Radalle Rx-7 92-

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Vain Rx-7

Post by Mystic » 30. Mar 2013 23:01

Hyvältä vaikuttaa; spaceria sekä pientä pesua että puunausta vailla. ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

jortsa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 296
Joined: 22. Mar 2011 22:09

Re: Vain Rx-7

Post by jortsa » 01. Apr 2013 07:32

Mystic wrote:Hyvältä vaikuttaa; spaceria sekä pientä pesua että puunausta vailla. ;)
hyvältä...???? ei todellakaan ehkä lupaavalta.... etupuskuriin maalii ja olishan tuota helmapalaa voinu vähäsen edes kitata ennen ku lyöt paikalles... :shock: rx-7 on yks omista suosikki/haavepeleistä ja kyl tää on aika surullista kattomista ja eikä pahalla...

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Vain Rx-7

Post by Mystic » 01. Apr 2013 11:30

jortsa wrote:
Mystic wrote:Hyvältä vaikuttaa; spaceria sekä pientä pesua että puunausta vailla. ;)
hyvältä...???? ei todellakaan ehkä lupaavalta.... etupuskuriin maalii ja olishan tuota helmapalaa voinu vähäsen edes kitata ennen ku lyöt paikalles... :shock: rx-7 on yks omista suosikki/haavepeleistä ja kyl tää on aika surullista kattomista ja eikä pahalla...
Mie lähinnä peilaan siihen mikä lähtökohta on ollut ja miten edistynyt (toivottavasti rakentelu/siistiminen ei tyssää edelleenkään); jokaisella osa-alueella vähän fiksumpaan suuntaan hommat menneet, vaikka ei kyllä tietenkään viimeisen päälle vieläkään ole. :) Ehkä se siitä. ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Rx-7

Post by vain » 01. Apr 2013 16:29

Ei tämä kyllä mikää ruusunuppu ole vieläkään. Uutta maalia huutaa koko auton ylle. Viimeistely kieltämättä jääny helmapaloista pois. Itse en tykkää edes noista sivuhelmoista. Kunhan jonkin aikaa roikkuvat mukana.

Tänään vähän testailin ja säädin. Laitoin uuden öljynkeruu säiliön koska vanha vuoti pahasti. Pesin pakkeli pölyt yms pois. Eihän tuo mikää näyttelyauto ole. Kyllä kun hieman isommalla rahalla viittii panostaa seuraavaksi niin alkaa tuo rujous vähenemään.

Kattoo kesän jälkeen mitä pitäis parannella seuraavaksi. Ellei tuo kone mosahda ennen sitä...

jukemon
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 198
Joined: 26. Jan 2012 11:23

Re: Vain Rx-7

Post by jukemon » 01. Apr 2013 16:53

kyllä siitä vielä hyvä tulee =) !!! voima varat kunnossa??että hyvin rupee kulkee,vai mitäs säätelit??onx paha käyttää tota apexin kapulaa..?

härskin näkönen tuli keulasta..varsinki noi pienet valot..??onko ne alunperin tuommoiset?puskuri?mitä muutoksia alkuperäiseen?
mikä toi etulippa?
-toyota chaser jzx100
-toyota celica st205
-honda acccord cm1

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Rx-7

Post by vain » 01. Apr 2013 17:22

Etupuskuri japanissa jo vaihdettu plus helmat. Nuo parkit/vilkku valot on uudempaa mallia mitä tämä auto on. Kyllä tuolla apexilla jotain pientä säätelee. Aika seikkailu tulee jos meinaa karttoja viilata siitä.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 22. Jun 2013 21:02

Päivitys numero 11

Aikaa on kulunu viime päivittelystä. Ei ole nytkään kyllä kuvia kaikesta mitä on tehty. Pääpiirteittäin kovaa ajoa ja bensan tuhlaamista. Sitähän tuhlaantuu tähän vekottiimeen.

Hieman on koko eroa ls400 lexuksen kanssa...
Image
Jotain fiilistelyä asd.
Image

Vesipumppu irrotettuna.
Image

Image

Vanha ja väljä vesipumppu.
Image

Takaripustuksia ja jarrun osia.
Image

Hieman piristeltynä. Toinen kerros tuli vielä tuon jälkeen.
Image

Oikeestaan mitää ihmeempää kuvaa ei ole nyt. Vaihdoin taakse puslia. Sekä kaikkee muutakin. Ei tule mieleen enää.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:20, edited 1 time in total.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 12. Aug 2013 15:01

Päivitys numero 12

Ajokausi ohi. Uudet suunnitelmat jo lähtenyt toteutukseen. Nyt mennään kohti rata-autoa mahdollisimman paljon. :D Talven aikana tarkotus uudelleen rakentaa moottori. Viilata imu ja pako kanavat street portiksi. Parannella virtauksia muualtakin. Sekä kevennystä joka paikassa.

Kone pelti punotusta lasikuitumatosta. Pari scooppia coolerille ja ilmanotolle täytyy tehdä.
Image

Coolerin sekä jäähdyttimen uudet paikat.
Image

Raitisilma moottorille vasemmalla. Kotelointi tulee myöhemmin.
Image
Image
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:21, edited 1 time in total.

