Tuo 185 menee helposti eli ei mitään ongelmaa. Ilmat kyllä pysyy renkaassa tuolla 165:sellakin jos vanne ei sitten kiero ole, mutta suurin ongelma taitaa olla se päälle saaminen. Laskennallisesti hyvin sama veny entä minulla nuissa omissa ja ne nousi kyllä liiankin helposti, vaikka kapeat Falkenit ovatkin.. Esivenytykset tein, lämpimässä haudutin ja huullokset vanteista vahasin. Itse en näe tuossakaan ongelmaa.. Jos mahdollista, niin välttää nuita kapeita merkkejä (Nankang, Falken tjsp) jotta varmemmin saa päälle ilman ihmeempiä sumplimisia.kepu wrote:Kumpi ois parempi 8x15" vanteelle 165/45 vai 185/45. Ilmeisesti 185 menee vielä helposti päälle.. MUt minkälainen tappeleminen ois et sai pysyyn ilman tommosessa 165??
Kuinka paljon venyä?
Re: Kuinka paljon venyä?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Kuinka paljon venyä?
ongelma tuossa vahaamisessa voi syntyä kun pinnasta tulee liukas jolloin kumi saattaa pyörähtää vanteella tai pahemmassa tapauksessa poksahtaa kokonaan irti huulloksesta. tästä syystä pitäisi välttää rajuja kiihdytyksiä, rajuja jarrutuksia ja kovia kaarrenopeuksia vasta asennetuilla kumeilla kun asennusrasva ei ole vielä kuivunut.
mutta kun vaha ei käyttäydy samoin vaan kestää huomattavasti pitemmän aikaa luistavana
mutta kun vaha ei käyttäydy samoin vaan kestää huomattavasti pitemmän aikaa luistavana
Re: Kuinka paljon venyä?
^ Onneksi mie olen niin fiksu, että rajasin sen huulloksen puolesta välistä teipillä niin että se on juuri sieltä liukas mistä pitääkin. Sen jälkeen kun nousee rengas vanteelle, niin on ihan normaali kitka.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Kuinka paljon venyä?
aaa.... mut loppupeleissä mitä hyötyä tuosta vahaamisesta on? kuitenkin asennusrasvaa käytetään jolloin en näe mitenkään tarpeelliseksi tuota vahaamista
Re: Kuinka paljon venyä?
^ Kyllä siitä asennusrasvastakin on enemmän hyötyä valmiiksi liukkaalla pinnalla tässä tapauksessa. Tietysti voi jossitella ja ero on varsin marginaalinen, mutta onpahan pienimmätkin muuttujat otettu huomioon. Nuissa omissa vanteissa tosin tuon vahauksen tein siinä uskossa että joudutaan tykillä ampumaan renkaat, jolloin nousussa kitka hidastaisi mahdollisimman vähän renkaan liikettä ennen huullosta ja näin olisi suuremmat mahdollisuudet nousta päälle. Lopulta ei edes tarvinut ampua tykillä, joten turha homma oli jos sitten huulloksen vastakkaisella puolella oleva liukkas ei renkaan liukumista paikalleen sitä vertaa helpottanut. Tehty mikä tehty; seuraavalla kerralla sitten enemmän venyä niin on jo oikeasti jotain haastetta.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Kuinka paljon venyä?
Mystic wrote:Tuo 185 menee helposti eli ei mitään ongelmaa. Ilmat kyllä pysyy renkaassa tuolla 165:sellakin jos vanne ei sitten kiero ole, mutta suurin ongelma taitaa olla se päälle saaminen. Laskennallisesti hyvin sama veny entä minulla nuissa omissa ja ne nousi kyllä liiankin helposti, vaikka kapeat Falkenit ovatkin.. Esivenytykset tein, lämpimässä haudutin ja huullokset vanteista vahasin. Itse en näe tuossakaan ongelmaa.. Jos mahdollista, niin välttää nuita kapeita merkkejä (Nankang, Falken tjsp) jotta varmemmin saa päälle ilman ihmeempiä sumplimisia.kepu wrote:Kumpi ois parempi 8x15" vanteelle 165/45 vai 185/45. Ilmeisesti 185 menee vielä helposti päälle.. MUt minkälainen tappeleminen ois et sai pysyyn ilman tommosessa 165??
165/45 nankangit hommasin. Rengasliikeessä yrittivät päälle ja tuumasivat ettei tule ikinä nousemaan päälle. Ja vanteet ihan uudet. HAudutiksaa mihinä lämpösessä noita kumeja?? Toimiskohan tämmönen idea http://www.youtube.com/watch?v=myC-xdOx ... re=related ..
Re: Kuinka paljon venyä?
Miten ne yritti sielä liikkeessä saaha niitä päälle? Venttiilistä vain? Tykillä?kepu wrote: 165/45 nankangit hommasin. Rengasliikeessä yrittivät päälle ja tuumasivat ettei tule ikinä nousemaan päälle. Ja vanteet ihan uudet. HAudutiksaa mihinä lämpösessä noita kumeja?? Toimiskohan tämmönen idea http://www.youtube.com/watch?v=myC-xdOx ... re=related ..
