Voisi kai sitä tätäkin päivittää.. Vähän listaa vaikka semmoisista vanteista, jotka olleet kauemmin kuin sen päivän omassa omistuksessa ja joille oikeasti jotain tehtykkin. Menee muuten ihan plörinäksi, jos suoraan matkaansa jatkaneet yrittää samaan viestiin mahduttaa.
Aikaisemmin mainitut BCW Steffan EVOt (16x9 ET15 & 16x10 ET13) tuli jo tovi sitten päivitettyä tälle vuosikymmenelle. Tyylille uskollisesti päälle venytettiin Falken Ziex ZE912 renkaat (195/40 & 215/40) ja vanteet keskilätkineen Juha maalasi mahdollisimman puhtaan valkoisella (Audin Ibis White). Keskilätkiin löysi tiensä Wheel-Whoresin tarrat ja mustavalkoista teemaa jatkettiin aina vanteiden painoissa sekä venttiileissä asti. Foorumilta Tenppa nimimerkki lunasti nämä lopulta pois suunnitelmien vaihtuessa; työmäärään ja erikoisuuteensa nähden toivottavasti näillä ajetaan k*si sukassa.
Steffaneiden kanssa samaan aikaan häkkivarastoa koristi speksiensä puolesta hieman erikoisempi sarja Advanin SA3R-vanteita (17x8 ET38 & 18x9 ET40). Nämä tosin eivät paljon enemmän tuijottelua ja pientä hipistelyä lukuunottamatta ehtineet saada osakseen, vaan siirtyivät fooruminimimerkki samsamin jatkojalostettavaksi.
Jossain vaiheessa Tuonenkulkijan kanssa tehtiin vaihtokauppoja ja kunnostettavaksi eksyi sarja Drag Wheels DR-31 vanteita kokoluokassa 18x9 ET15. Renkaina päällä oli valmiina 205/35 Nankang AS-1:set, joten omaksi hommaksi jäi ainoastaan setin alkuperäiseen hohtoon palauttaminen. Pari päivää intensiivistä hinkkausta ja merkittävä määrä Meguiarssin tököttejä teki tehtävänsä; nämäkin myytiin lopulta foorumilaiselle.
Englannista tuli jossain vaiheessa tilattua huvin ja urheilun vuoksi Work Equipit (18x8 ET47 & 18x9 ET47), jotka ainoastaan puunattiin raivokkaasti vanteita purkamatta ja myytiin lopulta foorumilaiselle. Samalla tuli testailtua jos mitä tököttejä ja todettua, että Japanin pinttymät on parhaimmillaan jotain kryptoniittia ja vaativat vähän järeämpää käsittelyä.
Corollan alla pyöri viime kaudella sarja 2-osaisia Racing Hart CR vanteita kokoluokassa 19x8" ET42 (näiden kaverina oli tosin edessä 15mm spaceri ja takana 35mm). Kaikki vanteet on pulverimaalattu kiiltävällä hopealla (maali on hyvin hilemäinen ja peilaa kauniisti) sekä venttiilit ja kehäpultit yms. kunnostettu viimeisen päälle. Päällä on Sunny SN3630 215/35 renkaat ja vanteista löytyy myös kaksiosaiset keskilätkät, jotka näistä yleensä ovat kadoksissa. Yllätysyllätys, että nämäkin ovat tällä hetkellä myynnissä;
viewtopic.php?f=20&t=1041
Sitten on myös toinen kunnostettu sarja japanilaista parhautta myynnissä; WEDS Kranze Cerberus 19x11 ET-4 & 18x9 ET8. Etuvanteet ovat Cerberus I ja takavanteet Cerberus II; mallien ero on varsin marginaalinen siinä missä Cerberus ykkösissä vanteen kiinnitysreikien "ympäristö" on vastaavia kakkosia kliinimpi, mutta muuten keskiöiden kehät ja lippojen mallit ovat hyvin lähelle täysin identtiset. Kaikki alkuperäiset kehäpultit, venttiilit sekä keskilätkät ovat tallella ja näihinkin kulutettu parin käden sormet, eli vanteet on pesty kauttaaltaan ja lähes kaikki pinttymät/hapettumat poistettu. Pienellä vaivalla purkamalla vanteet osiin näistäkin saa hyvin lähelle uudenveroiset;
viewtopic.php?f=20&t=1024
Mitä vielä.. Niin no tällä hetkellä Corollan alla talvivanteita pyörii gunmetal-sävyllä pulverimaalattu sarja CR7-vanteita (17x8,5 ET30 ja 17x9,5 ET30 + 3mm spacerit per puoli). Keskilätkät yms. luonnollisesti tallella ja päällä edessä Kumhon KW22 215/45 ja takana samat 225/45 nastarenkaat. Tuttuun tapaan tulevat myyntiin ennen kesää ilman renkaita; YV:llä voi halutessaan jo alustavasti esittää kyselyitä. Lisäilen taas lisää sarjoja tuonnempana..