Radalle Rx-7 92-

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 14. Aug 2013 15:59

Päivitys numero 14

Taas kasa kuvia jos joku niitä vaikka kattelis. Tämä päivä meni enemmänkin suunnitelun puolella.

Ilmanputsari kotelo alumiinista.
Image
Vähän aikaa sai nakertaa että tulee suhteellisen tiivis.
Image
Ahtoputketkin sai lopullisen sijaintinsa ainakin teoriassa. Välijäähdyttimen kiinnikkeet valmiit.
Image
Sopivasti asettuu molemmat tuosta.
Image
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:22, edited 1 time in total.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 15. Aug 2013 16:43

Päivitys numero 15

Kuvia kuveja... Taas on päivä tuhraantunu ja jotain tapahtunu.

Image
Image
Image
Image
Image

Hökötys hitsaajalle. Saa hepattua tuosta hyvin ja purkaa sitte nuo hilut pois.
Image
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:23, edited 1 time in total.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 24. Aug 2013 17:44

Päivitys numero 16

Olen valmistellu moottorin rebuildia ja ostin nostimen ja porttaus mallit. Samalla tuli tuo putki hitsarilta.
Image
Image

Kohta sitä pääsee tekemään muutoksia moottorin sisälle.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:23, edited 2 times in total.

User avatar
WathPl0x
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 294
Joined: 03. Aug 2011 19:38
Location: Joensuu

Re: Vain Efini Rx-7

Post by WathPl0x » 26. Aug 2013 15:15

Toi ilmanotto on kyl suunniteltu hyvi, pisteet siitä :) Ei voi ainakaa sanoo et saa lämmintä ilmaa moottori.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 01. Sep 2013 09:23

Päivitys numero 17
WathPl0x wrote:Toi ilmanotto on kyl suunniteltu hyvi, pisteet siitä :) Ei voi ainakaa sanoo et saa lämmintä ilmaa moottori.
Yritin tehdä mahdollisimman hyvän. Hieman jäi harmittaa koska isompi suodatin olis ollu hyvä. Ei juuri sovi nyt vaan.

Moottori otettu ulos. Nyt pääsee maalaamaan konehuoneen.
Image

Suunnilleen kaikki apulaitteet paikallaan.
Image

Parasta kaikessa! :D
Image

Nakki. ;)
Image

Roinaa.
Image

Ahtoputkea tuli viimeisteltyä. Maalausta kaipaa vielä.
Image

Ameriikaasta tuli paketissa vähän porttaus malleja. Josko sitä virtausta sais paranneltua
Image
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:24, edited 1 time in total.

User avatar
_Warman_
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 185
Joined: 14. Apr 2013 08:42

Re: Vain Efini Rx-7

Post by _Warman_ » 01. Sep 2013 10:01

Tosta lootan kera otetusta kuvasta vasta oikeesti tajuaa miten pien toi ite mosa on :lol:

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 15. Oct 2013 16:16

Päivitys numero 18

Pientä päivitystä.

Konehuoneen putsaus melkein hoidettu.
Image
Johtosarjan uudelleen niputus. Vanha kuori melko haperoa tavaraa jo.
Image

Seuraavaks vois keskittyä moottoriin. Sekä konehuoneen maalailuun.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:25, edited 1 time in total.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 09. Feb 2014 17:45

Päivitys numero 19

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Siihen se jäi tänään. Vähän alottelin purkamaan. Kohta tilaus amerikkaan. Sieltä alumiinistä vauhtipyörää pari anturia ja moottorin rebuild kitti. :)
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:25, edited 1 time in total.

JooNat
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 114
Joined: 19. May 2013 12:50
Location: Lappeenranta

Re: Vain Efini Rx-7

Post by JooNat » 10. Feb 2014 11:24

vain wrote:Image
Image
Mistään mitään tietämättä, mutta miksi noi rivat on noin päin? Eikö niiden pitäis olla just toisinpäin? Nythän ne "haukkoo" ilmaa konehuoneeseen päin ylhäältä? Eikö tuossa olekkaan se idea, että ilma otetaan puskurin aukosta sisään ja sitten konepellistä ulos, ettei mene auton alle?

Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Re: Vain Efini Rx-7

Post by Toncha » 10. Feb 2014 11:49

Siellähän on alla cooleri jolle menee ilma tuosta aukosta.

JooNat
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 114
Joined: 19. May 2013 12:50
Location: Lappeenranta

Re: Vain Efini Rx-7

Post by JooNat » 11. Feb 2014 12:57

Niinkuin jo sanoin, mistään mitään tietämättä :D Mutta mihin tuo ilma sitten menee tuolta konehuoneesta? Olen jotenkin kuvitellut, että konepellin kautta aina tuo lämmin ilma johdetaan ulos tuolta konehuoneesta.

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Vain Efini Rx-7

Post by Tenppa » 11. Feb 2014 14:17

JooNat wrote:Niinkuin jo sanoin, mistään mitään tietämättä :D Mutta mihin tuo ilma sitten menee tuolta konehuoneesta? Olen jotenkin kuvitellut, että konepellin kautta aina tuo lämmin ilma johdetaan ulos tuolta konehuoneesta.
Onhan evo lancereissa ja subaruissa scuupit konepellissa mistä ilma pääsee välijäähyyn. Sama homma näyttäs olevan tässäkin.
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 11. Feb 2014 17:25

Ideana ollu pohja levyttää ettei ilma pääse auton alle. Etulokareihin tekis aukot josta molemmille sivuille konehuoneen ilma pääsee postumaan.

Olen mietiskelly ilma-vesi-ilma systeemiäkin. Välijäähdyttimen tilavuus laskisi todella paljon ja ahtoputkia vois lyhentää vielä puolimetriä lisää. Sekä vesi väliaineena auttaa lämmönsiirrossa paremmin. Jolloin pienemmät kennot riittää. Tämä on pelkkää visiointia. Tuskin hetkeen tulee tapahtumaan.

Aerodynaamisesti paras ratkasu taitaa olla puskurin kautta tunneli konepellin läpi. Siinä vaan joutuu kennot laittamaan peräkkäin. Jolloin toisen hyöty huononee.

JooNat
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 114
Joined: 19. May 2013 12:50
Location: Lappeenranta

Re: Vain Efini Rx-7

Post by JooNat » 11. Feb 2014 18:18

vain wrote:Ideana ollu pohja levyttää ettei ilma pääse auton alle. Etulokareihin tekis aukot josta molemmille sivuille konehuoneen ilma pääsee postumaan.
No tässähän se tulikin ilmi, kuulostaa mielenkiintoiselta. Tuleeko noille jotain omia kanavia, vai meneekö jo liian överiksi?
Aerodynaamisesti paras ratkasu taitaa olla puskurin kautta tunneli konepellin läpi. Siinä vaan joutuu kennot laittamaan peräkkäin. Jolloin toisen hyöty huononee.
Ja tämä oli se, mitä itsekin mietin tuossa aiemmin, et eikö tämä ole se yleisempi tapa? Käykö näissä koneet kuinka kuumina? Minkälaiseen käyttöön auto on tulossa?

User avatar
vain
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 378
Joined: 06. May 2011 22:35
Location: Tampere

Re: Vain Efini Rx-7

Post by vain » 11. Feb 2014 18:31

JooNat wrote: No tässähän se tulikin ilmi, kuulostaa mielenkiintoiselta. Tuleeko noille jotain omia kanavia, vai meneekö jo liian överiksi?
Tarkemmin ajatellessa ei viitti tehdä reikiä jos tuon systeemin vaihtaa vielä.
JooNat wrote: Ja tämä oli se, mitä itsekin mietin tuossa aiemmin, et eikö tämä ole se yleisempi tapa? Käykö näissä koneet kuinka kuumina? Minkälaiseen käyttöön auto on tulossa?
Wankel moottoreissa aika isossa osassa on myös öljyn jäähdytys. Se on ainoa keino millä moottorin laakeripintoja yms saadaan viilennettyä. Vesi kiertää kammion ulkokehällä vaan. Joten moottorin ytimessä öljyllä saadaan ainoastaan loput lämmöt siirrettyä pois. Tietenkin jos moottoriin imetty ilma on viileää auttaa se myös. Kyllähän nämä tuottaa lämpöä enemmän kuin vastaavat mäntämoottorit.

Radalla tarkotus on käydä ajelemassa. Siitä ei osaa sanoo koska saan auton siihen kuntoon.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests