Shakini wrote:No sehän ihan riippuu millaista haetaan takaa tonkin, 195 voi heittää tyyliin 6,5"-9" leveelle vanteelle...
Pullasta venyyn. Ja kun tuossakin koossa alkaa olee vanteita muutamasta satasesta varmaan pariin tonniin asti...
.. Ja 55 profiililla menee ainakin 10,5" asti jos ei enemmänkin ja sitten ainakin on pallot.
Onko sulla tuossa Corollassa mitään alustaa? Äkkiseltään ehkä 16" tai mieluummin jopa 17" voisi olla sulla passeli hieman pienemmällä renkaan profiililla ja silloin pärjäisi ehkä pelkillä madallusjousillakin, joskin säädettävän alustan hommaaminen esimerkiksi TA:lta olisi varmasti heti näin alkuun fiksu veto. Menee äkkiä hölmön näköiseksi joku pieni vanne vakiokorkuisella autolla, jossa sitten kaaret on pyritty täyttämään isohkolla kumilla. Vastaavasti jos otat jonkun 14" tai 15" pienen profiilin kumilla, niin pitää vetää koppa jo aivan kiinni maahan että ei jää kaariin tyhjää tilaa, ja se koituu äkkiä suurelle osalle ongelmaksi.
Kuten
Toncha jo tuossa mainitsikin, niin vanteissa on eroja myös kokoluokkien lisäksi. Jo pienellä lisäinvestoinnilla saa äkkiä käytettynä laadukkaammat, kevyemmät ja kestävämmät vanteet kuin mitä nämä suosiossa ja helposti saatavilla olevat "markettivanteet" on. Se on taas sitten oma henkilökohtainen kysymys, että mille linjalle lähtee.
Kysyvähän ei toki tieltä eksy ja aika ehtymätön on tämänkin foorumin tietotaito; joskus joutuu ehkä vain vähän kaivelemaan vastauksia.