Page 19 of 23

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 21. Dec 2015 15:32
by Adan
"Kiinasarjoista" BC on ehdottomasti paras. jos ei oo budjettia laittaa yli 3kiloeuroa alustaan, kannattaa ostaa BC :mrgreen:

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 12. Jan 2016 17:49
by JonttuK
Mielestäni on ihan sama onko d2 vai bc alla, molemmilla ajeltu (d2 sport alla nykyään) ja samahkolta tuntui laatu ja ajettavuus. Tosin d2:lla ei mitään tuv lappuja tarjolla.

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 13. Jan 2016 07:00
by Shakini
JonttuK wrote:Mielestäni on ihan sama onko d2 vai bc alla, molemmilla ajeltu (d2 sport alla nykyään) ja samahkolta tuntui laatu ja ajettavuus. Tosin d2:lla ei mitään tuv lappuja tarjolla.
Omani sain muutoskatsastettua del Soliin sillä race.fi lapulla. Tämä ei kuitenkaan ilmeisesti riitä uudempiin autoihin?

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 13. Jan 2016 07:47
by JH-Sound
Shakini wrote:
JonttuK wrote:Mielestäni on ihan sama onko d2 vai bc alla, molemmilla ajeltu (d2 sport alla nykyään) ja samahkolta tuntui laatu ja ajettavuus. Tosin d2:lla ei mitään tuv lappuja tarjolla.
Omani sain muutoskatsastettua del Soliin sillä race.fi lapulla. Tämä ei kuitenkaan ilmeisesti riitä uudempiin autoihin?
1.10.2015 lähtien ei tarvitse alustan muutoskatsastuksessa TUV lappua vaan mallikohtainen hyväksyntä riittää :)

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 13. Jan 2016 09:39
by JonttuK
JH-Sound wrote:
Shakini wrote:
JonttuK wrote:Mielestäni on ihan sama onko d2 vai bc alla, molemmilla ajeltu (d2 sport alla nykyään) ja samahkolta tuntui laatu ja ajettavuus. Tosin d2:lla ei mitään tuv lappuja tarjolla.
Omani sain muutoskatsastettua del Soliin sillä race.fi lapulla. Tämä ei kuitenkaan ilmeisesti riitä uudempiin autoihin?
1.10.2015 lähtien ei tarvitse alustan muutoskatsastuksessa TUV lappua vaan mallikohtainen hyväksyntä riittää :)
Empäs tuommosta uutista ole huomannutkaan, tuohan on loisto juttu :thumbsup:

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 29. May 2016 17:26
by Jarski
Laittakaahan ny kokemuksia tuosta Ta Technixin alustasta, ite oon hommannu vm-99 civicin(varmaan jotain projetkitopiccia alan koht väsää) ja suunnitellu siihen tuota alustaa ku ei maksais ku 300€.. Onko siis normaaliajossa mistään kotoisin?

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 29. May 2016 17:44
by Mystic
^ Sen saa kyllä tarvittaessa vieläkin halvemmalla.

Kyllä se hintaansa nähden asiansa ajaa; lie suurin miinus nuo vajavaiset säädöt eli jäykkyyksiin kun ei pysty vaikuttamaan, niin jossain korkeudessa voi olla ihan OK ja toisessa todella pintakova/pompottava. Corolla oli juuri tuota jälkimmäistä siinä vaiheessa kun säädöt oli jommassa kummassa suuntaa tapissa.

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 29. May 2016 17:58
by Jarski
Oukkei, mitä noita specsejä siitä luin ni aika lailla säädöt melko alas (n. -7cm alkuperäisestä) eli alkaako olla alusta epämukava käyttää? Jostain muualta kun luin niin olivat sanoneet että jos säätää matalaksi niin jouset olis tosi löysät? Ei noista coilareista kokemusta vielä ole laisinkaan.. :roll: Ja ulkomailtako halvemmalla, itte suomesta en halvemmalla löytäny ku selailin sivuja?

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 29. May 2016 18:16
by Mystic
Jarski wrote:Oukkei, mitä noita specsejä siitä luin ni aika lailla säädöt melko alas (n. -7cm alkuperäisestä) eli alkaako olla alusta epämukava käyttää? Jostain muualta kun luin niin olivat sanoneet että jos säätää matalaksi niin jouset olis tosi löysät? Ei noista coilareista kokemusta vielä ole laisinkaan.. :roll: Ja ulkomailtako halvemmalla, itte suomesta en halvemmalla löytäny ku selailin sivuja?
Laita YV, niin katsellaan tarkemmin (päivällä jo muissa yhteyksissä viestiteltiinkin). :D

Korkeuden säätötyylistä johtuen jousethan kyllä on "löysät" oikeasti matalalle säädettäessä. Auto ylös tunkattuna saattavat sitten heilua paikallaan miten sattuu, mutta sehän ei tietysti normaali tilanne ole. :P Ainakin omakohtaisesti pintakova tuosta tulee tuossa vaiheessa juuri siksi, kun iskari makaa miltei ääriasennossa.

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 29. May 2016 18:25
by Pete
Tuli tällainen SSKit vastaan, ilmeisesti joku valmistajan oma nimitys. En tiedä miksi nuita suomeksi sanotaan vai onko niillä nimeä ylipäätään, mutta aika mielenkiintoinen vaihtoehto saada autoa hieman alemmas. Nämä ei varmaan ole kovin yleisiä, eikä itsellä ei oo aiemmin tullut vastaan. Mahdollistaa siis pienen madalluksen 30-45 mm ilman alustan vaihtoa ja jousitusmukavuus säilyy. Onko tuossa muuta huonoa kuin että tukivarsien kohdalta maavara kärsii? Oletettavasti nuiden kanssa voi käyttää coilejakin, jolloin coileja ei tarvi sitten ruuvailla niin alas, kuin ilman nuita "spacereitä". Toki yleensä madallettavissa vehkeissä ei haluta pitkää joustovaraa ja pehmeää alustaa niin luultavasti enempi vippihommia missä halutaan mennä matalalla mukavammin.

Eli takavetovehkeissä eteen tule tällaiset:
Image

ja taakse:
Image

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 29. May 2016 18:34
by Jarski
Aluks meinasin madallusjousia, mutta ajattelin päätyä ehkä coilareihin, ni sais talvel vaik vähä korkeemmalle :roll: Eikö tuollanen sskit vähän samaa asiaa madallusjousten kanssa aja?

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 30. May 2016 12:35
by eg9
Hei käykö mitenkä 95vuoden coupen osat 95vuoden sedaniin? esim alusta jne jne

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 30. May 2016 15:31
by Latukka
eg9 wrote:Hei käykö mitenkä 95vuoden coupen osat 95vuoden sedaniin? esim alusta jne jne
Jos Civickkiä/Hondaa tarkoitat niin 88-00 alustan osat käy aika pitkälti ristiin toistensa kanssa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (esim. taka alatukivarsissa on pituuseroja). Mutta uskoisin että 95 vuoden civicin osat käy ristiin hätchi, sedani ja coupe.

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 30. May 2016 16:51
by eg9
okei kiitos! :thumbsup:

Re: Keskustelua eri alustoista

Posted: 30. May 2016 23:54
by eg9
Kysytääs nytte vielä tässä että käykö nämä 5oviseen vaikka lukee 3?

http://www.completos.fi/fi/tuote/puskur ... inen-speed