Kyllä nuo venyt pitäis noussa. Profiiliaki mukavasti niin antaa myöten.
Oisko kuvaa minkä mallinen se vanteenbarreli, jonka päälle kumi tulee.
Ei sielä pannuhuoneessa ollu ku varmaan +40 astetta. Puupalikat tieten vielä venyttämässä rengasta.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Kuinka paljon venyä?
Tuli mieleen, jos omistaa asetyleeni ja happipullon niin pistäis niistä kaasua tuonne renkaaseen sit pientä kipinää. Vois jopa olla hieman tehokkaampi laajeneminen. Taitais nousta vähän isompikin venytys kotikonstein.kepu wrote:165/45 nankangit hommasin. Rengasliikeessä yrittivät päälle ja tuumasivat ettei tule ikinä nousemaan päälle. Ja vanteet ihan uudet. HAudutiksaa mihinä lämpösessä noita kumeja?? Toimiskohan tämmönen idea http://www.youtube.com/watch?v=myC-xdOx ... re=related ..
Re: Kuinka paljon venyä?
Niin no tuossa poksuttelussa on se huono puoli vs tykkiin, että se kaasu ensin kuumuu ja laajenee nopeasti, siis räjähtää. Sen jälkeen se tosi nopeasti myös jähtyyki ja kaasun tilavuus pienenee, jolloin rengas ei tahdo oikeen pysyä siellä tubelleshuulloksen takana. Siksi heti jysäyksen jälkeen pitäis saaha renkaaseen venttiilin kautta ilmaa, mutta tuntuu ettei tuomosen autonrenkaan venttiilin kautta ehdi saada tarpeeksi ilmaa läpi.vain wrote: Tuli mieleen, jos omistaa asetyleeni ja happipullon niin pistäis niistä kaasua tuonne renkaaseen sit pientä kipinää. Vois jopa olla hieman tehokkaampi laajeneminen. Taitais nousta vähän isompikin venytys kotikonstein.
Eli semmosen seikan oon huomannu/huomattu, jossei se rengas nouse ja pysy vanteella tykillä, ei se kyllä taho kliinerilläkään noussa.
Mene ja tiedä. Niin monta muuttujaa näissä hommissa. Se barrelin muoto vaikuttaa aika paljon. Esim. Cosmicin 275/30 rengas nousi 12,5" vanteelle kuulemma suoraan vaan venttiilistä. Mulla ja Mysticillä oli pienemmät venyt ja silti ne oli vaikeampi saaha nousemaan vanteelle. Se customilipan barrelin muoto oli aivan erilainen, ku mitä mulla tai Mysticillä. Pitäis melkeen saaha tänne kuva niistä Cosmicin vanteista ilman renkaita.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Kuinka paljon venyä?
Noinhan siinä tuppaa käymään ajattelin, että luulis auttavan myös, jos jonnekkin uunnin laittais rengas vanne paketin ennen poksautusta. Sillon ilma ei kutistu niin nopeeta sekä kumi olisi hieman joustavampaa. Näissäkin kaikissa poppakonsteissa voi olla huonona että renkaasta onnistutaan tuhoomaan jäykkyyttä yms rakenteellisia osia. Varsinkin jos liian rajut otteet on.Pete wrote: Niin no tuossa poksuttelussa on se huono puoli vs tykkiin, että se kaasu ensin kuumuu ja laajenee nopeasti, siis räjähtää. Sen jälkeen se tosi nopeasti myös jähtyyki ja kaasun tilavuus pienenee, jolloin rengas ei tahdo oikeen pysyä siellä tubelleshuulloksen takana. Siksi heti jysäyksen jälkeen pitäis saaha renkaaseen venttiilin kautta ilmaa, mutta tuntuu ettei tuomosen autonrenkaan venttiilin kautta ehdi saada tarpeeksi ilmaa läpi.
Re: Kuinka paljon venyä?
Vaihda rengasliikettä. Mulla tosiaan nousi kapea Falkenin XL rengas (215/40 -> 10") vähän liiankin helposti vanteelle, kun ei edes tykkiä tarvinut käyttää. Laskennallisesti ei pitäisi hirveästi erota tuosta sinun venystä, vaikka muuttujia toki on. Itse ajattelin että voisi jossain vaiheessa kokeilla 205/40 tai peräti 195/40 tuolle kympille (jälkimmäiset on minulla nyt yseillä), kun kuitenkin kikkoja olisi vielä testaamatta vaikka ja mitä. Ensin testasin yhdellä renkaalla joka oli about kolme viikkoa esivenytyksessä sentin alle sillä mitalla, mikä lopullinen veny tuli olemaan. Viimeiset 4 päivää ennen paikalle kokeilemista vietti rengas lämpimässä pannuhuoneessa ja nuiden kahden yhteisvaikutuksesta renkaan seinämät kyllä löystyivät sekä jopa vähän jäivät veny-asentoon (nuita voi yrittää varovasti ja tasaisesti lämmitellä myös kuumailmapuhaltimella ennen asennusta). Vanteista rajasin huullokset puolesta välistä maalarinteipillä ja vahasin keskiosan puoleiset sivut 3x Autoglymin punaisella. Näin saatiin huulloksen toisesta puolesta liukas renkaan nousemista helpottamiseksi ja toiselle puolelle se normaali kitka, jotta rengas ei valahda ainakaan sitten liukkauden johdosta takaisin. Ja nämä nousi siis lopulta ilman tykkiä.. Samat hommat tein sitten lopulta muillekkin renkaille eikä ongelmia ilmennyt. Pari kuvaa;kepu wrote:165/45 nankangit hommasin. Rengasliikeessä yrittivät päälle ja tuumasivat ettei tule ikinä nousemaan päälle. Ja vanteet ihan uudet. HAudutiksaa mihinä lämpösessä noita kumeja?? Toimiskohan tämmönen idea http://www.youtube.com/watch?v=myC-xdOx ... re=related ..
Aika paljon nuo renkaat käsittelyä kestää, vaikka rajansa toki kaikella ja riippuuhan se vähän merkistä/mallistakin.. Itse en nuita Falkeneita säälinyt kyllä yhtään, kun esivenyttelyjä tein. Reilusti tunkilla vaan rakoa ja lankkuja väliin (lämmittää tuskin tuossa vaiheessa kannattaa, kun suuremmalla mahdollisuudella saattaa silloin kumi "venähtää").vain wrote:Näissäkin kaikissa poppakonsteissa voi olla huonona että renkaasta onnistutaan tuhoomaan jäykkyyttä yms rakenteellisia osia. Varsinkin jos liian rajut otteet on.
Tykillä on taas poksautteluun verrattuna huonoa se, että paine tulee vain yhdeltä suunnalta/laidalta. Poksautuksessahan paine tulee suoraan sisältä ulospäin ja yleensä yhtäaikaisesti joka laidalta, kun aineet ovat kaasuuntuneet renkaan sisälle. Kaikista parhain on varmaan tiukissa tapauksissa ampua kahdella tykillä vastakkaisilta laidoilta. Siihenkin vain harvalla on mahdollisuus..Pete wrote:Niin no tuossa poksuttelussa on se huono puoli vs tykkiin, että se kaasu ensin kuumuu ja laajenee nopeasti, siis räjähtää. Sen jälkeen se tosi nopeasti myös jähtyyki ja kaasun tilavuus pienenee, jolloin rengas ei tahdo oikeen pysyä siellä tubelleshuulloksen takana. Siksi heti jysäyksen jälkeen pitäis saaha renkaaseen venttiilin kautta ilmaa, mutta tuntuu ettei tuomosen autonrenkaan venttiilin kautta ehdi saada tarpeeksi ilmaa läpi.
Näinpä; varmaan yksi asioista joka vaikuttaa ehdottomasti eniten. JP:llähän ei nuissa vanteiden barreleissa edes ole minkäänlaista huullosta jonka yli renkaan pitäisi nousta. On ehkä jopa melko pelottavan näköinen kun ainoastaan pienessä alle millin syvässä ja sentin leveässä hahlossa pitäisi renkaan pysyä, mutta nähtävästi tuo toimii paremmin kuin hyvin. Tai ainakin vielä on renkaat pysyneet paikallaan ja ilmat sisällä!Pete wrote:Mene ja tiedä. Niin monta muuttujaa näissä hommissa. Se barrelin muoto vaikuttaa aika paljon. Esim. Cosmicin 275/30 rengas nousi 12,5" vanteelle kuulemma suoraan vaan venttiilistä. Mulla ja Mysticillä oli pienemmät venyt ja silti ne oli vaikeampi saaha nousemaan vanteelle. Se customilipan barrelin muoto oli aivan erilainen, ku mitä mulla tai Mysticillä. Pitäis melkeen saaha tänne kuva niistä Cosmicin vanteista ilman renkaita.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Kuinka paljon venyä?
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Kuinka paljon venyä?
ei se ihan piisovgage ollu tuo jeipiin kumien pyöräytys. johtuen tuosta huullen mallista. normaalisti nuo huulet on kartion mallisia kun taas noissa oli kohtalaisen suora tuo. joten kanitti tuohon huulen saumaan kumi. rasvaa ja lievää voimaa ja vähän tuuriakin matkaan niin sai sen kunnolla ilmat sisälle
Re: Kuinka paljon venyä?
Kuinkas helposti nyt tuommonen Falken 912 205/40 nousee 9 tuumaselle? Mietin sitä ettei tulis liikkeessä lisämaksuja sen takia että tulis ongelmia.
Re: Kuinka paljon venyä?
Todistetusti nousee vastaavan kokoiselle vanteelle 195/40 pienin poppakonstein, eli kyllä tuo pitäisi onnistua jos vähänkään liikkeen puolelta löytyy osaamista. Kannattee miltei kysyä ensin liikkeen puolelta heidän kantaansa, niin ei tule yllätyksiä.jake--- wrote:Kuinkas helposti nyt tuommonen Falken 912 205/40 nousee 9 tuumaselle? Mietin sitä ettei tulis liikkeessä lisämaksuja sen takia että tulis ongelmia.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests