Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Taitaa Driftworksin letku olla ainut joka passaa myös LHD malleihin.
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
No ei se autakko ens viikolla lähtä kierteleen paikalliset hydrauliikka liikkeet läpi jos löytys sopiva pää ja pystys sen vaihtaan tuohon teräspunosletkuun. Sitä vakioletkua en enään takas ole laittamassa.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
En tiedä mut omaani tilasin mamasanilta juurikin HEL performancen letkun ja siellä se on paikoillaan
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Se on kyllä liian pitkä pelkästään työsylinterille. Palauta se ja tilaa DW:ltä sopiva.
Samalla se vaimennuslenkki pois...
Samalla se vaimennuslenkki pois...
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Jep, se on tarkoitettu just pääsylinteriltä asti. Käy se banjo siihen työsylinteriinkin? ja siitä tuohon vaimennuslenkkiin, mutta on silti aivan liian pitkä.
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Hyvää päivää arvon japtoys väki! Tässä taas hallilla aikaa vietetty ja tuloksena sen verran että vaihdelaatikko paikoillaan ja eilen käytiin vielä kardaani laittamassa paikoilleen. Tämän päivän aamuherätys olikin sitten normaalia mukavampi kun koneistamolta soitettiin että kannen saisi tulla hakemaan
Kanteen tuli nyt sit seuraavaa:
-Dfl linerit pakopuolelle
-Seeti+vent. koneistus
-Pesu,Purku,Kasaus
-Taso oikaisu
-Volvo s40 t4 venttiilijouset + prikat
-Pakokanavien muotoilu ja avarrus
Seuraavaksi hommailla uudet kansipultit ja yläpääntiivistesarja niin saakin aloittaa kasauksen. Palataan taas kuvien kanssa toisella kertaa.
Kanteen tuli nyt sit seuraavaa:
-Dfl linerit pakopuolelle
-Seeti+vent. koneistus
-Pesu,Purku,Kasaus
-Taso oikaisu
-Volvo s40 t4 venttiilijouset + prikat
-Pakokanavien muotoilu ja avarrus
Seuraavaksi hommailla uudet kansipultit ja yläpääntiivistesarja niin saakin aloittaa kasauksen. Palataan taas kuvien kanssa toisella kertaa.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Sen verran reipas olin vielä illasta että tuli käytyä laittamassa laatikkoon öljyt ja vaihdevälinlyhennin kii. Työsylinterille tuli nyt sit laitettua tuo mamasanilta tullu teräspunosletku kun se sinne kerta sopi. Vähän pitkähän se on mutta passas kyllä kun otti vain sen ylimääräsen lenkin pois siitä palasta.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Matkahuollosta löyty tänään tämmöstä
Jos tässä joku päivä kävis nakkaan kannen paikoilleen ja kasailla muutenkin konehuone valmiiks. Sit pitäs vielä ecu lähettää zuikkikselle nistunen asennukseen niin pääsee läppärin kans ihmetteleen karttoja.
Jos tässä joku päivä kävis nakkaan kannen paikoilleen ja kasailla muutenkin konehuone valmiiks. Sit pitäs vielä ecu lähettää zuikkikselle nistunen asennukseen niin pääsee läppärin kans ihmetteleen karttoja.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Pitkään jo miettiny että voisi öljynvaihdon yhteydessä laittaa öljypropuksi magneetilla varustetun propun. Ebayt, motonetit ym selailtu läpi ja johan nuita ebaysta sais parilla hassulla eurolla mutta tekeekö niillä kiinalaisten valmistamilla propuilla sitten mitään on toinen juttu. Tuli nyt sit mamasanin kautta tilattua tuomonen greddyn proppu mitä aidoksi jopa kehuivat.
(klikkaamalla isoksi)
(klikkaamalla isoksi)
(klikkaamalla isoksi)
(klikkaamalla isoksi)
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Kehtaakko laittaa kuvia tuosta kannesta enemmän, nuista kanavista lähinnä? Vai onko se salaisuus?
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Ei se mikään salaisuus ole. Pitää koittaa muistaa ottaa muutamat lisäkuvat tässä kun joku päivä lähtee hallille nakkaan kannen paikoilleen. Alkujaan oli vaan tarkotus vaihella tosiaan nuo jouset ja tasoplaanaus mutta oli sit samaan rahaan koneistaja vähän avarrellu nuita kanavia kun meinas että näyttivät niin pirun ahtailta + palotilojen reunoja vähän pyöristelly ettei niin herkästi nakuttelis.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Taas on ilta painittu nissanin kanssa ja pikku hiljaa alkais konehuone olemaan voitonpuolella. Turbon vesiletkut vedellä vielä teräspunoksiset ja öljyletku laitella ym. jotain liittimiä napsutella kiinni ja toki nokat + jakopää. Turbolle pitää vielä huoltosarja tilata ennen paikalleen laittoa ja ecu lähettää zuikkikselle nistunen asennukseen. Alko jo tältä päivältä taas riittämään kun tuntu että koko ajan joku pultti tai työkalu hukassa. Liekkö voi väsymystä syyttä osaksi. Kaverilla alko ainakin jo silmäluomi luppasemaan kuten kuvastakin saattaa huomata että nissanin lokasuoja tuli tutuksi.
(Klikkaamalla isoksi)
Juissi-:lle pahoittelut etten ole muistanu kuvia napsia nuista pakokanavista. Jos muistaisi huomenna samalla napsia kun menee taas hallille.
(Klikkaamalla isoksi)
Juissi-:lle pahoittelut etten ole muistanu kuvia napsia nuista pakokanavista. Jos muistaisi huomenna samalla napsia kun menee taas hallille.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Hyvää iltaa pitkästä aikaa! Jokunen tunti taas auton kimpussa vietetty ja enää ei kaukana olla että päästään starttailemaan. Tarkotus oli ekaan japtoys miittiin saada nissani valmiiksi mutta niin ne vaan aikataulut venyi ja venyi. Tällä hetkellä odotellaan että z-powerilta tulisi suuttimiin kärkikupit niin saisi loput sähköjohdot ja letkut laitella kiinni. Tuli myös kyseltyä huollon hintoja tuolle hyllyssä olevalle s14 t28 garretille ja hinnat huiteli siellä 300e ylöspäin. Eilen sattu sit vastaantuleen dnsf:n puolella lähes uudenveroinen garrett gt2560r josta tuli kaupat tehtyä pienen kyselyn ja tinkailun päätteeksi.
Purkuvaiheessa jo päätin että viskoflekti lentää romukoppaan ja tilalle sähköinenflekti. Hetken varastoja kaivettua sattu löytymään käyttämätön 14" sähköflekti joka joskus tuli ostettua edellistä säxää varten muttei koskaan tullut sitä siihen laitettua joten laitetaan se nyt tähän sitten.
Jakohihnaksi ajattelin vahvistettua ja ebaysta sattuikin löytymään gatesin hihna alennettuun hintaan koska oli viimeinen joten se lähti tilaukseen ja paikoilleen meni samanapäivänä kun sen sai postista noutaa.
Soppeliin hintaan löytyi myös teräspunosletkut turbolle joten nehän oli pakko ostos.
Tarkotus oli alunperin laittaa paikoilleen joskus halvalla ostettu kiinapakosarja mutta niin kova homma pakosarjan kanssa olisi että istuisi halutulla lailla joten kasataan nyt vielä vakiopakosarjalla. Katsotaan sitten kun tehonälkä taas kasvaa jos hommaisi ihan kunnon pakosarjan vakion tilalle.
(Vanhempaa sovitus kuvaa vakiopakosarja + t28. Tuo tuleva gt2560r käytänössä sama ahdin joten juuri ja juuri se sinne mahtuu.)
Hiemanhan se on pölyä kerännyt päällensä joten tiedossa myös rutosti hinkkaamista kun auto muuten valmis ja saadaan auto taivas alle.
Vielä olisi se nistunen hommaaminen niin alkaisi osat olemaan aikalailla kasassa muutakuin armoton niputtaminen ja sopimaan säätö/penkitys aikaa. Tuleville vanteille myös kyselty pulverimaalausta ja eiköhän ne tässä lähiaikoina maalarille lähde. Korissa nyt olisi vielä sivuhelmojen laitto, takapuskurin kulmapalojen laitto, kaarien mankelointi ja spacereita + pitemmät pinnapultitkin pitäisi ostaa.
Eiköhän tämä tästä vielä tälle kesälle valmistu ja toivotaan että ainakin seuraavaan miittiin päässään nissanilla. Lisää taas kun jotain tapahtuu. Viikonloppuna olisi tarkoitus cooleri lähtä sovittelemaan paikoilleen ym pientä.
Purkuvaiheessa jo päätin että viskoflekti lentää romukoppaan ja tilalle sähköinenflekti. Hetken varastoja kaivettua sattu löytymään käyttämätön 14" sähköflekti joka joskus tuli ostettua edellistä säxää varten muttei koskaan tullut sitä siihen laitettua joten laitetaan se nyt tähän sitten.
Jakohihnaksi ajattelin vahvistettua ja ebaysta sattuikin löytymään gatesin hihna alennettuun hintaan koska oli viimeinen joten se lähti tilaukseen ja paikoilleen meni samanapäivänä kun sen sai postista noutaa.
Soppeliin hintaan löytyi myös teräspunosletkut turbolle joten nehän oli pakko ostos.
Tarkotus oli alunperin laittaa paikoilleen joskus halvalla ostettu kiinapakosarja mutta niin kova homma pakosarjan kanssa olisi että istuisi halutulla lailla joten kasataan nyt vielä vakiopakosarjalla. Katsotaan sitten kun tehonälkä taas kasvaa jos hommaisi ihan kunnon pakosarjan vakion tilalle.
(Vanhempaa sovitus kuvaa vakiopakosarja + t28. Tuo tuleva gt2560r käytänössä sama ahdin joten juuri ja juuri se sinne mahtuu.)
Hiemanhan se on pölyä kerännyt päällensä joten tiedossa myös rutosti hinkkaamista kun auto muuten valmis ja saadaan auto taivas alle.
Vielä olisi se nistunen hommaaminen niin alkaisi osat olemaan aikalailla kasassa muutakuin armoton niputtaminen ja sopimaan säätö/penkitys aikaa. Tuleville vanteille myös kyselty pulverimaalausta ja eiköhän ne tässä lähiaikoina maalarille lähde. Korissa nyt olisi vielä sivuhelmojen laitto, takapuskurin kulmapalojen laitto, kaarien mankelointi ja spacereita + pitemmät pinnapultitkin pitäisi ostaa.
Eiköhän tämä tästä vielä tälle kesälle valmistu ja toivotaan että ainakin seuraavaan miittiin päässään nissanilla. Lisää taas kun jotain tapahtuu. Viikonloppuna olisi tarkoitus cooleri lähtä sovittelemaan paikoilleen ym pientä.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Z-powerin pakettia ei kuulunut vieläkään joten ei saanut sähköjä ja letkuja niputeltua loppuun mutta pakko se oli jotain keksiä vielä eiliselle illalle ettei mene ihan kokonaan sormien pyörittelyyn niin käväsin coolerille tekemässä kiinnikkeet ja pistin paikoilleen. Tänään tarkotus lähtä vakio cooleri purkaan pois ja laitteleen ahtoputket tuolle isommalle coolerille. Sen verran ruosteessa näky olevan KAIKKI vakio coolerin pultit että päätin sen irrottamisen jättää tälle päivälle.
Kuva tuttua ja turvallista xcover laatua.
Seuraava päänvaiva on että pilkkoakko tuo vakiopuskuri niin että sopii coolerin kanssa kiinni vaiko hakea tuosta muutaman kilometrin päästä garage-shopin pojilta lasikuitu puskuri. Sen verran kyselty jo että saisi testattavaks niiltä puskurin hakea ja jos oikeen joka suuntaan harottaa eikä istu sinnepäinkään niin puskurin saa palauttaa.
Kuva tuttua ja turvallista xcover laatua.
Seuraava päänvaiva on että pilkkoakko tuo vakiopuskuri niin että sopii coolerin kanssa kiinni vaiko hakea tuosta muutaman kilometrin päästä garage-shopin pojilta lasikuitu puskuri. Sen verran kyselty jo että saisi testattavaks niiltä puskurin hakea ja jos oikeen joka suuntaan harottaa eikä istu sinnepäinkään niin puskurin saa palauttaa.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Katiskan s13 "uusi auto uudet kujeet"
Mukavaa hommaahan niiden vakio coolerin ruosteisien pulttien availu oli mutta niin se vaan cooleri tuli sieltä pois ilman sen kummempaa kiroilua. Samalla siinä vähän puukkosahan kanssa tein tilaa tuleville ahtoputkille ja turbon puolelle sovittelinkin jo.
Postista sai paketin hakea ja mikäs sieltä paketista tulikaan.
Postista sai paketin hakea ja mikäs sieltä paketista tulikaan.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests