Page 1 of 1

Honda K24A3

Posted: 02. Jul 2016 20:59
by smoke
Hei onkos täällä ketää joka tietää tuosta koneesta/tekniikasta? Kun vähän tekis mieli piristää jossain vaiheessa.

Olenko ymmärtänyt oikein että vakio moottorin ohjauksella ei voi tehdä oikein mitään?

Kaiken moista palikkaa näihin kyllä maailmalta saa.
Ja on kuulemma pelkästään jossai 2006 mallissa semmonen ecu mitä voi ohjelmoida.

Re: Honda K24A3

Posted: 11. Jul 2016 07:56
by Kaze
Vakio-eculle ei voi sellaisenaan mitään, mutta modattuna kyllä. Hondatan K-Pro on yksi vaihtoehto ja nyt vasta joku hetki sitten ilmestynyt K-Tuner, joka saattaa olla CL9:n tapauksessa kaikista fiksuin ratkaisu.

https://www.hondata.com/kpro
http://ktuner.com/products/

Re: Honda K24A3

Posted: 12. Jul 2016 19:20
by ese
Perus virittäminen K-koneissa alkaa yleensä imuputken vaihdosta järkevämpään. Seuraavana ainakin itse hommaisin jo K-tuunajan tai vastaavan moottorinohjauksen millä koneesta saadaan jo huomattavasti lisää puhtia vakioon verrattuna. Kolmas steppi olisikin jo sitten pakopuolen vaihtaminen hengittävämpään. Näillä ainakin pääsee jo alkuun :)

Re: Honda K24A3

Posted: 12. Jul 2016 20:49
by smoke
Kiitokset molemmille. Imu ja pako puoli olikin jo suunnitteilla, mutta ei kuulemma kannata ennen ohjelma päivitystä

Re: Honda K24A3

Posted: 13. Jul 2016 10:34
by Kaze
smoke wrote:Kiitokset molemmille. Imu ja pako puoli olikin jo suunnitteilla, mutta ei kuulemma kannata ennen ohjelma päivitystä
Oikein. N:ro 1 viritys Hondan moottoreiden kanssa on moottorinohjaus, niin DOHC VTEC kuin i-VTEC. Jo perus putkivirityskin jää puolitiehen ilman säätämistä (ei tietenkään haittaa lippispäitä kun ääni on pääasia :D ), saati sitten isompi.
Itseasiassa ihan vakio-K24A3:stakin saa kaivettua säätämällä tehoa ylös ja erityisesti keskelle, nokkakulma-kartat ja VTEC ei tosiaan ole optimaalisia tehtaan jäljiltä. 50° RBC-ratas putkivirien (I,IM,EX) päälle tekee kanssa ihmeitä.

Dynamiittin puolella on ainakin pari-kolme ketjua jotka kannattaa lukaista lävitse, ulkomaisten lisäksi.

Re: Honda K24A3

Posted: 14. Jul 2016 08:27
by smoke
Juu tässä melkeen voi kysyä et mikä vtec kun lähtee melkeen punarajalla vasta :lol:

Re: Honda K24A3

Posted: 27. Jan 2017 20:53
by smoke
Mistähän ihmeestä löytyis tähän alusta ja jarru osia? Uretaani puslaa, säädettävää alustaa ja tukivartta ois hakusessa.

2006 Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC Executive automatic eli gen7-phase 2

Re: Honda K24A3

Posted: 28. Jan 2017 07:43
by Mikkozkii
smoke wrote:Mistähän ihmeestä löytyis tähän alusta ja jarru osia? Uretaani puslaa, säädettävää alustaa ja tukivartta ois hakusessa.

2006 Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC Executive automatic eli gen7-phase 2
Farmari niin taakse ei löydy mitään tukivarsia. Ei edes säädettäviä cambereita. (Ei edes tarvike osia, eli ku yläpallonivel menee väljäksi niin -> veholle)
Säädettävä alusta löytyy esim mamasan.fi ja samasta puljusta löytyy jotain jarruosia. (Keulan osilta sedan/farmari ovat samoja)

Re: Honda K24A3

Posted: 03. Feb 2017 18:19
by smoke
Itseasiassa nykyään löytyy 8-)
Akr performanse kautta ainakin saa tukivartta ja muuta

Re: Honda K24A3

Posted: 05. Feb 2017 18:51
by Mikkozkii
smoke wrote:Itseasiassa nykyään löytyy 8-)
Akr performanse kautta ainakin saa tukivartta ja muuta
Ai taakse? Laitappa varsin linkkiä jos taakse löytyy. (Ite en löytäny, eteen löytyy kyllä)

Re: Honda K24A3

Posted: 05. Feb 2017 22:01
by smoke

Re: Honda K24A3

Posted: 06. Feb 2017 11:43
by Mikkozkii
Nuo camber varret on sedaniin. Eivät mene farmariin.. aivan liian lyhyet, nuita joutuu muistaakseni jatkamaan noin 10-15cm ja tuon pallonivelen kartio on aivan liian iso
Edit: niin ja jos madaltaa reilummin/ajan syvään monttuun nii nuo suorat varret ottaa runkoon kiinni. (Alkuperäset on S:n muotoset, eli kiertää runkopalkin)