Page 2 of 5

Re: Pyöränmutterit

Posted: 07. Mar 2013 19:38
by jarskii-
ei kyllä tuo näyttää ihan normi tähtikantaselta pyöränmutterilta. ei muuta kuin liike vaihtoon ja parempaa onnea :) tosin jos tuut täällä käymään niin saat rahaa vastaan oikean :)

Re: Pyöränmutterit

Posted: 07. Mar 2013 20:45
by Garash
jarskii- wrote:ei kyllä tuo näyttää ihan normi tähtikantaselta pyöränmutterilta. ei muuta kuin liike vaihtoon ja parempaa onnea :) tosin jos tuut täällä käymään niin saat rahaa vastaan oikean :)
Pitää käydä vielä kiertämässä liikkeitä läpi :D

Re: Pyöränmutterit

Posted: 12. Oct 2013 22:16
by Matti-
Moi!

Vm. 99 Civicciin tarvis saaha talvialuihin mutskut, kun nuista kesävanteista eivät sopineetkaan.
Kierre taitaa olla m12, mutta millä nousulla ne on, 1.5?

Eipä sattunu tietoa silmiin, vaikka koitin googlella etsiä. :o

Re: Pyöränmutterit

Posted: 12. Oct 2013 22:26
by Toncha
Matti- wrote:Moi!

Vm. 99 Civicciin tarvis saaha talvialuihin mutskut, kun nuista kesävanteista eivät sopineetkaan.
Kierre taitaa olla m12, mutta millä nousulla ne on, 1.5?

Eipä sattunu tietoa silmiin, vaikka koitin googlella etsiä. :o
http://www.specialfalgar.fi/vanteet/van ... eel&id=201

Re: Pyöränmutterit

Posted: 12. Oct 2013 23:58
by Zugu
Mulla rupes oikee huvittaan ku tuossa on kevennetyt kilpakäyttö-pyöränmutterit.. On varmaa iha järkky ero tavallisiin xD

Re: Pyöränmutterit

Posted: 13. Oct 2013 10:18
by Sami_
Zugu wrote:Mulla rupes oikee huvittaan ku tuossa on kevennetyt kilpakäyttö-pyöränmutterit.. On varmaa iha järkky ero tavallisiin xD
Itseasiassa jos otat käteen tuollaisen "normi" mutskun ja vertaat johonkin perus alumiiniseen 20-30g tuninki-mutskuun niin on se ero jo aika huomattava. Se että onko siitä oikeasti mitään hyötyä on sitten toinen juttu - saa olla jo aika hifistelijä jos hakee painonsäästöä pyöränmutskuista :lol: Itse hommasin omat "kilpakäyttö-mutterit" :D lähinnä värin takia.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 13. Oct 2013 16:38
by Zugu
Toki onhan se aina lisää jousittamatonta massaa mut kyllä se ero on aika olematon, siis jos jotain hyötyä hakee. Sitä siis naureskelin kuin oikein auton myynti-ilmoituksessa nämä D1 spec light weight racing wheel nut (vidu et on pitkä sana) on mainittuna.. Kattelin iha pirruuttani niin kaikenmaailman vastaavathan on lopulta halvempiakin (ainakin ulkomailla) mitä esim alkuperäistä vastaavat, tosin sitten kestävyyttä en tiiä näistä..

Re: Pyöränmutterit

Posted: 08. Nov 2013 00:50
by jarskii-
Zugu wrote:Toki onhan se aina lisää jousittamatonta massaa mut kyllä se ero on aika olematon, siis jos jotain hyötyä hakee. Sitä siis naureskelin kuin oikein auton myynti-ilmoituksessa nämä D1 spec light weight racing wheel nut (vidu et on pitkä sana) on mainittuna.. Kattelin iha pirruuttani niin kaikenmaailman vastaavathan on lopulta halvempiakin (ainakin ulkomailla) mitä esim alkuperäistä vastaavat, tosin sitten kestävyyttä en tiiä näistä..

säästöä se pienikin säästö on :) en usko että porschekaan nyt turhaan on käyttäny alumiinisia muttereita. tosin niissä ei ole mitään tuuninkia. hintakin on sitten vähän suolasempi kuin monella muulla alumiini-mutterilla

Re: Pyöränmutterit

Posted: 14. Apr 2014 22:07
by Gorilla
alkoi askarruttaan eräs asia elikkös mulla on corollassa 15" aws alumiinivanteet, jotka on ihan normaali muttereilla kiinni. Aluvanteet on ollu nyt yhden kesän alla ja toinen menossa ja aloin miettimään että tarviiko ne jotkut omat aluvannemutterit? Kuulin vaan juttua että noi normaali mutterit olisi irronnu ajossa tai syönyt sen kiinnityskohdan puhki.

Ps. oon vähän tumpula näissä jutuissa, mutta eiköhän viisammat osaa neuvoa :lol:

Re: Pyöränmutterit

Posted: 15. Apr 2014 06:03
by Ren
Gorilla wrote:alkoi askarruttaan eräs asia elikkös mulla on corollassa 15" aws alumiinivanteet, jotka on ihan normaali muttereilla kiinni. Aluvanteet on ollu nyt yhden kesän alla ja toinen menossa ja aloin miettimään että tarviiko ne jotkut omat aluvannemutterit? Kuulin vaan juttua että noi normaali mutterit olisi irronnu ajossa tai syönyt sen kiinnityskohdan puhki.

Ps. oon vähän tumpula näissä jutuissa, mutta eiköhän viisammat osaa neuvoa :lol:
Riippuu vähän mitä tarkotat "normaalilla mutterilla". Muttereiden ja pulttien kantahan se on mikä näissä ratkasee eli onko kartio-, pallo-, vai tasakanta tms autovalmistajan oma erilainen ratkasu. Yleensä peltivannemutterit/pultit ei käy aluvanteisii, ellei molemmat oo auton alkuperäiskamaa. Ota kuvaa vanteista ja muttereista ni helpompi neuvoa.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 06. May 2014 20:58
by jake---
Uskaltaako tuommosia D1 muttereita tilata kiinasta, kestävätkö mitään kun camberitki on väännetty vituilleen? :D

Re: Pyöränmutterit

Posted: 06. May 2014 21:02
by Mystic
^ Jos kierrettä riittää ja jaksat/viitsit aina sormin pyöritellä ensin perille, niin eiköhän ne kestä. Lähtee nimittäin melko helposti väärille kierteille ja sen jälkeenpä ne ovatkin entiset. :mrgreen:

Re: Pyöränmutterit

Posted: 06. May 2014 21:33
by Pete
jake--- wrote:Uskaltaako tuommosia D1 muttereita tilata kiinasta, kestävätkö mitään kun camberitki on väännetty vituilleen? :D
Image
viewtopic.php?f=10&t=197&start=20

Re: Pyöränmutterit

Posted: 06. May 2014 21:36
by Mystic
^ "MEIL OLI D1:SET ENNENKU TE OLITTA EES SYNTYNY!" :lol:

Old good times, kauas on tultu nuistakin päivistä, ah! :D

Re: Pyöränmutterit

Posted: 06. May 2014 21:57
by Pete
Mystic wrote:^ "MEIL OLI D1:SET ENNENKU TE OLITTA EES SYNTYNY!" :lol:

Old good times, kauas on tultu nuistakin päivistä, ah! :D
Onneksi on tullut jo feilailtu ja testailtua niin ei muiden tarvi tehä samoja virheitä. :D