipeä työstetään.
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 61
Aikasempi ongelma jarrujen ilmauksen kanssa selätettiin ja hieman pelle pelotonta niin löyty keino ilmaukseen. Tietenkin uudet osa jarrupääsylinterin sisälle tuli laitettua. Takajarrut ilmasin pölyimuria ja tuota polkupyörän sisäkumista tehtyä painesäiliötä avuksi käyttäen. Ongelmana takajarruissa on noin 0.3mm kokoinen reikä josta nesteen kuuluu valua järjestelmään. Juuri silmällä näkee valoa vasten reijän...
Takaspoileria työn alle. Kyseessä on vielä melko karu hahmotelma. Suunnitelmat on kuitenkin jo selvillä. Seuraavalla kerralla sitten saadaan jotain selkeempää kuvaa.
Onkohan tässä vähän jo liikaa lippaa ja läppää?
Konehuoneen puolella voidaankin puhua lopullisesta ulkokuoresta. Pientä näpräilyä sinne tänne vielä. Työkalut yms roinan kun siirtäis pois niin näkyis selkeemmin muutos simppelimpään.
Aikasempi ongelma jarrujen ilmauksen kanssa selätettiin ja hieman pelle pelotonta niin löyty keino ilmaukseen. Tietenkin uudet osa jarrupääsylinterin sisälle tuli laitettua. Takajarrut ilmasin pölyimuria ja tuota polkupyörän sisäkumista tehtyä painesäiliötä avuksi käyttäen. Ongelmana takajarruissa on noin 0.3mm kokoinen reikä josta nesteen kuuluu valua järjestelmään. Juuri silmällä näkee valoa vasten reijän...
Takaspoileria työn alle. Kyseessä on vielä melko karu hahmotelma. Suunnitelmat on kuitenkin jo selvillä. Seuraavalla kerralla sitten saadaan jotain selkeempää kuvaa.
Onkohan tässä vähän jo liikaa lippaa ja läppää?
Konehuoneen puolella voidaankin puhua lopullisesta ulkokuoresta. Pientä näpräilyä sinne tänne vielä. Työkalut yms roinan kun siirtäis pois niin näkyis selkeemmin muutos simppelimpään.
Re: Harraste Rx-7 92-
todella asiallista puurtamista , ja työtä on selvästi auton eteen nähty, pensseli maalattuja ja tuon värisiä koneen osia en ymmärrä, sit itse vaihtelisin kaikki konehuoneen silikoonit jne yhtenäisempään linjaan ettei ole konehuone kun tivoli .
autosta tulossa härski ja erilainen kun vain muistaa pitää mielessä asian mikä monilta unohtuu Viimeistely!
autosta tulossa härski ja erilainen kun vain muistaa pitää mielessä asian mikä monilta unohtuu Viimeistely!
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Harraste Rx-7 92-
Kieltämättä alkaa näyttämään meridieseliltä toi lookkiJonsba wrote:pensseli maalattuja ja tuon värisiä koneen osia en ymmärrä, sit itse vaihtelisin kaikki konehuoneen silikoonit jne yhtenäisempään linjaan ettei ole konehuone kun tivoli .
Re: Harraste Rx-7 92-
Kaikki silikonit on mustia paitsi jarrutehostajalle menevä letku. Unohdin kokonaan ja jäi punaseksi vielä. Väritys on melko räikeä varsinkin kun kamera korostaa ehkä liikaakin värejä. Luonnossa ei ihan yhtä kirkas punanen ole. Radalle tätä tehdään niin en ole välittänyt pintojen jäljestä joten pensseli on riittänyt.
Mukava lukea auton herättävän erillaisia mielipiteitä. Välillä sitä tulee sokeaksi omalle työlle joten sivullisen kommentit on hyviä palauttamaan raiteille tietyissä asioissa. Hieman taitaa viimeistely jäädä pienelle huomiolle vielä koska kesä lähestyy ja tekee mieli saada ajoo tämä.
Mukava lukea auton herättävän erillaisia mielipiteitä. Välillä sitä tulee sokeaksi omalle työlle joten sivullisen kommentit on hyviä palauttamaan raiteille tietyissä asioissa. Hieman taitaa viimeistely jäädä pienelle huomiolle vielä koska kesä lähestyy ja tekee mieli saada ajoo tämä.
Re: Harraste Rx-7 92-
Päivitys numero 62
Tässä pari viikon aikana työstänyt siipeä taakse. Vielä kuitenkin jäljellä päädyt nyt ainakin ja ylemmän siiven säätöpultit.
Tarvitsisi ottaa nyt itteensä niskasta ja alottaa kunnolla viimeistely vaihe.
Kuljetuskalusto tuli päivitettyä riittävälle tasolle.
Tässä pari viikon aikana työstänyt siipeä taakse. Vielä kuitenkin jäljellä päädyt nyt ainakin ja ylemmän siiven säätöpultit.
Tarvitsisi ottaa nyt itteensä niskasta ja alottaa kunnolla viimeistely vaihe.
Kuljetuskalusto tuli päivitettyä riittävälle tasolle.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 35 guests