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: Vain Efini Rx-7

Post by Ren » 12. Aug 2013 16:22

vain wrote:Nyt mennään kohti rata-autoa mahdollisimman paljon. :D
Meinasitko ruveta radalla ajelemaa enemmänki? Jotain Time Attackia tjsp?
Mitsubishi Lancer Evolution V

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 12. Aug 2013 17:10

Ajattelin ens kesän lähinnä ajella vapaasti satunaisia ratapäivä. Jos sitä koittais time attackia ajaa sit sen jälkeen. Pitää hakee vaan kokemusta enemmän rata ajosta. Hyvin aikaa rakennella nyt autoa. Jonkin verran yritän aerodynamiikkaa parantaa. Esim tuo jäähdytys hökötys ei tule hengittämään auton alle. Vaan auton pohjaan tulee levy ja ilma ohjataa kylkien kautta ulos. Sekä iso diffuusorikin tarkotus alumiinista väsäillä yms korin osia.

User avatar
_Warman_
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 185
Joined: 14. Apr 2013 08:42

Re: Vain Efini Rx-7

Post by _Warman_ » 12. Aug 2013 18:56

Nyt mennään kohti rata-autoa mahdollisimman paljon. :D
Tämä hyvä.
Talven aikana tarkotus uudelleen rakentaa moottori. Viilata imu ja pako kanavat street portiksi. Parannella virtauksia muualtakin.
Tämä vielä parempi! Pääseepähän kyselemään tyhmiä jos tälläinen toivon mukaan omastakin pihasta löytyy keväällä. ;) Tätä rojektia kyllä seuraan mielenkiinnolla

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 13. Aug 2013 17:51

Päivitys numero 13

Putki hahmotelmaa. Huomattavasti lyhyemmillä tulee nyt.
Image
Syylärin kiinnikkeet sain valmiiksi.
Image
Alumiinia koko hoito.
Image
Mahdollisimman tiiviiksi.
Image
Kiinnitystä.
Image
Päätin käyttää vanhaa konepeltiä. Koska lasikuitunen painaa melkein enemmän jo nyt. (3 kerrosta punottua)
Tuohon tulee vielä alumiinista omavalmiste ilmaohjain ritilikkö mikä lie.
Image
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:22, edited 1 time in total.

Tikimies
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 289
Joined: 20. Nov 2011 19:57
Location: Kuopio

Re: Vain Efini Rx-7

Post by Tikimies » 13. Aug 2013 18:09

Kuituinen konepeitto ei tarvitse kuin kerroksen 450g katkokuitua pinta "pelliksi" ja toisella kerroksella jäykisteet toiselle puolelle. Corollan alkuperäinen pelti oli muistaakseni n.14kg ja kuitusena 5,7kg, että kyllä se kuituinen on paljon kevyempi kun sen oikein tekee muotin kanssa. Lähempänä kun asuisit niin oisin voinut autella kuituosien kanssa, mutta on tuo välimatka vähä turhan pitkä :D

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 13. Aug 2013 20:01

Kyllähän peltisen voittaa vaikka miten tekis. Tuo rx pelti on alumiinista. Kyllä varmaan sais tehtyä hieman kevyemmän pellin mutta ei läheskään yhtä tukevaa. Suunnitelin alumiini putkia tukirangoiks. Lopulta ei juuri saavuta mitää paino eroa. Niin en viitti nähdä vaivaa. Pystyy tuota alumiini peltiä keventää vielä aika paljonkin. Harmi kun ei ole vaakaa niin ei tiedä tarkalleen painoja.

Saavuttaako katkokuidussa jotain hyötä punottuun verrattuna? Itse en katkokuidusta tykkää koska menee hartsia enemmän. Sekä tasasilla pinnoilla punottu tasottuun kivasti.

Vissii muotti olis kannattanu tehä eikä vaan pellin päälle kuiduttaa.

Tikimies
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 289
Joined: 20. Nov 2011 19:57
Location: Kuopio

Re: Vain Efini Rx-7

Post by Tikimies » 13. Aug 2013 21:42

vain wrote:Kyllähän peltisen voittaa vaikka miten tekis. Tuo rx pelti on alumiinista. Kyllä varmaan sais tehtyä hieman kevyemmän pellin mutta ei läheskään yhtä tukevaa. Suunnitelin alumiini putkia tukirangoiks. Lopulta ei juuri saavuta mitää paino eroa.
Niin joo, alumiini peltiin verrattuna painon säästö ei niin suuri ole. Itse tein vahvikkeet alkuperäisen konepellin mukaan ja on jämäkkä.
Image
vain wrote:Saavuttaako katkokuidussa jotain hyötä punottuun verrattuna? Itse en katkokuidusta tykkää koska menee hartsia enemmän. Sekä tasasilla pinnoilla punottu tasottuun kivasti.
Konepellin teossa itse tein katkokuidulla koska punottu matto ei olis muotoutunut corollan pellinmuotin keskellä menevään terävään vakoon. Hartsin menekki riippuu ihan maton grammoista/neliö. Matot mitä itse käytän on yleensä 450g katkokuitu ja 900g punottu. Neliöön 450mattoa menee n.1l hartsia ja 900:seen n.2kiloa. Ja aina on hyvä kuivalla maalaus telalla vaikka kuivata ylimääräiset hartsit pois jos kevyttä haluaa ;)
vain wrote:Vissii muotti olis kannattanu tehä eikä vaan pellin päälle kuiduttaa.
Ehdottomasti muotin kanssa :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests