Honda K24A3

Kaikki tekniikasta.
Post Reply
smoke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 10. Feb 2012 11:12
Location: Jyväskylä/Korpilahti

Honda K24A3

Post by smoke » 02. Jul 2016 20:59

Hei onkos täällä ketää joka tietää tuosta koneesta/tekniikasta? Kun vähän tekis mieli piristää jossain vaiheessa.

Olenko ymmärtänyt oikein että vakio moottorin ohjauksella ei voi tehdä oikein mitään?

Kaiken moista palikkaa näihin kyllä maailmalta saa.
Ja on kuulemma pelkästään jossai 2006 mallissa semmonen ecu mitä voi ohjelmoida.
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Honda K24A3

Post by Kaze » 11. Jul 2016 07:56

Vakio-eculle ei voi sellaisenaan mitään, mutta modattuna kyllä. Hondatan K-Pro on yksi vaihtoehto ja nyt vasta joku hetki sitten ilmestynyt K-Tuner, joka saattaa olla CL9:n tapauksessa kaikista fiksuin ratkaisu.

https://www.hondata.com/kpro
http://ktuner.com/products/

User avatar
ese
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 84
Joined: 17. May 2012 14:47
Location: Kuopio

Re: Honda K24A3

Post by ese » 12. Jul 2016 19:20

Perus virittäminen K-koneissa alkaa yleensä imuputken vaihdosta järkevämpään. Seuraavana ainakin itse hommaisin jo K-tuunajan tai vastaavan moottorinohjauksen millä koneesta saadaan jo huomattavasti lisää puhtia vakioon verrattuna. Kolmas steppi olisikin jo sitten pakopuolen vaihtaminen hengittävämpään. Näillä ainakin pääsee jo alkuun :)
R #26284

IG: esevaan

smoke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 10. Feb 2012 11:12
Location: Jyväskylä/Korpilahti

Re: Honda K24A3

Post by smoke » 12. Jul 2016 20:49

Kiitokset molemmille. Imu ja pako puoli olikin jo suunnitteilla, mutta ei kuulemma kannata ennen ohjelma päivitystä
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 175
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Honda K24A3

Post by Kaze » 13. Jul 2016 10:34

smoke wrote:Kiitokset molemmille. Imu ja pako puoli olikin jo suunnitteilla, mutta ei kuulemma kannata ennen ohjelma päivitystä
Oikein. N:ro 1 viritys Hondan moottoreiden kanssa on moottorinohjaus, niin DOHC VTEC kuin i-VTEC. Jo perus putkivirityskin jää puolitiehen ilman säätämistä (ei tietenkään haittaa lippispäitä kun ääni on pääasia :D ), saati sitten isompi.
Itseasiassa ihan vakio-K24A3:stakin saa kaivettua säätämällä tehoa ylös ja erityisesti keskelle, nokkakulma-kartat ja VTEC ei tosiaan ole optimaalisia tehtaan jäljiltä. 50° RBC-ratas putkivirien (I,IM,EX) päälle tekee kanssa ihmeitä.

Dynamiittin puolella on ainakin pari-kolme ketjua jotka kannattaa lukaista lävitse, ulkomaisten lisäksi.

smoke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 10. Feb 2012 11:12
Location: Jyväskylä/Korpilahti

Re: Honda K24A3

Post by smoke » 14. Jul 2016 08:27

Juu tässä melkeen voi kysyä et mikä vtec kun lähtee melkeen punarajalla vasta :lol:
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe

smoke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 10. Feb 2012 11:12
Location: Jyväskylä/Korpilahti

Re: Honda K24A3

Post by smoke » 27. Jan 2017 20:53

Mistähän ihmeestä löytyis tähän alusta ja jarru osia? Uretaani puslaa, säädettävää alustaa ja tukivartta ois hakusessa.

2006 Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC Executive automatic eli gen7-phase 2
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe

Mikkozkii
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 524
Joined: 29. Sep 2012 11:54
Location: Oulu

Re: Honda K24A3

Post by Mikkozkii » 28. Jan 2017 07:43

smoke wrote:Mistähän ihmeestä löytyis tähän alusta ja jarru osia? Uretaani puslaa, säädettävää alustaa ja tukivartta ois hakusessa.

2006 Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC Executive automatic eli gen7-phase 2
Farmari niin taakse ei löydy mitään tukivarsia. Ei edes säädettäviä cambereita. (Ei edes tarvike osia, eli ku yläpallonivel menee väljäksi niin -> veholle)
Säädettävä alusta löytyy esim mamasan.fi ja samasta puljusta löytyy jotain jarruosia. (Keulan osilta sedan/farmari ovat samoja)

smoke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 10. Feb 2012 11:12
Location: Jyväskylä/Korpilahti

Re: Honda K24A3

Post by smoke » 03. Feb 2017 18:19

Itseasiassa nykyään löytyy 8-)
Akr performanse kautta ainakin saa tukivartta ja muuta
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe

Mikkozkii
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 524
Joined: 29. Sep 2012 11:54
Location: Oulu

Re: Honda K24A3

Post by Mikkozkii » 05. Feb 2017 18:51

smoke wrote:Itseasiassa nykyään löytyy 8-)
Akr performanse kautta ainakin saa tukivartta ja muuta
Ai taakse? Laitappa varsin linkkiä jos taakse löytyy. (Ite en löytäny, eteen löytyy kyllä)

smoke
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 10. Feb 2012 11:12
Location: Jyväskylä/Korpilahti

Re: Honda K24A3

Post by smoke » 05. Feb 2017 22:01

Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe

Mikkozkii
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 524
Joined: 29. Sep 2012 11:54
Location: Oulu

Re: Honda K24A3

Post by Mikkozkii » 06. Feb 2017 11:43

Nuo camber varret on sedaniin. Eivät mene farmariin.. aivan liian lyhyet, nuita joutuu muistaakseni jatkamaan noin 10-15cm ja tuon pallonivelen kartio on aivan liian iso
Edit: niin ja jos madaltaa reilummin/ajan syvään monttuun nii nuo suorat varret ottaa runkoon kiinni. (Alkuperäset on S:n muotoset, eli kiertää runkopalkin)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests